Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Yleisimmät kysymykset moottorin korjauksesta/huollosta



Santtu75
09.02.2022, 17.37
En muista että kyseistä linkkiä olisi mainittu missään keskustelussa ja en muutenkaan löytänyt sopivaa ketjua mihin olisin liittänyt, niin tehdään oma ketju.
Tekstihän on peräisin Brittiläiseltä eBike Motor Centre:ltä (ex. Performance Line Bearings:lta jolla nimellä varmaan isoin osa paikan vielä tuntee).
Ovat vuodesta 2018 keskittyneet sähköpyörien moottorien korjaukseen ja ainakin Brittipalstoilla (ja monessa muussakin) tuota paikkaa pidetään "guruna" jonka neuvot ja ohjeet ovat jopa valmistajan ohjeita luotettavampia ja voisin sano että jos tääläkin palksatlla joku alkaa tuon tekstin kanssa olemaan eri mieltä, niin aika hyvät tiedot ja taidot pitää sitten omata.
Listassa yleisimmät kysymykset josta selviää paljon hyviä yleisiä ja merkkikohtaisia juttuja (Shimanoa eivät korjaa/käsittele kun ilmeisesti jotain ongelmia valmistajan kanssa). Kannattaa lukea (ja vaikka kommentoidakkin) jos kaikki ei niin tuttua.

https://www.ebikemotorcentre.com/frequently-asked-questions-answers/

jpuu
10.02.2022, 08.25
Tämä on hyvä pointti:

"Do tuning dongles or chips cause any damage?


We have never seen any damage caused to a motor by the use of a de-restricting device."

ruuduntakaa
10.02.2022, 08.50
^Ketjun voikin sulkea. Heti alkuunsa.

"Viritysosio" tais olla jossain erikseen?

MRe
10.02.2022, 08.56
Tämä on hyvä pointti:

"Do tuning dongles or chips cause any damage?

We have never seen any damage caused to a motor by the use of a de-restricting device."
No tämä ei varmaan tullut kenellekään asiasta jotain ymmärtävälle yllätyksenä, koska "virittämisellä" ei siitä koneesta lähde yhtään sen enempää tehoa irti.

jpuu
10.02.2022, 09.38
^Ei lähde ei mutta se huippunopeus avustettuna:). thats tö point

Travelkicking
15.02.2022, 11.00
Hyvä linkki !

Votkins
15.02.2022, 11.24
Tämä on hyvä pointti:

"Do tuning dongles or chips cause any damage?
We have never seen any damage caused to a motor by the use of a de-restricting device."

Puhtaasti teknisesti ajateltuna tuntuu loogiselta. Jos pyörän nopeus syntyy vasta vaihteistossa ja nykyiset "virityspalikat" muuttavat vain moottorille menevää nopeustietoa avustusrajan siirtämiseksi niin sama vääntö lähtee kaikissa tapauksissa moottorista. Samanlaisen tai suuremman rasituksen saa varmaan aikaiseksi jauhamalla Passo dello Stelvion ylös voimakkaimmalla avustusmoodilla ja senkin sen moottorin pitäisi kestää.