PDA

Näytä tavallinen näkymä : Uusi Yamaha PW-X3



Fraatti
01.09.2021, 13.56
Ei mitään maata mullistavaa mutta moottorin koko on hieman pienentynyt ja vääntö on noussut 85Nm.
https://ebike-mtb.com/en/new-yamaha-pw-x3-2022/

ruuduntakaa
01.09.2021, 14.02
En tiedä Yamahasta mutta Haibiken hinta tolla Yamahalla laski leuan lattiaan.
Haibike

NDURO 7 | Yamaha PW-X3/750 Wh | 180/180 mm (f/r)26.4 kg (size L) | € 5,499https://ebike-mtb.com/en/haibike-2022-e-mtb-yamaha-pw-x3-news-2/?fbclid=IwAR2_V1bMIWvnMIA8ifPyUSqs96vLQLS2nFfykiRi c-W95snFalq1P3Dl-fo

https://s14761.pcdn.co/wp-content/uploads/sites/2/2021/08/Haibike_NDURO_7_2022_E-MOUNTAINBIKE_2021_WEB-1059-1140x760.jpg

Fraatti
01.09.2021, 14.15
En tiedä Yamahasta mutta Haibiken hinta tolla Yamahalla laski leuan lattiaan.


Kaveri ostin giantin viimevuonna jammun koneella ja hinta oli erittäin kilpailukykyinen. 150mm joustoa, XT voimansiirto ja jarrut ja Foxin 36 keula ja Foxin iskari. 4kE, ja vielä Suomesta. Pidin hintaa edullisena. Ajoltaan tuo Yamaha oli myös ihan jees.

Kille-Kalle
07.10.2021, 13.39
En tiedä Yamahasta mutta Haibiken hinta tolla Yamahalla laski leuan lattiaan.HaibikeNDURO 7 | Yamaha PW-X3/750 Wh | 180/180 mm (f/r)26.4 kg (size L) | € 5,499https://ebike-mtb.com/en/haibike-2022-e-mtb-yamaha-pw-x3-news-2/?fbclid=IwAR2_V1bMIWvnMIA8ifPyUSqs96vLQLS2nFfykiRi c-W95snFalq1P3Dl-foPitkään odottanut Canyon Spectral 8 tilaus näppäimen aktivoitumista, mutta tämä pyörähän sai viiksi karvat väpättämään. Onko tässä jokin "koira" haudattuna kun hinta noin järkevä ja alusta aloittelijan silmissä vähintäänkin riittävä? Alumiinirunko tuo muutaman lisäkilon, mutta kevyt ei ole kuskikaan. Jarruista ja vaihteista en niin hyvin ymmärrä, mutta näyttäisi noita olevan muissakin malleissa samalla kokoonpanolla?

MRe
07.10.2021, 14.01
No ei komponenttipuolellakaan ole mitään sniiduilua havaittavissa. Maguran MT7:t pysäyttää pyörän varmasti. SLX-vaihteisto toimii niinikään kuin kuuluisa junan vessa. Keula ja iskari ovat myös vähintään riittävät. Itse ostin Meridan eOne Sixty 8000:n tonnia kalliimmalla ja huonommilla osilla. Tosin kuiturungolla, mutta silti.

Hieman kuitenkin kummeksuttaa nuo MT7-jarrut, ne kun näyttää olevan kaksimäntäiset. Onkohan kyse ollut saatavuudesta vai mistä, kun ei tilalle ole valittu vaikka nelimäntäisiä SLXiä, jotka lienee edullisemmat. Mutta kyllä se noillakin pysähtyy.

ruuduntakaa
07.10.2021, 14.03
^^Jarrut ja vaihteethan on suht edukkaita päivittää jos kokee tarvetta. Mulla SLX:n voimansiirto ja ihan ok on toiminut.
En vaan itse pidä shimanosta vielä 2000km jälkeenkään joten SRAMin GX-palikat odottaa hyllyssä asennusta. :)

Maguran jarruista ei kokemusta, uskon että kelpo pysäyttimet on.

Jos itse olisin hankkimassa pyörää lähitulevaisuudessa se varmaan olis tämä Haibike.

Kille-Kalle
08.10.2021, 01.19
Pystykös tuota yamahan konetta bluetoothin kautta rassaamaan mieleiseks?

hana79
08.10.2021, 09.36
Hieman kuitenkin kummeksuttaa nuo MT7-jarrut, ne kun näyttää olevan kaksimäntäiset.
"The Magura MT7 four-piston brakes". Lainaus e-bike-mtb.com Haibike artikkelista.

Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta paketilta, ja isosta akusta plussaa.

Kille-Kalle
08.10.2021, 20.35
Paikalliselta kauppiaalta nduroa kysytty, muutaman viikon päästä lupasi infota onko maahantuoja tuomassa kyseistä mallia Suomeen myyntiin myös.

line79
04.01.2022, 12.39
Laitoin joulukuun alussa ennakkotilaukseen Haibike Nduro 7 ja maaliskuussa pitäisi olla suomessa. Onko muita tilaajia täällä?

+€+
04.01.2022, 14.02
26.4 kg


Alkaa olemaan jo sellainen paino että aletaan mennä jo mopon suuntaan. En ymmärrä tuota nykysuuntausta että valmistajat kilpailevat kenellä on suurin akku ja paras vääntö. Kumpaakaan noista ei tarvitse kuin promille käyttäjistä. Itse en edes muista koska viimeksi käyttänyt muuta kuin Ecoa ajossa jolla vääntö riittää ihan hyvin ylämäkiinkin.

ruuduntakaa
04.01.2022, 14.10
Alkaa olemaan jo sellainen paino että aletaan mennä jo mopon suuntaan. En ymmärrä tuota nykysuuntausta että valmistajat kilpailevat kenellä on suurin akku ja paras vääntö. Kumpaakaan noista ei tarvitse kuin promille käyttäjistä. Itse en edes muista koska viimeksi käyttänyt muuta kuin Ecoa ajossa jolla vääntö riittää ihan hyvin ylämäkiinkin.

Niin, vähän mistä kukin pitää.
Itse käytän Ecoa lähinnä työmatkoilla tai jos haluan maastossa kovemman verenmaku suussa-treenin(nyt siihenkin on luomu hankittu), metsässä tykkään nautiskella alamäistä myös tasaisella, eli Trail ja Turbo on yleensä käytössä. Siksi se sähkö on hankittu, ei siksi että voisin ajaa "luomumaisesti", sitä vartenhan on ne höyhenen keveät luomupyörät? :)

Muoks: ja parhauttahan on myös tuupata urku auki (teknisiin) ylämäkiin, kaikki ulos motista tietty! ;)

line79
05.01.2022, 00.25
Kyllä akussa saa kokoa olla. Ne jotka ei sitä vääntöä ja painoa halua, löytyy niitäkin malleja.

JiiKettu
05.01.2022, 11.04
Laitoin joulukuun alussa ennakkotilaukseen Haibike Nduro 7 ja maaliskuussa pitäisi olla suomessa. Onko muita tilaajia täällä?

Tilauksessa on! Tilatessa arvioivat, että saattaa mennä kesäkuulle, mutta tilausvahvistuksella lukee 31.3.2022. Toivotaan että maaliskuu pitäisi paikkaansa. Jonito verkkokaupan sivuilla lukee, että saatavissa 14.2.2022.

Antza44
05.01.2022, 13.07
Laitoin joulukuun alussa ennakkotilaukseen Haibike Nduro 7 ja maaliskuussa pitäisi olla suomessa. Onko muita tilaajia täällä?


Tilauksessa on! Tilatessa arvioivat, että saattaa mennä kesäkuulle, mutta tilausvahvistuksella lukee 31.3.2022. Toivotaan että maaliskuu pitäisi paikkaansa. Jonito verkkokaupan sivuilla lukee, että saatavissa 14.2.2022.
Minkäs laiseen rahaan saitte? Itsellä Työsuhde pyörä hintaraja 4901€ joka luo ikävän haasteen.

line79
05.01.2022, 14.05
Noin 5800€ maksoi ja maksan 1800€ liikkeelle ja loput menee työsuhdepyöräetuna. Ebikebrothers oli mistä tilasin ennen ennakkovaraus viikkoja.

Santtu75
05.01.2022, 14.56
Alkaa olemaan jo sellainen paino että aletaan mennä jo mopon suuntaan. En ymmärrä tuota nykysuuntausta että valmistajat kilpailevat kenellä on suurin akku ja paras vääntö. Kumpaakaan noista ei tarvitse kuin promille käyttäjistä. Itse en edes muista koska viimeksi käyttänyt muuta kuin Ecoa ajossa jolla vääntö riittää ihan hyvin ylämäkiinkin.

Markkinoilla on myös useita "toiseen suuntaan" meneviä pyörämalleja joissa pienempi akku ja mahdollisesti hieman "kesympi" moottori, mutta vastaavasti painoa selvästi vähemmän (16-19kg.), tyyliin Orbea Rise, Specialized Levo Sl yms. eli kuluttajalla juurikin on mahdollisuuutta valita millä ominaisuuksilla haluaa pyöränsä valita.
Mutta itsekkin samaa mieltä, että tuollaisen 25kg. hujakoilla on se mitä tuollainen täysjoustopyörä saisi maksimissaan painaa.

Zykkel
05.01.2022, 15.59
Tuo uusi Yamahan PW-X3 on varmaan aivan huippu, mutta jotenkin odotin että Haibike olisi edes johonkin 2022 malliinsa valinnut voimansiirroksi Shimanon Linkgliden SHIMANO STEPS - Tehty kestämään (shimano-steps.com) (https://www.shimano-steps.com/e-bikes/finland/fi/product-information/linkglide)

Santtu75
05.01.2022, 16.53
Tuo uusi Yamahan PW-X3 on varmaan aivan huippu, mutta jotenkin odotin että Haibike olisi edes johonkin 2022 malliinsa valinnut voimansiirroksi Shimanon Linkgliden SHIMANO STEPS - Tehty kestämään (shimano-steps.com) (https://www.shimano-steps.com/e-bikes/finland/fi/product-information/linkglide)

Onko tuota Linkglideä vielä kenelläkään tarjolla uusiin pyöriin? En ole ainakaan itse törmännyt, voisi kyllä olla hyvä vaihtoehto sähkikseen.

JiiKettu
05.01.2022, 19.17
Minkäs laiseen rahaan saitte? Itsellä Työsuhde pyörä hintaraja 4901€ joka luo ikävän haasteen.

Hintaa pitää vielä yrittää neuvotella, kun pyörä tulee. Ebikebrotherssilta tilasin omanikin. Itselle ensimmäinen sähköpyörä ja en näe tuota painoa ongelmana, ennemmin "plussana" 8). Iso akku on hyvä, että voi heittää päivän kalastus reissun lapissa helposti! Ja tuo Yamahan moottori kiinnosti kovasti, kun rossivuosilla tuli aina ajettua Yamahan pyörillä!

Jutenk
02.03.2022, 18.11
Reilu viikko..no pari, niin Nduro seiskan saisi noutaa!! Ilmoittivat ebikebrossilta, että viikolla 11 olisi toimitus!Varasin pyörän toki jo 24.9.2021 ja kaikki ekan erän fillarit menee kuulemma järjestyksessä jo ennakkoon tilanneille.Muutama pyörä nähtävästi vain tulee ja seuraava toimitus on vasta jossain horisontissa sitten...Puoli vuotta on tässä jännätty ja viimeiset päivät ottaa jo tosi lujille:) Rouvan m-koon race cubesta joutui syksyllä laittaa hytin ääriasentoon 182cm pitkälle kuskille ja sillä sitä ollaan koko talvi tahkottu. Kyllä jo maistuisi kunnon jousitus ja oikea runko koko halpojen rokkarien jälkeen!(Kova kiusaus olisi laittaa kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan pyörä heti myyntiin 6990,00€Komponenttien puolesta tuo hintahan olisi mielestäni aivan perusteltu kun vertaa esim. Cuben action teamiin?Kyllähän joku voisi maksaa vähän ovh:n päälle jos saisi haluamansa kesän alussa, eikä joulukuussa).

Kille-Kalle
04.03.2022, 00.29
Kyllä ei ole ihmisen ahneudella rajaa, vapauta pyörä seuraavalle joka sitä sinua enemmän tarvitsee..

Travelkicking
04.03.2022, 09.45
Kova kiusaus olisi laittaa kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan pyörä heti myyntiin 6990,00€

Myin hiljakkoin eSumo-fätin 1,5 v käytön jälkeen 490,- voitolla. Tää on kuin heinäkaupan kiihtyminen vuodenvaihteen jälkeen.:rolleyes:

Jutenk
04.03.2022, 10.09
Kyllä ei ole ihmisen ahneudella rajaa, vapauta pyörä seuraavalle joka sitä sinua enemmän tarvitsee..

Et tainnut lukea tekstiä oikein ajatuksella:)
Ei nimittäin äkkiä tule mieleen ketään, joka yhtä paljon olisi pyörää odottanut. Kohta puoli vuotta on aamutoimiin kuulunut käydä ihailemassa samoja
julkaisuja laitteesta ja yritetty maailmanmarkkinoilta onkia tietoa, että koska ensimmäiset saapuisi uusille omistajilleen.
Kaveritkin varmaan jo ihan paskana kun ei muusta unta näe ja puhu...
Tuo "ahneus" on sitä yrittäjän tapaa ajatella asioita, että olisi valmis tinkimään jopa siitä itselle rakkaimmasta asiasta (pyöräily) jotta saataisiin joka
kuukausi leipää pöytään ja teineille kaikki turhuudet mitä muillakin:)
Pyörä hankitaan ja sillä ajetaan kun saapuu, mutta onhan nuo sähkärit suhteessa moneen asiaan hirveän hintaisia laitteita!!
Usealla reissulla on tullut puheeksi, että ehkä puolet niiden hinnasta olisi jotenkin perusteltavissa oikeaksi ja ostaminen ei vaikuttaisi
niin paljon normaalin perheen arkeen. Toisaalta, jos riittävän paljon jostain harrastuksesta pitää niin eipä siinä paljon rationalisointi auta:)

Jutenk
09.03.2022, 09.06
Tuli melkoinen pommi eilen kun ilmoittivat, että Nduro7 toimitus menikin viikko24/2023!!!
Ensi viikolla piti tulla.. Puoli vuotta ollaan eletty siinä uskossa, että sitkeys palkitaan lopuksi:(
Voi kuulemma muuttua ihan viikossa taas tuo toimitusarvio kun komponenttipulan vuoksi vaihdetaan joku korvaava osa, kuten vaihteet.
Eikös just shimanolla olekin vaikeuksia saada tavaraa ulos. Harmittaa kuitenkin!! Mitäs nyt tilalle, kun kesä puskee päälle ja fillarin tarvitsee pakostakin.

Bndit
09.03.2022, 09.10
3132931 (tel:3132931)[/URL]]Tuli melkoinen pommi eilen kun ilmoittivat, että Nduro7 toimitus menikin viikko24/2023!!!
Ensi viikolla piti tulla.. Puoli vuotta ollaan eletty siinä uskossa, että sitkeys palkitaan lopuksi:(
Voi kuulemma muuttua ihan viikossa taas tuo toimitusarvio kun komponenttipulan vuoksi vaihdetaan joku korvaava osa, kuten vaihteet.
Eikös just shimanolla olekin vaikeuksia saada tavaraa ulos. Harmittaa kuitenkin!! Mitäs nyt tilalle, kun kesä puskee päälle ja fillarin tarvitsee pakostakin.
Viime vuoden kokemuksesta sanoisin että osta se mikä löytyy varastosta jos haluat tänä vuonna pyörän. Nimimerkki tyytyväinen Spessukuski vaikka piti ajella Orbealla :)

Jutenk
09.03.2022, 11.01
Spessulta olisi kai malleja tuohon Nduro7 hintaluokkaan saatavilla.. mitään vastaavaa kuitenkaan ei, eli samalla rahalla saisi huomattavasti
huonommilla komponenteilla pyörän.
Muutamalla spessulla on tullut ajettua ja ei vain sovi omaan käteen. Brose on jotenkin "kulmikas" ajotuntumaltaan verrattuna esim. Bosch gen4 moottoriin ja
Yamaha on aina tarjonnut sen luomuimman tunnun polkemiseen poluilla. Toki kaikissa omat vikansa. Pari Boschia on mennyt itsellä takuuseen ja yksi Yamaha. Liekö
jo käyttäjässä vikaa:)
Spessun myynti-ilmoituksessa lukee aina "moottorilla ajettu vain...", eli niitäkin menee melko paljon hajalle, mutta hyvähän se on että takuut pelaa!
Taidan päätyä vanhaan tuttuun Cubeen. TM-mallissa jo vähän parempaa Foxia ja MT7 jarrua. Olisi vaan ollut mukava kokeilla jotain uutta ja ihmeellistä kun
kerran määrärahat sitä varten on säästössä.

kuusto
09.03.2022, 19.15
Brose on jotenkin "kulmikas" ajotuntumaltaan verrattuna esim. Bosch gen4 moottoriin ja
Yamaha on aina tarjonnut sen luomuimman tunnun polkemiseen poluilla. Toki kaikissa omat vikansa. Pari Boschia on mennyt itsellä takuuseen ja yksi Yamaha. Liekö
jo käyttäjässä vikaa:)

Jos haluat luomumaista fiilistä niin Rocky Mountain.

Jutenk
09.03.2022, 19.53
Rockyssä on tuo moottori / ketjuhässäkkä melkoinen kötös! Insinööri on halunnut lähteä keksimään pyörän uudestaan (sanaleikki ei tarkoituksella:))
Olisipa niin rohkea että uskaltaisi laittaa 6K ja kokeilla. Voi olla ihan saakelin hyväkin ja kestävä, mutta ei ole rohkeutta hypätä noin tuntemattomaan itselle

line79
16.03.2022, 19.24
Tuli melkoinen pommi eilen kun ilmoittivat, että Nduro7 toimitus menikin viikko24/2023!!!
Ensi viikolla piti tulla.. Puoli vuotta ollaan eletty siinä uskossa, että sitkeys palkitaan lopuksi:(
Voi kuulemma muuttua ihan viikossa taas tuo toimitusarvio kun komponenttipulan vuoksi vaihdetaan joku korvaava osa, kuten vaihteet.
Eikös just shimanolla olekin vaikeuksia saada tavaraa ulos. Harmittaa kuitenkin!! Mitäs nyt tilalle, kun kesä puskee päälle ja fillarin tarvitsee pakostakin.

Mulle edelleen vakuuttaavat että pyörät kyllä tulee. Tarkkaa aikaa ei osannut sanoa,tarkentuu loppuviikosta. Soitin tänään. Jännä että toisille ilmoitetaan ettei pyöriä tule ja mulle on koko ajan sanottu että tulee.

338lm
16.03.2022, 20.02
Mä kysyin myös tätä pyörää ja vastattiin että "ei mitään tietoa koska saatavilla"

Haibikin myyjä Turun puolesta.

Jutenk
17.03.2022, 09.57
"tuontantolistassa tämän hetken arvioksi vk.24/2023, eli jokin osa puuttuu ja siirretty automattisesti vuosi eteenpäin. Erittäin suurella todennäköisyydellä palaa tuotantoon taas lähiviikoille jos osa on korvattavissa tai saatavissa, jotain kautta. Mutta viikkoon 11 en näe mitään mahdollisuutta enää."

Tällaisen vastauksen sain sähköpostitse Tampereen Ebikebrothersilta. Inhottavia sanoja nuo "jos" ja "todennäköisyydellä", kun olen 6kk sitten pyörän tilannut ja kiltisti odotellut...mutta aika
on nyt vissiin vaan tällainen.

mtv
17.03.2022, 10.44
Miten olis uusi Giant Reign? Ostin juuri sellaisen e+ 1. Hinta ihan järkevä ja geo hyvä.

338lm
17.03.2022, 11.08
Eikös tuo Giant ole kuitenkin noin 900€ kalliimpi kuin tämä Haibike?

Eipä silti pieni ero jos pyörä löytyy liikkeestä.

Jutenk
17.03.2022, 12.25
Miten olis uusi Giant Reign? Ostin juuri sellaisen e+ 1. Hinta ihan järkevä ja geo hyvä.
Mistä ostit? Hyvät on kyllä speksit...vaikka onkin sen tonnin kalliimpi, niin saatavuus kyllä ratkaisee jo tässä hommassa.

mtv
17.03.2022, 13.29
Raumalta löytyi. Halvin malli 3 taitaa olla alle 5t€ ja e+2 oli myös tarjouksessa 5500€

Jutenk
24.03.2022, 11.36
Soittelin maanantaina Ebrossille ja sanoivat ekat Nduroseiskat saapuvaksi heille jo viikolla 13.
Hämmentävää on vain, että ensin toimitus pomppasi eteenpäin yli vuodella komponenttipulan vuoksi, ja nyt
varastoon saapuu vain XL-kokoa???
Tietysti olen L-kokoa vailla ja ihmettelen, että isompaan runkoon on komponentteja ja pienempään ei.... melkoista mysteeriä!!!

Koheltaja
24.03.2022, 17.00
Viime viikolla Ebros eikä muutama muukaan osannut sanoa milloin saa Allmtn ja Nduroa XL:änä. Yleinen viesti oli parilta jälleenmyyjältä se että varmuudella saadaan myytyä sitä mitä on milloinkin lattialla, kaikki muu on epävarmaa.

Onneksi on muitakin vaihtoehtoja jos haluaa uuden Yamahan tekniikan.

line79
25.03.2022, 02.23
Täällä lähti giant reign e+ 0 tilaukseen. +5kk odottelin Nduroa ja viime viikon viesti oli ettei seiskaa saa. Nduro 6 olisi tulossa vk.24

Koheltaja
25.03.2022, 07.03
Ensi viikolla pitäisi tulla E+3, joutui tilaamaan ulkomailta koska kotimaasta ei sitä saanut tai/ja kyselyihin ei vastattu.

line79
25.03.2022, 07.32
Harmi homma. Vinkinä muille Giantista kiinnostuneille, raumalla pyörä-nurmesta löytyy kaikkia paitsi E+2sta. Jotku koot saattaa olla jo loppu. Itse sain viimeisen E+0 M koossa.

Koheltaja
25.03.2022, 17.08
Kotimaasta osto oli ykkös sijalla siksi että saa tuettua työpaikkoja ja on helpompi operoida mahdollisten takuiden kanssa, toivottavasti vältytään suuremmilta ongelmilta. Tuskimpa Reign on huono valinta aiempien ja vähäisten Giant kokemusten perusteella.

Jutenk
29.03.2022, 15.26
Nyt ne nosti tyhjälle varastolle vielä hintojakin!! Ebikebrothersilla esim. Nduro7 nyt reilusti yli 6K...?
Ihme kikkailua kun tavaraa ei vaan ole, vai saisiko sen yli 6kk sitten tilaamani pyörän nyt sitten tuolla rahalla jopa
liikkeestä pihalle. Jospa myyjälläkin oli välähtänyt, että tuote on menossa liian halvalla kuluttajalle.
No, ostan silti vaikka hinta pompsahtikin, jos vaan joku päivä näkisi pyörän livenä työnnettävän kynnyksen yli:rolleyes:

Bndit
29.03.2022, 15.44
Nyt ne nosti tyhjälle varastolle vielä hintojakin!! Ebikebrothersilla esim. Nduro7 nyt reilusti yli 6K...?
Ihme kikkailua kun tavaraa ei vaan ole, vai saisiko sen yli 6kk sitten tilaamani pyörän nyt sitten tuolla rahalla jopa
liikkeestä pihalle. Jospa myyjälläkin oli välähtänyt, että tuote on menossa liian halvalla kuluttajalle.
No, ostan silti vaikka hinta pompsahtikin, jos vaan joku päivä näkisi pyörän livenä työnnettävän kynnyksen yli:rolleyes:
Tämä on ihan perusmatematiikkaa. Jos on vähemmän myytävää, se pitää myydä kalliimmalla että saa samat eurot kun myydessä isompaa määrää halvemmalla. Siihen kun lisätään kaikkien kustannusten nousu niin ei voi mitään. Pinkbikessa oli hyvä juttu mitä moni ei tule ajatelleeksi: Rahtikulut per osa per tehtaalla rakennettu pyörä. Esimerkissä rahtikulut oli pompanneet n.50$>500$ / pyörä. Eli mitä jokaisen osan yhteen laskettu rahtikulut on per pyörä. Ja suurin osa jälleenmyyjistä ei oikeasti tiedo koska saa ja mitä saa ja mihin hintaan. Jälleenmyyjä on voinut tilata pyörät ennakoissa hintaan x ja kun ne joskus tulee niin hinta onkin x + 500€.

Jutenk
30.03.2022, 09.24
Tämä on ihan perusmatematiikkaa. Jos on vähemmän myytävää, se pitää myydä kalliimmalla että saa samat eurot kun myydessä isompaa määrää halvemmalla. Siihen kun lisätään kaikkien kustannusten nousu niin ei voi mitään. Pinkbikessa oli hyvä juttu mitä moni ei tule ajatelleeksi: Rahtikulut per osa per tehtaalla rakennettu pyörä. Esimerkissä rahtikulut oli pompanneet n.50$>500$ / pyörä. Eli mitä jokaisen osan yhteen laskettu rahtikulut on per pyörä. Ja suurin osa jälleenmyyjistä ei oikeasti tiedo koska saa ja mitä saa ja mihin hintaan. Jälleenmyyjä on voinut tilata pyörät ennakoissa hintaan x ja kun ne joskus tulee niin hinta onkin x + 500€.

Totta tuossa joka sana. Toivottavasti kuitenkin varausta tehdessä saatu kirjallinen tilaussopimus alkuperäisestä hinnasta pitää, kun kerran ennakkotilaajille suunnattu kampanja
oli syksyllä ko firmassa.

Bndit
30.03.2022, 09.48
Totta tuossa joka sana. Toivottavasti kuitenkin varausta tehdessä saatu kirjallinen tilaussopimus alkuperäisestä hinnasta pitää, kun kerran ennakkotilaajille suunnattu kampanja
oli syksyllä ko firmassa.
Kyllä niistä sopimuksista yleensä pidetään kiinni, vaikka sitten vähän kauppiasta kirpaisikin jos on itse joutunut maksamaan enemmän ??. Toivotaan että pyörä tulee nopeasti ja pääset ajamaan!

Koheltaja
01.04.2022, 07.03
Eka veto PW-X3:lla ja ajon aikana sekä sen jälkeen alkoi häiritsemään moottorin toiminta, vika vai ominaisuus?

+25 vauhdissa kun avustus putoaa pois pelistä niin kevyesti polkemalla tuntuma on luomumainen mutta poljinvoimaa lisäämällä moottori alkaa vastustamaan. Tuo tekee poljintuntumasta aika epämääräisen, samoin jos ylämäessä ajaa pienellä tehostuksella ja alkaa runttaamaan niin poljinvastus kasvaa, kevyellä polkemisella ei. Tämä korostuu pienellä avustuksella mutta saa esille myös täydellä teholla jos alkaa runttaamaan. Kun otan sähköt pois päältä niin sama tilanne, kevyesti polkemalla on ok mutta poljinvoimaa lisäämällä moottori alkaa vastustamaan.

Viimeisestä sähköllä ajosta on aikaa ja nekin lainapyörillä joissa oli vanhempaa tekniikkaa, en muista että olisin niissä kiinnittänyt huomiota vastaavaan ominaisuuteen.

Jutenk
01.04.2022, 09.28
Eka veto PW-X3:lla ja ajon aikana sekä sen jälkeen alkoi häiritsemään moottorin toiminta, vika vai ominaisuus?

+25 vauhdissa kun avustus putoaa pois pelistä niin kevyesti polkemalla tuntuma on luomumainen mutta poljinvoimaa lisäämällä moottori alkaa vastustamaan. Tuo tekee poljintuntumasta aika epämääräisen, samoin jos ylämäessä ajaa pienellä tehostuksella ja alkaa runttaamaan niin poljinvastus kasvaa, kevyellä polkemisella ei. Tämä korostuu pienellä avustuksella mutta saa esille myös täydellä teholla jos alkaa runttaamaan. Kun otan sähköt pois päältä niin sama tilanne, kevyesti polkemalla on ok mutta poljinvoimaa lisäämällä moottori alkaa vastustamaan

Viimeisestä sähköllä ajosta on aikaa ja nekin lainapyörillä joissa oli vanhempaa tekniikkaa, en muista että olisin niissä kiinnittänyt huomiota vastaavaan ominaisuuteen.

Mahtavaa silti saada ekoja kokemuksia tänne PW-X3 moottorista! Olisipa mukava kun saisit vertailuun samalle kertaa esim. Bosch gen4 moottorilla varustetun pyörän.
Tässä joutuu itse vain arvailemaan uuden jammun ominaisuuksia toistaiseksi. Laita vaan reilusti päivitystä kun saat lisää kilsoja laitteelle!

Antza44
01.04.2022, 10.09
Mahtavaa silti saada ekoja kokemuksia tänne PW-X3 moottorista! Olisipa mukava kun saisit vertailuun samalle kertaa esim. Bosch gen4 moottorilla varustetun pyörän.
Tässä joutuu itse vain arvailemaan uuden jammun ominaisuuksia toistaiseksi. Laita vaan reilusti päivitystä kun saat lisää kilsoja laitteelle!Tuo kannattaa vilasta. Ei tuossa eikä Giantin yksittäis testeissä, nyt liikaa Yamahan mottia moittinut, mutta jotain outoahan se tekee mäen päälle päästyä. Toivon mukaan on vain lastentauteja ja korjaantuu softpäivityksillä ajan myötä.
https://www.youtube.com/watch?v=DPR_DekX_HI

Antza44
01.04.2022, 10.10
Eka veto PW-X3:lla ja ajon aikana sekä sen jälkeen alkoi häiritsemään moottorin toiminta, vika vai ominaisuus?

+25 vauhdissa kun avustus putoaa pois pelistä niin kevyesti polkemalla tuntuma on luomumainen mutta poljinvoimaa lisäämällä moottori alkaa vastustamaan. Tuo tekee poljintuntumasta aika epämääräisen, samoin jos ylämäessä ajaa pienellä tehostuksella ja alkaa runttaamaan niin poljinvastus kasvaa, kevyellä polkemisella ei. Tämä korostuu pienellä avustuksella mutta saa esille myös täydellä teholla jos alkaa runttaamaan. Kun otan sähköt pois päältä niin sama tilanne, kevyesti polkemalla on ok mutta poljinvoimaa lisäämällä moottori alkaa vastustamaan.

Viimeisestä sähköllä ajosta on aikaa ja nekin lainapyörillä joissa oli vanhempaa tekniikkaa, en muista että olisin niissä kiinnittänyt huomiota vastaavaan ominaisuuteen.Mahtaako Yamahassa olla viimeisin softa sisässä?

Koheltaja
01.04.2022, 11.47
Pyörä on tilattu Fitstore24:stä ja softaversiosta ei ole tietoa, selviää kun vien ajallaan ekaan huoltoon.

Harmi ettei ole verrokkia, voi olla ettei tuossa ole mitään ihmeellistä ja kyse on tottumisesta sähköihin luomun jälkeen. Päivitellään tuntemuksia kun saa kilsoja lisää.

Hippo04
01.04.2022, 13.36
Kun otan sähköt pois päältä niin sama tilanne, kevyesti polkemalla on ok mutta poljinvoimaa lisäämällä moottori alkaa vastustamaan.

Tässä ei ole oikein mitään logiikkaa. Ehkä poljinvoimaa lisäämällä pyörän paino, renkaiden vastus yms. rupeaa oikeasti tuntumaan.

JRR-1
01.04.2022, 17.26
Spektaakkelin E8000 tuntuu ihan samalta. Alamäessäkin tuntuu, että pyörä hidastuu vapaaseen rullaukseen verrattuna jos yrittää polkea ilman moottoria. Voi olla pelkkää voimanpuutetta jaloissa ja pään aiheuttama harhakuva. Se vaan ihmetyttää kun jaloissa pitäisi olla kyykkäystreenin perusteella vähintään saman verran tai enemmän voimaa kun oli ennen sähkömoottorin keksimistä.

Hippo04
01.04.2022, 19.27
Spektaakkelin E8000 tuntuu ihan samalta. Alamäessäkin tuntuu, että pyörä hidastuu vapaaseen rullaukseen verrattuna jos yrittää polkea ilman moottoria. Voi olla pelkkää voimanpuutetta jaloissa ja pään aiheuttama harhakuva. Se vaan ihmetyttää kun jaloissa pitäisi olla kyykkäystreenin perusteella vähintään saman verran tai enemmän voimaa kun oli ennen sähkömoottorin keksimistä.

Päänuppi tekee tepposet. Pyörää kun ei polkemalla pysty hidastamaan, paitsi fiksiä.

SaPeKa
01.04.2022, 20.19
Kyllä omassa E8000 on huomattavaa mekaanista vastusta ilman avustusta varsinkin, jos runttaa reilummin. Iso ero verrattuna luomuun tehon välittymisessä renkaaseen.

Hippo04
01.04.2022, 20.48
Kyllä omassa E8000 on huomattavaa mekaanista vastusta ilman avustusta varsinkin, jos runttaa reilummin. Iso ero verrattuna luomuun tehon välittymisessä renkaaseen.

Varmaan siellä on vastusta, mutta eikös TM mitannut sen olevan häviävän pieni, luokkaa pari wattia?

Tää sähköpyörien vastus on yleensä jonkinlainen aistiharha.

Koheltaja
01.04.2022, 21.25
Päänuppi tekee tepposet.

Juuri näin, päässä se vika oli kuten yleensä ja kiistän kaiken jos se otetaan puheeksi...:p

Historiaa sen verran että mulla on erinäisistä syistä pitkä ajotauko takana fillareiden kanssa ja tämä on ensimmäinen oma sähköpyörä. Nimimerkki velvoittaa välillä tekemään johtopäätöksiä turhankin hätäisesti ja se näkyy välillä (usein-aina) kirjoituksissa, mutta samalla se on ajatusten purkua kun etsii ongelman syytä, jonkinlaista ääneen ajattelemista. Se kannatti koska vastauksista sain paljon uusia ajatuksia ja mietittävää.

Päivällä mietin syitä miksi eilinen lenkki oli mitä oli ja varmaankin ekassa ajossa oli enemmän intoa kun järkeä, olihan se jännää lähteä pitkäjoustoisella sähkötäpärillä ajamaan kun oli paljon asioita mitä piti kokeilla. Sitten muistin etten ollut katsonut jousituksen painumia kohdalleen ja rengaspaineetkin tarkastamatta, eli pyörä paketista pois ja lenkille. Ei näin.

Jousituksen setupit kohdalleen ja paineita molempiin renkaisiin 1.5 baria, ekan kilsan ajoin luomuna että sai tuntumaa pyörän raskauteen ja kyllä, onhan tuollainen 25,6 kiloinen pyörä aika mörkö ajaa pehmeällä hiekkatiellä ja hiekoitussepelillä.

Kilsan jälkeen sähköt päälle ja tällä kertaa en alkanut kokeilemaan eri avustuksia vaan jätin avustuksen automaatille. Ekalla lenkillä tuli ajettua melko matalalla kadenssilla ja nyt päätin ajaa 1-2 pykälää pienemmillä vaihteilla ja polkimet pyörimään vähän ripeämmin sekä nopeuden pitäminen alle 25:ssä ettei ajeta juurikaan rajoitinta vasten. Paljon muutoksia ekaan lenkkiin ja se tuotti tulosta, tuntuma pyörään oli aivan erilainen ja automaattinen tehostus tuntui toimivalta.

Paikaltaan lähdettäessä moottori lähtee mukaan heti kun antaa polkimelle painetta ja liikkeelle lähtö on vaivatonta. Teho tulee ulos lineaarisesti ja tasaisella ajaessa poljinvastus on aika tasainen, vähän kun vastus kasvaa niin avustus välillä kasvaa turhankin herkästi mutta tähän tottui nopeasti. Automaatti asetuksella ei tullut niitä tuntemuksia että moottori laittaisi jossain kohtaa vastaan ja runtatessakin meno maistui. Moottori ei kuitenkaan ole kierroskone ja se avustaa ponnekkaasti vaikka polkimet ei pyörisi kuin akuankalla.

Jossain kohtaa kokeilin samoja 2-3 asetuksia sekä 5 asetusta ja palasin hyvin nopeasti takaisin automaatin puolelle, jos olisi eilen älynnyt kokeilla automaattia niin ei olisi tarvinnut miettiä mikä mättää. Lineaarisella avustusteholla ei voi saada progressiivista tuntemusta polkimeen kuten automaatilla, jonka kanssa on aina kivaa kun vastus pysyy aika samanlaisena, oli tasaista tai mäkeä.

Nyt on ajettu noin 40 kilsaa ja akkua jäljellä 35%, keskinopeus taisi olla jossain 16-17 paikkeilla ja ajot pyöräteillä, lumella, osittain maastossa ja pehmeitä hiekkateitä joten moottori on saanut tehdä töitä koko ajan. Minähän olen vaan istuskellut satulassa tekemättä mitään, kun kuulemma sähköpyörät ei ole kuntoilua varten, mutta siitä huolimatta jaloissa tuntuu että on tehty muutakin kun käännetty kylkeä sohvalla.

Verrokkia ei ole joten paha alkaa hehkuttamaan tai haukkumaan uutta X3:sta mutta hymy on aika herkässä ja olen tyytyväinen pyörään sekä moottoriin:)

Koheltaja
11.04.2022, 18.30
Kelit on rajoittaneet intoa ajamiseen mutta pari lenkkiä saanut ajettua ja koko ajan tykkään enemmän moottorista, pudotin sovelluksella tehot minimiin ja omaan makuun tuntuma parani kun moottori ei hyökkää niin herkästi. Moottori on hiljaisempi mitä odotin, asfaltilla rullatessa ei juurikaan surinaa kuulu ja vielä vähemmän kun kone putoaa pelistä pois 25kmh jälkeen. Kahden lenkin jälkeen akkua on jäljellä 20% ja kilsoja yhteensä 62km joista suurin osa teitä pitkin ja tämä akku ajettu automaattisella avustuksella ja eka lenkki parissa plus-asteessa. Maastoon sitten kun lumet sulaa ja kelit kuivuu.

Antza44
12.04.2022, 11.04
Kelit on rajoittaneet intoa ajamiseen mutta pari lenkkiä saanut ajettua ja koko ajan tykkään enemmän moottorista, pudotin sovelluksella tehot minimiin ja omaan makuun tuntuma parani kun moottori ei hyökkää niin herkästi. Moottori on hiljaisempi mitä odotin, asfaltilla rullatessa ei juurikaan surinaa kuulu ja vielä vähemmän kun kone putoaa pelistä pois 25kmh jälkeen. Kahden lenkin jälkeen akkua on jäljellä 20% ja kilsoja yhteensä 62km joista suurin osa teitä pitkin ja tämä akku ajettu automaattisella avustuksella ja eka lenkki parissa plus-asteessa. Maastoon sitten kun lumet sulaa ja kelit kuivuu.Muuttuuko tuon auto avustuksen tehorajatkin, kun manuaali puolta muuttaa Giantissa?

Koheltaja
13.04.2022, 20.26
Nyt kun kysyit niin itseasiassa en ole ihan varma vaikka (korvien välissä olevan...) tuntuman mukaan käyttäisi automaatilla asetettua tehokarttaa.

Eikö olekkin mukavaa kun pyörän mukana tulee selkeät käyttöohjeet mistä nämä asiat selviävät?;)

Antza44
14.04.2022, 00.53
Nyt kun kysyit niin itseasiassa en ole ihan varma vaikka (korvien välissä olevan...) tuntuman mukaan käyttäisi automaatilla asetettua tehokarttaa.

Eikö olekkin mukavaa kun pyörän mukana tulee selkeät käyttöohjeet mistä nämä asiat selviävät?;)Tosin käyttäjät toivovat muokkausta auto modeen, et ehken ei seuraa manual modeja eli on kiinteä.-> jatkan Giant lankaan.

Spessujopo
14.04.2022, 19.49
Onko kukaan saanut uusia haibikejä ostettua? Jos on niin mitkä fiilikset pyörästä?

Koheltaja
19.04.2022, 07.20
Se on tosiaan niin ettei tehojen säätö vaikuta automaatilla ollenkaan, toivottavasti tähän tulee softapäivitys että saa tehot säädettyä automaatille. Automaatilla tehot tulee välillä viiveellä ja toisinaan tuntuu siltä että se antaa pienelläkin tarpeella enemmän mitä haluaisi eikä tehostus tunnu loogiselta.

Alkuhuuman jälkeen näyttäisi olevan keskimmäinen, Active, tehostus eniten käytössä ja valikosta pudotettu kaikki tehot minimiin. Activella 25 raja tulee pehmeästi eikä tule seinä-fiilistä samalla tavalla kun automaatilla tai isommilla tehoilla. Ajotuntuma muutenkin on mieleisin Activella jos ei ole isompia nousuja reitillä.

Antza44
19.04.2022, 09.34
Tuossa kivasti listattu paljon vaatisi jerkkua itseltään saadakseen täydet tehot ulos. Fiilis on tehdas Active.sta, että aikalailla saa silläkin kaikki ulos. Tosin vasta ekan pidemmän maastolenkin ajoin Giantilla eli akun tyhjäksi auto modella ja se vaikutti toistaiseksi ihan hyvälle.
Mielenkiinnolla olen seurannut Garminista omaa tehon tuottoa, kun ei ole koskaan Watti mittaria ollut, mutta näyttää tekevän yksitäisen härö piikkin luokkaa 1000-4000W, niin max tehon luku vaikeutuu ja käppyrät skaalautuu tyhmästi piikkien takia.
400W-500W piikkiä esiintyy reilusti ja välillä reilua 600W. Jotenkin tuntus tuo +400W ehkä realistiselta piikki tehona.
https://www.emtbforums.com/community/attachments/20220314_113449-jpg.83893/

Koheltaja
22.04.2022, 07.22
Akku 625Wh ja Active asetus sekä tehot minimissä luvataan 140km rangea. Testilenkki vaihtelevaa mäkistä reittiä hiekka- ja pyöräteitä pitkin 22kmh keskinopeudella ja 80-85 kadenssilla, 61.1km kohdalla akkua jäljellä 15% eli akullisella saa ajettua noin 75km. Muutama pitkä mäki mentiin täydellä avustuksella mutta muuten Activella. Keli noin +16 astetta ja aika paljon sai puskea vastatuuleen, XL runko, kuski ajokamoilla 100kg, renkaissa 1.5bar, eikä paksu sepelikerros paranna vierintävastusta.

Ihan ok range kun huomioi ettei kuski ole kuivankesän orava ja ottaa huomioon olosuhteet. Valmistaja ajaa varmaankin lukemat labrassa simulaatiolla kuten autonvalmistajat, eikä niissäkään todellisuus vastaa ilmoitettuja myyntipuheita.

dbster
22.04.2022, 09.50
Akku 625Wh ja Active asetus sekä tehot minimissä luvataan 140km rangea. Testilenkki vaihtelevaa mäkistä reittiä hiekka- ja pyöräteitä pitkin 22kmh keskinopeudella ja 80-85 kadenssilla, 61.1km kohdalla akkua jäljellä 15% eli akullisella saa ajettua noin 75km. Muutama pitkä mäki mentiin täydellä avustuksella mutta muuten Activella. Keli noin +16 astetta ja aika paljon sai puskea vastatuuleen, XL runko, kuski ajokamoilla 100kg, renkaissa 1.5bar, eikä paksu sepelikerros paranna vierintävastusta.

Ihan ok range kun huomioi ettei kuski ole kuivankesän orava ja ottaa huomioon olosuhteet. Valmistaja ajaa varmaankin lukemat labrassa simulaatiolla kuten autonvalmistajat, eikä niissäkään todellisuus vastaa ilmoitettuja myyntipuheita.

Aika samoissa akunkestoissa mennään, mitä itse testaillut työmatkalla (pyörätietä) Boschin 4 gen ja saman kokoinen 625Wh akku. Kuski kamojen ja muutaman kilon reppu selässä about 95kg. Työmatkalla ajan yleensä Tourilla, joka avustaa tuossa sen 140% ja se on siksi, etten jaksa paljoa hikoilla tai muuten vain ajaa itseäni väsyksiin. Eli Boscin Tour on kevyt ajettava, eikä ole tarvetta vaihtaa mäessä isompaa avustusta tms. Työmatkaa tulee aika tarkka 20km ja mennen tullen kun ajaa (myötä/vastatuuli tms.) niin kotona akkua on yleensä jäljellä aika tarkka 50% tai pari prossaa yli. Eli tästä saisi Tourille rangea noin 80km. Toki aamulla ollaan parissa lämpöasteessa ja iltapäivällä luokkaa 15. Sitten jos alkaa hieman kuntoilemaan tuon kanssa, niin range kyllä kasvaa Ecolla tuosta sen 20-40 km.

Koheltaja
22.04.2022, 20.42
Avustukset ja tehot, boldatut on tehdas setupit ja ilmeisesti käytössä Auto moodilla. Punaiset on tällä hetkellä käytössä.

Power 300 350 400
Sport 200 250 300
Active 150 175 200
Tour 100 125 150
Eco 50 75 100

Active (150) tehot aika samat kun Boschissa Tour asetuksella. Tänään 22km ja sähköä kului 25% joten 80km pitäisi mennä täydellä akulla 150 avustuksella eli hyvin pitäisi riittää päiväretkiin, varsinkin jos ajaa Tourilla tai Ecolla.

Koheltaja
27.04.2022, 07.16
Minkä verran muilla ääntää moottorin vapaalaakeri kun ajetaan siinä rajoilla onko moottori mukana vai ei? Pienimmällä avustuksella pärisee aika paljon alle 25kmh kun moottori arpoo pitääkö olla mukana vai ei, toinen alue on 25kmh molemmin puolin kaikilla tehoilla.

Alkuun en tähän kiinnittänyt huomiota mutta nyt kun sepelit on lakaistu niin muuten hiljaisessa moottorissa vapaalaakerin ääni tulee aika selvästi esille.

Koheltaja
24.05.2022, 20.26
Nyt kun on ajanut enemmän maastossa niin automaattinen avustus on persiistä eikä sen toiminnassa ole mitään logiikkaa. Poljintuntuma ja tehon annostelu ei kohtaa kovinkaan hyvin ja pienellä pintahipaisulla kone polkaisee isoilla tehoilla, tämä tekee välillä jänniä tilanteita teknisissä paikoissa kun tasapaino heilahtaa vetävälle polkimelle ja sitten mennään. Vastaavasti tehot tulee välillä viiveellä ja kerkee jo miettiä koska se herää oikein mukaan. Lukuisista kokeiluista huolimatta en ole päässyt sinuiksi automaatin kanssa ja ajan jatkuvasti manuaali asetuksella.

Active tehoilla tulee enimmäkseen ajettua myös maastossa ja on tehoista mieluisin myös muussa ajossa, vasemmalla peukalolla saa nopeasti voimaa lisää ja normi asetuksilla moottori on todella looginen voiman annostelussa eikä tee ylläreitä juurikaan missään tilanteessa. Ei ole mainittavia viiveitä ja veto lähtee heti kun kun lähtee liikkeelle eikä tule takapotkua kun lopettaa polkemisen.

Puhelimen kautta tuli eilen joku softapäivitys mutta ei se ainakaan automaatin toimintaa muuttanut miksikään.

line79
24.05.2022, 23.52
Joo melkosta ulinaa pitää mullakin. Ei sitä maastossa huomaa mutta on harmittavan kova tiellä ajessa just tuota 25km/h ajessa. Ihmettelen ettei missään arvosteluissa ole kiinnitetty huomiota tähän vai onko nämä vain yksittäisten moottorien ongelmia..? Viikon päästä on giant menossa ensi huoltoon ja tästä äänestä sinne mainitsin. Yhden kerran teki sen että vedot hävisi, virrat pois käyttämällä palautui normaaliksi.

Koheltaja
25.05.2022, 06.33
Kerro sitten mitä huollossa sanoivat ulinasta että tiedän tarvittaessa mainita siitä kun vien pyörän joskus huoltoon. Ääni muistuttaa kuivalta-värisevältä rattaiston tai moottorin laakerilta silloin kun se ei ole kuormitettuna mutta tuskin on tästä kyse uudessa moottorissa, voi olla ominaisuus tai sitten ei.

Koheltaja
06.06.2022, 06.57
Joko käytit huollossa ja mitä sanoivat äänestä?

line79
22.06.2022, 10.48
Hei, käytin pyörän ensihuollossa mutta en liikkeessä josta ostin. Siellä väittivät normaaliksi ääneksi. Lähetin sitten videon myyjäliikkeelle raumalle ja he hoiti takuu asian hienosti eteenpäin. Moottori saapuu huomenna. Yllättävän nopeasti, kuvittelin kuukausien odotusta.
Täytyy kyllä kehua tätä kivijalkaliikettä raumalta, loistavaa palvelua vaikka välimatkaa 400km

Koheltaja
22.06.2022, 17.21
Eli ääntäminen on vika eikä ominaisuus ja tämä on Yamahan tiedossa jos heti vaihdetaan uuteen moottoriin?

Mielenkiintoista. Pitää laittaa sähköpostia Fitstore24:een äänivideon kera ja katsoa mitä he sanovat.

line79
22.06.2022, 18.40
https://youtube.com/shorts/Bhans1ZmGVE?feature=share

Tässä video miten mun yamaha ääntää.

Koheltaja
22.06.2022, 19.59
Tutun kuuloista jurnutusta mutta videosta on paha sanoa pitääkö oma enemmän vai vähemmän, veikkaan jälkimmäistä. Olisi kiva tietää mikä siellä pitää ääntä, omaan korvaan kuulostaa että joku laakeri on kuiva tai viallinen.

line79
22.06.2022, 20.15
Luulen että se on kytkin. Pitään ääntä sillon kun vähentää avustusta. Pahin kuten videolla on ajaa sitä 25km/h.
Moottori on hiljainen kun veto päällä.

Eihän sitä tuolla maastossa erota mutta kaupungissa työmatkaa ajaessa kuulostaa laakerivikaiselta pyörältä.

line79
03.10.2022, 22.12
Eipä ääni moottoria vaihtamalla hävinnyt. Samaa ulinaa ja on kyllä todella ärsyttävä tasamaastossa. Täytyy taas laittaa kyselyä tuosta. Giantista tykkään muuten tosi paljon mutta tuo moottorin ääni häiritsee.

Mitäs kokemuksia muilla uudesta jammusta?

Antza44
04.10.2022, 10.21
Eipä ääni moottoria vaihtamalla hävinnyt. Samaa ulinaa ja on kyllä todella ärsyttävä tasamaastossa. Täytyy taas laittaa kyselyä tuosta. Giantista tykkään muuten tosi paljon mutta tuo moottorin ääni häiritsee.

Mitäs kokemuksia muilla uudesta jammusta?Pitääkö muillakin tehoilla, kuin ekon 50% tehdas säädöillä? Aivan sairaan ärsyttävä ajaa tuolla Eco 50%, kun jurnaa koko-ajan. Nostin Econ 75% ja jurnaus loppu siihen. jotenkin tuo 50% avustaa niin vähän, että aiheuttaa jurnaamista.

Aikas vähän tulee ajettua 25 avustuksen rajoilla, niin hiljaisessa ympäristössä ja tasaisesti, että olisin sinällään mitenkään epänormaaliin ääneen kiinnittänyt huomiota ja ajan aikalailla aina auto avustuksella maastossa pois lukien, kun ajan enskamäkiä ylös saatan laittaa Power tai Sportin päälle.

Raumalle kanssa Propsit, just eilen hoitivat takuuna uuden hissitolpan Gianttiin erittäin mallikkaasti.

Koheltaja
19.11.2022, 16.14
Lähtökohta oli kesällä tämä, ajettu joku 400km. Video korostaa vapaakytkimen ääntä, ei se ihan noin kovaa kuulu mutta kun vapaakytkimen ei pitäisi rääkyä ollenkaan.

https://aijaa.com/LByu1P

Pyörä ostettu keväällä ulkomailta ja luvattiin laittaa kuntoon jos lähetän pyörän heille, ymmärrettävistä syistä en lähettänyt pyörää Itävaltaan. Sähköpostikyselyä paikallisille Giant jälleenmyyjille, yksi vastaus oli pelkkää vittuilua, toinen ei vastannut ollenkaan, kolmas vastasi asiallisesti ja vinkkasi neljännen liikkeen joka voisi työn tehdä.

Sähköpostia 30.6 suositeltuun liikkeeseen, vastattiin että onnistuu ja reklamaation teko sekä moottorin vaihto 150€. Lähetin tarvittavat dokumentit liikkeeseen ja homma lähti rullaamaan, olin myös maahantuojaan yhteydessä ja myös heiltä tuli vihreä valo moottorin vaihdolle. Siinä vaiheessa olin että JESS... tämähän meni hyvin... vai menikö?

Kului kuukausi ja kysyin tilannetta: mootori ei ole tullut.

Meni toinen kuukausi ja vastaus: Kysyn (tämän jälkeen hiljaisuus)

2.5kk kohdalla uusi kysymys ja vastaus: tarkistan heti huomenna (tämän jälkeen hiljaisuus)

3kk otin yhteyttä maahantuojaan eikä heille ollut tehty reklamaatiota.

Liilkkeestä tuli postia selityksien kera ja lupasi tehdä reklamaation uudestaan.

Seuraavalla viikolla tuli viesti että 10pv ja moottori on heillä.

Toimitin pyörän heille seuraavalla viikolla ja oletin saavani takaisin viikon sisällä.

Kaksi viikkoa pyörän toimittamisesta ja kysyin onko moottori tullut: vastaukseksi selityksiä

Otin yhteyttä maahantuojaan ja kertoi että moottori on lähtenyt vasta samalla viikolla kun vein pyörän liikkeeseen...

Taas odottelua kun ei kuulu mitään, laitoin kyselyä: moottori tullut, keskiviikkona vaihdetaan

Keskiviikkona tuli soitto että moottori on vaihdettu ja pyörän voi noutaa.

Kävin noutamassa pyörän ja loppusumma oli 250€.... sanoin että kesällä on sovittu 150€ (reklamaation teko ja moottorin vaihto) ja siitä löytyy sähköpostiketju. Asentajan puhelinsoiton jälkeen hinta muuttui sovittuun summaan.

Kokonaisuudessaan elämäni paskin asiakaspalvelukokemus. Asentaja oli pyörää viedessä ja hakiessa asiallinen ja mukavan oloinen henkilö, myös työ oli tehty joten pisteet asentajalle.

Maahantuojalle pisteet asian hoitamisesta, heidän kanssa kommunikointi oli nopeaa ja asiallista.

Noh, nyt on kuitenkin uusi moottori ja aamulla pääsin ajamaan ekan lenkin. Taas on hiljainen moottori sekä vapaakytkin, mutta edelleen vapaakytkin ääntää hieman kun ollaan avustuksen rajoilla. En ole yllättynyt jos ääni voimistuu jonkun sadankilsan jälkeen kuten kävi ekassa moottorissa. En tiedä että tuntuiko vaan siltä että automaatti olisi toiminut vähän paremmin kun ennen, ehkä ei, muuten en huomannut ajossa/softassa mitään eroa.

Jos vapaakytkin alkaa pitämään ääntä niin silloin voidaan puhua "ominaisuudesta". Laitetaan musatulpat korviin jos ajellaan pitempään rajoittimen tuntumassa. Tai sitten otan moottorin auki ja katson mikä siellä parkuu, ylläolevasta asiakaskokemuksesta johtuen mulla loppui pyörän takuu juuri nyt.

Asentaja näytti irroitetun moottorin ja pääsi näkemään livenä PW2 ja PW3 moottorin vierekkäin niin onhan tuo PW3 moottori pieni ja siron kokoinen.

Fraatti
22.06.2023, 22.15
Jahas, PW-XM olisi seuraava versio. Erona edellisiin taitaa olla lähinnä magnesium kuoret ja hiukan alhaisempi paino.

https://ebike-mtb.com/en/yamaha-pw-xm-2024-news/