Näytä tavallinen näkymä : 1000€ hybridi / Scott
Työmatka- ja 'yleistasamaahyötypyörän' hankinta edessä. Jäykkäperä-MTB entuudestaan harrastuskruisailuun. Kippuratangot ei kiinnosta (mm. Kona Rove ST kokeiltu). Budjetti mielellään 1000€, max. 1300€. Pituus 180cm.
Testattu ja hymy jäi:
https://www.xxl.fi/scott-metrix-speed-disc-21-unisex-hybridipyora-harmaa/p/1183608_1_style
Olen paljon selvitellyt saatavilla olevia hybridi(/flatbar) vaihtoehtoja (mm. Marin DSX) ja joku tossa Scotissa nyt viehättää (geometria, ketteryys, keveys, ulkonäkö, lokarit-tarakka-nastarengas-kombo asennettavuus). Hifistelyä en ole valmis rahoittamaan, rahalle pitäisi kuitenkin saada vastinetta.
Onko hintansa väärti (999€)? Mitä olisi hyvä huomioida (esim. Scott-valmistajan suhteen)?
Tällä hetkellä vaihtoehtona Larun pyörän Active-tuotemerkin hybridi (1090€):
https://larunpyora.com/tuote/2022-active-max-211-di-black/
Myös Canyon Roadlite yhtenä vaihtoehtona, mutta kapeat renkaat vie haluja.
Kiitos kaikkitietävyydestänne jo etukäteen!
Suosituksia otetaan ilomielin vastaan.
^En kyllä tonnia maksaisi alumiinipyörästä kasivaihteilla. Jos noista kahdesa niin Active ja mitä ne kapeat renkaat haittaa jos tasamaalla ajelee?
tchegge_
26.03.2022, 08.12
Mahtuuko tuohon Scottiin pyörimään 38mm leveä nastarengas? Kuvassa ei etuhaarukassa hirveästi ollut ylimääräistä tilaa 35mm renkaan kanssa. Kannattaa varmistaa jos käy katsomassa.
2x8 vaihteisto on vähän kehno jo nykypäivänä.
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Tämän päivän Nishiki Intersportista kannattaa kysyjän ottaa myös ehokkaaksi.
Roadliteen menee 35mm rengas. Hirveästi ei tilaa jää mutta kuitenkin jää. Ja olen nähnyt 40mm terra speedinkin. Takakiekon leveydestä ei tietoa mutta takaloksun kiinnikettä satulatolpan putkesta oli jouduttu viilaamaan matalammaksi.
Jos noin hyvältä ajo Scotilla tuntui, siihen voi päivittää osat muutaman ajovuoden jälkeen, nykyisillä simpan halpaosilla ajaa pitkään, jos ajo vielä sittenkin noin hyvältä tuntuu!
Tärkein osa pyörästä löytyy runko/haarukka suunnalta, josta hyvä ajettavuus syntyy
biemmezeta
26.03.2022, 10.54
Olisitko vielä valmis arvioimaan uudelleen droppitankoisen pyörän soveltuvuutta itsellesi? Vaihtoehtoa ei kannata tyrmätä parin lyhyen kokeilun perusteella. Tämä lisäisi mahdollisuuksia huomattavasti sekä hankinnan, että käytön suhteen. En tiedä missä päin Suomea ajelet, mutta ainakin vaativimmilla talvikeleillä jäykkäperämaasturisi voisi olla paremmin soveltuva vaihtoehto.
Jos noin hyvältä ajo Scotilla tuntui, siihen voi päivittää osat muutaman ajovuoden jälkeen, nykyisillä simpan halpaosilla ajaa pitkään, jos ajo vielä sittenkin noin hyvältä tuntuu!
Tärkein osa pyörästä löytyy runko/haarukka suunnalta, josta hyvä ajettavuus syntyy
Tämäpä se, jos ajo tuntui hyvältä ja hymy tuli naamalle niin sitten tuossa pyörässä ei ole mitään vikaa. Se onko jossain pyörässä 30€ arvokkaampi takavaihtaja tai pari vaihdetta enemmän on ihan yksi ja sama. Onhan tuo vielä hyvännäköinenkin kuten Scottin rungot yleensä. Aloittajana koittaisin huvikseni tinkiä hinnasta ihan sillä perusteella että vm 21, voi saada vähän kotiin päin jos sattuu tolkun myyjä.
Mahtuuko tuohon Scottiin pyörimään 38mm leveä nastarengas? Kuvassa ei etuhaarukassa hirveästi ollut ylimääräistä tilaa 35mm renkaan kanssa. Kannattaa varmistaa jos käy katsomassa.
2x8 vaihteisto on vähän kehno jo nykypäivänä.
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
35mm nastarengas mahtuu, mitä etuja 38:ssa?
Itseäni ei tuo 8x2 haittaa, mutta onko ko. voimansiirron varaosia/takapakkoja jotenkin heikommin saatavissa? Oikeastaan 9-11x1 olisi itselle optimaalinen voimansiirto, joten toi Roadlite kyllä siinä mielessä eniten kiinnostaa. Voiko tosta Scotista muuten irrottaa isomman eturattaan ja pystyykö tohon kiekkoon/setuppiin asentaa 9X takapakan?
Jos noin hyvältä ajo Scotilla tuntui, siihen voi päivittää osat muutaman ajovuoden jälkeen, nykyisillä simpan halpaosilla ajaa pitkään, jos ajo vielä sittenkin noin hyvältä tuntuu!
Tärkein osa pyörästä löytyy runko/haarukka suunnalta, josta hyvä ajettavuus syntyy
Kiitos kommentista. Mitä päivityksiä ensimmäisinä suosittelisit?
Tämän päivän Nishiki Intersportista kannattaa kysyjän ottaa myös ehokkaaksi.
Nishiki olisi varmasti järkiostos, muttei tee mieli nousta satulaan, kun on niin ruma. Alu-lokareita en kaipaa, pikairtomuovilokarit riittäisi.
Roadliteen menee 35mm rengas. Hirveästi ei tilaa jää mutta kuitenkin jää. Ja olen nähnyt 40mm terra speedinkin. Takakiekon leveydestä ei tietoa mutta takaloksun kiinnikettä satulatolpan putkesta oli jouduttu viilaamaan matalammaksi.
Eli 35mm nastarenkaat menis noihin kiekkoihin näiden kans:
https://www.canyon.com/fi-fi/gear/accessories/bike-accessories/fenders-and-mudguards/sks-speedrocker-fender-set-40mm/10004187.html
Saako tohon roadliteen takatarakan ja pitääkö silloin olla kiinteät lokarit?
Kiitos kommentista. Mitä päivityksiä ensimmäisinä suosittelisit?
Monen ajovuoden ja kymppitonnin jäkeen, ketju, pakka, vivut, molemmat vaihtajat, kammenrattaat...iso päivitys tietty, kymppi/ykstoista sarjalla, jos vielä itse tekee, asia paranee eikä hirmukalliskaan.
Ja tietenkin kahdella eturattaalla, koska yhden rattaan trendi on silloin jo ohi.
Ps Kasivivut eivät toimi ysipakkan kanssa.
PPs Feltillä tai Orbealla vois olla jotain myös, noilla on nyt hyvä maahantuoja ja usein löytyvät samalta kauppiaalta.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.