Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Stromer ST1 koeajo



Terho S
27.04.2022, 11.15
Tervehdys!

Olisiko jollain foorumilaisella mahdollisuus tarjota moista koeajoon pk-seudulla?

Mietin moisen hankkimista työmatka-ajoon, joka on 52km suuntaansa. Tällöin laitteen pitäisi varmaan olla sillä suurimmalla akulla. Lataus on mahdollinen molemmissa päissä.

Ei viitsisi ostaa sikaa säkissä, kun on kuitenkin sen verran arvokkaasta laitteesta kyse.

Eli pitäisi testata kuinka paljon akkua jää jäljelle 50km polkaisun jälkeen ja minkälaisen hien siinä saa pintaan, jos pitää keskinopeuden yli 40km/h.

Toki voidaan sopia jonkinlainen korvaus tästä.

Yt.
-Terho

Travelkicking
28.04.2022, 13.17
Eikö pyöräliike anna koeajoa ? Vaimo ajaa 630 wh akun tyhjäksi 50-55 km matkalla. Pisin suosikkilenkkimme on vajaa 52 km, erittäin mäkinen, n. 20 % hiekkatietä. Tuo ajaa aina täydellä avustuksella. Fillarin mallivuosi on 2016, valmistustodistus 04/2017, mutta otettu käyttöön syksyllä 2018. Liekö kauppias lataillut akkua miten taajaan ? Jos ajan tuolla itse, eko-moodi riittää ja pääsen ainakin 70 km. Tuollainen 50 km koeajo on jo vuokrausta eikä kuulu meillä ohjelmaan. 40 kmh keskariin vaikuttaa muutkin asiat kuin pyörän kyky. Muut tielläkulkijat saattavat arvioida fillarin nopeuden väärin. Tien reunan kunto voi yllättää. Itse pyörää voin suositella.

Terho S
28.04.2022, 20.09
Eikö pyöräliike anna koeajoa ? Vaimo ajaa 630 wh akun tyhjäksi 50-55 km matkalla. Pisin suosikkilenkkimme on vajaa 52 km, erittäin mäkinen, n. 20 % hiekkatietä. Tuo ajaa aina täydellä avustuksella. Fillarin mallivuosi on 2016, valmistustodistus 04/2017, mutta otettu käyttöön syksyllä 2018. Liekö kauppias lataillut akkua miten taajaan ? Jos ajan tuolla itse, eko-moodi riittää ja pääsen ainakin 70 km. Tuollainen 50 km koeajo on jo vuokrausta eikä kuulu meillä ohjelmaan. 40 kmh keskariin vaikuttaa muutkin asiat kuin pyörän kyky. Muut tielläkulkijat saattavat arvioida fillarin nopeuden väärin. Tien reunan kunto voi yllättää. Itse pyörää voin suositella.

Kiitos tiedosta. Lopussa puhuinkin korvauksesta, jolloin se olisi testilenkin kestoinen vuokraus.

Ongelma on siinä, kun tuolla Suomen ilmesesti ainoalla kauppiaalla ei näitä ole varastossa.

Miten, onko tuolla kuinka paljon ajettu ja miten vikaherkkä laite on kyseessä?

Takuuasiatkin kiinnostaisivat, koska tällaisen saa Euroopasta 1000€ halvemmalla, mitä suomalainen kauppa siitä pyytää. Tuossa on hinnassa jo aika suuri prosentuaalinen ero.

Santtu75
28.04.2022, 20.31
Takuuasiatkin kiinnostaisivat, koska tällaisen saa Euroopasta 1000€ halvemmalla, mitä suomalainen kauppa siitä pyytää. Tuossa on hinnassa jo aika suuri prosentuaalinen ero.

Eikö tuossa ole se, että koska kyseessä on S-Pedelec, eli avustaa 45km/h asti, niin se luokitellaan mopoksi ja pitää katsastaa sekä rekisteröidä ja eikö tuo rekisteröinti taasen kuulu tuon suomen maahantuojan hintaan mukaan?

Terho S
28.04.2022, 20.53
Hyvä huomio, näin se saattaa tosiaan Suomessa olla. Joissain maissahan näihin ei tarvitse rekisteröintiä. Katselin yhtä hollantilaista kauppaa, niin siellä oli sikäläinen rekisteröintimaksu 175€ kokonaishinnassa 4750€ mukana. Tuo rekisteröinti ei luonnollisesti ole täällä voimassa.

Travelkicking
29.04.2022, 09.26
Tuolla on ajettu siinä 13-14.000 km. Poljinkeskiön laakerin uusimistarve painaa päälle jo toista kertaa. Kyseessä nelikantti, jossa akselinpituus on harvinainen 138,5 mm. Tämä tarkoittaa, että vanha akseli pitää siirtää uuteen keskiöön. Ei tuo ole iso temppu sinänsä. Yksi kaapeli on kiukutellut vuoden. Display cable extension (st1 EU 2016) eli 140 cm pitkä kaapelinippu näytöltä moottorin tuntumaan. Sen saisi reilulla 30 eurolla saksalaisesta nettikaupasta, mutta he eivät myy Suomeen. Classicbikella oli vuosi sitten jokin koronahätätila päällä eikä varaosan tilaaminen onnistunut edes sähköpostilla tai puhelimella. Outoa. Pyörällä pystyy ajamaan kiinnittämällä näytön runkoon takapyörän lähelle eli viimeiseen liittimeen ennen moottoria. Kävin reilu viikko sitten tilaamassa osan Mechelininkadun myymälässä. Rekisteröinti piti hoitaa itse - reilu satanen plus kilvestä jotain. Vakuutusmaksut eivät päätä huimaa. Iffissä liikenne ja osakasko n. 170 vuodessa. Kasko varkauden takia. Uudemmissa malleissa on enemmän datahärpäkettä. Rengaskoko on nykyään 27,5 ainakin S-kokoa isommissa rungoissa. Näen itse, että tuo on parempi ja kestävämpi maantieajoon kuin keskimoottorilliset. Hintaahan näissä on.
PS. ST2-mallissa on 5v napavaihde ja gates-hihnaveto. Viidakon vanha sananlasku: Makea maksaa.

Terho S
29.04.2022, 12.04
Ok.

Omassa tapauksessanihan on kyse siitä, että yritän tehdä työmatkasta hyötyliikuntaa ja toiseksi siitä, että rahaa menee tällä hetkellä dieseliin 500€ kuukaudessa. Puolet vuodesta olisi tarkoitus ajaa työmatkaa. Toki vähän kelit huomioiden.

paaton
29.04.2022, 12.20
Ok.

Omassa tapauksessanihan on kyse siitä, että yritän tehdä työmatkasta hyötyliikuntaa ja toiseksi siitä, että rahaa menee tällä hetkellä dieseliin 500€ kuukaudessa. Puolet vuodesta olisi tarkoitus ajaa työmatkaa. Toki vähän kelit huomioiden.

Kieltämättä tuo kuulostaa aika fiksulta ajatukselta pitkällä työmatkalla. Itse kyllä lähtisin mieluummin vielä enemmän maantiepyörämäiseen ratkaisuun. Tuo näyttää aika raskaalta laitokselta. En tosin tiedä mitä on tarjolla. Taitaa esimerkiksi kaikki orbeat olla max 25km/h

paaton
29.04.2022, 12.27
https://www.orbea.com/fi-en/ebikes/road/gain/

Tätä gainia ei siis saa s-pedalecina? Voisin hyvin kuvitella ajavani tuolla niin prkleen kovaa. Itse tuottaa tehosta puolet ja sähkö puolet.

Terho S
29.04.2022, 12.44
Otan kyllä ilolla vastaan vinkkejä muistakin järkevistä s-pedeleceistä. Toisaalta 45kmh maantierenkailla vaatii mieluusti hyvän asvaltin.

Tuo Orbea taitaa mennä vaan reilusti yli budjetin.

Terho S
14.05.2022, 20.41
Luckybird Bikes -liikkeessä Herttoniemessä on kaksi yksilöä koeajettaviksi. Kävin ajamassa sitä ST2 -hihnavetoa. Helposti sillä piti keskinopeutena 40 hikoilematta.

Ainot mietityttävä asia on, että riittääkö isoin akku suurimmalla avustuksella työmatkaan 52km/ siivu, kun pitää edellä mainitun keskinopeuden. Molemmissa päissä voi toki ladata.

Harmi, että noista malleista molemmat olivat runkokokoa M, eli hieman liian pieniä. Muuten olisin vakavasti harkinnut sitä ST3 -hihnavetoa. Molemmat olivat esittelypyöriä ja täten hyvään hintaan tarjolla. Jos jotain kiinnostaa, niin siellä voi käydä tsekkaamassa.

Travelkicking
15.05.2022, 09.26
Eikös isoin akku ole 900+ wh, joten riittää. Tuossa nykäisyssä voi akku ja moottori hieman lämmetä. Eiköhän tuo kulje sen 40 myös toiseksi ylimmällä avustustasolla. Sillä saanee ainakin 5 km lisämatkaa. Miten pitkään runko kestää suomalaisia teitä, on oma juttunsa.

PS. Setback-satulatolpalla rungosta saa numeroa suuremman. Tuota myydään vain 27,2 millisenä, joten kutistajahylsyt on tarpeen. Tämä on siis meillä käytössä. https://www.amazon.de/-/en/Ergotec-Futura-Patent-Seat-Post/dp/B00L2IJMJO/ref=sr_1_3?crid=1KF7SK3PVSCEN&keywords=ergotec%2Bsattelst%C3%BCtze&qid=1652621441&sprefix=Ergotec%2Caps%2C199&sr=8-3&th=1