Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Fullface-kypärä lapselle

JohnnyBuzz
19.11.2021, 00.58
Vaikka kausi onkin aika lopuillaan, niin aina voi suunnitella seuraavaa. :) Olisiko jengillä suosituksia fullface-kypärästä 9-vuotiaalle lapselle? Päänympärys on noin 55 cm eli ihan aikuisten malliakin voi miettiä. Toivottuina ominaisuuksina keveys, hyvä suojaavuus ja helppo solki kiinnitykseen (!). Esim. Smithin kypärät olis muuten kiinnostavia, mutta niissä on D ring -solki, joka on vähän vaikea lapsen saada itse kiinni. Mieluummin olis vaikkapa Fidlock-solki tai vastaava. Ehdotuksia otetaan vastaan. :)

maalinni
19.11.2021, 23.15
Kaipa suutari saisi sen soljen vaihdettua?

Benny
20.11.2021, 11.47
Meillä on ollut juniorilla Bell Sanction eri kokoisena käytössä. Kohtuu hintanen ja kohtuu painoinen.

Antza44
22.11.2021, 12.52
Vaikka kausi onkin aika lopuillaan, niin aina voi suunnitella seuraavaa. :) Olisiko jengillä suosituksia fullface-kypärästä 9-vuotiaalle lapselle? Päänympärys on noin 55 cm eli ihan aikuisten malliakin voi miettiä. Toivottuina ominaisuuksina keveys, hyvä suojaavuus ja helppo solki kiinnitykseen (!). Esim. Smithin kypärät olis muuten kiinnostavia, mutta niissä on D ring -solki, joka on vähän vaikea lapsen saada itse kiinni. Mieluummin olis vaikkapa Fidlock-solki tai vastaava. Ehdotuksia otetaan vastaan. :)Meillä junnuilla Enduran MT500. On kyllä niin häritsevän keviytä, että oma Bell super DH aiheutta inhoreaktion, kun nostelee noiden jälkeen. https://www.bikeshop.fi/Endura-MT500-Full-Face-Helmet/ekauppa/pENMT500FULHEL/?gclid=CjwKCAiAnO2MBhApEiwA8q0HYeT2i2RPRpob-vIWapjmm8bQWUuCrRXqbH-tRnKR-Hy-UWzvIP0e-xoCP24QAvD_BwE

Omaan päähän en ole kokeillut, kun tuo M/L 55-59 ei mahdu minulle. Junnut ei ole ainakaan istuvuutta moittinut.

JohnnyBuzz
22.11.2021, 23.46
Mulla on itse asiassa itsellä toi Enduran kypärä ja kovasti oon tykännyt. Ei sekään huono vaihtoehto olis pojalle. On tosiaan kevyt ja ilma vaihtuu erittäin hyvin. Tänä kesänä tuli 30-asteen helteessä laskettua bike parkissa eikä kypärä ollut liian kuuma silloinkaan. Voipi olla, että tosta hirveästi kevyempää ja yhtä hyvin suojaavaa kypärää voi olla vaikee löytää.

Qps
24.11.2021, 11.38
55 on ihan normaali M-koko yleensä. Ainakin meidän 55-päisellä junnulla on ollu aikuisten kypärät käytössä jostain 8 tai 9v lähtien.
Tommosta samaa ideaa kun Endura MT500 on muitakin kuten IXS trigger ja oliko Foxin proframe myös. Triggerissä on ainakin helposti käytettävä solki ja lipan saa nostettua niin että lasit menee siihen ylähyllylle ettei tarvi ottaa kokonaan päästä pois. Värit on vaan tosi tylsiä.

JohnnyBuzz
24.11.2021, 16.50
55 on ihan normaali M-koko yleensä. Ainakin meidän 55-päisellä junnulla on ollu aikuisten kypärät käytössä jostain 8 tai 9v lähtien.
Tommosta samaa ideaa kun Endura MT500 on muitakin kuten IXS trigger ja oliko Foxin proframe myös. Triggerissä on ainakin helposti käytettävä solki ja lipan saa nostettua niin että lasit menee siihen ylähyllylle ettei tarvi ottaa kokonaan päästä pois. Värit on vaan tosi tylsiä.

Nää vaikutti molemmat hyviltä vaihtoehdoilta. Kiitokset vinkeistä! Foxin Proframesta oli ihan kivoja väriyhdistelmiä, joskin aika monesta paikkaa pienemmät koot loppu. Täytyy tutkia, jos jotain Black Friday -tarjouksia osuisi kohdalle.