Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : litkut säilytyksen ajaksi

tuoms
14.10.2021, 22.52
Vasta tämän kesän litkuilla ajaneena mieltäni askarruttaa seuraava tilanne:
Nyt allaolevat renkaat kuluneet vaihtokuntoon. sisällä litku ja insertti. Kannattaako minun nyt jo vaihtaa uudet ostamani renkaat litkuineen ja insertteineen alle vai antaa vanhojen renkaiden olla kiinni ja vaihtaa keväällä.
Täpäri tulee todennäköisesti vaan seisomaan varastossa lähes koko tallvikauden.

miten te tekisitte?

Qps
14.10.2021, 23.05
Ei nyt ainakaan uusia litkuja talveksi jähmettymään.
Ite palaisin asiaan keväällä.
Joku fiksumpi ehkä ottais insertit pois ja pesis niistä irtolutkut ennenkun enempää jämähtää.

Jotkut litkut pysyy nesteenä vuositolkulla kun toiset jämähtää puolessa vuodessa kuivaksi.

Qilty
15.10.2021, 09.43
Ei nyt ainakaan uusia litkuja talveksi jähmettymään.
Ite palaisin asiaan keväällä.
Joku fiksumpi ehkä ottais insertit pois ja pesis niistä irtolutkut ennenkun enempää jämähtää.

Jotkut litkut pysyy nesteenä vuositolkulla kun toiset jämähtää puolessa vuodessa kuivaksi.Onkohan muuten olemassa ainetta millä se kuivunut litku lähtis veks[emoji848]

JackOja
15.10.2021, 09.49
Onkohan muuten olemassa ainetta millä se kuivunut litku lähtis veks[emoji848]

Tarviiko sen lähteä?

Magic Milk ei kuivu ja lähtee ihan vaan vedellä huuhtelemalla. Muilla litkuilla olen huuhdellut irtotavaran pois ja isommat kuivat köntsät repinyt sormin irti. Tiskiharjakin auttaa. Ja joku liuotin, esim. Muc-Offin rasvanpoistaja.

Kanuuna
15.10.2021, 10.10
Onkohan muuten olemassa ainetta millä se kuivunut litku lähtis veks[emoji848]

En ole koittanut, mutta voisi toimia. https://www.effettomariposa.eu/collections/sealants/products/caffelatex-remover-latex-remover

Ruispuntti
15.10.2021, 13.57
Isoimmat rippeet repimällä ja loput jollakin liiman ja pien poisto aineella, esim tuolla.
https://www.autodude.fi/fi/tuote/pienpoistaja_valetpro_citrus_tar_and_glue_remover

Föhn
15.10.2021, 16.21
En ainakaan itse laita litkuja sisään jos ajokausi päättyy tai muusta syystä fillari seisoo käyttämättömänä. Sen aika on sitten kun alkaa lehdensilmu vihertää. Niin tämä siis koskien maantiekonkelia. Rospuuttokauden alkaessa kakkospyörään joutuu sitten tuon renkaiden vaihdon yhteydessä tekemään. Mietin tosin kahden kiekkoparin järjestelmän paluuta. Vaikka noista renkaan vaihdoista suht helpolla selviääkin; ei sitä aina jaksa.

Qilty
15.10.2021, 18.24
Tarviiko sen lähteä?

Magic Milk ei kuivu ja lähtee ihan vaan vedellä huuhtelemalla. Muilla litkuilla olen huuhdellut irtotavaran pois ja isommat kuivat köntsät repinyt sormin irti. Tiskiharjakin auttaa. Ja joku liuotin, esim. Muc-Offin rasvanpoistaja.Ei. Mutta jos siihen joku taika olisi niin saattais jopa käyttää

Qilty
15.10.2021, 18.24
Ajokausi ei lopu[emoji1745]

Plaine
15.10.2021, 18.30
Muc-offin litku ainakin lähtee vedellä huuhtomalla.

Kiituri
16.10.2021, 07.16
Onkos kaikki litkut vesiliukoisia?
Jos on niin siitä se sitten johtuu että renkaan sivun reikä ei pidä muuten kuin varastossa ja ruutikuivalla kelillä. Märällä kelillä saa pumpata tämän tästä kun pinkki moska tulee kyljestä pihalle.

Onkos litkua mikä pitää kaikilla keleillä?

Villetre
16.10.2021, 08.12
Litkut kannattaa AINA heti pestä pois kun rengashommissa on. Lähtee kätevästi vaikka painepesurilla. Ongelman siitä saa kun ei jaksa heti alkaa tekemään sitä mikä pitäisi aina tehdä.

tinke77
16.10.2021, 09.54
Ikinä en oo pessyt, rätillä enimmät pois ettei valu ja sillä selvä. Ei ainakaan oo mitään haittaa ollut.

tuoms
18.10.2021, 12.59
kiitos vastauksista. ajokausi ei siis lopu muutakun tuon täpärin osalta. jäykkäperällä läpi talven toki. taidan jättää renkaat litkuineen ja insertteineen pyörään talveksi jos tulee vaikka tuollakin ajettua joku ajo. keväällä sitten uudet renkaat ja litkut.

Markus Raatiniemi
18.10.2021, 16.16
Minä meinasin kesä läskirenkaat laittaa tubeless renkaiks. Ehkä teen kaiken valmiiks ja litkut vasta kun talvikausi päättyy.