Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : FATBIKE sähkö 2500€

harrastelija
21.08.2021, 00.46
moro,
Onhan tästä juttua mutta laittakaa linkkejä noin suurin piirtein tähän hintaluokkaan soveltuvista pyöristä. Voi jonkun satasen heittää suuntaan tai toiseen. Sen verran tossa selatessa on selvitty että aika paljon myydään EI oota... Tosiaan kuukausien toimitusajat ei kiinnosta. Myös luotettavat EU alueella olevat kaupat jotka näitä myy niin laittakaa näistäkin linkkiä. Eli ei mitään joustokeuloja eikä hienouksia tai no pitäis olla keskiömoottorilla paitsi jos joku pystyy perustelemaan napamoottorin. Pyörämalli on nyt päätetty että FAT koska mitään harakiri enduro hommia ei ole tarkoitus aloittaa vaan enempikin hiljainen ja varma eteneminen niin kesällä kuin talvella luonnossa ja vähän kuntoilua siinä samassa.

EfatMan
21.08.2021, 08.46
https://jesajasport.fi/sahkopyora/sahkofatbike/s-electro-fat

Akku vähän pieni mutta riittää hyvin n. 40km reilullakin avustuksen käytöllä.

Hyvä hinta-laatu suhde ja Bafangin m400 motti on täysin vertailukelpoinen Shimanon ja Boschin kanssa.

harald
21.08.2021, 10.43
Meinasin ehdottaa Tunturi Tribe, mutta se on jo melkein 3000 nykyään ja tuo ylläoleva Silverback vaikuttaa kaikin puolin fiksulta.

harrastelija
21.08.2021, 11.25
kiitos tuohan kuullostaa aika laadukkaalta. Vähän tuo akun koko vaivaa. aina silloin tällöin (ainakin ajatuksen tasolla...) ajattelin tällä mennä jopa työmatkaa 28 km suuntaansa. Toisaalta matka olisi silloin pikitietä ja tasasta hiekkapolkua ja eipä siinä ainakaan tullessa olisi (ainakana tässä vaiheessa) tarkoitus käyttää täysiä avustuksia. Normi sähköpyörällä millä ajanut on juurikin 400 akku ja sillä pääsee low-normal avustuksella kyllä liki 100 km eli ehkä mahdollisuuksien rajoissa.

EfatMan
21.08.2021, 17.03
Kyllä 60km on täysin mahdollista ajaa tuolla akulla. Renkaisiin vain vähän enemmän painetta niin rullaa kevyemmin. Tosin nuo vakio kumit pitää melkoista ääntä verrattuna vaikka jumbo jimeihin eli vierintävastus saattaa olla suhteellisen korkea.

harrastelija
21.08.2021, 23.25
Mitenkä jos tällaiseen haluaa hommata toisen akun niin onko nämä jotenkin standardeja vai löytyykö näitä jostain sen mitä jostain löysin googlettamalla niin ei ihan halpoja....? Tämä taas niitä kysymyksiä että tokkopa itselle ikinä tulee tarve mutta jos haluaa joskus tehdä pidemmän useamman päivän reissun. Tuo kohtuullinen paino 22 kg kyllä kuullostaa houkuttelevalla eli ainakin periaatteessa on siirrettävissä autolla samalla vanhalla biltema peräkoukku telineellä kuin nykyinen marketti fillarikin toki ainakin periaatteessa laittomasti.

harald
22.08.2021, 00.36
Tavalla tai toisella niin tuohon bafangiin saa aina akun. Siitä en huolestuisi.

Budjettiin nähden tuo on ok. 12x192 ja 15x150 on vain plussaa. XT pitkähäkkinen syönee isompiakin kasetteja jos tarvii. Fiksusti rakennettu pyörä mielestäni, ainakin paperilla.

laattamaa
22.08.2021, 09.45

Budjettiin nähden tuo on ok. 12x192 ja 15x150 on vain plussaa. XT pitkähäkkinen syönee isompiakin kasetteja jos tarvii. Fiksusti rakennettu pyörä mielestäni, ainakin paperilla.Tuohon 786 sgs:n on laitettu max 36t lehti, pitkällä b ruuvilla tai goatlinkillä voi saaha 42t pelaamaan, tuoha on tavallaan 2x10 vaihteistoon tarkotettu niin ei ole kapasiteettia isommille pakoille.

Lähetetty minun JSN-L21 laitteesta Tapatalkilla

ebike-harrastelija
22.08.2021, 10.42

Jep, joidenkin akkujen mukaan voi tilata sopivan kiinnitystelineen, jos vanha ei sovi. Samalla voi hankkia isompikapasiteettisen akun. Ja onpa noille sellaisiakin, jossa saat vaikka 48V ja 52V akut samanaikaisesti käyttöön laittamalla kontrollerin ja akkujen väliin sen mahdollistavan lisäpalikan: https://youtu.be/pvumfnCff10

Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

ToniH
22.08.2021, 11.15
Tytär on nyt pari vuotta polkenut tuolla. Hyvin on toiminut. Akku kestää kyllä helposti ainakin 70km, mitä tuli joskus testattua. Silloinkin jäi vielä pari palkkia jäljelle. On kyllä ihan laadukkaan tuntuinen peli.

harrastelija
24.08.2021, 21.54
https://www.kuntokauppa.fi/fitnord-rumble-500-sahkofatbike
Mitäs mieltä tästä näyttää olevan hinnoittelu vähän harmaalla alueella kun taitaa aina olla jonkun 10% alennukset päällä

ebike-harrastelija
24.08.2021, 22.55
Mitäs mieltä tästä näyttää olevan hinnoittelu vähän harmaalla alueella kun taitaa aina olla jonkun 10% alennukset päälläTuossa taisi olla se mysteerimoottori, josta ei löydy oikein mitään tietoa netistä? Itse välttäisin, toki vuosia tuli ajeltua ties millä kiinanihme-etunapamoottorilla ongelmitta.

harrastelija
24.08.2021, 23.52
hieno nimi moottorilla kuitenkin:) "Techdrive"

Santtu75
24.08.2021, 23.54
Mitäs mieltä tästä näyttää olevan hinnoittelu vähän harmaalla alueella kun taitaa aina olla jonkun 10% alennukset päällä

Jos noista Fitnordin pyöristä "joutuisi" jonkun valitsemaan, niin kyllä se todennäköisesti tuo kyseinen Fatti olisi.
Osathan eivät kovin kummoisia kyseisessä pyörässä ole, mutta akku tosiaan on hyvän kokoinen. Moottoristahan ei oikein kenelläkään tosiaan tunnu olevan tietoa, mutta 2100€:n hinnalla ei kovin montaa uutta saman tasoista Fattia taida saatavilla olla.

Kimbyyri
25.08.2021, 09.07
Tuossa taisi olla se mysteerimoottori, josta ei löydy oikein mitään tietoa netistä? Itse välttäisin, toki vuosia tuli ajeltua ties millä kiinanihme-etunapamoottorilla ongelmitta.

Lähetetty jonkun tutun TapatalkillaBafang siinä on. Mallia en nyt muista, sitä numerosarjaa, kävin siellä kuntokaupassa vakoilemassa.

Mulla on se ranger 200 ja siinä on tämä:
https://bafang-e.com/oem-area/components/component/motor/rm-g010250d/

Edit: Siinä onkin tuo keskimoottori. Siitä en tiedäkkään, mutta bafangia veikkaan.

harrastelija
25.08.2021, 10.38
mites kimbyyri mikä kuva jäi puljusta ja tuotteesta muuten?

Kimbyyri
25.08.2021, 12.22
mites kimbyyri mikä kuva jäi puljusta ja tuotteesta muuten?Aika omien tuotteiden ylistystä on siellä.
Oon ajanut nyt n 900km ja ketjut joutunut vaihtamaan kun venähti. Maalikerros hankautuu helposti pois/naarmuille, matta musta. Akun kesto on kyllä hyvä. Maantiellä pääsen sen 100km. Jarrut vinkuu satunnaisesti. Pystynousuja metsässä ei jaksa nousta, välitys 11-32 etu 38 + ei niin vääntävä moottori. Muuten se moottori vetää hyvin. Pieni viive vedossa kun alkaa polkemaan, n varttikierros. Etuhaarukka "tahmea". Mun malli on "kevyt" halvaksi, n 22kg. Pyörä maksoi 1590 ja siihen rahaan MINÄ olen tyytyväinen. Takuuasioista en osaa sanoa kun ei ollut tarvetta.

Muoks1: Laturi on hidas, n 7h.
Akun irroitus helppo ja nopea. Näyttö selkeä ja helppokäyttöinen.

ebike-harrastelija
25.08.2021, 17.12
Hidas laturi säästää akkua ja pidentää sen elinikää.

Travelkicking
25.08.2021, 19.19
Witt e-sumon mukana tuli 1,3 A:n laturi. Hyvin sen kanssa on eletty, vaikka olin aluksi äimän käkenä. Akku (417wh) riittää mun ajoissa liki 3 lenkin verran (a 24-52 km). Kesällä en ole ajanut sitä kertaakaan tyhjäksi, kun reissut eivät ole menneet sopivasti 'tasan' akun latingin kanssa. 98 km:n kohdalla oli hiljakkoin 2 pylvästä jäljellä. Muijan stromerilla (akku 630 wh) ei pääse kuin puolet tuosta. Tosin mainittu henkilö ei säästele.