PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mtb eturengas pähkäilyä

alteregoni
10.01.2022, 11.21
Hola toverit!

Tässä ollaan pikkuhiljaa palailemassa pyöräilyn pariin tauon jälkeen. Tuossa eilen askartelin sisuria Contin renkaisiin, ja ai että oli tuskanen homma. Lähinnä ongelma Der Baronin kanssa. En muistanutkaan, että kuinka kireä se on Easton Heist kehälle, osoittautui mahdottomaksi saada sisuripysymään ehjänä, kun joutui melekin sorkkaraudalla vääntämään renkaan kehälle.
Nuo Contit siis aiemmin ollut tubeleksena, mutta nyt oli litkut kuivunut eikä uutta ollut, niin sisuri hommia.
Tuosta tuli pelko persiiseen, että eihän tuonne laita sisuria kenttä olosuhteissa millään, saatikka minipumpulla/ilmapatruunalla nousemaan kehän hyllylle, käsipumpullakin oli jo tuskaa. Tosiaan tubeleksena joutuu sieluttomaan venttiiliin iskemään kunnolla kompuralla suoraan ilmaa, että nousee. On aika mahdoton vanne/rengas kombo. Harmi sinänsä koska todella hyvät nakit kyseessä.
No tarina jatkuu niin, että päätiin kaivaa vanhan High Rollerin hyllystä ja iskee sen Der Baronin tilalle. Ja se kuuluisia ettien että, kun meni kivasti sai ihan pikku pikku kätösin sen solahtamaan kehän sisään, ilman rengas muoveja tms.

Eli kaiken tämän lätinän jälkeen. Valitettavasti Contit menee roskiin/kierrätykseen ja Maxxista tilalle. Mutta mitä laitetaan?
-DHF vai Assegai vai Dissector? Vähän nyt oon kujalla noista. Rullaavuutta ei haeta vaan pitoa.
- Mikä leveys? Nyt paikallaan oleva Hai Rolleri 2.4 leveenä on kyllä melkosen kapea nakki Der Baroniin verrattuna. Meneekö Maxxiksen 2,5wt liian leveäksi 27mm sisählkaisijalla olevalla kehällä?
- Niin joo takana olis Aggressor

Sambolo
10.01.2022, 11.29
Maxxikselta DHF tai Assegai ois eteen mun valinta. 2.5WT en kokenut myöskään mitenkään liian isoksi, tosin 30mm sisälevee vanne. Ja saa maxxiksenkin kanssa vähän vääntää jos jykevämpää kylkeä ottaa.

marco1
10.01.2022, 12.02
Ehkä vähän voisi avata ajotapoja, -paikkoja, -tyyliä? Muuten kohta joku tarjoaa Rekonia tähänkin tarpeeseen.

Itse ajelen melkoisen järeällä eturenkaalla suhteessa vauhtiin mutta takarengas on sitten rullaavampi, viime kesän oli kai DHR II eniten edessä ja takana Vittoria Agarro.

alteregoni
10.01.2022, 12.54
No totta. Perus polku ajelua + parkkia. Vauhdit nyt ei ole mitään maailman ennätys vauhtia. Exo kyljet on ainakin ennen kestänyt, ja silloin vauhtikin ollut huomattavasti nykyistä kovempaa

F. Kotlerburg
10.01.2022, 13.29
Mulla on märänkelin setissä DHF 2.5" edessä ja takana Dissector 2.4" WT. Emmä tuota Dissectoria eteen laittais jos maksimipitoa on haussa. Rullaa se kyllä ihan ok. Normipolkuajoa, ei mitään parkkimöykkää.

alteregoni
11.01.2022, 23.08
Kiitokset vastauksista. Arvonta tikkataulu ratkaissee sitten kumpaa laitetaan, Assegaita vai DHF:ää. Laajentaisin tätä pohdintaa vielä tuonne takarengas sektorille myös. Nythän siellä on pyörinyt Trail King, ja sekin oikein mainio joka kelin rengas. Ja koska fengshui menee vit... ketuilleen jos on eri merkkiä renkaat, eikä OCD oireistokaan sitä kestä, niin sekin tarvii olla siis Maxxista.
Nythän sinne iskeytyisi hyllystä Aggressor. Mutta ei ole kokemusta muuta kuin kuivalla kelillä sillä, niin onko se ihan saippua märällä?

Sambolo
12.01.2022, 04.55
Riippunee kumiseoksesta. Dual compoundi oli ainaki liukas märällä. Maxxgrip ainakin dhf piti hyvin, mutta kului nopeasti. Itellä oli agressorissa myös runkovikaa, niin kuin kovin monella muullakin, en ite jaksa enää maxxiksen kumeilla leikkiä, varsinkin kun swalpe toiminu itellä paremmin.

mattim
13.01.2022, 08.02
Kiitokset vastauksista. Arvonta tikkataulu ratkaissee sitten kumpaa laitetaan, Assegaita vai DHF:ää. Laajentaisin tätä pohdintaa vielä tuonne takarengas sektorille myös. Nythän siellä on pyörinyt Trail King, ja sekin oikein mainio joka kelin rengas. Ja koska fengshui menee vit... ketuilleen jos on eri merkkiä renkaat, eikä OCD oireistokaan sitä kestä, niin sekin tarvii olla siis Maxxista.
Nythän sinne iskeytyisi hyllystä Aggressor. Mutta ei ole kokemusta muuta kuin kuivalla kelillä sillä, niin onko se ihan saippua märällä?

Aggrea ei kai ole kuin Dualina? Assegai / Dissector kombo on vissiin se Maxxiksen muodikkain setti nykyään. Ja vaihtis taakse tietenkin DHRII jos Dissen rullaavampi kuvio ei ole tarpeen. Noista löytyy kylki- ja seosvaihtoehtoja hyvin.

mattim
13.01.2022, 08.06
Niin joo ja nythän on mainittava tietysti, että talvikeleillä moni raportoi Maxxiksen pehmeiden 3C seoksien kovettumisesta. Eli vain Dual olis ok kylmään aikaan. Tuo on yksi syy miksi itse tykkään Conteista. Chili ei juuri hätkähdä pakkasta.

alteregoni
13.01.2022, 22.24
Juu näin oon kuullu että 3C antautuu pakkasella. Chili oli kyllä kiva, mutta pakko vaan nöyrtyä tuon asennus vaikeuden kanssa. Joillakin kai nuo Contit menee kivasti vanteelle, näin oon kuullu.

Kuminauha
14.01.2022, 07.12
Esim mulla, DT swissin ja shimanon XT vanteilla. Ei nyt sormin mutta rengasraudalla helposti.

mattim
15.01.2022, 09.49
Juu näin oon kuullu että 3C antautuu pakkasella. Chili oli kyllä kiva, mutta pakko vaan nöyrtyä tuon asennus vaikeuden kanssa. Joillakin kai nuo Contit menee kivasti vanteelle, näin oon kuullu.

Dt Swissin ja Sun Ringlen vanteille menee ihan sormivoimin, ainakin ne yksilöt mitä itselläni on.