Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Timo Kahilainen

LJL
10.04.2022, 16.29
En muista milloin on viimeksi tullut täällä käytyä. Siitäkin huolimatta, tai ehkä juuri siksi, postataan palmusunnuntain kunniaksi Timo Kahilaista.

https://youtu.be/amNfgHHvZAU

bici74
10.04.2022, 16.32
^ohhohhohhhh...Linnatuulessa oltu pitkällä (istunnolla)?

kauris
10.04.2022, 16.39
^ohhohhohhhh...Linnatuulessa oltu pitkällä (istunnolla)?

Tää oli hyvä :)

Ja tervetuloa LJL

Hower
10.04.2022, 16.47
Jumaleisson!
Onko tuollaisiakin musiikkikoneita olemassa?

LJL
10.04.2022, 17.13
No niin, jo tätä on odotettukin, ei tosin Timoa.

Tack. En valitettavasti usko että lähtee enää kulkemaan, palsta- tai muunkaan pyöräilyn saralla. Olen lopettanut ajamisen kokonaan, tai no lasten kanssa ajelen. Jännää että joskus tärkeä asia kuten pyöräharrastus voi vaan poistua. Mutta elämä on muuten hyvää.

Mitä Lahteen ja Epsanjaan kuuluu?

kauris
10.04.2022, 17.45
Tack. En valitettavasti usko että lähtee enää kulkemaan, palsta- tai muunkaan pyöräilyn saralla. Olen lopettanut ajamisen kokonaan, tai no lasten kanssa ajelen. Jännää että joskus tärkeä asia kuten pyöräharrastus voi vaan poistua. Mutta elämä on muuten hyvää.

Joku muu urheilu- tai muu harrastus ottanut pyöräilyltä vapautuneen ajan? Itse lopetin golfin kokonaan 5 vuotta sitten ja sitä edellisetkin 5 vuotta pelasin vain viitisen kertaa kesässä. Pyöräily innosti paljon enemmän. Pyöräilyynkään ei ole ollut viimeisinä vuosina niin paljoa aikaa ja aika on tullut käytettyä lähinnä bikeparkissa. Aiemmin ajoin enemmän maantietä kuin maastoa. Ja kun työmatkapyöräilykin on nollissa työpaikan sijainnin vaihduttua on varsinkin kilsoissa pyöräilyä enää 2000 km vuodessa max jos joskus oli reilu 4000 km. Kuntosalilla tullut toisaalta käytyä viimeiset pari vuotta säännöllisemmin.
Ja mikä sitä pyöräilyä estää. Tosiasiassa ehkä laiskuus, osin perhe-elämä kolmen lapsen ja heidän harrastusten takia. Oikeesti pystyis kyllä ajamaan ja urheilemaan pitkiä päivälenkkejä lukuun ottamatta paljonkin etätöiden ja hyvin vapaiden liukumasääntöjen takia.

Jami2003
10.04.2022, 18.02
Hieno nähdä että LJL on hengissä ja hyvinvoivana. Voin ostaa 3T:n jos meinaa pölyyntyä.

Mitä tulee treeni kuplaan niin Koronan, työkiireiden ja henkilökohtaisessa elämässä olevien kuormituksien takia liikunta on eilistä hiihtoa lukuunottamatta rajoittunut viimeiset 5 viikkoa rauhallisiin kävelylenkkeihin. Oli hämmästyttävää huomata kuinka nopeasti henkinen ”pakko päästä lenkille” fiilis päivittäin katosi ja kuntoilu oli helppo korvata pienellä kävely lenkillä. Aikaa jäi aika paljon sitten kaikkeen muuhun. Nyt yritän pikku hiljaa käynnistellä treeni moodia uudestaan. Stravaan tuskin enää kirjaudun (toivottavasti).

MRe
10.04.2022, 18.33
Welcome back. Pyörällä tai ilman.

Concorde
10.04.2022, 18.46
Morjensta pöytään. Mä jo aattelin, että sulle iski joku Dillinger/Capone - tyyppinen case ja se (muka) voitti voorumin mielenkiinnossa... [emoji23]

huotah
10.04.2022, 20.02
Mullistavaa shittiä Kahilaiselta.

Myydään rumpusetti, ostetaan rumpukone.

OKS
10.04.2022, 21.12
Oli hämmästyttävää huomata kuinka nopeasti henkinen ”pakko päästä lenkille” fiilis päivittäin katosi ja kuntoilu oli helppo korvata pienellä kävely lenkillä.

Valitettavan tuttu huomio ja käytäntö täälläkin.

MRe
10.04.2022, 21.37
Valitettavan tuttu huomio ja käytäntö täälläkin.

Sama huomio. Nyt yrittelen taas käynnistellä pyöräilyä.

Jami2003
10.04.2022, 21.44
Hahhah, mäkin olen lähinnä kävellyt. Se on kivaa ja helppoa, voi kuunnella musaa samalla (fillarin kanssa en viitti).

Eikä huonot kelit haittaa.

tempokisu
10.04.2022, 22.23
Hieno nähdä että LJL on hengissä ja hyvinvoivana. Oli hämmästyttävää huomata kuinka nopeasti henkinen ”pakko päästä lenkille” fiilis päivittäin katosi

Minulla ei ole onnistunu ( koko vuosi 2007 ajamatta) ja hyvä niin. Tosin lepopäiviä pyöräilystäkin pitää olla, se on tänä talvena ollut helppoa sääolosuhteiden takia ( ja sitten harmitti kun ei päässy ulkoilemaan). Kuntoliikuntaa olen harrastanu 6-vuotiaasta asti, liikunta kuuluu elämääni ja vähän olen jo oppinu olemaan iloinen jo siitä että edes pääsee ulkoilemaan.

jalkkis
10.04.2022, 22.50

No sulla tuli kiintiö täyteen. Lopetin ite salibandyn pari vuotta sitten. Joku 25v tuli pelattua. Ei vaan enää innostanut, sitten tuli pieni injury ja korona. Nyt parin vuoden tauon jälkeen olis sellaista orastavaa kiinnostusta. Katotaan tuleeko tehtyä paluu.

Mä en edes yritä pyöräillä enempää kuin nää sunnuntaiaamulenkit (kaverin kanssa). Arjen piristykseksi. No ehkä kesällä lisäksi joku Hki-Porvoo ja sit yks 200km mökkireissu.

Eikä ole oikein aikaakaan. Pari alle 10v lasta ja puoliskon vuoroduuni vie kyllä tehokkaasti vapaa-ajan. Ite en mitenkään ehtis ajamaan satoja kilsoja viikossa. En työmatkaa enkä vapaa-ajan ajoa.

LJL
10.04.2022, 23.55
Morjensta pöytään. Mä jo aattelin, että sulle iski joku Dillinger/Capone - tyyppinen case ja se (muka) voitti voorumin mielenkiinnossa... [emoji23]

On ollut niin kiireistä työ- ja vapaa-ajan rintamilla ettei ole ehtinyt. Ei mitään henkilökohtaista yhteisöä kohtaan, reilut 10 vuotta tuli tiiviisti täällä oltua ja kyllähän sitä joskus kaipailee :) Joskus autonkin ostin autot-topiikassa saatujen vinkkien perusteella... Tilavessaa ei tosim enää ole, vaan nykyään on peräti kaksi Mersua, voin laittaa kuvan jos muistan miten se tehdään.

Mulla estää pyöräilyn lähinnä häpeä. Hävettää kun ei ole edes siinä sinänsä huonossa kunnossa jossa joskus oli, joten anti olla koko passiivi. Pojan kanssa kokeillaan Tahkon 60km suorittaa ensi kesänä.

izmo
11.04.2022, 00.02
On ollut niin kiireistä työ- ja vapaa-ajan rintamilla ettei ole ehtinyt. Ei mitään henkilökohtaista yhteisöä kohtaan, reilut 10 vuotta tuli tiiviisti täällä oltua ja kyllähän sitä joskus kaipailee :) Joskus autonkin ostin autot-topiikassa saatujen vinkkien perusteella... Tilavessaa ei tosim enää ole, vaan nykyään on peräti kaksi Mersua, voin laittaa kuvan jos muistan miten se tehdään.

Mulla estää pyöräilyn lähinnä häpeä. Hävettää kun ei ole edes siinä sinänsä huonossa kunnossa jossa joskus oli, joten anti olla koko passiivi. Pojan kanssa kokeillaan Tahkon 60km suorittaa ensi kesänä.

Äläs nyt.. muistakko aikanaan ne Nokian kalliot kun oli kevyttä menoo :eek:

Maalisuoralla taisin vielä mainita että on vielä joku 20 km jäljellä vaikka Korvolan mökki oli mäen takana :eek:

Köfte
11.04.2022, 01.25
Welcome back LJL

Kanuuna
11.04.2022, 09.01
No mutta tervetuloa takaisin! Tätä on tosiaan odotettu. Ja kaivattu.

Hower
11.04.2022, 09.42
Mulla estää pyöräilyn lähinnä häpeä.
Häpeä ja itsensä nöyryyttäminen kasvattaa ihmistä henkisesti!

LJL
11.04.2022, 10.03
Äläs nyt.. muistakko aikanaan ne Nokian kalliot kun oli kevyttä menoo :eek:

Maalisuoralla taisin vielä mainita että on vielä joku 20 km jäljellä vaikka Korvolan mökki oli mäen takana :eek:

Aina on ollut kunnia käydä izmon kanssa lenkillä. Myöskään mainittua eksytystä unhoittaa voi ma en, milloinkaaaan.

LJL
11.04.2022, 10.05
Tätä on tosiaan odotettu. Ja kaivattu.

Tätä rohkenen epäillä. Mutta kiitos.

En nyt uskalla luvata mitään valtavaa aktiivisuuden lisäystä, mutta saatan kirjoittaa Linnatuuleen ja Timo Kahilaiseen

Kanuuna
11.04.2022, 10.14
Kyllä tässä on ollut vähän ontto kaiku, kun monet vanhat palsta-aktiivit ovat lähteneet. Toiset lopullisesti, osa näemmä väliaikaisesti. Huomaatko, kun saat aikaan positiivisen rinnakkaisvaikutuksen pidempään foorumilla olleiden keskuudessa olemassaolollasi.

Mutta kohtahan pääset taas rikkomaan (monettako kertaa?) 20 tonnin rajan.

Aki Korpela
11.04.2022, 10.50
No mutta tervetuloa takaisin! Tätä on tosiaan odotettu. Ja kaivattu.

En voisi olla olematta täsmälleen samaa mieltä. Passiivisen foorumistalkkaajan näkökulmasta koko palstapyöräily koki taannoin lamaannuttavan kolauksen, kun jäsen LJL jättäytyi pois. Mahtavaa, että ykkösketjun sentteri on palannut! :)

bici74
11.04.2022, 11.25

Espanjassa viime aikoina niin normaalia kuin nyt koronan vuoksi voi olla. Duuni ja kakaroiden harrastukset vievät hirveän osan ajasta eikä siinä sitten paljoa muulle aikaa jää. Itse asiassa mä olen nyt Stadissa visiitillä tätä takatalvea moikkaamassa ja huomenna taas palaillaan kotiin pääsiäisen viettoon. Johan edelliestä käynnistä tuli 2,5 vuotta, niin se aika vaan vierähtää.

Tervetuloa takaisin, nice to see you back.

bici74
11.04.2022, 11.27

Työmatkatemmolle oli oma ketjunsa :p

tempokisu
11.04.2022, 11.41

:D hienoa, olen sitten kasvanut tosi paljon ( lievästi sanottuna..) henkisesti. Fyysisesti olen pienentynyt.

Miten nää postaukset nyt liittyy otsikkoon? ehkä eniten offff topicci täällä ikinä.

Jani Mahonen
11.04.2022, 14.36
Meinasin selvittää jäsen LJL:n kotiosoitteen, soittaa ovikelloa ja sanoa että FOORUMILLE SIELTÄ ja marssia pois, mutta ei tarvinnut toteuttaa :D

Wällkommen.

JackOja
11.04.2022, 14.38
Meinasin selvittää jäsen LJL:n kotiosoitteen, soittaa ovikelloa ja sanoa että FOORUMILLE SIELTÄ ja marssia pois, mutta ei tarvinnut toteuttaa :D

Teeppä tuo, mutta sano AJAMAAN SIITÄ!

LJL
11.04.2022, 16.00

Eihh. Tosin se kyllä melkein houkuttaisi kevään tultua. Viimeksi taisin ajaa syys-TdT:n seurauksin, että noutaja tuli 100km krouvissa. Semmoinen, jos mikä, laskee motivaatiota sekä itsetuntoa. Tämä on vähän sama kuin koronan kanssa, että jos ei mikään muu auta, niin pitää varmaan suorittaa ns. Kuopion yliopistollinen keskussairaala (KYS)

LJL
11.04.2022, 16.05
Ja topiikan aiheeseen liittyen

https://youtu.be/y3phvx2AZY0

Yleisesti ottaen tässä topiikassa voidaan koittaa päästä Guinnesin ennätysten kirjaan off-topiikassa, laittaen kuitenkin välillä Timo Kahilaista.

LJL
11.04.2022, 16.23
Mä keksin ittelleni sellasen tavoitteen pyöräilyyn, että en pidä ajohanskoja (normihanskoja voi pitää). Jos joskus lipeää käsiin sellaiset sormenpäättömät smulgerot, häpeän.

Mehustuneista ajohanskoista voi juoda hikeä. Vaikea sanoa onko se kovinkaan järkevää

JackOja
11.04.2022, 16.25
Mä keksin ittelleni sellasen tavoitteen pyöräilyyn, että en pidä ajohanskoja (normihanskoja voi pitää). Jos joskus lipeää käsiin sellaiset sormenpäättömät smulgerot, häpeän.

Onko susta ajohanska siis sama asia kuin kynsikäs :seko::eek:

kauris
11.04.2022, 16.48
Mä kävin aloittamassa maantiekauden. Ajoin pyörä auton kyydissä Lapinkylän (editoitu) kyläkaupalle (Kirkkonummeako se on) ja siitä sitten kohti Siuntiota. Erinomaisessa kunnossa se tie (toisin kuin tie ensin sinne Kauklahden suunnasta). Ei kuopan kuoppaa ja hiekat oli harjattu pientareilta. Valumavesiäkin lumipenkoista vain ihan alkukilometreillä. Olihan myös outoa kun ajaminen oli täysin äänetöntä :)

Olin ns. päättänyt että ajan hiljaa ja ajan reilun 2 h lenkin. Koska länteen ajaessa oli selvä vastatuuli päätin, että ajan 1 h 10 min jä käännyn. No perusvaivani maantieajosta eli oikean polven sisäsyrjän lievä kipu alkoi vaivaamaan jo 35 min jälkeen. Siis se ei vaivaa aina ja joskus vasta esim 3 h jälkeen. Tosi iso kynnys oli jotenkin kääntyä etuajassa takaisin. Mikähän siinäkin on. Joskus kun olen kipeyttänyt sen kunnolla enkä ole malttanut keskeyttää (ajanut pari tuntia kivun vain kasvaessa) on toipuessa mennyt kuukausia. Näköjään silti 58 minuuttiin lopulta emmin ennen kääntymistä (mukaan lukien puskatauko kääntöpaikalla) ennen kuin tulin järkiini. Takas tulikin myötäiseen onneksi kevyesti ja silti nopeammin.
Mutta siis outoja tällaiset päähänpinttymät/tehdystä suunnitelmasta poikkeamisen vaikeus.

Ja oli ajohanskat. Siis ihan hiihtohanskat täydellä sormimitalla.

tempokisu
11.04.2022, 17.01
Onko susta ajohanska siis sama asia kuin kynsikäs :seko::eek:

Ajohanska on se hanska, jotä käytetään ajaessa. Samoin ajokengät, kun ajan lenkkareilla mutta en käytä kyseisiä kenkiä kuin ajaessa > ajokengät :D

^ se on liikunnassa ( ja muutenkin) että aina on jotain. Ite kaaduin maanantaina, nyt on molemmissa polvissa ikäänkuin kaksi polvilumpiota. Istuinkyhmyn murtuma ( joka siis murtui 38 vuotta sitten ) muistuttaa ohuesti itsestään. Äskön pidin vasempaa jalkaterää kylmäpaketissa, pystyn käveleään nyt hieman enemmän mutta ei tarvi edes rasitusta niin aika-ajoin kipuilee.

plr
11.04.2022, 17.44
Tervetuloa takaisin, LJL! Pyöräilystä ei kannata ottaa suorituspaineita, vaan ajaa jos siltä tuntuu.

LJL
11.04.2022, 18.06
Tervetuloa takaisin, LJL! Pyöräilystä ei kannata ottaa suorituspaineita, vaan ajaa jos siltä tuntuu.

Tack. Sama pätee soveltuvin osin myös esim. sukupuoliyhdyntään, ja mitä näitä on.

Jami2003
11.04.2022, 18.09
Tack. Sama pätee soveltuvin osin myös esim. sukupuoliyhdyntään, ja mitä näitä on.

Tahkon ajanut ja lapset omaava mies voi todeta että näytöt puhuu puolestaan, nyt vaan naatiskellaan.

marco1
11.04.2022, 18.13

Korkeimmassa oikeudessa ratkaistaan lopullinen kanta?

Juha Lehtinen
11.04.2022, 18.18
Mä kävin aloittamassa maantiekauden. Ajoin pyörä auton kyydissä Lapinlahden kyläkaupalle (Kirkkonummeako se on) ja siitä sitten kohti Siuntiota. Erinomaisessa kunnossa se tie (toisin kuin tie ensin sinne Kauklahden suunnasta). Ei kuopan kuoppaa ja hiekat oli harjattu pientareilta. Valumavesiäkin lumipenkoista vain ihan alkukilometreillä. Olihan myös outoa kun ajaminen oli täysin äänetöntä :)

Olin ns. päättänyt että ajan hiljaa ja ajan reilun 2 h lenkin. Koska länteen ajaessa oli selvä vastatuuli päätin, että ajan 1 h 10 min jä käännyn. No perusvaivani maantieajosta eli oikean polven sisäsyrjän lievä kipu alkoi vaivaamaan jo 35 min jälkeen. Siis se ei vaivaa aina ja joskus vasta esim 3 h jälkeen. Tosi iso kynnys oli jotenkin kääntyä etuajassa takaisin. Mikähän siinäkin on. Joskus kun olen kipeyttänyt sen kunnolla enkä ole malttanut keskeyttää (ajanut pari tuntia kivun vain kasvaessa) on toipuessa mennyt kuukausia. Näköjään silti 58 minuuttiin lopulta emmin ennen kääntymistä (mukaan lukien puskatauko kääntöpaikalla) ennen kuin tulin järkiini. Takas tulikin myötäiseen onneksi kevyesti ja silti nopeammin.
Mutta siis outoja tällaiset päähänpinttymät/tehdystä suunnitelmasta poikkeamisen vaikeus.

Ja oli ajohanskat. Siis ihan hiihtohanskat täydellä sormimitalla.

En ole vielä arvannut maantiekautta korkata. Pihaltani kun poistun niin heti välittömästi on hiekoitus-sepelillä kuorrutettu tie. Huonolla tuurilla tulee heti rengasrikko kun pihalta poistun ja enkä jaksa 300m taluttaa fillaria maantielle asti. Toki voisi varoiksi käydä katsomassa miten on lumet ja jäät teillä sulaneet.

Smo
11.04.2022, 18.29

Joo ei tarvi

https://drive.google.com/file/d/16gte5CiqanLParMLIitJhYLwfS359SO2/view

tempokisu
11.04.2022, 18.38
En ole vielä arvannut maantiekautta korkata. Pihaltani kun poistun niin heti välittömästi on hiekoitus-sepelillä kuorrutettu tie. Huonolla tuurilla tulee heti rengasrikko kun pihalta poistun ja enkä jaksa 300m taluttaa fillaria maantielle asti. Toki voisi varoiksi käydä katsomassa miten on lumet ja jäät teillä sulaneet.

Ei ole vielä ajatuksissakaan ottaa maantiepyörää käyttöön, cyclolla ajelen ja edessä on nastarengas. Ja olen taluttanut ^ tuommoista matkaa useinkin tänä talvena.
Aamulla on ollut pakkasta ja paikoin liukasta...viime vuonna otin maantiepyörän käyttöön 6.4.

LJL
11.04.2022, 18.41
Tahkon ajanut ja lapset omaava mies voi todeta että näytöt puhuu puolestaan, nyt vaan naatiskellaan.

Tunnustaako joku ajaneensa 180km Tahkon ja siittäneensä sen jälkeen lapsia? Aivan. Itsekin olen lapset hankkinut sitä ennen. Elikkä vakava, vakava kuukunanmunien surkastuminen siitä aiheutuu.

Juha Lehtinen
11.04.2022, 18.43
Ei ole vielä ajatuksissakaan ottaa maantiepyörää käyttöön, cyclolla ajelen ja edessä on nastarengas. Ja olen taluttanut ^ tuommoista matkaa useinkin tänä talvena.
Aamulla on ollut pakkasta ja paikoin liukasta...viime vuonna otin maantiepyörän käyttöön 6.4.
Viime vuonna aloitin ulkona ajamisen 17.4. Pääasiassa Huhtikuussa on tullut kausi aloitettua, 2020 tuli kausi aloitettua Maaliskuun lopulla.

LJL
11.04.2022, 18.43
https://is.mediadelivery.fi/img/978/e9f0018a7a71492488a91260106c46b1.jpg

Juha Lehtinen
11.04.2022, 18.45
Pidän Kahilaisen lookista, hyvin tyylikäs.

LJL
11.04.2022, 19.21
Pidän Kahilaisen lookista, hyvin tyylikäs.

Kyllä. Hieno mies.

https://i.discogs.com/d2xkobO9nKre0RICl4JpkjyNYFtXkp5lPYKjfhIZ_V8/rs:fit/g:sm/q:40/h:300/w:300/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9BLTYyNTYx/My0xMzY0MzA5NTE3/LTg4MzMuanBlZw.jpeg

Juha Lehtinen
11.04.2022, 19.49
Kyllä. Hieno mies.

https://i.discogs.com/d2xkobO9nKre0RICl4JpkjyNYFtXkp5lPYKjfhIZ_V8/rs:fit/g:sm/q:40/h:300/w:300/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9BLTYyNTYx/My0xMzY0MzA5NTE3/LTg4MzMuanBlZw.jpeg

Harmi vaan että meni 1000 seteli kankkulan kaivoon.

LJL
11.04.2022, 19.59
Harmi vaan että meni 1000 seteli kankkulan kaivoon.

Alustavasti hupaisa yksityiskohta on, että ko. kahvilassa paljastui nyttemmin kassan kavallus.

Juha Lehtinen
11.04.2022, 20.30
Alustavasti hupaisa yksityiskohta on, että ko. kahvilassa paljastui nyttemmin kassan kavallus.
Toivottavasti kyseinen keissi ei saanut Kummelin sketsistä vaikutteita vaan oli yksittäinen järjetön aivopieru.

Aki Korpela
11.04.2022, 21.54
Tunnustaako joku ajaneensa 180km Tahkon ja siittäneensä sen jälkeen lapsia?

Hep!

LJL
11.04.2022, 22.23
Hep!

Tästä voimmekin todeta, että jos ajaa tarpeeksi reippaasti, niin verenkiertohäiriöitä ei pääse syntymään

JackOja
11.04.2022, 22.30
Hep!

Tapahtuiko tämä a) välittömästi vai b) "jonkin ajan kuluttua"?

Aki Korpela
11.04.2022, 22.33
Jäsen LJL:n yleensä niin terävät päättelykyvyt ovat nyt pahasti ruosteessa. Allekirjoittaneella nimittäin on sukurasitteen seurauksena valtimokovettumatauti, joka alkoi antaa merkkejä itsestään, kun 45 vee tuli mittariin. Verenkiertohäiriöitä siis todellakin on, eikä pyörä kulje läheskään niin kuin ennen. Mutta ei se haittaa, sillä mennään sellaista kyytiä, mitä ukosta kulloinkin irtoaa. Niin sen tässä elämässä pitääkin mennä, että iän myötä tahti syystä tai toisesta rauhoittuu. "Oleellista on osata nauttia menneisyyden hyvistä hetkistä", kuten oma isäukkoni on viisaasti lausunut. :)

Aki Korpela
11.04.2022, 22.34
--> JackOja

Vaihtoehto bee! :D

kauris
11.04.2022, 22.47
"Oleellista on osata nauttia menneisyyden hyvistä hetkistä", kuten oma isäukkoni on viisaasti lausunut. :)

Joo tämä tuli tänään mieleen, kun maantielenkillä loivaan alamäkeen ja hyvään myötäiseen ajelin hetken neljääkymppiä ja mietin että miten hitossa mä olen joskus roikkunut siinä keskivauhdissa ryhmän mukana 92 km Forssan suvi-illassa maaliin saakka. Nyt yksin ajetun 32 km lenkin keskari oli varmaan 20 km/h lukemissa :)

LJL
11.04.2022, 23.05
Jäsen LJL:n yleensä niin terävät päättelykyvyt ovat nyt pahasti ruosteessa. Allekirjoittaneella nimittäin on sukurasitteen seurauksena valtimokovettumatauti, joka alkoi antaa merkkejä itsestään, kun 45 vee tuli mittariin. Verenkiertohäiriöitä siis todellakin on, eikä pyörä kulje läheskään niin kuin ennen. Mutta ei se haittaa, sillä mennään sellaista kyytiä, mitä ukosta kulloinkin irtoaa. Niin sen tässä elämässä pitääkin mennä, että iän myötä tahti syystä tai toisesta rauhoittuu. "Oleellista on osata nauttia menneisyyden hyvistä hetkistä", kuten oma isäukkoni on viisaasti lausunut. :)

Auts, ikävä kuulla. Mutta asenne on kohdallaan, ja toivottavasti myös lääketieteellisiä keinoja on tuon nujertamiseen/hillitsemiseen.

Tässä 35 vee krouvissa ei vielä muita merkkejä kuin yleinen nuoruuden innostuksen vähentyminen, mutta sukurasitteita täälläkin on… Päivä kerrallaan ja koitan aika- ja taloudellisin resurssein tukea lapsia liikkumaan, varmaan arvostavat sitä ehkä. Vaikka eivät arvostaisi niin minä arvostan, mm. pojan kanssa pyöräilyt ja yleisurheilun mukavaa yhteistä aikaa.

tempokisu
12.04.2022, 20.44
J Niin sen tässä elämässä pitääkin mennä, että iän myötä tahti syystä tai toisesta rauhoittuu. "Oleellista on osata nauttia menneisyyden hyvistä hetkistä", kuten oma isäukkoni on viisaasti lausunut. :)

No niinpä :) ja kun yksi tai kaksi ovea sulkeutuu - uusia ovia avautuu.

? yllätti kyllä että jäsen LJL on vasta nuorukainen, anteeksi mutta mielsin hieman vanhemmaksi...

Kanuuna
12.04.2022, 23.56
Sanojen takana huokuu viisaus. Voisi tosiaan sen perusteella luulla olevan aiemmasta saapumiserästä.

tempokisu
13.04.2022, 01.11
^ sillä perusteella juurikin...Muutama viikko sitten Kotkan Maretariumissa pääsylippua ostaissani kysyttiin "aikuisten vai lasten lippu?" :D ja täyttäissäni pyöreät viiskymppiä Alkossa pyydettiin näyttään "papereita" hymyssä suin ( naurattaa vieläkin) näytin ajokorttia, että kyllä tässä ikää on kertynyt...mutta aikuiseksi kasvaminen? ei.

Concorde
13.04.2022, 08.19
--> JackOja

Vaihtoehto bee! :DVaihtoehto c) podiumilla , olisi ollut kova... [emoji1787]

LJL
13.04.2022, 08.33
Sanojen takana huokuu viisaus. Voisi tosiaan sen perusteella luulla olevan aiemmasta saapumiserästä.

Jos joku vaikuttaa ”viisaalta”, hän on mitä todennäköisimmin vain syönyt runsaasti erilaisia sieniä. Tahi juonut sinolia

LJL
13.04.2022, 08.34
https://www.episodi.fi/wp-content/uploads/Tietovisa-Kahilainen-hevisaurus-kuva_Solar_Films.jpg

Aki Korpela
13.04.2022, 08.41
Jos joku vaikuttaa ”viisaalta”, hän on mitä todennäköisimmin vain syönyt runsaasti erilaisia sieniä. Tahi juonut sinolia

On olemassa nollasta poikkeava todennäköisyys myös sille, että kirjoittaja vaan yksinkertaisesti on älykäs, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan... Ja veikkaisin, että LJL:n tapauksessa on kyse juurikin tästä. Perusteluksi siteeraan itse itseäni 7.x-ketjusta: "Ja mitä tulee jäsen LJL:n viesteihin, niin sanoisin niiden olevan arvonnostattaja ihan mihin tahansa topicciin. Tällä kertaa oltiin tiukasti aiheessa, mutta vaikkei olisi oltukaan, niin pettämättömällä maulla toteutettu huonon huumorin verbaaliakrobatia on vaikea laji ja aina tervetullutta."

Hienoa, että olet selkä.

LJL
13.04.2022, 09.14
On olemassa nollasta poikkeava todennäköisyys myös sille, että kirjoittaja vaan yksinkertaisesti on älykäs, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan... Ja veikkaisin, että LJL:n tapauksessa on kyse juurikin tästä. Perusteluksi siteeraan itse itseäni 7.x-ketjusta: "Ja mitä tulee jäsen LJL:n viesteihin, niin sanoisin niiden olevan arvonnostattaja ihan mihin tahansa topicciin. Tällä kertaa oltiin tiukasti aiheessa, mutta vaikkei olisi oltukaan, niin pettämättömällä maulla toteutettu huonon huumorin verbaaliakrobatia on vaikea laji ja aina tervetullutta."

Hienoa, että olet selkä.

Noh, kiitos, ja toki tiedostan olevani jokseenkin lahjakkaampi kirjoittamaan ja puhumaan kuin esim. pyöräilemään. Elantonikin saan kirjoittamisesta, lukemisesta, puhumisesta ja hieman laatikon ulkopuolelta ajattelemisesta, siksi on ollut hienoa käydä täällä ikään kuin passiivilla. Ehkä ostan isona passiivitalon (?) Toisaalta turha itkeä, kun passiivi on jo housussa.

paaton
13.04.2022, 09.31

Justiinsa tämä! Siellä on siirretty fillarit kattoon ja alettu kasvattamaan mahaa sohvalla :)

LJL
13.04.2022, 09.51
Justiinsa tämä! Siellä on siirretty fillarit kattoon ja alettu kasvattamaan mahaa sohvalla :)

Muuten totta, mutta paino on pudonnut aktiivivuosista noin 4kg (?!). Silloin painoin 76-77 ja nyt 73. En syö nykyään juuri mitään, eilenkin aamulla jugurtin, lounaalla töissä vähän lammaspyöryköitä ja illalla taateleita ja pähkinöitä ja rusinoita. Ne vähät lihakset mitä joskus on ollut, ovat kadonneet. Eli ei vahvasti mene (pun intended)

LJL
13.04.2022, 10.13
184cm

181cm. Eli toki läski, mutta vähemmän kuin ennen. Olen eräänlainen kääpä jo nyt

JackOja
13.04.2022, 10.16
^73kg? Fiiliksillä veikkaan että olet kuitenkin 184cm pitkä, joten aika vähän. Nyt vaan hirvee punttikuuri päälle ja protskupirtelöä naamaan aina kun lakkaa oksettamasta tai kysyt "asiakkaaltasi" mitä maksaisi Sustanon ja Decadurabolin terapeuttisina annoksina :D

Mä oon 73 kg ja 187 cm. Tarviiko munkin alkaa puntteilee?

LJL
13.04.2022, 10.26
Mä oon 73 kg ja 187 cm. Tarviiko munkin alkaa puntteilee?

OjaBauer on optimaalinen hongankolistaja

LJL
13.04.2022, 10.28
https://lthumb.lisimg.com/965/1601965.jpg?width=165&sharpen=true

JackOja
13.04.2022, 10.33
No jos mä oon 172 ja 95 niin mieti siitä. No joo, tavoitteiden mukaan...

En puhunut omasta puntteilusta vaan munkin. Tavoitteita ei sinänsä millään saralla ole.

Minä ja Jack Linnatuulessa

Minä olen sentään käynyt siellä. Vapunalusviikolla on työreissua Kanta- ja Päijät-Hämeisiin joten saattaapa olla että käyn taas!

LJL
13.04.2022, 10.36
Laitetaan pari kuvaa meidän Arjasta. Syksyllä hain Kokkolasta

https://i.ibb.co/ZB9TLDs/F2-B59-D50-C42-B-4-BB7-AF39-5-A864-FC10351.jpg

https://i.ibb.co/BP4SCQZ/38-DEA8-D9-95-D3-4258-ABB8-280-CF257-DBC0.jpg

MRe
13.04.2022, 10.41
No jos mä oon 172 ja 95 niin mieti siitä. No joo, tavoitteiden mukaan, ehkä toi on fillaristille parempi toi teidän linja, itsekin voisin "vatsalihaksista" luopua :D

Jee-SUS mikä läski. Mä olen 173 ja 95. Punakka, pönäkkä ja tanakka. Eikä rypyt näy, kun iho on kireellä.

LJL
13.04.2022, 10.48
Oiva Lohtander on iso mies ja täyttää 80v

http://vintti.yle.fi/yle.fi/kummeli/vanhat/laakarit/kuvat/v1.jpg

MRe
13.04.2022, 11.01
^No sä ootkin noin paljon pitempi, helppohan se on kilonsa kantaa.

Meidän pitäis varmaan hankkia pinkit pyöräilytrikoot ja lähteä kimppalenkille? Kerättäis rahaa johonkin hyvään tarkoitukseen. Kuten vaikka meidän eläkekassaan.

LJL
13.04.2022, 11.09
Olen muuten ajatellut perustaa pizzerian. Sen nimeksi voisi tulla Tukkimiehen Pizzeria.

Tukkimiehen pizzaan liittyen olin erityisen ylpeä pojastani, joka ensin juoksi yleisurheilukoulun leikkimielisten mestaruuskisojen 400m kisan ja sitten perään vanhempien sarjassa 600m kisan. Jälkimmäisen suorituksen jälkeen oli heittänyt yrjöt, ja joutunut ne myös itse siivoamaan hallin lattialta (näin siitäkin huolimatta, että oli kilpailun voittaja). Tukkimiehen pizzan heitto on ilmeisesti perinnöllistä

JackOja
13.04.2022, 11.16
Olen muuten ajatellut perustaa pizzerian.

No etkä ole.

LJL
13.04.2022, 11.20
No etkä ole.

Vetoan täysimääräisesti oikeuteen olla myötävaikuttamatta oman syyllisyyteni selvittämiseen.

LJL
13.04.2022, 11.25
Jos menisi Tukkimiehen Pizzeriaan, voisi tilata tukkimiehen pizzan. Silloin keittiöstä tulisi alustavasti Obelixin näköinen karvainen turkkilainen, joka tekisi ns. Valentin Konoset.

paaton
13.04.2022, 12.00
Muuten totta, mutta paino on pudonnut aktiivivuosista noin 4kg (?!). Silloin painoin 76-77 ja nyt 73. En syö nykyään juuri mitään, eilenkin aamulla jugurtin, lounaalla töissä vähän lammaspyöryköitä ja illalla taateleita ja pähkinöitä ja rusinoita. Ne vähät lihakset mitä joskus on ollut, ovat kadonneet. Eli ei vahvasti mene (pun intended)

Kuulostaa samalta kuin itselläni. Jos en aja fillarilla, niin ei tule syötyäkään. Mikä tietysti helkkarin hyvä. Mulla laskee paino kanssa aina kun katkaisen vaikka solisluun.

LJL
13.04.2022, 12.16
Kuulostaa samalta kuin itselläni. Jos en aja fillarilla, niin ei tule syötyäkään. Mikä tietysti helkkarin hyvä. Mulla laskee paino kanssa aina kun katkaisen vaikka solisluun.

Jep, sama. Hyvä tietää että muillakin esiintyy samaa. Kaikki läheiset ja tuntemattomamatkin ovat luonnehtineet tätä "huolestuttavaksi".. En tiedä olisiko vähemmän huolestuttavaa, jos söisi edelleen 3000kcal/vrk vaikka kuluttaa vain 1000kcal

tempokisu
13.04.2022, 12.43
No mitä enemmän tai pitempään ajaa, ruoka-aika ajoittuu pariin kertaan. Kotona kun löysäilee ja ihmettelee mitä tekisi, taidan siivota, helposti tulee siinä sitten naposteltua, olen nyttemmin ostanu hedelmiä naposteltavaksi.
Pari syksyä sitten migreeni oli niin paha että lähti 8kg parissa kuukaudessa, lähtöpaino siis 50kg ( lyhyyttä 160cm) vanhoja kisa-pyöräilyaikojen merkintöjä kun katselin niin herrajumala, painoa oli 55kg. Tähän 10kg lisää, ei kiitos.
Köyhä kun olin, söin energiatiheetä ruokaa, makkaraa ja suklaata. Nyt on kerran viikossa ei-kalapäivä ja muuten kalaa. Suklaata töissä, jos on ajanut pitkän alkulenkin.

Tiettyä elämänvaihetta en mielellään muistele, olin hyväuskoinen hölmö ( elämän koulu on kova mutta hölmö ei muussa opi), mutta tämä päivä oli kiva. Linnatuulen parkkipaikalla.

https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/mazda/Spider2.jpg?img=smaller

Teemu H
13.04.2022, 14.44
Kas LJL, mahtavaa!

Ihan tuossa juuri toissapäivänä Rene Hersejä asennellessa tulinkin mieleeni, eiku... :o

52 km olen päässyt jo ilman yhtäkään puhkeamista, enkä aio heittää vielä mereen.

vierringe
13.04.2022, 15.28
Kas LJL, mahtavaa!

Ihan tuossa juuri toissapäivänä Rene Hersejä asennellessa tulinkin mieleeni, eiku... :o
No minulla tuli mieleeni kaulaputkea sahatessa. Tosin se oli maantiepyörä ja kaulaputkikin vain alumiinia, mutta...

"Laitetaan pari kuvaa meidän Arjasta. Syksyllä hain Kokkolasta"
Tuo on kyllä aika hieno. Taitaa olla oikein murtomaamalli?

fob
13.04.2022, 16.31

Miksi solisluu pitää katkaista? Oma vai satunnaisen vastaantulijan?

LJL
13.04.2022, 17.51
Taitaa olla oikein murtomaamalli?

Juu, vm. -17 S213 All-Terrain. Ei ole ollut ihan ongelmatonta tämä alkutaival, mutta Airmaticin säädettävyys + 4Matic on S212 takavetoiseen verrattuna aika erilainen (parempi). Ei paljon syö polttoainetta, sekalaisessa menee alle 6 L/100km.

LJL
13.04.2022, 17.52
Miksi solisluu pitää katkaista? Oma vai satunnaisen vastaantulijan?

Se on niin jäykkä luu, että laihtuu kun sen katkaisee itseltä tai toiselta (?)

LJL
13.04.2022, 18.06
^Sitten solisluun toisen pään irroitus lisää painoa. Kävelin heti ostamaan suklaata suruun...

Tosimies laittaa sen katkenneen luun hiuksiin (tai nenään) mennessään R-kioskille ostamaan suklaata suruun. Tämän tyylisesti:

https://matkakirjat.files.wordpress.com/2015/05/isani-on-ihmissyoja.png

tempokisu
13.04.2022, 20.09
"Laitetaan pari kuvaa meidän Arjasta. Syksyllä hain Kokkolasta"
Tuo on kyllä aika hieno. Taitaa olla oikein murtomaamalli?

Harmi vaan kun tuo mersu häiritsee näkymää ...

LJL
16.04.2022, 14.08
https://c.tenor.com/55d9ur7iJqoAAAAC/kummeli-esko-m%C3%B6rk%C3%B6.gif

LJL
17.04.2022, 00.34
Siinä Esko Mörkö lukee vanhoja Jalluja.

LJL
21.04.2022, 00.37
https://i.ytimg.com/vi/lnvWZkKH5u4/maxresdefault.jpg

LJL
24.04.2022, 00.30
https://img.ilcdn.fi/dHINvuEEyxtgRWFkmCHyvLP-2xM=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/57da986621a3fd534197e644bf2056cd599ebb2969ebcde31c d44b9f002dc9b4.jpg

tempokisu
26.04.2022, 11.51
Varo mitä pyydät - sillä sä saat sen. Ja vielä moninkertaisena kuin mitä alunperin aattelit...

stumpe
27.04.2022, 22.27
Varo mitä pyydät - sillä sä saat sen. Ja vielä moninkertaisena kuin mitä alunperin aattelit...

En halua Timo Kahilaista, ainakaan moninkertaisena.

BB Holland
27.04.2022, 23.28
Tiedäppä Timo Kahilaisesta sen enempää mutta Olliin olen työympäristössä törmännyt pari kertaa. Ensin konsulttina, noille helppoheikeille oli kai joku oma nimi en muista. Sitten Hietalahden kupeessa oli hyvin pieni tila missä firma piti kerran pikkujoulut Ollin ollessa isäntänä. Kaikkea sitä joutuu elantonsa eteen tekemään, montaa asiakasta ei kaverilla ollut. Jotain Kummelijuttuja puheli toki. Maajohtaja ei enää ole firmassa joka noita järjesteli.

tempokisu
28.04.2022, 18.27
^^ niin siis kun rukoilin ( 16 vuoden ajan) lisää töitä, ja sitten viime talvena sen vesisadepäivän ja pakkasen jälkeen pyysin lisää lunta...no niitä tuli.
Nyt toivon että pääsisin tekeen jotain enemmän nahkiaisten suhteen.

Kummelit on lähellä sydäntäni, sillä hekin totesivat ( Uuno Turhapuro-elokuva, niitä uusimpia ) että osa meistä on aina valkeakoskelaista.

LJL
28.04.2022, 21.04
https://solarfilms.com/wp-content/uploads/2017/02/kahilainen_rajattu-300x300.jpg

tempokisu
29.04.2022, 03.53
Huomenta, nyt mä honasin...

https://img.ilcdn.fi/MaXzX3tSb6-8EVW8sgUWQ9xfFKU=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/2de3aa97c79ac3f50bceffa306f10179f5cc38fcaa0668fc0d da7d182f89c6fd.jpg

pulmark
30.04.2022, 13.34
https://pbs.twimg.com/media/FRlB1vMXoAAnBux?format=jpg&name=small

Hyvää Vappua kaikille !!!

LJL
06.05.2022, 09.15
https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP. aPwQk__1PAdkhS42bTQZxQAAAA%26pid%3DApi&f=1

LJL
15.05.2022, 14.36
"...potilaan hampaat pakenevat ikeniin, hänellä on siis kuppa"

https://youtu.be/rB3h0LHwt68

LJL
24.05.2022, 13.54
https://i.ylilauta.org/6b/ae/6bae9fbf754ff0c3.jpg

LJL
05.06.2022, 11.33
https://i.ylilauta.org/5f/85/5f855d8189db681c.jpg

jalkkis
06.06.2022, 12.26
^ Aziz oli kyllä kova jätkä. Tossahan ollaan menossa ameriikkaan. Eikä kannata syödä hamppariakaan, silloin joutaa hiluxin perään.

Ehkei enää ihan niin TV-kelpoista matskua :)

LJL
09.08.2022, 00.55
https://hs.mediadelivery.fi/img/468/5a1ff4e2c5a84e22bdc5a22e4393eafa.jpg

LJL
05.09.2022, 22.30
https://images.almatalent.fi/cx141,cy0,cw857,ch857,696x/https://assets.almatalent.fi/image/729c176e-f8e5-3a03-ae3d-14c5b4c4e5c1

fob
06.09.2022, 00.16
^ Aziz oli kyllä kova jätkä. Tossahan ollaan menossa ameriikkaan. Eikä kannata syödä hamppariakaan, silloin joutaa hiluxin perään.

Ehkei enää ihan niin TV-kelpoista matskua :)

Kaikelle voi nauraa. Myös itselleen. Rajan määrittely on mahdotonta, aina joku pahoittaa mielensä.

marco1
07.09.2022, 09.31
Kertaatko LJL että miten se Izmon tsemppiviesti kesken lenkin menikään ihan tarkasti? "Jos olisin ollut yksin tällä lenkillä olisin jo kotona saunan jälkeen postaamassa siitä Fillarifoorumille" tai jotain.
Kauneinta mitä ikinä olen lukenut ja ilme varmaan oli viestin 121 https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?63548-Timo-Kahilainen&p=3149153#post3149153 mukainen.

LJL
07.09.2022, 12.22
Kertaatko LJL että miten se Izmon tsemppiviesti kesken lenkin menikään ihan tarkasti? "Jos olisin ollut yksin tällä lenkillä olisin jo kotona saunan jälkeen postaamassa siitä Fillarifoorumille" tai jotain.
Kauneinta mitä ikinä olen lukenut ja ilme varmaan oli viestin 121 https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?63548-Timo-Kahilainen&p=3149153#post3149153 mukainen.

Siitä on sen verran monta vuotta aikaa (8-10?) että en enää muista sanatarkasti. Ainakin 26” fillarilla vielä ajettiin ilman että se oli täysin naurettavaa. Reilun 4h lenkin keskisykkeen muistan edelleen, se oli 177. Izmo lenkin loppupuolella loihe lausumaan:

Jos olisin ajanut tämän lenkin yksin niin olisin jo syönyt, käynyt suihkussa ja olisin foorumilla kirjoittamassa siitä

Näin harrastuksen päätyttyä ja kunnon romahdettua pidän pienimuotoisena ihmeenä, että tuolloin kuitenkin jaksoin vääntää izmon kintereillä niinkin pitkään. Vauhti oli nimittäin tiukka ja Nokian mutapolut raskaita.