PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kokemuksia työmatkoista halpissähköllä

sejoku
17.08.2021, 23.05
Minulla on kaksikin erilaista halpaa sähköavusteista pyörää, joita käytän täällä Oulussa työmatkoilla ja välillä muutenkin. Toinen on radwagon ja toinen on Bilteman peruspyörä. Työmatkan pituus on 11 km suuntaansa ja olen nyt siirtynyt kokonaan pyörällä liikkumiseen. Todella tyytyväinen olen ollut. Mennessä voi käyttää surutta paljon avustusta eikä suihkun kautta tarvitse mennä toimistolle. Takaisin palatessa sitten olen huomannut nyt käyttäväni yhä useammin sähköt jopa kokonaan pois päältä ja sitten se hiki irtoaakin ihan kunnolla. Itse olen ihan tyytyväinen tuohon rajoitettuun nopeuteen. Huomaan yhä enemmän ajavani avustuksellakin siinä rajalla ja yhä enemmän tulee tehtyä itse töitä nimenomaan yli sen rajoituksen.

Tällaista harkitseville voisi myös todeta, että jos rahat ovat tiukalla, mutta luomopyöräily muuten olisi kynnys, niin suosittelen ehdottomasti halpispyöriä. Näissä on takuu, itse olen huomannut, että laatu on luotettavaa ja kaikki toimii. Toki ei voi verrata useiden tonnien pyöriin, mutta se riittää ja on oikeasti ihan toimiva, mukavakin. Ainakin täällä Oulussa tasaisilla kaduilla. Akut ovat kehittyneet ja jos nyt viitsit vaikkapa kerran päivässä ladata akun, niin asia on ok. Lyhyemmillä matkoilla harvempikin riittää. Liikunnan iloa on tullut lisää. Paino on pudonnut muutaman kilon ja tuo puolen tunnin matka herättää ja piristää ja toiseen suuntaan tullessa saa ajatukset pois töistä. Pyörätiet ovat nykyisin aika priimaa, eli sekin on bonus pyöräilyyn. Yksi kielteinen huomio on sähköpotkulaudat. Niitä on järkyttävän paljon ja ajotaidot ovat liian usein sellaiset, että vaaratilanteita tulee. Talvi korjannee asian, mutta ensi kesä jo mietityttää. Voihan olla, että kokeilen jossain vaiheessa ihan luomopyöräilyäkin töihin, mutta ainakin se vaatii kiireettömyyttä ja hyvää keliä. Syksyn nyt tullessa sähköpyörä vääntö auttaa todella kivasti vastatuuleen.

Tämä siis puolen vuoden kokemuksina. Jokainen tyylillään, mutta asiaa harkitseville, joilla ehkä on rahastakin tiukkaa, niin suosittelen lämpimästi vaikka sitä biltemapyörää. Jos ideana on harrastaa aktiivisemmin, niin asia on toki eri.

Lähetetty minun BE2029 laitteesta Tapatalkilla

ebike-harrastelija
17.08.2021, 23.24
Itse en laskisi Rad Power Bikesin sähköpyöriä sillä tavalla ihan halvimpaan kastiin koska ovat kokemusten perusteella laatupyöriä, etenkään en tuota Radwagonia joka on mielestäni täysverinen cargobike siinä missä kalliimmatkin merkit.

Tuolta lisää tuosta Radwagonista, heikennyksenä uusimmassa mallissa perusnapamoottori kun aiemmissa oli regeneroiva moottori:
https://radpowerbikes.eu/products/radwagon-electric-cargo-bike

Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

sejoku
18.08.2021, 08.14
Itse en laskisi Rad Power Bikesin sähköpyöriä sillä tavalla ihan halvimpaan kastiin koska ovat kokemusten perusteella laatupyöriä, etenkään en tuota Radwagonia joka on mielestäni täysverinen cargobike siinä missä kalliimmatkin merkit.

Tuolta lisää tuosta Radwagonista, heikennyksenä uusimmassa mallissa perusnapamoottori kun aiemmissa oli regeneroiva moottori:
https://radpowerbikes.eu/products/radwagon-electric-cargo-bike

Lähetetty jonkun tutun TapatalkillaTotta sinänsä, taisin itse maksaa siitä noin 1600 euroa ja on hyvä kampe. Kuormaa, jälkikasvua jne kulkee kätevästi mukana. Siitä huolimatta tasaisella suoraa asfalttia ajaessa ei se halvempi Bilteman pyöräkään hassumpi ole.

Lähetetty minun BE2029 laitteesta Tapatalkilla

ebike-harrastelija
18.08.2021, 09.47
Siitä huolimatta tasaisella suoraa asfalttia ajaessa ei se halvempi Bilteman pyöräkään hassumpi ole.

Varmasti hintansa väärti. Ja alkaa Biltemalla olla hovikelpoisiakin pyöriä jo myynnissä (keskimoottori, runkoon integroitu akku):
https://www.biltema.fi/polkupyorat/sahkopyorat/sahkopolkupyora-mid-drive-dome-28-7-vaihteinen-2000045703

Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla