Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Mihin laitetaan myynti-ilmoitukset?

Pietari K
09.05.2022, 17.27
Olisi yksi Trek SLR2300 Alpha ja Gtapt vosse (projekti) joutavina

laattamaa
09.05.2022, 17.28
Fillaritori.com

Lähetetty minun JSN-L21 laitteesta Tapatalkilla

laattamaa
09.05.2022, 17.33
Aika monta kanavaa kaupanteolle jo olemassa, oma urakkasa käyä kaikki läpi kun kattelee jotaki tiettyä[emoji848]

Pietari K
09.05.2022, 17.37
Kiitos avusta!

Hower
09.05.2022, 17.51
Taas kerran ihmettelen miksei täällä voi olla osto/myynti osastoa... en valita, mutta kyrsii.
Onko tää ollut joskus esillä ja miksi näin on?

maalinni
09.05.2022, 18.05
^ Olikohan se "virallinen" selitys, että kustantajalla on jo myyntipalsta lehden sivuilla ja sinne voi tehdä ilmoituksia vain tilaajat.

(?)

laattamaa
09.05.2022, 18.16
Täällä vaan vois nimimerkkiin ehkä vähän luottaa. Ite en osta fillaritorilta enää mitään.Tahtoohan se luotto mennä paikkaan jos tulee koijatuksi, nykyään varsinki oon niin palio rottia liikkeellä että saa tarkkaan ottaa asiosta selevää ennen kauppojen tekoa, sittenki on osaksi arpapeliä.

nure
09.05.2022, 18.21
Aina Fillatitorilla homma hoitunut, Tori.fi pannassa, siellä paljon epäluotettavampaa väkeä.

Hower
09.05.2022, 18.24
Sekö vähentäisi lehden tilaajamääriä ja kiinnostusta lehteä kohtaan jos palstalla olisi myynti-ostoilmoitukset sallittuja ja lisää porukkaa foorumilla?
Luulisin, että olisi jopa hyvä tapa saada palstan kautta näkyvyyttä ja lisää potentiaalisia ostajia/tilaajia, mutta mistäs minä mitään tiedän.

JackOja
09.05.2022, 20.35
Onko tää ollut joskus esillä ja miksi näin on?

Monta kertaa.

Santtu75
09.05.2022, 21.22
Täällä vaan vois nimimerkkiin ehkä vähän luottaa. Ite en osta fillaritorilta enää mitään.

Pakko kysäistä että mikä mennyt pieleen Fillaritorin ostojen/myyntien kanssa?
Itse tuossa mielenkiinnosta kävin omaa Fillaritorin osto/myyntihistoriaa läpi, viimeiseen kahteen vuoteen olen ostanut kyseisen palstan kautta
-2kpl pyöriä (nämä siis käynyt myyjän luona katsomassa ja kauppoihin päästy)
-14kpl muita ostoja (jarrulevyjä, satuloita, kiekkoja, ajovaatteita, ajolaseja, valoja, akun yms.) jotka kaikki olen ostanut kuvien/keskusteluiden pohjalta niin että olen maksanut, etukäteen MobilePayllä (myyjän nimi selviää rahan siirron yhteydessä) myyjä on toimittanut tuotteen tämän jälkeenja joka kerta tuote on tullut ja ollut hyvinkin pitkälle sitä mitä myynti-ilmoitus on antanut olettaakkkin.
-3kpl omia myyntejä, joissa ostaja on maksnut tuotteen etukäteen ja tämän jälkeen olen toimittanut tuotteen, ja kaikissa ostoissa on itsellä käsitys että ostaja on ollut tyytyväinen ostokseensa myös.

maalinni
09.05.2022, 21.54
Onhan siellä se palautepistetoiminto. Jos epäilyttää, niin tsekkaa ne. Täällä epäilyttäisi enemmän tehdä kauppaa.

SvaR
10.05.2022, 07.15
Tällä tasolla millä tämä foorumi toimii (alusta, ylläpito ja moderointi) niin joku myyntipalsta vielä tämän kylkeen niin oishan siinä soppaa kerrakseen. Olis varmaan yhtä hyvä ja fiksu yhtälö kuin venäjän hyökkäyssota Ukrainaa vastaan.

MRe
10.05.2022, 09.49
^tämä. Minimissään pitäisi kieltää hintapoliisit ja muutenkin myynti-ilmojen kommentointi.

JohannesP
10.05.2022, 11.43
Fillaritori toimii ihan hyvin. Ainakin paras nykyhetken sivusto fillarikamalle. Ehkä 50 kauppaa, yksi lastenpyörä ostettu postin välityksellä huonommalla kunnolla ja yhden kerran pariksi päivää noutoa odottava kohtuuhintainen pyörä "varastettiinkin" ennen sovittua kauppaa.

Muuten ei ole huijattu, mutta vähänkään arvokkaammissa kaupoissa nimi ja puhelinnumero ihan hyvä googlettaa.

"Moni on valittanut" ilman omakohtaista kokemusta?

Sambolo
10.05.2022, 21.51
Huijareita varmasti joka paikassa, mutta tuo yksi luotettavimmista, itsellä pelkästään hyviä kauppoja. Toki aina kannattaa eka ostaa myyjä.

maalinni
10.05.2022, 22.09
Jos siellä joku on ollut monta vuotta ja pelkkiä positiivisia palautteita, niin aika pieneksi laskisin huijauksen todennäisyyden.

JohannesP
10.05.2022, 22.18
No tässä on esim. tällänen ketju. Kyllä tää muhun vaikutti https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?60694-HUIJARI-Fillaritorilla-DynaRider!

Näyttää keskittyvän yhteen nimimerkkiä vaihtavaan huijariin mutta jos joku ei jaksa selata niin mm. " Nykyään siellä on kaikenmaailman kusettajaa ja muuta tuuhiota, joiden kaupankäyntitavat ja -taidot on samalla tasolla kuin siinä varsinaisessa torissa. Perumisia tulee nykyään ihan helvetisti ja muuta nerokasta." kommentti arvostetulta, edesmenneeltä foorumiveljeltämme.

Mutta joo, ei minua ole huijattu, tosin lopetin ostamisenkin. Mielelläni luottaisin ko. sivustoon ja olen valmis vaihtamaan mielipidettä.
Niin no itse olisin hieman skeptinen tämän "arvostetun" F Kotlerburgin kommenttiin. Tuntui vähän joka asia olevan pielessä kyseiseillä tyypillä ja en olisi täysin varma onko hänelläkään täysin sujuvat kaupankäyntitaidot. :rolleyes:

Onhan noita huijareita tasaisin väliajoin esiintynyt muillakin harrastesivustoilla, mutta on nämä silti sitä parasta foorumipohjaista kaupankäyntiä.

tempokisu
10.05.2022, 22.19
Aina Fillatitorilla homma hoitunut, Tori.fi pannassa, siellä paljon epäluotettavampaa väkeä.

Ja sinne kun laittaa, niin tulee viestejä...myytkö kympillä ( satasen hinta) annetaan ilmaseen - tulen hakemaan, oho en pääsekään tulen ylihuomenna...en pääse voisitko tuoda tänne ( sadan kilomtrin ajomatka). Laita huutonettiin.

Antsa41
10.05.2022, 23.28
Itse pidän Fillaritoria ihan ykköskauppapaikkana Fillarikamojen myyntiin. Tuon kautta on tullut lähes kuukausittain joko ostettua tai myytyä komponentteja, varusteita sekä kokonaisia pyöriä. Aina on sovitut tuotteet löytäneet perille ja vähemmän asiallisia tarjouksia tai peruuntuneita kauppoja olen kokenut todella vähän, jos vertaa Tori.fi:in, jossa olen pakon edestä joutunut myös välille kaikenlaista myymään.

Parhaimmillaan kaupankäynti on ollut todella asiallista harrastajalta harrastajalle myyntiä. Esim. mieleen maistuu yksi tapaus viime syksyltä, kun hain puolen kilsan päästä kotoani yhteen retkipyöräprojektiini sopivat kammet ja paikan päällä käytiin vielä myyjän varaosalaatikot läpi, josko samaan projektiin olisi löytynyt sopiva tanko ja vaihtajat.

Toki täysin sinisilmäisesti ei Fillaritorissakaan kannata rahojaan levitellä, mutta terveellä kritiikillä pääse pitkälle. Esim. itse tarkastan aina vastapuolen saamat palautteet ja ilmoitushistorian ennen kuin levittelen rahojani.

M A
11.05.2022, 00.10
Pari kauppaa olen tehnyt fillaritorilla ja useita torissa. Viimeisimmän islan ostin torista. Kerran jouduin ammattihuijatin uhriksi torissa, sen jälkeen olen tullut varovaiseksi. En laita rahaa etukäteen kenellekään pankkisiirtona, Mobilepaylla huijari narahtaa heti jos esiintyy väärällä nimellä. Pyydän helposti lisäkuvia kohteesta ja nostan kytkintä jos homma haiskahtaa. Myyjän puhelinnumeron ja nimen hakeminen auttaa myös lisäämään luottamusta, jos niillä jotain löytyy. Jokaisella Internetin myyntipalstalla on huijareita. Itsekin etsin täältä ensin myyntipalstaa, mutta ehkä sitä ei tässä kohtaa tarvita, kun kilpailevia ja laajasti tunnettuja alustoja on jo käytössä.

maalinni
11.05.2022, 08.49
Ja sinne kun laittaa, niin tulee viestejä...myytkö kympillä ( satasen hinta) annetaan ilmaseen - tulen hakemaan, oho en pääsekään tulen ylihuomenna...en pääse voisitko tuoda tänne ( sadan kilomtrin ajomatka). Laita huutonettiin.

Samahan se on kaikilla myyntifoorumeilla.

Kupla
11.05.2022, 12.54
Olihan tästä toreilusta jonkinnäköinen haloo jo 20 vuotta sit kun Seppo ilmestyi F-lehden torille. Nykyjako on mainio, Fillaritorissa ei lässytetä ylihinnoista, se tehdään täällä.

Fillaritori on itsellä nyt vuosia toiminut muuten hyvin, paitsi että Seppo on sielläkin.

stumpe
11.05.2022, 13.20
^mikä vika Sepossa on? Muutakuin että myy kiinanromua ylihintaan?

Aakoo
11.05.2022, 14.25
Fillaritorin kautta olen onnistuneesti myynyt ja ostanut yhtä sun toista, ja muutamaa ghostannutta ostajaa lukuunottamatta asiat on hoituneet hyvin. Yhden tälläkin hetkellä maantiepyörää etsivan "ostajan" kanssa ei kaupat onnistuneet mitenkään, taisi etsiä enemmän mahdollisuutta ostaa pyörä kuin itse pyörää. Sepolta olen onnistuneesti ostanut vuosien varrella jarrulevyjä yms. eikä valittamista ole ollut.

Kupla
11.05.2022, 16.21
Meillä kahdella ei vaan ikinä synkkaa, kymmenen vuoden välein suunnilleen kokeilen. Varailen kamoja kun kaupat on sovittu ja sit noutaessa ne onkin kuulemma ihan romua eikä päästä hinnasta selvyyteen. Sit oon kuitenkin aina myynyt kamat pyyntihinnalla seuraavalle varaajalle samana päivänä. Nyt tiedän etten haaskaa kummankaan aikaa enää enempää.