Näytä tavallinen näkymä : Five Ten Kestrel Pro Boa - MTB
Onko porukoilla kokemusta noista kengistä, koko taulukko näyttää hiukan omituiselta 27.6cm jalalle antaa EU koon 44 2/3. Kuinka hyvin nuo koot pitää paikkaansa ja onko nuo tyypiltään kapea lestiset, kaikenlaiset kokemukset kengistä olisi mukava kuulla....
Onko porukoilla kokemusta noista kengistä, koko taulukko näyttää hiukan omituiselta 27.6cm jalalle antaa EU koon 44 2/3. Kuinka hyvin nuo koot pitää paikkaansa ja onko nuo tyypiltään kapea lestiset, kaikenlaiset kokemukset kengistä olisi mukava kuulla....
Mulla UK 9 koko (jotain 43 1/3 tai 2/3 en saa selvää), 42 2/3 oli pieni kun eka tilasin BD (tarkistin mailista). Shimanoissa tavallisesti 43, esim salomonin kengissä 42 2/3. Lestin leveydestä en tiedä, kun mulla mulla saattaa olla kapea jalka. Erittäin mukavat jalassa. Boa on ihan ok, tosin eipä se räikkämallinen 9v vanhoissa shimanoissa ollut myöskään huono, harmi kun tätä ei enää ole myynnissä. Omaan käyttöön ehkä pikkasen liian painavat, mutta toisaalta suojaa hyvin risuilta, kiviltä ja kannoilta, eikä ole toisaalta lenkillä hidastanut menoa. Esim. edelliset shimanot meni rikki, kun keppi lävisti kengän osuen varpaaseen, jota tässä ei voi tapahtua.
Tää on kyllä nykyisin näiden kenkien kokojen kanssa niin arpa peliä että. Mulla on Salomonin ja Hokan kengät UK9 ja noissa jalan mitta ilmoitetaan 27,5 cm, Salomonit on isomman tuntuiset, Hokat on justiin sopivat. Five ten Kestrel prossa vastaava jalanmitta olisi UK 10 jossa ilmoitetaan jalan mitaksi 27,6cm ja EU koko niinkin mahtava kuin 44 2/3??? Tohtiiko tuohon annettuu jalan mittaan kaikesta huolimatta luottaa, onko nuo pää sääntöisesti pientä kokoa jolloin kannattaa ottaa normi isomman koon??
Jokkepappa
14.02.2022, 20.34
Onko lestin leveys kokemuksia? Esim verrattuna shimano me7?
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Lesti on ehkä sellaista keskitasoa, eli ei mitenkään huomattavan leveä mutta leveämpi kuin monella muulla vastaavalla kengällä. Tuohon Me7 verrattuna ehkä hiukan väljempi lestiltään.
Jokkepappa
15.02.2022, 22.07
Lesti on ehkä sellaista keskitasoa, eli ei mitenkään huomattavan leveä mutta leveämpi kuin monella muulla vastaavalla kengällä. Tuohon Me7 verrattuna ehkä hiukan väljempi lestiltään.Tää helpotti tänks. Oon ajanut me7 ja tykkään kyllä niistä. Fiveten kokemus on flätti kengistä mutta luulisi että saman tyylistä nuokin ovat?
Fiveten kokemus on flätti kengistä mutta luulisi että saman tyylistä nuokin ovat?
Kestrel on jämptimmin istuva kuin esim. Freerider. Mulle menee toki molemmista malleista sama koko, mutta freerideriin mahtuu paksu sukka, Kestreliin ei menisi. Freeridereita ym. malleja oon omistanut mutta Kestrelit on jäänyt kauppaan kun se kengän kieli (englanniksi tongue, mikälie mahtaa olla oikea sana suomeksi) on painanut ikävästi nilkkaa.
Five ten Kestrel on kenkänä varmaankin tarkoin rajautunut siihen että kenelle se sopii ja kenelle ei, se sisältää sellaisia ajokenkä ominaisuuksia joihin ei ehkä kovin moni siltikään mielly. Kenkä on todellajäykkä pohjainen joka on periaatteessa hyvä ominaisuus mutta ei välttämättä harrastelu käytössä miellyttävä, samoin kengillä on ikävä taipumus painaa nilkkaa koska pehmusteita ei juurikaan jne...BOA kiristys ei sittenkään ole mikään miellyttävin vaihtoehto vaikkakin on kätevä käyttää, myös hinta on melko suolainen.
ruuduntakaa
16.02.2022, 21.31
Five ten Kestrel on kenkänä varmaankin tarkoin rajautunut siihen että kenelle se sopii ja kenelle ei, se sisältää sellaisia ajokenkä ominaisuuksia joihin ei ehkä kovin moni siltikään mielly. Kenkä on todellajäykkä pohjainen joka on periaatteessa hyvä ominaisuus mutta ei välttämättä harrastelu käytössä miellyttävä, samoin kengillä on ikävä taipumus painaa nilkkaa koska pehmusteita ei juurikaan jne...BOA kiristys ei sittenkään ole mikään miellyttävin vaihtoehto vaikkakin on kätevä käyttää, myös hinta on melko suolainen.
Mä en tykänny pro boasta yhtään. Puudutti jalkaterän ja muutenkin epämukavat. Palasin Freeridereihin. Freerider Prot on myös ensi kesälle, saas nähdä miten niiden kanssa käy. Istuvuus on ainakin hyvä, mutta heti huomaa niistäkin että perus-Freeriderin tennarimukavuutta uupuu.
Jokkepappa
17.02.2022, 16.17
No nyt ei kuulosta hyvältä. No käytössä tuo selviää. Torilta löyty uudet ihan ok hintaan.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.