PDA

Näytä tavallinen näkymä : Ride with GPS

Bomb
28.08.2021, 18.03
https://ridewithgps.com/
Tuli otettua premium trial ja eka lenkki takana navigointia etukäteen suunnitellulla reitillä.

Oikein kivasti toimi ja kunhan päivitän kellon, tai hankin sykevyön (vaikkei rannesykkeen lievä epätarkkuus haittaakaan, mutta jompikumpi), niin bluetoothilla saa sykkeenkin ruutuun. Nykykellosta sen saa ulos ant+:na, mutta rwgps ei sitä tue ja uudemmissa Garmineissa sen saa bt:n yli ja siten kellon päivitys siis ratkaisee tuon.

Onko muita rwgps käyttäjiä? Vinkkejä käyttöön?

Entä mistä tuon kanssa jää paitsi esim verrattuna wahoo tai edge? Quad lock telineellä puhelin on "oikeassa paikassa" ja hyvin on pysynyt, että se ei ainakaan.

harald
28.08.2021, 19.20
Ihan kiva softa, ja käytössäkin ollut. Halusin saada talletettua jäljen, ja se oli suurin syy miksi lähdin tuohon Ride With GPS-appiin mukaan. Kun älysin miten hyvä Trailmap-karttamateriaali on niin käyttö on ollut enemmän OsmAnd, OruxMap ja Trailmap appin käyttöä. Niissä ei tosin saa tietääkseni sykkeen talletettua samaan trackin kanssa.

Olisi kiva löytää sellainen joka tallettaa trackin ja sykkeen samalla. Millä kellolla olet liikenteessä?

Bomb
28.08.2021, 19.53
Vivoactive 4, johon olen kyllä pääosin ollut tyytyväinen. Muutama lajipuute, mutta ne saa kierrettyä vaihtamalla lajin tallennuksen jälkeen. Tää sykkeen lähetyksen puuttuminen bt:nä on nyt ensimmäinen puute, mille en keksinyt workaroundia. Pitää haistella vaihtoehtoja.

kauris
28.08.2021, 22.06
Olen käyttänyt satunnaisesti jos on ollut tarve suunnitella reitti jonka saa polariin (grit x)/suuntoon (spartan sport) reittiviivana. Kätevä apuväline jos vaikka klikkailee kokonaan uuden työmatkareitin esim mahdollisimman paljon polkuja ja hiekkateitä pitkin. Mutta nämä olen saanut tehtyä ihan ilmaisversiolla.

frp
29.08.2021, 10.49
Tottunut kanssa tällä suunnitteleen ilmaisella versiolla reitit ja sitten GPX:nä Garminiin. Jotenkin tämä on mielestäni selkein, nopein, toimivin ja luotettavin suunnitteluun, mutta voi olla vaan tottumiskysymys. Vielä kun olisi paikkatietoikkunan päällystetiedot ja maastokartta niin ei tarvitsisi muita sivustoja apuna.

Maastoajot tietysti sitten trailmap.fi.

JackOja
29.08.2021, 12.20
Joo, tää on kaikkein ketterin nykyisin tarjolla olevista.

Bomb
29.08.2021, 18.55
Jaha, koitin editoida viestiäni, niin se katosi...

Niistä harvoista, mitä itse olen tähän mennessä koittanut, niin Ride With GPS tuntui selkeästi helpoimmalta tehdä reittiä, joten sillä varmaan jatkan ainakin sitä osuutta, vaikken enää sillä navigoisikaan.

Seuraava kello on melko varmasti reittejä tukeva Garminin malli, josta saa BT:llä ulos sykkeen suorituksen aikana. Sen kanssa saisin Ride With GPS:n ilmaisversiolla kartan itselleni nenän eteen sekä sykkeen, mutta ilman reittiä. Toisaalta, jos itse olen reitin tehnyt, niin luulisin ainakin nenän edessä olevan kartan kanssa muistavani, mihin piti mennä, kun kello ilmoittelee, että pitäisi johonkin kääntyä. Tykkäsin kovasti myös Ride With GPS:n ominaisuudesta, että jos poikkesi reitiltä reilummin, niin se kertoi mihin suuntaan pitäisi mennä päästäkseen takaisin reitille ja tarjosi myös reititystä takaisin reitille (mitä en vielä koittanut tosin). Päätöksiä päätöksiä... :)

Qilty
29.08.2021, 20.31
Tuo takaisin reitille suunnistushan ei siis tule sen gpx tiedoston mukana. Eli vaikka se sulla puhelimessa on niin tehnyt, niin vastaava ominaisuus täytyy olla myös gps laitteessa.

Bomb
29.08.2021, 21.56
Juu, se on yksi näistä maksullisista ominaisuuksista Ride With GPS:ssä, mikä houkuttaa ainakin harkitsemaan maksullisen version käyttöä kellon päivityksen jälkeenkin. En tosin ole vielä ehtinyt kaivella, olisko noissa Garminin kelloissa vastaavaa ominaisuutta.