PDA

Näytä tavallinen näkymä : Clif Bar patukat

Carolus
24.02.2022, 12.31
Saako vielä jostain kotimaan kaupasta Clif Bar energiapatukoita? Jossain vaiheessa viime kesää hävisivät kaupoista ja vielä en ole nähnyt paluuta. Saksasta toki saa tilattua mutta ajattelin ensin kysyä parviälyltä josko näitä saisi kotimaiselta toimijalta. Oma suosikkini on Chocolate Chip.

Muitakin hyvänmakuisia patukoita ilman pähkinää, joita hyvin saatavilla saa suositella

pviitane
24.02.2022, 16.09
Paikallisessa K-supermarketissa muistan vielä syksyllä nähneeni; vähään aikaan ei ole tullut haettua niin ei tuoretta tietoa.

Hyvänmakuisten patukoiden kingi on omasta mielestäni itse tehdyt, tällä reseptillä: https://www.youtube.com/watch?v=jMJEIiWV3VQ Nämä ovat energiasisällöltään aika tuhtia tavaraa kompaktissa koossa joten sopivat pitkille lenkeille hyvin.

marco1
24.02.2022, 16.15
Eikös firma ollut vetäytymässä Euroopasta? Joku haaste oli aineksiin liittyen, "luonnontuotteita" ne on mutta ilmeisesti teollisten pötkyläiden valmistaminen muilla merkeillä on helpompaa.

paaton
24.02.2022, 22.14
Paikallisessa K-supermarketissa muistan vielä syksyllä nähneeni; vähään aikaan ei ole tullut haettua niin ei tuoretta tietoa.

Hyvänmakuisten patukoiden kingi on omasta mielestäni itse tehdyt, tällä reseptillä: https://www.youtube.com/watch?v=jMJEIiWV3VQ Nämä ovat energiasisällöltään aika tuhtia tavaraa kompaktissa koossa joten sopivat pitkille lenkeille hyvin.

Näyttääpä hyviltä. Onko noihin jossain oikein reseptiäkin?

Koetin tehdä viikko sitten taateleista, pähkinöistä, kaakaosta ja appelsiinimehusta brownien tapaisia kakkuja. Olisi vaatinut oikean monitoimikoneen. Sauvasekoittimesta meinasi päästä savut pihalle.

Joutui jättämään seoksen löysemmäksi. Mutta hyväähän tuo oli syödä lusikalla trainerilla ajaessa :)

Pehmeät taatelit ovat kyllä sairaan hyviä. Mistähän noita saisi sopivaan hintaan? Medjool taisi lukea siinä luomu laatikossa, jonka alepasta nappasin.

Tilasin The grand tour cookbook kirjan. Oletan tuossa olevan myös patukoiden ohjeita. SIS ei toimita enää UK:sta geelejä, eikä cliff bareja saa prismasta. Melkein pakko alkaa duunaamaan noita itse.

Niin ja se tehokas konekkin pitäisi hankkia raakapatukoiden tekoon. Suosituksia?

Qilty
24.02.2022, 22.33

Koetin tehdä viikko sitten taateleista, pähkinöistä, kaakaosta ja appelsiinimehusta brownien tapaisia kakkuja. Olisi vaatinut oikean monitoimikoneen. Sauvasekoittimesta meinasi päästä savut pihalle.

Joutui jättämään seoksen löysemmäksi. Mutta hyväähän tuo oli syödä lusikalla trainerilla ajaessa :)

Pehmeät taatelit ovat kyllä sairaan hyviä. Mistähän noita saisi sopivaan hintaan? Medjool taisi lukea siinä luomu laatikossa, jonka alepasta nappasin.

Tilasin The grand tour cookbook kirjan. Oletan tuossa olevan myös patukoiden ohjeita. SIS ei toimita enää UK:sta geelejä, eikä cliff bareja saa prismasta. Melkein pakko alkaa duunaamaan noita itse.

Niin ja se tehokas konekkin pitäisi hankkia raakapatukoiden tekoon. Suosituksia?Oliko jo joku patukka/muu energia-resepti lanka jo olemassa?

Mä olen kerran tehnyt "riisikakkua" jonku britti tiimin ohjeilla, se oli ihan ok, mut melkein sais olla jotain suolaistakin. Ja yhdelle pitkälle lenkille sain vinkin laittaa mätitahnaa tortillaan(se oli hyvää) ja makea versio oli nutellaa ja banaania tortillassa(ihan hyvää sekin).

Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

Puskis
24.02.2022, 23.17

Sunflower Oil - 120ml/3/4 cupSoft Dark Brown Sugar - 200g/1 cupGolden Syrup - 2 tbspPeanut Butter - 1 tbspVanilla Extract - 1/2 tsp

Melt these ingredients in a pan over a low heat until melted and mixed together.

Next, add: Sesame Seeds - 25g / 2 tbspSunflower Seeds - 25g / 2 tbspFlaked Almonds - 50g / 1/2 cupSultanas - 50g / 1/2 cupChopped Dates - 50g / 1/2 cup

Gradually stir in thick cut porridge oats/oatmeal - 225g / 8 oz

Transfer mixture to a baking tin lined with parchment. Roughly 25 x 15cm or 10 x 6 inches. Press down firmly with a metal fork.

Place in an oven at 180degrees c, 350 degrees f or gas mark 4 for 10 - 15 minutes, keeping an eye on them so they don't get over done. Finally, leave to cool in the tin before you take them out and cut them.

fiber
25.02.2022, 09.17
Clif Bar on sen verran pieni yritys ja myynti Euroopassa/Suomessa niin pientä, että ei toistaiseksi ole kannattavaa järjestää kanavia täällä.

Juttelin äsken tästä aiheesta yhden tutun kanssa. Hän on Clif Barin myyntipuolella, ja lupasi lähettää meille erän patukoita. Pitääpä keksiä keväälle jokin kimppa-ajo tms jossa voi ne jakaa. Carolukselle voin vaikka lähettääkin, jos ei muuten tavata.

Carolus
25.02.2022, 10.21
Kuten avauksessani mainitsin niin noita Clif Bar patukoitahan saa tilattua Saksan kaupoista. Mutta mieluummin ostaisin niitä paikallisesti.
@paaton Erinomaisia taateleita olen ostanut Ararat Bazaar kaupasta Kalasatamasta, eikä ne ole hinnalla pilattu. Varmaan muissakin etnisissä kaupoissa löytyy valikoimaa. Vaikka itse pidän ruuanlaitosta niin noita patukoita en ole itse viitsinyt ainakaan vielä leipoa.

paaton
25.02.2022, 10.21
Clif Bar on sen verran pieni yritys ja myynti Euroopassa/Suomessa niin pientä, että ei toistaiseksi ole kannattavaa järjestää kanavia täällä.

Juttelin äsken tästä aiheesta yhden tutun kanssa. Hän on Clif Barin myyntipuolella, ja lupasi lähettää meille erän patukoita. Pitääpä keksiä keväälle jokin kimppa-ajo tms jossa voi ne jakaa. Carolukselle voin vaikka lähettääkin, jos ei muuten tavata.

Olisi kyllä hienoa, jos cliff bareja saisi edelleen järkevään hintaan suomesta. Vaikka sitten postimyynnin kautta.

Minusta prisma möi noita edullisesti. Ostin aina kokonaisen laatikon kerralla.

paaton
25.02.2022, 10.23
Kuten avauksessani mainitsin niin noita Clif Bar patukoitahan saa tilattua Saksan kaupoista. Mutta mieluummin ostaisin niitä paikallisesti.
@paaton Erinomaisia taateleita olen ostanut Ararat Bazaar kaupasta Kalasatamasta, eikä ne ole hinnalla pilattu. Varmaan muissakin etnisissä kaupoissa löytyy valikoimaa. Vaikka itse pidän ruuanlaitosta niin noita patukoita en ole itse viitsinyt ainakaan vielä leipoa.

Kiitos! Nämä kaupat eivät ole yllättäen olleet paikkoja jossa vierailen, mutta nyt täytyy ahmedien bazaarit ottaa kohteeksi.