PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kokemuksia maasturin sähköistämisestä?



harrastelija
23.05.2022, 22.36
Minkälaisia kokemuksia on fat/maastopyörien sähköistämisestä . Näyttää eräässä firmassa kustannukseksi n 1300€ työn kanssa eli maksaa sen verran että olis syytä olla hyvä…

jullli
24.05.2022, 09.34
onhan nuita paljon sähköistetty, mukaanlukien pari tuttua, muttei niitä ole silti maastossa näkynyt kuin max pari kertaa. tiellä hyviä mutta maastossa ei niin hyviä. tehdastekoiset on kuitenki vielä aika paljon parempia mitä jälkiasenteiset.

MRe
24.05.2022, 11.37
Napamoottorilla painojakauma huono. Jälkiasenteinen keskiömoottori roikkuu alimmaisena ottamassa ensi-iskut. Ja usein noissa poljinvaste on luonnoton.

Jos noiden kanssa voi elää, niin mikäs siinä. Maastoajoa on kaikenlaista alamäkipommituksesta enskan ja trialin kautta ulkoilureitin kiertämiseen.

<1%>
24.05.2022, 19.07
Napamoottorilla painojakauma huono. Jälkiasenteinen keskiömoottori roikkuu alimmaisena ottamassa ensi-iskut. Ja usein noissa poljinvaste on luonnoton.

Jos noiden kanssa voi elää, niin mikäs siinä. Maastoajoa on kaikenlaista alamäkipommituksesta enskan ja trialin kautta ulkoilureitin kiertämiseen.

CYC X1:en voi asentaa keskiön yläpuolelle, runkokolmion sisään. Poljinpainetunnistus löytyy ja on Bosch Gen 3. tasolla herkkyydeltään. Tilatessa voi pyytä speksattuna tieliikennelailliseksi 1000W 25 km/h asetuksilla. Tämä hyvä mainita, ettei ”eräs” henkilö saa paskahalvausta ja verensyöksyä.

<1%>
24.05.2022, 19.14
onhan nuita paljon sähköistetty, mukaanlukien pari tuttua, muttei niitä ole silti maastossa näkynyt kuin max pari kertaa. tiellä hyviä mutta maastossa ei niin hyviä. tehdastekoiset on kuitenki vielä aika paljon parempia mitä jälkiasenteiset.

Yleisesti näin. Markkinoille on silti alkanut putkahdella kehittyneillä poljinpainetunnistuksilla varustettuja jälkiasenteisia keskiömoottoreita, ihan parin viime vuoden aikana. Nykyhinnat nousee sinne 1500€ kieppeille. Päälle vielä akku ja laturi.

Taloudellisesti tällaisissa muunnoksissa ei välttämättä ole mitään järkeä. Tulee taatusti halvemmaksi ostaa vaikka käytetty sähkömaasturi ja siihen uusi akku.

JRR-1
25.05.2022, 11.13
Näkyykö se CYCin speksaaminen 1000W tieliikennelailliseksi muussa kuin paketissa mukana tulevassa tarrassa? Oletuksena sieltä tulee 250W tarra, jos eivät ole tapojaan muuttaneet.

<1%>
26.05.2022, 17.20
Näkyykö se CYCin speksaaminen 1000W tieliikennelailliseksi muussa kuin paketissa mukana tulevassa tarrassa? Oletuksena sieltä tulee 250W tarra, jos eivät ole tapojaan muuttaneet.

En osaa sanoa. Toisaalta miksi sen pitäisi näkyä? Perusasetus CYC X1:ssä on 250W ja 25 km/h, eli tieliikennelaillinen ja vielä ilman vakuutusta. Mottina tuo on niin kevyt, että vielä kevyellä akulla tuossa olisi vielä järkeä pysyä 250W rajoissa. Osa ihmisistä ajaa tuota X1:stä pysyvästi 250W teholla. Jos tuntuu ettei se riitä tai kaipaa reilusti vääntöä, niin mikään ei estä siirtyä L1e-A puolelle 1000 watilla ja ottaa se 90€/vuosi liikennevakuutus. Puhelimella voi säätää tehoa vapaasti.