PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kitkarenkaat - kokemuksia?

Asku85
12.10.2021, 23.40
Onko tuhoontuomittu ajatus selvitä Helsingissä (kehä I viertä/pohjoisbaanaa) työmatkaa talven läpi kitkarenkaiden voimin?

Toki tiedän et nastat best, mutta käyttäjäkokemuksia kitkoista löytyi keskusteluista vähän. Jollain on varmasti kokemusta nykyaikaisista kitkarenkaista - lähteekö ne jäisellä tiellä alta kun villasukat parketilla vai onko kohtuuvauhdilla rullaillessa ihan käyttiskamaa? Jos olet löytänyt toimivat kitkat ni saa kehua!

Hyviä (suht rullaavia, pitkäikäisiä, pistosuojattuja) talvirengassuosituksia otan vastaan (nastoja toki saa myös suositella!) - toiveena olis että voisi tuosta pakkasten alettua mennä samoilla kumeilla ainakin sinne maaliskuulle, ei houkuttele jatkuva vaihtosirkus kun ei ole autotallia missä voisi kivasti lämpimässä rassailla.

(Ajossa Trek Marlin 7, renkaat muistaakseni 37-622)

Linkatkaa jos oli joku ketku aiheesta, mikään haku ei antanut lupaavia tuloksia. Kiitos!

plr
12.10.2021, 23.54
Continental Top Contact Winter II Premium on ollut takarenkaana pari-kolme vuotta toisessa talvipyörässä. Kilometrejä ei kuitenkaan kovin paljon. Lumella pitää todella hyvin ja jäätikölläkin uskaltaa ajaa. Olen miettinyt kitkan laittoa myös eteen, mutta toistaiseksi edessä olen pitänyt nastarengasta.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/12364/hhhkk/Continental-Top-Contact-Winter-II-Premium-kitkarengas-37-622

Zykkel
13.10.2021, 07.57
Minulla on ollut yhden talven alla Schwalbe Marathon GT 365 kitkarengas, 40-622 (28 x 1.50") – 28" renkaat – Polkupyörän renkaat – Pyöräily – Urheilu – Verkkokauppa.com (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/70387/rdcvt/Schwalbe-Marathon-GT-365-kitkarengas-40-622-28-x-1-50?gclid=Cj0KCQjwwY-LBhD6ARIsACvT72P5wmtAm0EkUVWQBX2Z_gUplmSYEMdLjwusc gGRru4nXMIRg5OCYJUaApkLEALw_wcB) ei pidä jäällä, mutta lumella pystyy jotenkin ajamaan. Toiseen pyörään juuri vaihdon nuo alle ja meinaan pahimman talven kynnykselle pärjätä. Toiseen pyörään odottaa Continental Contact Spike 240 -nastarengas, 42-622 (28 x 1.6") – 28" renkaat – Polkupyörän renkaat – Pyöräily – Urheilu – Verkkokauppa.com (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/33894/mxvxx/Continental-Contact-Spike-240-nastarengas-42-622-28-x-1-6?gclid=Cj0KCQjw5JSLBhCxARIsAHgO2SdApQ64psBCsFS5gi V-RDs4wnT7KpVoVOjYr8Vote1HxxIZgCtDoGkaAuElEALw_wcB) jolla meinaan koko talven ajaa. Pohjoisbaana kaiketi suolataan talvella, mutta yhden talven Marathon GT 365 perusteella suosittelen nastoja.

Vuoti
23.10.2021, 08.39
Minulla oli yhden talven alla pääosin Lauttasaari-Helsingin keskusta -väliä sahatessa Continentalin kitkat molemmissa päissä, olisivatko olleet juuri nuo linkissä mainitut.

Totesin nämä omiin ajoihin kelvottomiksi ja palasin nastoihin. Märällä jäällä pito ei juuri eronnut kesärenkaasta. Sohjossa taas kuvio on liian pieni ja menee tukkoon. Pakkaslumella toimii hyvin. Ja on toki mukava ja hiljainen ajaa plussakeleillä. Mutta niin on kesärengaskin, joka niinikään pitää pakkaslumella riittävän hyvin.

Voisin kuvitella, että jossain pohjoisempana nämä toimisivat paremmin, kun pakkaslunta on alla useammin, räntää harvemmin ja kovalla pakkasella jääkin on vähemmän liukasta (ellei sitten kumiseos kovetu).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Malamuutti
23.10.2021, 08.47
Itse olen jonkin verran ajanut noilla Contin Top Contact Winter II Premiumeilla ja mielestäni ne pitivät yllättävän hyvin märällä jäällä. Oikeastaan kaikilla muilla pinnoilla ihan OK paitsi syvemmässä lumessa/sohjossa/jne, jossa kuvio tosiaan menee tukkoon alta aikayksikön.

jalkkis
13.11.2021, 10.10
Onkohan Continental Top Contact Winter II Premium millainen kivi-imuri kelveillä?

-Sammy-
13.11.2021, 14.15
Itse olen jonkin verran ajanut noilla Contin Top Contact Winter II Premiumeilla ja mielestäni ne pitivät yllättävän hyvin märällä jäällä. Oikeastaan kaikilla muilla pinnoilla ihan OK paitsi syvemmässä lumessa/sohjossa/jne, jossa kuvio tosiaan menee tukkoon alta aikayksikön.Samanlaiset kokemukset. 2 talvea takana noilla pk-seudulla. Toisessa fillarissa nastaversiot mutta mielummin ajan nastattomilla. Ei rengasrikkoja vaikka pieniä kiviä kerääkin.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk