Näytä tavallinen näkymä : Devinci maastopyörät
 
 
Hei! 
En foorumilta löytänyt keskustelua Kanadalaisen Devincin maastopyöristä. Kiva olisi kuulla kokemuksia, jos joku omistaa tai on omistanu kyseistä pyörämerkkiä. 
Itsellä trail täysjousto hakusessa ja Devincillä muutama aika varteenotettava malli ihan specsien ja hinnanki puolesta (Troy, Marshall, Django). 
Elikkäs, minkälaisia kokemuksia pyöristä, takuuasioista ym. Ridemore näyttää olevan ainut jälleenmyyjä Suomessa.
Mulla oli kolme vuotta ajossa edellinen versio Django 29:stä hiilarirungolla (vm. 2017). En äkkiseltään keksi pyörästä mitään pahaa sanottavaa, kilometrejä sillä kertyi kiitettävästi. Täysjoustoja mulla ollut vuodesta -02 (taitaa nyt olla kahdeksas menossa) joista Django on ollut yksi fiksuimmin suunnitelluista pyöristä. Takuuasioita ei tarvinnut hoitaa koska pyörä toimi kuten se kuuluisa junan vessa.
Kannattaa tutustua.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Minkälaista ajoa ajelit sillä?
Itellä ajot 1-2h polkulenkkejä aika juurakkoisilla pohjois-pohjanmaan poluilla ja sitten satunnaisia käyntejä tuntureissa vähän pidemmillä lenkeillä. Kevyitä parkkitouhujaki ois tarkotus alkaa harrastella. Djangossa tuo 120mm takajousto mietityttää, että onko riittävästi?
Samankaltaista ajoa miinus parkkiajot. Eli perus maastolenkkeilyä kivikkoisilla ja juurakkoisilla poluilla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Marsusram
17.08.2021, 13.22
Jäykkäperäistä Allmountain pyörää (https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?39285-J%C3%A4ykk%C3%A4per%C3%A4ist%C3%A4-allmountain-py%C3%B6r%C3%A4%C3%A4&p=3060575#post3060575) -topikissa tuumattiin uuden Kobainin soveltuvuutta sellaiseen ajoon.
Tuossa varmasti hyvä pyörä myös. Tällä hetkellä vaan se täpäri houkuttaa niin paljon enemmän, vaikkankin nuo nyky jäykkäperät kykeneviä pelejä taitaa ollakin.
Samankaltaista ajoa miinus parkkiajot. Eli perus maastolenkkeilyä kivikkoisilla ja juurakkoisilla poluilla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Pitääpä ottaa tuo Django kunnolla harkintaa. Varmaan se valinta jompaan kumpaan, Troyhin tai Djangoon, sitten osuis.. Pitänee käydä vuokrapyörällä ottaan jokunen parkkiajo ja kattoa sitten onko ne tasasemmat polut sittenki enemmän se oma juttu.
Nostetaanpas tätäkin lankaa omalla mielipiteellä jos joku pohtii kyseisiä pyöriä näin kevään lähestyessä. Itselläni oli tarkoitus alunperin hankkia jäykkäperä (Kobain) työmatka ja maastoajoon mutta hetken mielijohteesta otinkin djangon ridemoresta kokeiluun. Eipä siinä kauaa tarvinnut päällä istua kun totesin että budjettia pitää hilata hieman ylös ja siirtyä täysjoustoon ensimmäistä kertaa elämässä.
Takana on nyt noin 400 kilometriä talvista polkutykittelyä ja pidempää työmatkaa kaikenlaisessa säässä, kertaakaan pyörä ei ole tuntunut sellaiselta kivireeltä jota ei olisi nautinto polkea raskaan työpäivän jälkeen takaisin. Maastossa puolestaan täysjouston edut lienee selviä suurimmalle osalle, tarkemmat anayysit rungosta jätän osaavimille kuskeille mutta todettakoon että pyörä tuntuu käyvän kaikkeen ajamiseen poislukien DH.
Toistaiseksi nostin flip-chipin ylä-asentoon ja säädin jousituksen melko kovalle 17 km työmatkaa varten, korkeampi asento ei vaikuttanut mielestäni negatiivisesti ominaisuuksiin. L koko on185 pituiselle ok joskin satulaa siirsin hitusen eteenpäin jolloin asento tuli heti ergonomisemmaksi, satula onkin ainoa selkeä miinus koko paketissa.
Ridemorelle kiitokset hyvästä palvelusta, kokoonpanojälki on laadukasta ja säädötkin menivät kohdilleen nopeasti.
 
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.