PDA

Näytä tavallinen näkymä : Canyon Precede:ON AL 7



enema
10.04.2022, 14.25
https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/urbaanit-sahkopyorat/precede-on/al/precede-on-7/2914.html

Hahmottelin työmatka-/kaupunkiasiointifillarin päivitystä arvokkaampaan työsuhdepyörään ja otsikon malli näyttäisi äkkiseltään nämä tarpeet täyttävän. Lienee edullisempi alumiinirunkoinen versio jo aiemmin esitellystä kuituvehkeestä.

Alle 10km suuntaansa työmatkaa ja ajelua nastakumeilla myös talvet. Pelkkää asfalttia tarkoitus rullata tällä, huonommille pinnoille on sitten eri laitteet. Ruokaostokset pahvilaatikossa tarakalle, näyttää 25kg olevan kantokykyä ilmoitettu eli riittävästi. Suhteellinen huoltovapaus ja mainostettu hiljaisuus, portaaton voimansiirto ja hihnaveto kiinnostelee tässä. Taitaa olla lukkoa vaille tarpeellisimmat varusteetkin mukana ja voisi vaan keskittyä käyttöön harrastamisen sijaan. Voi sitten rassata ja tuunata muita pyöriä ja jättää käyttiksen käytettäväksi.

Napavaihteisia on aiemmin käytössä ollutkin, mutta ei "portaatonta" vaihteistoa eikä hihnavetoista. Kai nämä Suomen talvet kestävät? Rakennehan on hyvinkin suljettu.

Lieneekö jo kokemuksia aiheesta vaikka onkin tuoreesta mallista kyse, tai aiemmasta kuituiteraatiosta? Muita ajatuksia?

Näihin tarpeisiin alle 4k€ sähkäriä saa myös ehdottaa. Perinteisemmällä voimansiirrollahan hinta tippuu, vaan nyt voisi kokeilla tämän tyyppistä ratkaisua.

https://downtown-mag.com/en/canyon-precede-on-al-7-2022-review/
https://www.radfahren.de/test-technik/canyon-precedeon-al-7-test/

Bndit
11.04.2022, 00.13
Itse valitsen arkipyörään normaalin voimansiirron renkaidenvaihdon takia, ihan normi 11v. Pakka läpiakselilla, mukavan yksinkertainen, toki remmistä ei ole kokemusta, mutta napavaihdetta ei enää tule. Ja ainakin täällä pääkaupunkiseudun huonokuntoisilla pyöräteillä kaikki jousitus on tervetullutta, talvella vielä enemmän kun kesällä. Tuollainen 25kg peli on ihan eri ilman jousitusta kun 10-15kg kevyempi pyörä ilman jousia. Komea pyörä kyllä toi.

Travelkicking
11.04.2022, 09.25
https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/urbaanit-sahkopyorat/precede-on/al/precede-on-7/2914.html

Silmään pistää gen3-moottori ja 2A-laturi. Onko gen4 kortilla ? Kaupastahan saa tietysti isomman laturin ja tuo moottori on vahva, ei siinä mitään. Onkohan stemmi kiinteä ?

enema
11.04.2022, 10.32
https://24hoursworlds.com/automobile/126411/

"Here, the handlebar features disappear in the head of a special handlebar. It looks great, but it also means that the bike has to “fit”. Here later conversions are difficult if not impossible and they would disfigure the bike. It is therefore not possible to change the posture afterwards by fitting a higher stem or different handlebars."

Stemmi ja ohjaustanko taitaa olla aika samaa puuta, eli jos ohjaamo ei niiltä osin osu omille mitoille ja mieltymyksille, niin harmin paikka.

mpt
22.04.2022, 11.27
Mulla on ollut Enviolon napavaihteisto ympärivuotisesssa käytössä viimeiset 5 vuotta / 12000km. Fillaria on säilytetty ulkona katoksessa. Tänä aikana ainoa ongelma joka on ilmennyt on ollut vaihdevaijerien jäätyminen kun lämpötila on sahannut 0-asteen ympäristössä. Muuten tuo on pelittänyt mainiosti. Etujousitusta en myöskään ole kaivannut työmatka-ajossa vaan sekin oli suuriman osan ajasta lukittuna. Uuden työmatkafillarin hankin hihnavedolla kun kyllästyin ketjujen vaihtoon muutaman tonnin välein. Saa nähdä miten toimii :-).

enema
22.04.2022, 23.29
Mulla on ollut Enviolon napavaihteisto ympärivuotisesssa käytössä viimeiset 5 vuotta / 12000km. Fillaria on säilytetty ulkona katoksessa. Tänä aikana ainoa ongelma joka on ilmennyt on ollut vaihdevaijerien jäätyminen kun lämpötila on sahannut 0-asteen ympäristössä. Muuten tuo on pelittänyt mainiosti. Etujousitusta en myöskään ole kaivannut työmatka-ajossa vaan sekin oli suuriman osan ajasta lukittuna. Uuden työmatkafillarin hankin hihnavedolla kun kyllästyin ketjujen vaihtoon muutaman tonnin välein. Saa nähdä miten toimii :-).

Aina hyvä kuulla käyttökokemuksia