Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Kenkä- ja vaatekuivain

Ohiampuja
16.02.2022, 20.19
Aiheesta on varmaan ennenkin puhuttu, mutta en löytänyt niitä nyt mistään.

Eli mistä kätevä kuivausteline kengille, rukkasille yms tavaroille?

Ohiampuja
16.02.2022, 20.23
Joku tällainen mutta pienempi, ei mahdu tuollainen melkein metrin mittainen oikein mihinkään.

https://www.taloon.com/kuivausteline-adax-tkh-2-870x273-mm-valkoinen

paaton
16.02.2022, 22.57
Mulla on tälläinen kylppärin kaapin ja lavuaarin välissä olevassa kapeassa tilassa. Aivan loistava. Ei oikein käsitä miten olen ollut monta vuotta ilman kengänkuivaajaa.

Mietin noita sähköllä toimiva telineitäkin, mutta tärkeintä on tuo kengäkuivatus, eikä umpimärät gorekengät kuiva mihinkään ilman puhallusta.

https://www.gigantti.fi/product/kodin-pienkoneet/siivous-ja-vaatehuolto/vaatehuolto/kengankuivaajat/adax-neo-st3dw-kengankuivain-238110-valkoinen/195309

https://adax.no/wp-content/uploads/2020/12/Adax-ST3D-white-hvit-Wide-scaled.jpg

jalkkis
16.02.2022, 23.42
^Mulla on Biltsun vastaava, ihan ajaa asiansa sekin.

Mutta jos on tarve kuivata kenkien ja hanskojen lisäksi vaatteitakin niin teline voi olla parempi.

OJ
17.02.2022, 06.10
Mulla kanssa tommonen nelilonkeroinen mustekala ja se on aivan ehdoton. Muille kamoille meillä on sitten kaikkea gettotelineestä lähtien ja riippuu siitä minkälaiseen tilaan kuivausteline tulee.

The Loam Rangerilla on muutamia ideoita

https://youtu.be/4ty9NC6VlRs

Ohiampuja
17.02.2022, 10.10
Mulla on tälläinen kylppärin kaapin ja lavuaarin välissä olevassa kapeassa tilassa. Aivan loistava. Ei oikein käsitä miten olen ollut monta vuotta ilman kengänkuivaajaa.
Poika kasteli tiistaina Kuomat päiväkodissa oikein kunnolla, eikä ne ole kuivat vieläkään. Vaikka tiistaina lämmitin saunan vartavasten ja jätin kengät saunaan kuivamaan. Eli pakko se on joku härveli hankkia, kun lattialämmitys-rivarissa ei ole mitään "hukkalämpöä" tarjolla kuivattamiseen. Kotona aikoinaan riitti kun vei kamat pannuhuoneeseen kuivumaan.

Mutta onko noissa millaisia eroja, tuo Adax maksaa yli 70 euroa kun vastaavan näköisiä härveleitä saa jo 30 hintaan? Onko tuo esim äänettömämpi? No on siinä ainakin digitaalinäyttö. :)

izmo
17.02.2022, 10.23
Mulla on tommonen Adax ollut kolme vuotta pyödällä paketissa... tehdäänkö kaupat

jalkkis
17.02.2022, 10.28
Poika kasteli tiistaina Kuomat päiväkodissa oikein kunnolla, eikä ne ole kuivat vieläkään. Vaikka tiistaina lämmitin saunan vartavasten ja jätin kengät saunaan kuivamaan. Eli pakko se on joku härveli hankkia, kun lattialämmitys-rivarissa ei ole mitään "hukkalämpöä" tarjolla kuivattamiseen. Kotona aikoinaan riitti kun vei kamat pannuhuoneeseen kuivumaan.

Mutta onko noissa millaisia eroja, tuo Adax maksaa yli 70 euroa kun vastaavan näköisiä härveleitä saa jo 30 hintaan? Onko tuo esim äänettömämpi? No on siinä ainakin digitaalinäyttö. :)

Sanomalehteä sisään ja niiden säännöllinen vaihto muutaman tunnin välein. Sitten lämpimään / kuivaimeen.

En osaa sanoa kuivaimien laadullisista eroista. Tässä biltsussa on mekaaninen kytkin. Letkut ovat vähän niin ja näin mutta ajavat asiansa.

Ohiampuja
17.02.2022, 11.06
Mulla on tommonen Adax ollut kolme vuotta pyödällä paketissa... tehdäänkö kaupat
Pistin Facen kautta postia tulemaan…

paaton
17.02.2022, 12.15

Noin se menee. Lisäksi gore kengät homehtuvat, jos niissä ei käytä kengänkuivainta. Emt onko noissa oikeasti eroa. Tuo adax on vaan siistimpi ja meni tosi snadiin tilaan kaappien väliin. Itse taisin maksaa tuosta 49e, mutta nyt taitaa olla sesonki.

velib
17.02.2022, 12.34
Mulla on joku clas ohlsonin halpa kahdella haitariletkulla. Kovin paljoa lämpöä tai puhallusta siitä ei tule mutta ajaa asiansa. Mielestäni ihan hyvä satunnaiseen käyttöön mutta jos tarvetta on jatkuvasti niin tuollainen seinään kiinnitettävä voisi olla perusteltu. Meillä saa kengät ja hanskat kätevästi patterin päälle kuivumaan niin aika vähän on ollut käyttöä.

Benny
17.02.2022, 14.26
https://www.gigantti.fi/product/kodin-pienkoneet/siivous-ja-vaatehuolto/vaatehuolto/kengankuivaajat/traxole-kengankuivaajat-trax10635/TRAX10635?gclid=EAIaIQobChMI75Cf-c6G9gIVlLWyCh2Onw8UEAQYBiABEgJafvD_BwE

Mulla on tommoset käytössä... Hitaasti mutta varmasti :D

JeyJey
17.02.2022, 15.54
Mulla tällainen https://www.clasohlson.com/fi/Keng%C3%A4nkuivain/p/Pr346799000 koska sitä ei tarvitse pultata seinään kun ei oikein löydy hyvää paikkaa jossa sitä haluaisi katsella. Samaa mieltä, että en tiedä miten olen tullut toimeen ilman kengän kuivainta...:)

paaton
17.02.2022, 16.00
Käytännössä aiemmin piti olla useammat kengät, jos ajoin märällä paljon. Sitten kuivuvat kengät haisi homeelle ja jalkahielle. Nyt voi huoletta pestä kengät kuumalla vedellä suihkussa kuralenkin jälkeen. Pari tuntia ja kengät ovat taas käyttökunnossa.

Toinen laite on tarkoitus ostaa vielä duuniin.

Firlefanz
17.02.2022, 16.21
Joskus kauan sitten kun Hesari paintettiin vielä broadsheet-kokoisena, kastuneet lenkkarit ja monot kuivattiin toimivalla mutta työläällä menetelmällä: tungettiin kengän sisään sanomalehtipaperia. Se imi tehokkaasti kosteuden itseensä ja jos jaksoi ja oli tilaisuus vaihtaa tilalle uutta paperia melko tiuhaan tahtiin, kengät kuivuivat varsin nopeasti.

Mutta ei epäilystäkään siitä etteikö nykyajan tekniikka olisi kätevämpää!

Ohiampuja
17.02.2022, 21.23
Meillä saa kengät ja hanskat kätevästi patterin päälle kuivumaan niin aika vähän on ollut käyttöä.
No sehän se, kun ei talossa ole yhtään tavan patteria edes. Kaikki pipot, rukkaset, toppahaalarit on pirun hidasta saada kuivaksi. Nyt hain varastosta auton sisätilalämppärin puhaltamaan noihin kenkiin. Huomenna on pakkasta tulossa, joten poitsun kengät on syytä saada huomiseksi kuivaksi…

miz
21.02.2022, 18.15
Meillä kans tuollainen Adax puhallin/lonkerohärveli. Helevatan ruma mutta ihan älyttömän kätevä.
Vielä boonuksena että lasten kengät ei ala haisemaan kuolemalle kun kuivaa nopeaan, niitä kun uitetaan jatkuvasti mitä ihmeellisimmissä paikoissa..