Näytä tavallinen näkymä : litkujen säilyvyys ja renkaan vaihto?
Terve. pyörä ollut talven ajamatta ja reilun kuukauden päästä olisi taas ajossa. Tällä hetkellä vaanteissa kiinni viime keväänä laitetut insertit ja renkaat jotka kuluneet loppuun.
Nyt tuli postissa uudet renkaat ja mietin renkaiden vaihtoa hyvissä ajoin ennen kauden alkua. Onko siis järkeä vaihtaa renkaat jo nyt vai kuivuvatko litkut?
Lähtevätkö vanhat renkaat yleensä kuinka helposti irti vai joutuuko tappelemaan?
käytössä siis stansin litkut ja pepis noodle insertit ja ensimmäidtä kertaa vaihtamassa litkutettuja renkaita.
Nyt tuli postissa uudet renkaat ja mietin renkaiden vaihtoa hyvissä ajoin ennen kauden alkua. Onko siis järkeä vaihtaa renkaat jo nyt vai kuivuvatko litkut?
Voit huviksesi vaihtaa renkaat jo nyt, mutta laita litkut vasta ennen ajoa.
Lähtevätkö vanhat renkaat yleensä kuinka helposti irti vai joutuuko tappelemaan?
Ihan helposti.
kiitoksia vastauksesta. Täytyypä lähteä kokeilemaan:)
Terve. pyörä ollut talven ajamatta ja reilun kuukauden päästä olisi taas ajossa. Tällä hetkellä vaanteissa kiinni viime keväänä laitetut insertit ja renkaat jotka kuluneet loppuun.
käytössä siis stansin litkut ja pepis noodle insertit ja ensimmäidtä kertaa vaihtamassa litkutettuja renkaita.
Mulla ainakin Stansin litkut näytti kesän jälkeen ihan uusilta, paitsi läskipyörän takarenkaassa missä oli mustunut. Tästä päättelin että säilyy hyvänä pitkään jos ei pääse skeidaa renkaan sisään ja laitoin uusiin vanteisiin uudet renkaat syksyllä ja niihin litkut sisään odottaan kevättä. Ja siis kesän ajetuista renkaista litkut siirsin talvirenkaiden sisään toisilla vanteilla. Uskon että jos litku näyttää uudelta niin toimii myös…tämä toki ensimmäinen vuosi litkuilla :)
Onkos kukaan kokeilut Hankkijan työkonelitkua, 10,90€ / 1,25 litraa
Renkaanpaikkausaine 1,25 litra | Rengastarvikkeet | Tarvikkeet | hankkija.fi (https://www.hankkija.fi/varaosat-ja-tarvikkeet/tarvikkeet/rengastarvikkeet/ia-renkaanpaikkausaine-1_25-litra-2034270/)
Onkos kukaan kokeilut Hankkijan työkonelitkua, 10,90€ / 1,25 litraa
Renkaanpaikkausaine 1,25 litra | Rengastarvikkeet | Tarvikkeet | hankkija.fi (https://www.hankkija.fi/varaosat-ja-tarvikkeet/tarvikkeet/rengastarvikkeet/ia-renkaanpaikkausaine-1_25-litra-2034270/)
Englannissa kuulemma tuota on käytetty ihan hyvin kokemuksin sekoittamalla sekaan jonkun verran vettä. Aion itse kokeilla, kunhan täällä jollain on kokemuksia suomalaisista oloista.
Toihan saattaa hyvässä lykyssä olla normaalia paksumpaa(?) Magic Milkkiä. Se selittäisi myös teenlipittäjien vedellä laimentamisen.
Kuminauha
12.04.2022, 13.59
Itellä on tota, joutuu jatkaa melkee 50:50 jollain että on yhtä jouksevaa, kuin nämä pyöräbrändätyt litkut.
No sittenhän se tulee ultrahalvaksi. Se varmaan olis Rytkynkin pointti? Kun hakee OKOa fillarikaupasta se on neljä kertaa kalliiimpaa per litra kuin sama tavara Hankkijalta ostettuna?
Itellä on tota, joutuu jatkaa melkee 50:50 jollain että on yhtä jouksevaa, kuin nämä pyöräbrändätyt litkut.
Onko toiminut hyvin? Luulisi sopivan ainakin läskipyörän renkaiden kanssa.
Ajelin koko viime kesän tolla okolla työmatkapyörällä. Renkaana gp5000tl , en jatkanu vedellä tai millään. Toimii ok, jos kylkivuotoa esiintyy niin caffelateksi on tota parempaa.
Kuminauha
12.04.2022, 19.00
Onko toiminut hyvin? Luulisi sopivan ainakin läskipyörän renkaiden kanssa.
Ei oo kokemusta vielä kun vasta talvella ton hommannu enkä oo vielä laittanu sisään.
EnduroSenior
12.04.2022, 21.44
Ihan helposti.
No riippuu kyllä aika paljon renkaista ja vanteista. Toiset lähtee helposti, mutta just kun toissailtana kahden puristimen kanssa yritin vääntää enskapyörän WTB Vigilanteja irti Hollowgram-kuitukiekoilta, niin oon enemmän kuin eri mieltä tuosta "Ihan helposti" -kommentista...
Ilman työkaluja ei toivoakaan napsauttaa pois hyllyltä, mutta puristimien ja rengastyökalujen kanssa sai irtoamaan.
Samalla vauhdilla litkuttelin uudestaan DH-pyörän DT:n FR1950-vanteilla Magic Maryt Pepin inserteillä ja muuten kyllä irtosi sormin painelemalla, mutta nuo taas oli todella tiukat vääntää takas paikalleen. Tuhdit insertit ei tietenkään helpota hommaa...
No riippuu kyllä aika paljon renkaista ja vanteista. Toiset lähtee helposti, mutta...
Kysymys toki olikin lähteekö yleensä helposti. Ja itse voin puhua korkeintaan omista kokemuksistani. Tubeless est. 2007 eikä mulle vielä ole vaikeaa poistettavaa vastaan tullut.
Ajelin koko viime kesän tolla okolla työmatkapyörällä. Renkaana gp5000tl , en jatkanu vedellä tai millään. Toimii ok, jos kylkivuotoa esiintyy niin caffelateksi on tota parempaa.
Hyvä juttu. Jos GP5000:lla toimii, niin luulisi kyllä muidenkin renkaiden kanssa sopivan.
K.Kuronen
13.04.2022, 09.07
^Mä veikaan, että isoin osa tuosta paksusta puurosta löytyy muutaman ajokerran jälkeen renkaan kulutuspintaa vasten, eikä sitä hakeudu muihin mahdollisiin vuotokohtiin, kuten venttiilin juureen tai vanteen ja renkaan väliin. Näin tulkitsisin Magic Milkin kuitumössön toimintaa. Itse aloin laimentaa kuidullista tavallisella laadulla.
Paksua pitänee laittaa enemmän, jotta kaikki ei olisi kiinni kumissa. Veikaan, etä mulla esiintyneet salaperäiset asennusongelmat johtuvat tästä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.