PDA

Näytä tavallinen näkymä : Sähköpyörän vakuutus

Mika Hänninen
17.09.2021, 20.16
Kertokaa tietäjät riittääkö canyon neuron ON 9:ään laaja kotivakuutus vai tarvitseeko liikenne vakuutuksen? Varkauden varalta siis.
Eivät tunnu oikein vakuutusyhtiössäkään tietävän. IFfissä on kotivakuutus (laaja).

ebike-harrastelija
17.09.2021, 20.21
Vaihda suosiolla vakuutusyhtiötä, jos eivät osaa kysyä oikeita kysymyksiä määritelläkseen sun pyörälle vakuutuksen [emoji3]

Jos 250W ja avustaa max 25 km/h, niin kotivakuutukseen. Hinnasta riippuu, meneekö arvotavarana eli pitää olla useampi tuhatlappunen jo hintaa.

Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

Nixuu
17.09.2021, 20.23
Liikennevakuutus ei auta mitään varkauteen, vaan siihen pitää lisäksi ottaa osakasko varkausturvalla. Lisäksi et saa tuohon pyörään liikennevakuutusta ellet vaihda moottorin ohjainta niin, että tehoa yli 250W ja maks 1000w. Ja/tai lisää pyörään kaasukahvan tai peukkukaasun.

Mika Hänninen
17.09.2021, 20.33
Tuoko 250w ei ylity neuronissa?

ebike-harrastelija
17.09.2021, 20.39
Tuoko 250w ei ylity neuronissa?Shimanon EP8 tuossa ilmeisesti, niin moottori on 250W luokassa eli ei ylity.

Mika Hänninen
17.09.2021, 20.56
Joo EP8. Kiitoksia!

-zimi-
17.09.2021, 21.19
Riippuu kotivakuutuksen laajuudesta ja yhtiöstä. Itsellä LähiTapiolassa kotivakuutus kattaa 10k€ asti, kaverilla jossain muussa yhtiössä, jota en nyt muista, piti ottaa erikseen arvotavaravakuutus. Kyse siis 5000€ pyöristä uutena.

Lähetetty minun SM-G991B laitteesta Tapatalkilla

ruuduntakaa
18.09.2021, 07.55
Op:n kotivakuutus korvaa 10% irtaimistovakuutuksen määrästä JOS pyörä viedään asunnosta/talon pyörävarastosta. Jos muualta katto on 5000e.
Oman yhtiön ehdot kannattaa tarkastaa.

Miccoo
18.09.2021, 08.09
Minulla on Ifissä laaja kotivakuutus.
Soitin ENNEN kun ostin sähkärin ja tiedustelin valuutusta.
Meillä korvaa 5000€ euroon asti varastetun pyörän!

ebike-harrastelija
18.09.2021, 09.02
Ja korvaushinnoista sitten vähennetään tottakai ensin omavastuuosuus ja sen jälkeen ikävähennys. Eos eroaako jälkimmäinen per vakuuttava yritys.

Mietin että näille pitäisi tehdä oma wikipedia tms. koska samoja asioita kysellään tasaisessa syklissä, mutta onhan näille:
http://www.polkupyoraily.net/wiki/Polkupy%C3%B6r%C3%A4n_suojaaminen_varkailta

Bndit
12.01.2022, 21.02
Mä otin IF:stä oman varkausvakuutuksen Spessuun ja maksaa 26€/vuosi.

javarja
12.01.2022, 21.12

Sama, Pohjola halusi samasta vakuutuksesta 300 euroa ja alennuksillakin yli satasen, kilpailutin kaikki vakuutukset ja säästin lähes 800 euroa.

Sent from my iPad using Tapatalk

ruuduntakaa
13.01.2022, 05.05

Onko kyseessä arvotavaravakuutus?
Korvausmäärä on sama viedäänkö pyörä sitten kotoa tai kaupungilta?

Bndit
13.01.2022, 07.59
Onko kyseessä arvotavaravakuutus?
Korvausmäärä on sama viedäänkö pyörä sitten kotoa tai kaupungilta?

Se on ihan fillarivakuutus. Korvaa jos pöllitään kotoa tai hajoaa työmatkalla. Otin sen takia että siirsin pyörän parvekkeelta talveksi fillarikellariin ja IF:n kotivakuutus korvaa max. 2500€. En jätä fillaria muuten silmistäni, missään. Kuulin sattumalta asiakkaalta että tämmöisiäkin vakuutuksia on kun se oli hankkinut kalliimpaan enduropyöräänsä. Multa varastettiin toissa vuonna yksi pyörä ja sen jälkeen muutin vähän omia lukituskäytäntöjä ja vakuutusyhtiötä [emoji3]. Löysin sen pyörän onneksi torista ja hain takaisin.

vesku61
13.01.2022, 08.29
Se on ihan fillarivakuutus. Korvaa jos pöllitään kotoa tai hajoaa työmatkalla. Otin sen takia että siirsin pyörän parvekkeelta talveksi fillarikellariin ja IF:n kotivakuutus korvaa max. 2500€. En jätä fillaria muuten silmistäni, missään. Kuulin sattumalta asiakkaalta että tämmöisiäkin vakuutuksia on kun se oli hankkinut kalliimpaan enduropyöräänsä. Multa varastettiin toissa vuonna yksi pyörä ja sen jälkeen muutin vähän omia lukituskäytäntöjä ja vakuutusyhtiötä [emoji3]. Löysin sen pyörän onneksi torista ja hain takaisin.

Pohjantähti ja LähiTapiola ainakaan ei enää vaadi erillistä vakuutusta polkupyörille. Sisältyy kotivakuutukseen , kun viime vuonna vielä oli juuri tuo n. 20€ vakuutus otettava yli 5000€ pyörään.

nure
13.01.2022, 08.53
Itsellä Ifissä pyörät erikseen vakuutettu, perusversio kotivakuutuksessa korvaa 2500€ asti, kymppitonnin vakuutuksen vuosimaksu alle 30€, halpaa turvallisuutta... Kyse kylläkin oikeista eikä sähköpyöristä mutta lienee mitään eroa elleivät ajattele räjähteleviä akkuja riskinä...

ruuduntakaa
13.01.2022, 09.30
No minä sain juuri Ifiltä tarjouksen jossa polkupyörä sisältyy kotivakuutukseen, enimmäiskorvausmäärä 8300e ja vuosimaksu 123,60e.
Että what a heck?

Miksi eivät tarjonneet fillarivakuutusta kun sellaisesta nimenomaan puhuin??

Kotivakuutuksen väittivät korvaavan, pöllitään mistä hyvänsä. Noinkohan on?

Ja ehdoista:
"Seuraavassa taulukossa on kerrottu vakuutuksen kohteena olevien yksittäisten esineitten tai tiettyjen esine- tai omaisuusryhmien enimmäiskorvausmäärät.Näitä enimmäiskorvausmääriä noudatetaan siitä riippumatta, onko irtaimisto vakuutettu enimmäiskorvausmäärästä vai täydestä hinnasta."

-Polkupyörä tai sähköinen liikkumisvälinevarusteineen2 500-

Omassa tarjouksessa lukee näin(kotivakuutuksen kohdalla):

"Polkupyörä, Perusturvataso 123,60Vakuutuksesta korvattava enimmäiskorvausmäärä on 8 300 euroa."

Viitaten ehtoihin; Korvataanko siis 2500e vai 8300e?:rolleyes:

Kuinka sait tuon?

vesku61
13.01.2022, 11.09
Kotivakuutuksen väittivät korvaavan, pöllitään mistä hyvänsä. Noinkohan on?

Kyllä korvaa ja korvaa jos pyörä rikkoutuu muuten kuin ajossa. Varastossa tai kuljetuksessa yms. näin ainakin Pohjantähdessä. Ja tais olla samoin IF:issäkin muutama vuosi sitten.

hsr
13.01.2022, 11.43
Onko sulla myös kotivakuutus Ifissä?

Bndit
13.01.2022, 12.51
Onko sulla myös kotivakuutus Ifissä?

Joo ja se korvaa vaan 2500€ asti joten otin tämän siihen päälle.

Sent from my iPhone using Tapatalk

ruuduntakaa
13.01.2022, 13.04
^Onpas Ifillä sekavat käytännöt. Ei mulle puhuttu mitään moisesta. Kotivakuutuksen "sisälle" leivottiin tuo 123e/v maksava vakuutus.

Bndit
13.01.2022, 13.21
^Onpas Ifillä sekavat käytännöt. Ei mulle puhuttu mitään moisesta. Kotivakuutuksen "sisälle" leivottiin tuo 123e/v maksava vakuutus.

Nyt alkoi IF:n järjestelmä toimia eli pääsin tsekkaan speksit. Tuo fillarin vakuutus on arvoesine-vakuutus nimellä, max korvaus 7100€ ja vuosimaksu 26,28€. Ja korvaa myös rikkoutumisen esim. työmatkalla muttei mitään Bike Park yms. hommia. Ja muistaakseni vaan kotoa pöllimisen. Omaan käyttöön oikein hyvä hinta/laatusuhde.

ruuduntakaa
13.01.2022, 13.25
^Nykyinen Pohjolan kotivakuutus itsessään(ilman erillistä pyörävakuutusta) korvaa 10% irtaimistovakuutuksen määrästä jos pyörä pöllitään kotoa/talon varastosta. Eli mun tapauksessa 6700e.
Jos pyörä pöllitään muualta, vaikka töistä niin max korvaus on 5000e.

Olennaista mulle erillisessä pyörän vakuutuksessa olis se, että pyörä korvataan täysarvosta jos se pöllitään esim. työpaikan parkista.
Eli toi sun mallinen Ifin vakuutus ei mua juuri hyödytä.

Bndit
13.01.2022, 13.57
^Nykyinen Pohjolan kotivakuutus itsessään(ilman erillistä pyörävakuutusta) korvaa 10% irtaimistovakuutuksen määrästä jos pyörä pöllitään kotoa/talon varastosta. Eli mun tapauksessa 6700e.
Jos pyörä pöllitään muualta, vaikka töistä niin max korvaus on 5000e.

Olennaista mulle erillisessä pyörän vakuutuksessa olis se, että pyörä korvataan täysarvosta jos se pöllitään esim. työpaikan parkista.
Eli toi sun mallinen Ifin vakuutus ei mua juuri hyödytä.

Joo kannattaa valita itselleen sopiva vakuutus. Ja kannattaa ehdot selvittää mielummin ennen kun jälkeen vahingon [emoji16] Kuulin muuten että jotkut yhtiöt erottavat sähkö-ja akustiset pyörät toisistaan, eli eri korvausehdot. Sekin kannattaa varmistaa.

javarja
13.01.2022, 19.58
Sain näköjään omaani palo, varkaus, vesi, sähkö, ilkivalta, luonnonilmiö ja äkillinen rikkoutuminen, on näköjään arvotavaravakuutus eikä fillari, maksu n. 20 ekee vuodessa ja korvaa siihen seitsemään tonttuun.

Knacken
14.01.2022, 10.05
Fennialla lisättiin erikseen kotivakuutuksen tietoihin polkupyörä arvoineen. Ei nostanut erikseen hintaa, tosin nostin kotivakuutuksen irtaimiston arvoa ylöspäin.
Huomiona, autossa säilytettäessä polkupyörän oltava myös lukittuna hyväksytyllä lukolla. Ei ehkä tulisi ekana mieleen.

Kiituri
17.01.2022, 19.36
Mitenkäs on fillari on lukitussa Thulen telineessä? Mitähän vakuutusyhtiöt tuumaa?

javarja
17.01.2022, 21.49
Fennialla lisättiin erikseen kotivakuutuksen tietoihin polkupyörä arvoineen. Ei nostanut erikseen hintaa, tosin nostin kotivakuutuksen irtaimiston arvoa ylöspäin.
Huomiona, autossa säilytettäessä polkupyörän oltava myös lukittuna hyväksytyllä lukolla. Ei ehkä tulisi ekana mieleen.

Op:n mukaan riittää lukitus ja ei ole enää listaa tyyppihyväksytyistä https://www.op-media.fi/liikenne/onko-vakuutusyhtion-hyvaksyma-pyoranlukko-myytti

javarja
17.01.2022, 21.51
Mitenkäs on fillari on lukitussa Thulen telineessä? Mitähän vakuutusyhtiöt tuumaa?

Lukkohan se on siinäkin, tosin en kyllä jättäisi yöksi parkkipaikalle. Katso tuo op mediaan materiaali

TeeVee
18.01.2022, 14.27

Lähitapiolassa sanottiin, jotta tällaisessa tapauksessa olisi laajan kotivakuutuksen piirissä. "Pyörän on oltava lukittuna telineessä". Kyseessä on kodin ulkopuolinen säilytys.