Näytä tavallinen näkymä : 15"100/15*110
Hanski67
26.09.2021, 00.46
Sopiiko kakkos vanteiksi sellainen jossa etukiekkon napa 15*100 kun nyt alla kiekko jossa 15*110?
Jos navan saa modifoitua 110:ksi. Haarukat määrittää akselin...
Hommaat adapterit millä sen 100mm navan saa lykättyä boost haarukkaan, jarrulevyn koko yleensä maks 180mm noissa viritelmissä. Aika räpellystä voi olla jarrujen säädön kanssa, mutta kerro miten kävi. Mulla ois vanha ei boost napa hyllyssä, mille vois ittekki tylsistyessään koota varakiekon.
Lähetetty minun SM-A202F laitteesta Tapatalkilla
Hommaat adapterit millä sen 100mm navan saa lykättyä boost haarukkaan, jarrulevyn koko yleensä maks 180mm noissa viritelmissä. Aika räpellystä voi olla jarrujen säädön kanssa....
Mitä räpellystä tarkoitat? En ole huomannut mitään sellaista.
Oliskos kuitenkin fiksuin tapa hankkia vastaavalla navalla varustettu kiekko kakkoseksi?
Mitä räpellystä tarkoitat? En ole huomannut mitään sellaista.No omat jarrut on sen verran kiukkuset keskittämisestä, että levyt saa olla aika tarkkaan kohdillaan. Sitä en tiedä tulisko siitä ongelmaa.
Lähetetty minun SM-A202F laitteesta Tapatalkilla
Adaptereita on monenlaisia. Yksi tapa on lisätä yleiset 5mm spacerit molemmin puolin navan päihin ja 5mm spacerit jarrulevylle. Tällöin varmaan tuo jarrulevyn rajoitus pätee. Saa jokaisella asennuskerralla asemoida navan spacerit kohdilleen. Tai jos löytyy napakohtaiset 5mm pidemmät hatut molemmin puolin. Kolmas tapa hommata napakohtainen 10mm pidempi hattu ei-jarrupuolelle (jos löytyy) ja keskittää kehä 5mm jarrulevystä poispäin (jos onnistuu pinnojen pituuden puolesta). Viimeisin tapa on lopputuloksen kannalta ok, kiekko jopa vahvempi kuin 15x100mm konfiguraatiossa koska pinnojen kireydet tasaisemmat.
Itse liimasin nuo 5+5 akseliadapterit napaan kiinni niin eivät pudonneet hukkaan ihan joka kerta (ennemminkin vaan joka kolmas). Järeämmällä liimalla tai huolellisella kuskilla voisi toimia pidempäänkin , nämä oli kuitenkin juniorin pyörässä niin päädyin sitten uuteen napaan.
Hanski67
27.09.2021, 14.04
Kiitokset avusta ja hyvistä vinkeistä. Päädyn odottaan josko sopivia kiekkoja työmatka pyöräilyyn tulisi myyntiin. Niitä, 100 mm navalla olevia kiekkoja olisi saatavilla.
Juha Jokila
27.09.2021, 17.26
Joissain haarukoissa on näkynyt keskeltä ohennettuja/uritettuja akseleita. Jos kapeaa napaa leventää 10 mm spacerillä vain toiselta puolelta, niin pitää varmistaa, että laakerin tuki osuu vielä akselin paksulle alueelle.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.