PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyörä kuljetus Finnairissa

helariapina
11.09.2021, 00.35
Olen lähdössä Helsingis Sveitsiin kohtapuoliin Finnairilla ja mietin, että onko se mahdollista, että vien pyöräni kohteeseen PAHVILAATIKOSSA? En omista kovia laatikoita. Finnairin sivuilla englanniksi lukee erikseen, että laatikon tulee olla "hard", mut ei sitä Suomen kielisillä sivuilla sanota. Onko teillä kokemuksia :0

kauris
11.09.2021, 08.24
Viimeisen parin vuoden ajalta kuljetuksia varmaan ei ole kertynyt mutta eiköhän pahvilaatikko kelpaa mutta esim pakkausmuoviin tai vastaavaan muovipussukkaan kääräisty ei. Toisaalta olen varma, että puolikova pyöränkuljetuslaukku kelpaisi eli sellainen jossa kova pohja, pyörätkin alla, kantohihna päällä ja hyvin jämäkkää kangasta sivut.
Pyöränkuljetuspahvilaatikon saa muuten kätevästi tarvittaessa pyöräliikkeestä kauniisti pyytämällä. Heille tulee uusia pyöriä laatikoissa päivittäin ja laatikoita pyörii siksi nurkissa reilusti.

plr
11.09.2021, 10.21
Ainakin Scicon Aerocomfort Road kelpasi Finnairilla muutama viikko sitten. Muuten ei ongelmia, mutta Munchenissä bag dropin turvatarkastuksessa melkoista säätöä CO2-säiliöiden kanssa. Säiliöt ensin pois laukusta ja sitten toisessa turvatarkastuksessa esimies tiesi, että 4 voi olla mukana.

Paolo
12.09.2021, 09.05
Itse soittaisin kyllä suoraan Finskin asiakaspalveluun. Paljon kivempi on reissuun lähteä varman tiedon kanssa.
itsellä kulkeutunut Evocin Bikebag Prolla.

tnurmine
14.09.2021, 15.11
Kesäkuussa tulin Finnairilla Milanosta ja fillari oli pahvilaatikossa.

Nestorimiikkulainen
25.11.2021, 13.07
Pahvilaatikko kelpaa mainiosti. Tavarat kiinni nippusiteillä runkoon, renkaat tyhjiksi ja kunnolla toppausta. Laatikko kunnolla teipaten kiinni. Ja jos lento on aikaisin aamulla, niin isot kamat ja erikoismatkatavarat voi viedä jo edellisenä iltana 18 jälkeen baggage drop-tiskin kautta, niin aamulla ei ole niin kovaa härdelliä. Näin meinaan tehdä ensi viikolla, kun pyörä lähtee mukaan pariksi kuukaudeksi katsomaan Andalucian asvaltteja.