PDA

Näytä tavallinen näkymä : Cyklær



Firlefanz
09.12.2021, 08.30
Porsche Digital, the subsidiary of the sports car manufacturer, is working with the bicycle manufacturer Storck to develop the Cyklaer brand - a platform for digital services related to bicycles. The central element is the Cyklær Bike, a sporty e-bike with an iconic design and digital technology, created with the support of component manufacturers Greyp and Fazua.

https://newsroom.porsche.com/.imaging/mte/porsche-templating-theme/teaser_720x406x2/dam/pnr/2021/Innovation/Cyklaer/Gallery-2/Cykl%C3%A6r_10.jpeg/jcr:content/Cykl%C3%A6r_10.jpeg

Porsche Digital launches digital services for urban mobility with Cyklær
(https://newsroom.porsche.com/en/2021/innovation/porsche-digital-storck-bicycle-brand-cyklaer-25523.html)

Cyklær E-Gravel (https://www.cyklaer.de/e-gravel)





€6.999,00

Gewicht
14,8 kg

Material
Carbon

Maximale Performance. Für die Puristen unter den Sportlern, egal auf welchem Untergrund. Aerodynamische Dropbar Lenker-Vorbaueinheit aus Carbon und Gravel Bereifung. Ohne Licht, Gepäckträger und Schutzbleche.

Lieferbar ab Februar 2022 nach Deutschland und Österreich. Aufgrund erhöhter Nachfrage können sich Lieferzeiten verändern.



Kiinnostava vai ei sittenkään?

MRe
09.12.2021, 08.59
^Joo, no en tiedä mitä sanoisi. Kaikki kehitys on ehkä hyväksi, mutta onko se juuri tuota, mitä markkinat on kaivanneet?

stenu
09.12.2021, 09.03
Oo…polkupyöränavigointi kännykkäappiin. Jopas keksivät varsinaisen uutuuden. Pyörä on kuin Canyonin sarjakuvakarikatyyri. Veikkaisin, että floppi. Ja jos tollasella voitetaan jotain muotoilupalkintoja, niin ei voi kuin ihmetellä, että millä vuosikymmenellä niitä jakavat elävät.

JackOja
09.12.2021, 09.20
... Ja jos tollasella voitetaan jotain muotoilupalkintoja...

Joo, yäks tota satulaputki/seatstay -liitosta ja haarukka/emäputki myös... ja chainstayn töpö!

MRe
09.12.2021, 10.00
No, perinteistä ylimuotoilua, mitä Porsche Designiltä on totuttu näkemään.

Firlefanz
09.12.2021, 10.28
Onhan siinä pyörässä muutakin kuin se "iconic design"! Eikä se "digital technology" nyt ihan rajoitu navigointiin.

Mutta ehkä se mikä minusta oli pyörässä kiinnostavaa oli kiinnostavaa siksi etten tarkastellut pyörää sillä mielellä tykkäänkö vai en tai kiinnostaako minua itseäni hankkia juuri tuollainen pyörä tai edes voisinko kokea jotain ominaisuutta hyödylliseksi?

Minusta muotoilu on samalla lailla luotaantyöntävä kuin esimerkiksi vino vaakaputki tai laskettu takahaarukan yläputki:cool:

MRe
09.12.2021, 10.46
Onhan siinä pyörässä muutakin kuin se "iconic design"! Eikä se "digital technology" nyt ihan rajoitu navigointiin.
Mitä uutta mielestäsi se digital technology olisi tuomassa? Toki tässä vaiheessa voi olla vaikea arvioida keskeneräistä työtä.

Itse haluaisin sähköpyörältäni enemmän dataa ulos, tyyliin Spessun softa. Mielellään integroituna Garminiin, niin että saisi sen datan, minkä se moottori tuottaa joka tapauksessa (kadenssi, voima) ja lisäksi avustustaso, akun varaus matkan/ajan funktiona, ...


Minusta muotoilu on samalla lailla luotaantyöntävä kuin esimerkiksi vino vaakaputki tai laskettu takahaarukan yläputki:cool:
Niin. No maastopyörässä vaakaputki on vino ihan syystä. Samasta syystä myös mun gravelissa on vino vaakaputki. Sen sijaan tuo possun pokkaus aiheuttaa vain tarvetta hakeutua poikakuoron sopraano-osastolle. Form follows function on hyvä ohje.

Hinta on linjassa muiden AXS eGraveleiden kanssa, jos tuollaisen haluaa.