PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kemialliset lämmittimet

Situm
10.01.2022, 23.04
Testasin Therm-ic kemiallisia pohjallisia, kun vähän noiden akkujen lataamisessa alkaa olemaan jo riittävästi hommaa.
Mitään muuta merkkiä en ole testannut, ja näitäkin siksi kun piti miettiä ottaako myyntiin vai ei. Todennäköisesti muiden merkkien tarjonta on yhtä hyvää.

Itsetehdyillä julmilla ihmiskokeilla reilu kolmen tunnin lenkki -8 ohuilla sukilla ja Lake 145 kengillä riitti vakuuttamaan että lämpöä riittää.
Positiivista kevyt kenkä, jonka varren malli ei haukkaa lunta, jalat pysyvät riittävän lämpimänä ja yhteen soittoon lämpöä riittää noin 9h. Ne voi myös lenkkien välillä laittaa pussiin jolloin reaktio pysähtyy ja käyttää loppuun myöhemmillä lenkeillä.
Ei tarvitse pesua, ja pidemmälle yölenkille voi ottaa vaikka muutaman varaparin mukaan.
Hintaa tulee noin euron per lenkki, joten siihen nähden ne kymmenen-kaksikymmentä lenkkiä kun vuodessa tarvii lämmintä, ei kauheasti rasita kukkaroa.
Negatiivista tietysti se, että käytön jälkeen ovat roskiskamaa, mutta valmistajan mukaan ympäristöhöpöhöpö ystävällistä.
Vie tilaa kengän pohjasta, joten kovin tiukkaan kenkään noita ei voi laittaa
Ei säätömahdollisuutta, lämmittää sen mitä lämmittää. Yleensä riittävästi, vaikka ihan paikalla ollessaan ei saa ilmaa ja alkaa viilenemään. Mutta lämpenee taas minuutissa parissa kun lähtee liikkeelle.

P.S Jälleenmyyjiä näillä on meidän lisäksi sen verran monta, etten koe mainostavani täällä vain meidän puolesta.

paaton
10.01.2022, 23.22
Ajoin hothandsin isoilla pohjallisilla viime talvena. Hyvät on.

Tosin ei niin hyvät kuin sähkösukat ja juurikin tuon säädettävyyden vuoksi. Jalat ovat alkuun kuumat ja 5h lenkin lopussa kylmät.

Käytin noita itse jalkapöydän päällä. Eivät oikein istuneet enää normi pohjallisen alle lisänä.

Mutta ehdottomasti paras keksintö heti sähkösukkien jälkeen.

kauris
27.01.2022, 19.20
Testasin Therm-ic kemiallisia pohjallisia, kun vähän noiden akkujen lataamisessa alkaa olemaan jo riittävästi hommaa.
Mitään muuta merkkiä en ole testannut, ja näitäkin siksi kun piti miettiä ottaako myyntiin vai ei. Todennäköisesti muiden merkkien tarjonta on yhtä hyvää.

Itsetehdyillä julmilla ihmiskokeilla reilu kolmen tunnin lenkki -8 ohuilla sukilla ja Lake 145 kengillä riitti vakuuttamaan että lämpöä riittää.
Positiivista kevyt kenkä, jonka varren malli ei haukkaa lunta, jalat pysyvät riittävän lämpimänä ja yhteen soittoon lämpöä riittää noin 9h. Ne voi myös lenkkien välillä laittaa pussiin jolloin reaktio pysähtyy ja käyttää loppuun myöhemmillä lenkeillä.
Ei tarvitse pesua, ja pidemmälle yölenkille voi ottaa vaikka muutaman varaparin mukaan.
Hintaa tulee noin euron per lenkki, joten siihen nähden ne kymmenen-kaksikymmentä lenkkiä kun vuodessa tarvii lämmintä, ei kauheasti rasita kukkaroa.
Negatiivista tietysti se, että käytön jälkeen ovat roskiskamaa, mutta valmistajan mukaan ympäristöhöpöhöpö ystävällistä.
Vie tilaa kengän pohjasta, joten kovin tiukkaan kenkään noita ei voi laittaa
Ei säätömahdollisuutta, lämmittää sen mitä lämmittää. Yleensä riittävästi, vaikka ihan paikalla ollessaan ei saa ilmaa ja alkaa viilenemään. Mutta lämpenee taas minuutissa parissa kun lähtee liikkeelle.

P.S Jälleenmyyjiä näillä on meidän lisäksi sen verran monta, etten koe mainostavani täällä vain meidän puolesta.

Jos toimii vielä tosiaan noin, että sulkemalla pussiin reaktio pysähtyy ja voi käyttää useita kertoja niin kuulostaa hyvältä. Itsellä on nykyään pitkätkit talviajot alle kolmituntisia niin yhtä settiä vois tosiaan käyttää kolmisen kertaa. Tunnin ajoihin tyyliin työmatkaan ei lämmitystä tarvii, koska kylmyys alkaa vaivaamaan aina vasta just noin tunnin kohdalla.

järtsy
27.01.2022, 23.05
Minä olen noita testannut ja hyväksi todennut, tuota pussikikkaakin kokeilin kun eka lenkki oli joku reilu pari tuntia ja heti seuraavana päivänä 3h. hyvin rupesi lämmittämään uudestaan mutta lenkin lopulla alko ehkä vähän lopahtamaan lämpö mutta ei niin että kylmä olisi tullut. Ehkä jos olisi ottanut kengästä pois ja ravistellut niin olisi saattanut vielä lämpöä irrota.

Oulunjulli
28.01.2022, 09.13
Minä oon käyttänyt vain milloin mitäkin varvaslämmittimiä, en usko pohjallisten mahtuvan kenkiini mutta nuo menee varpaiden päällä hyvin.
Mielenkiintoinen havainto oli kun yhdestä parista oli päiväys mennyt viime keväänä, niin ei lämmennyt yhtään. Sen verran vissii muovi vuotaa luontaisesti, kun muistaakseni tuo pari on erillisissä tiloissaan niin tuskin rikkoutuminen selittää.
...kuhan että saattaa se minigrippikin tietty jonkin verran valskata, parin päivän jatkoaikaa olen kyllä itsekkin onnistuneesti käyttänyt moneen kertaan.