PDA

Näytä tavallinen näkymä : Cannondale caadx pyörän sähköistys

dolbydin
20.04.2022, 10.41
Vaihtoehtona työsuhdepyörään olen miettinyt oman nykyisen pyöräni, Cannondale caadx cyclocrossin sähköistämistä bafang moottorilla (1000w) ja 800wh akulla. Ilmeisesti pyörässäni on BB30 keskiö. Onko niin, että tuohon pyörään ei saa asennettua bafang keskiömoottoria? Joku liike mainitsi tällaista.

izmo
20.04.2022, 11.54
Entäs etukiekkoon moottori

jpuu
20.04.2022, 13.01
Napamoottori. Helpompi asentaa ja näyttääkin paremmalta. Ominaisuudet erilaiset kuin keskimoottorissa mutta työmatkapyöräksi ym. varmaan riittävä.

dolbydin
20.04.2022, 14.30
Jostain syystä napamoottorit ei nappaa, vaikka varmasti olisi riittävä varsinkin sähköpyörällä koskaan ajaneelle.

Olen nyt miettinyt myös tuon cannondale caadx cyclocrossin vaihtoa uuteen hybridipyörään, jonka saisin ostettua n. 1000€, jotta ei tarvitse kauheasti investoida uuteen pyörään lisärahaa. Siihen asentaisin sitten haluamani sähkövärkit. Nykyään minulla on siis tämä pyörä kokona 44 cm:

http://www.bikeroar.com/products/cannondale/caadx-105-disc-2015/specs

Saanko tänä päivänä edes ostettua 1000€ hybridipyörää, jonka osat olisivat vähintään yhtä laadukkaita kun tuo aikaisempi pyöräni? Pyöristä en ymmärrä tuon taivaallista ja tuon cannondalenkin ostin silloin foorumilaisten ohjeistamana ja valinta oli hyvä. Mikä hybridipyörä siis vastaisi suunnilleen osiltaan aikaisempaa pyörääni? Joustohaarukka olisi plussaa… ehkä?

Kuminauha
20.04.2022, 14.42
Eikö keskiötä voisi vaihtaa? Ne ei kuitenkaan paljoa maksa.

dolbydin
20.04.2022, 14.45
Eikö keskiötä voisi vaihtaa? Ne ei kuitenkaan paljoa maksa.

Ei mitään tietoa, eikö ne keskiöt siis olekkaan kiinteänä pyörän rungossa kiinni?

Kuminauha
20.04.2022, 14.46
Ei, keskiöt kiinnitetään runkoon, kiinnitystapoja on ainakin muutamia erilaisia. Jotkut on prässätty ja jotkut on kierteellä. Nappaa kuva siitä keskiön kohalta nii voi ehkä sanoa paremmin...

jsys
20.04.2022, 23.33
Saa asennettua,vaatii vain sovitin holkin ,koska bb30 on muutaman millin halkaisialtaan isompi kuin bafang.Eli vanhat kammet ja keskiö irti.
hyvin toiminu monta vuotta,mut jos työkalut ei pysy käsissä sit kannatta unohtaa koko homma

dolbydin
21.04.2022, 00.25
Saa asennettua,vaatii vain sovitin holkin ,koska bb30 on muutaman millin halkaisialtaan isompi kuin bafang.Eli vanhat kammet ja keskiö irti.
hyvin toiminu monta vuotta,mut jos työkalut ei pysy käsissä sit kannatta unohtaa koko homma

Sinullako siis on moinen viritys? Nimenomaan se 1000w versio? Mulle on nyt kaksi liikettä sanonut, että sitä 1000w moottoria ei saa bb30 keskiöön mutta en vieläkään halua uskoa. Työkalut kyllä yleensä pysyy kädessä, mutta kieltämättä pyörien kanssa ei oo tullut kauheesti taiteiltua. Vaatiiko tuo homma jotain erikoistyökaluja?

Toiseksi ongelmaksi alkaa muodostumaan akkujen koot. Ei taida millään mahtua kunnon kokoinen akku vaan joutuisi tarakalle virittämään, mutta en tiedä olisko se huono sekään. Tällä hetkellä ei oo tarakkaa ollenkaan.

Toinen vaihtoehto on tosiaan se, että pyörä vaihtoon ja paremmin modattava runko tilalle sillä rahalla, mitä cannondalesta saisin…tai vähän yli.