PDA

Näytä tavallinen näkymä : Sähköpyörä lentokoneessa ilman akkua?

mehukatti
26.09.2021, 22.33
Finnair ilmoittaa, että sähköpyörää ei saa kuljettaa heillä edes ilman akkua:

https://www.finnair.com/fi-fi/matkatavarat-finnairin-lennoilla/rajoitetut-esineet-ja-aineet

Mikä mahtaa olla tilanne muiden lentoyhtiöiden kanssa ja löytyykö keneltäkään käytännön kokemusta? Spessun pyöriinhän saa 160Wh pullotelineakun, jonka kuljetus pitäisi onnistua käsimatkatavaroissa. Ja monesta lomakohteesta saa myös vuokrattua akkuja nykyään. Eli ongelmaksi jää se, jos akutonta sähköpyörää ei saa lentokoneen ruumaan ollenkaan.

Kuminauha
27.09.2021, 08.02
Itse olen kummastellut samaa asiaa. Avaako muka lentoyhtiöt aina pyörälaukun ja tarkistaa että ei ole kyseessä sähköpyörä?

vahimaa
27.09.2021, 09.23
Itse olen kummastellut samaa asiaa. Avaako muka lentoyhtiöt aina pyörälaukun ja tarkistaa että ei ole kyseessä sähköpyörä?Lentoyhtiöt läpivalaisevat matkatavarat ja tarkistavat sillä sisällön. Avaavat vain epäilyttävät.

Lähetetty ennen loppuun asti miettimistä.

Kuminauha
27.09.2021, 12.49
Toki tämä, mutta osaako tuosta päätellä että kyseessä on sähköpyörä?

MRe
27.09.2021, 12.51
^Taitaa se moottori aika selvästi näkyä läpivalaisussa...

vahimaa
27.09.2021, 12.54
^ taitaa pystyä parhailla laitteilla tunnistamaan jopa johtojen eristeenä käytetyn muovin. Ei kannata aliarvioida niin ei tule yllätystä.

Lähetetty ennen loppuun asti miettimistä.

Kuminauha
27.09.2021, 14.23
Näinpä, näkeehän sieltä vaikka mitä ja osaa varmaan tekoälytkin tulkita kuvasta itsenäisesti yllättävän paljon.