Näytä tavallinen näkymä : Halpa sykemittarin tunnistava pyörämittari
santeriki
20.02.2022, 15.36
Moi,
Hakusessa olisi halpa pyörämittari joka kommunikoisi polar h10 sykevyön kanssa.
Oikeastaan ainoat haluamani ominaisuudet on ajan, nopeuden ja matkan näytöt, syke sekä kello. Mitä selaillut niin ant+ ja/tai bt näyttää puuttuvan halvoista mittareista. Tietty yksi mahdollisuus olisi katsoa syke (jo löytyvästä) urheilukellosta ja muut halvasta pyörämittarista..
Mitä tässä olisi tarjolla kun vain halvin on kyllin hyvää?
Määrittele halpa?
Tässä kahdeksankympin edge: https://www.fillaritori.com/topic/247533-garmin%C2%A0edge-130%C2%A0gps%C2%A0oulu/#comment-488579
Tuossa ainakin halpa ja varmasti laadukas kampe joka toimii myös Polarin sykevyön kanssa. :https://www.fillaritori.com/topic/247037-bryton%C2%A0gps%C2%A0ajotietokone-h-50e%C2%A0alaj%C3%A4rvi/
santeriki
20.02.2022, 17.47
Nojoo, halpa on tietty suhteellista.
Optimi olisi jos noista brändittömistä ja gepsittömistä parin kolmen kympin halpistuotteista löytyisi - ne tuskin kelpaa rosvoroopelle yhtä hyvin kuin gepsilliset merkkituotteet.
Hyviä ehdotuksia tosin yllä.
Asenna puhelimeesi Flow, siinä sulle mittari.
maalinni
20.02.2022, 18.24
Nojoo, halpa on tietty suhteellista.
Optimi olisi jos noista brändittömistä ja gepsittömistä parin kolmen kympin halpistuotteista löytyisi - ne tuskin kelpaa rosvoroopelle yhtä hyvin kuin gepsilliset merkkituotteet.
Hyviä ehdotuksia tosin yllä.
Ei semmoista olekaan mikä ei rosvoille kelpaa. Kaikki mittarit aina taskuun, kun fillari on parkissa. Kai sinulla on nyt joku kello sen sykevyön kanssa? Laita se tankoon.
Ei noilla Tokmannin yms. myytävillä Future jne. mittareilla ole mitään virkaa, panosta nyt edes mittareihin jotka ovat yleisesti tunnustettu toimiviksi niin kuin nuo edellä mainitut linkkien esimerkit ovat, tosin ei kannata kovin vanhaan laitteeseen sortua koska akku on yleensä helposti huonossa hapessa.
Kuka toope jättää mittarin pyörään parkkeeratessa?? Kannattaakos kovin halpaa katsella jos reilu satasella saa hyvän käytetyn? Maalinnin ehdottama kello vaihtoehto hyvin varteenotettava myös...
K.Kuronen
22.02.2022, 09.28
Jos ei käytettyä etsi, niin itse katsoisin tarjontaa jostakin isosta verkkokaupasta, vaikka näin: https://www.bike24.com/bike-computers.html?dynamicAttributes%5B429%5D%5B2491%5 D=2491&searchTerm=&sort=price_asc
Aika nopeasti saa käsityksen, että viidestäkympistä lähtee. Omaan silmääni pisti Sigman Rox 4.0.
Kuka toope jättää mittarin pyörään parkkeeratessa??
Mulla oli gravelissa joku Ciclon perusmittari enkä sitä jaksanut koskaan irrottaa. Ei se ainakaan Helsingin kahviloiden edessä kelvannut kenellekään. Mutta en kyllä mitään edgeä tai fanixiä jätä sekunniksikaan.
Moi,
Hakusessa olisi halpa pyörämittari joka kommunikoisi polar h10 sykevyön kanssa.
Oikeastaan ainoat haluamani ominaisuudet on ajan, nopeuden ja matkan näytöt, syke sekä kello. Mitä selaillut niin ant+ ja/tai bt näyttää puuttuvan halvoista mittareista. Tietty yksi mahdollisuus olisi katsoa syke (jo löytyvästä) urheilukellosta ja muut halvasta pyörämittarista..
Mitä tässä olisi tarjolla kun vain halvin on kyllin hyvää?No laita se kello tankoon? Sillainhan toiset tekee.
Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
No laita se kello tankoon? Sillainhan toiset tekee.
Niin, mulla on kello se pääasiallinen mittari. Edge on vieressä "lisänäyttönä" ja navina silloin kun sellaista tarvitsee.
Ja voi sen kellon ranteessakin pitää, Element tangossa ja Grit ranteessa...
Kun kerta urheilukello on jo, niin se tankoon. Tai sitten se edelleen ranteessa ja joku parinkympin mittari tankoon.
Tai sitten puhelin tankoon ja Polar Flow/Beat/SuuntoApp/SportsTracker/tms appi päälle.
Itse luovuin 99%:sti erillisistä mittareista fillarissa, kun on urheilukello käytössä. Ei jaksa säätää kahden pyörän kanssa. Ainoastaan pidemmillä reissuilla erillinen mittari on käytössä backuppina.
santeriki
23.02.2022, 09.10
Kun kerta urheilukello on jo, niin se tankoon. Tai sitten se edelleen ranteessa ja joku parinkympin mittari tankoon.
....
Jep, tällä mä varmaan lähden liikkeelle. Jonkun mittarin haluan kokonaiskilsoille ja kännykän kanssa en aina jaksa tusailla.
Tai sitten puhelin tankoon ja Polar Flow/Beat/SuuntoApp/SportsTracker/tms appi päälle.
Itse luovuin 99%:sti erillisistä mittareista fillarissa, kun on urheilukello käytössä. Ei jaksa säätää kahden pyörän kanssa. Ainoastaan pidemmillä reissuilla erillinen mittari on käytössä backuppina.Mitäs säätämistä siinä on kun pyöräyttää garminin/wahoon telineestä toiseen?
Ja kokonaiskilsat näkyis Stravasta helpoiten, se onkin sen paras puoli että saa kaikki fillarit syötettyä sinne ja jää kilsat talteen.
^Itse käytän Wahoota kahdessa pyörässä ja ei tosiaan voi sanoa että olisi säätämistä... Koskaan ei ole juolahtanut mieleen että puhelimen tankoon laittaisi, usein jopa jää pois kyydistä lenkillä... Toisaaltaan laittaahan joku jopa tabletinkin tankoon...
Mitäs säätämistä siinä on kun pyöräyttää garminin/wahoon telineestä toiseen?
Ja kokonaiskilsat näkyis Stravasta helpoiten, se onkin sen paras puoli että saa kaikki fillarit syötettyä sinne ja jää kilsat talteen.
Mää tarkoitin niitä ei-gps-pohjaisia perusmittareita. Jos niitä vaihtaa pyörästä toiseen niin pitäis aina muistaa vaihtaa asetuksista oikea pyörä käyttöön, jos on eri kokoiset renkaat alla. Tai jos muuten haluaa seurata kilsoja per pyörä.
Mutta gepsilaitteilla ei ole tuota ongelmaa. Pyörän profiili tietty pitää valita, jos haluaa.
kuka tuollaisia ei GPS mittareita ihan oikeasti edes käyttää???
^Luulin myös että ovat menneisyyttä mutta kai taas väärässä...
Oatmeal Stout
23.02.2022, 17.39
Velodromilla useakin, reitillä pysyy melko helposti.
Kollinjoki
23.02.2022, 17.58
Minä olen pyörälenkkien kaffepausseilla antanut Edgen olla pyörässä kiinni. Siinä on laitettavissa päälle se kiva hälytystoiminto, että jos joku yrittää pölliä pyörän (tai sen mittarin) tai ainakin tönii fillaria liiaksi, alkaa sekä mittari että mukanani oleva puhelin piipata. Huoltoasemalta tai osuuskaupan pienestä marketista ehtii sännätä paikalle rosvoa potkimaan siinä ajassa mitä kevyen Abus Bordo Minin rikki sahaaminen kestää. Ja aiheuttaa mittarin mekkalointi ehkä kiusallista huomiotakin pitkäkyntiselle. Mihinkään pitkäaikaispysäköintiin en jättäisi Edgeä kiinni fillariin.
K.Kuronen
23.02.2022, 18.09
Ei kukaan, paitsi mä toisinaan, kun en välitä muusta, kuin että olen ajamassa (sitä gravelia):
https://live.staticflickr.com/65535/51898411142_5812407488_z.jpg
maalinni
23.02.2022, 19.04
^ Akkuhan noissa kestää vaikka vuoden. Ja tosiaan toimii myös tiheässä pusikossa.
maalinni
23.02.2022, 19.06
Minä olen pyörälenkkien kaffepausseilla antanut Edgen olla pyörässä kiinni. Siinä on laitettavissa päälle se kiva hälytystoiminto, että jos joku yrittää pölliä pyörän (tai sen mittarin) tai ainakin tönii fillaria liiaksi, alkaa sekä mittari että mukanani oleva puhelin piipata. Huoltoasemalta tai osuuskaupan pienestä marketista ehtii sännätä paikalle rosvoa potkimaan siinä ajassa mitä kevyen Abus Bordo Minin rikki sahaaminen kestää. Ja aiheuttaa mittarin mekkalointi ehkä kiusallista huomiotakin pitkäkyntiselle. Mihinkään pitkäaikaispysäköintiin en jättäisi Edgeä kiinni fillariin.
Jos sen edgen kääntää irti ja hyppää mopon kyytiin, niin sinne meni.
Velodromilla useakin, reitillä pysyy melko helposti.Monta velodromia on Suomessa?
Jos sen edgen kääntää irti ja hyppää mopon kyytiin, niin sinne meni.Lommoposkinisti ei osaa kääntää. Tai ajaa mopolla.
Kollinjoki
23.02.2022, 20.09
Jos sen edgen kääntää irti ja hyppää mopon kyytiin, niin sinne meni.
Sitten menköön. Enempi tuossa hälytyksen käytössä ideana onkin ollut se, että onpahan yksi este lisää sille että itse pyörä joutuisi pakettiauton kyytiin.
Vaikka eipä noilla maaseudun pysähdyspaikoilla ole ollut tähän mennessä sen enempää pyörästä kuin mittaristakaan kiinnostuneita pitkäkyntisiä.
Sitten menköön. Enempi tuossa hälytyksen käytössä ideana onkin ollut se, että onpahan yksi este lisää sille että itse pyörä joutuisi pakettiauton kyytiin.
Vaikka eipä noilla maaseudun pysähdyspaikoilla ole ollut tähän mennessä sen enempää pyörästä kuin mittaristakaan kiinnostuneita pitkäkyntisiä.Mun on kans pitäny tota kokeilla ottaa käyttöön mut en ole saanu aikaseksi.
Miksei käyttäisi? Jos haluaa ajetut kilsat talteen, eikä muuta? Muutaman euron mittari voi olla kiinni koko ajan pyörässä.
Jospa palattaisiin tuohon alkuperäiseen kysymykseen Halpa sykemittarin tunnistava pyörämittari (https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?63429-Halpa-sykemittarin-tunnistava-py%C3%B6r%C3%A4mittari)
Eipä noissa perus matkamittareissa juuri taida tuota mahdollisuutta olla niistä voi sitten käydä keskustelua jossain muualla jos jotakin nekin kiinnostaa.
K.Kuronen
23.02.2022, 23.13
^Sellaisesta mitä ei taida olla on vaikea keskustella. Mutta jos on halukkuutta sijoittaa 50-100 euroa, niin sitten alkaa löytymään. Valitsee yhden, ostaa ja raportoi tänne, millainen oli.
Jos on valmis tinkimään sykkeen mittauksesta, niin sitten löytyy useita laitteita, joista näkee ajoajan, nopeuden, ehkä keskinopeuden ja matkan.
Jospa palattaisiin tuohon alkuperäiseen kysymykseen Halpa sykemittarin tunnistava pyörämittari (https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?63429-Halpa-sykemittarin-tunnistava-py%C3%B6r%C3%A4mittari)
Eipä noissa perus matkamittareissa juuri taida tuota mahdollisuutta olla niistä voi sitten käydä keskustelua jossain muualla jos jotakin nekin kiinnostaa.
Eiks tää ketju ollut jo taputeltu viestissä nro 15?
Oatmeal Stout
24.02.2022, 13.05
Monta velodromia on Suomessa?
Kaksi joilla on toimintaa ja parin rauniot ainakin muistoissa. Ja jos suorituspaikkopijen lukumäärä ratkaisee, niin meillä on yksi ympäristöivä luonto ja numeroitu määrä maanteitä, joten vain maantiellä tarvitsee gps-mittarin, koska luontoja on vain yksi?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.