PDA

Näytä tavallinen näkymä : Merida Speeder 400



Nestorimiikkulainen
02.10.2021, 11.52
Tiedän, että puristit ampuu ajatuksen alas heti, mutta silti. Nykyinen Merida CC500 olisi vaihtumassa Speeder 400, lähinnä siksi, että kaikkien näiden vuosien jälkeen olen tullut toteamukseen, että kippurasarvi on minulle epämukavampi kuin suora tanko. Ja toisekseen, CC:ssä on alunperin mekaaniset levyt, joihin toki olen vaihtanut hydrauliset jarrusatulat. Silti koen, että jarrutusteho ei ole sellainen, johon esim maasturissa olen tottunut. Muutenhan tuo on mitä mainioin matkakumppani.

Mitäs mieltä olette, meneekö ihan metsään?

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/13274/qmggv/Merida-Speeder-400-fitnesspyora-ML-54-cm

-T-

Puskis
02.10.2021, 12.17
Jos rengastila riittää omaan käyttöön, eikä pidä maantievälityksiä ongelmallisena niin kai toi on ihan kiva pyörä.

Saisiko tosta vanhasta pyörästä käytännössä melko samanlaisen laittamalla vaan suoran tangon pitkällä stemmillä?

nure
02.10.2021, 12.39
Ihan ok, taitaa olla kiekot pikalukoilla heikoin lenkki...

jone1
02.10.2021, 12.55
Itallä vastaavanlainen canyonin pyörä.
Vaihdoin siihen 1x11 systeemin ja oli hyvä päivitys.
Jos kovia reenejä ajais tolla niin 50/34 menis mutta kun pk:ta ajelen ite tommosella niin pakan reunoilla mentiin noilla rattailla.
42 hampainen eteen ja täytti omat tarpeeni hyvin.

Leewi
02.10.2021, 14.49
Ei toi mitenkään metsään mene. Mutta enemmän rengas- ja lokaritilaa ja suoraan 1x11 olisi vaikka tossa https://velosport.fi/verkkokauppa/fin/marin_dsx_1_gravelpyora-p-101083-11 Marin dsx.

Nestorimiikkulainen
02.10.2021, 15.37
Kiitos näistä. Täytyy vielä miettiä ja pistää nykyisen ja mahd tulevan geometriat päällekkäin. Vällillä on sellainen olo, että kaipaisi vähän vakaampaa ja pitempi akselivälistä/loivempi keulakulmaista pyörää, kun tämä ajelu on pääasiassa asvalttia/kelviä/soratietä. Nykyisen stongan vaihtaminen vaatisi tangon lisäksi uudet jarru- ja vaihdekahvat, joten hintoihinsa sekin tulisi.
Ans kattoo, pitää käydä esim Larunpyörässä ja Velosportissa vähän zoomailemassa onko runkogeometriat edes sinnepäin.

brainsurgery
02.10.2021, 15.44
Itellä on vastaavassa Canyonissa 2x11 11-34 takapakka ja sillä on ainakin pärjännyt ihan loistavasti.

Nestorimiikkulainen
02.10.2021, 16.30
Tossahan näyttää olevan edessä 34 piikkinen, ja takana 32 piikkinen, ei siis mikään temppu laittaa taakse 34 piikkinen, jolloin välityssuhteeksi saa 1:1. Sen jälkeen Torremolinos-Mijas-nousu ei tunnu enää niin pahalta (e32:t28 oli vähän raskas, kun ei ole mikään vuorikauris:-) )