PDA

Näytä tavallinen näkymä : Canyon Endurance ja gravel renkaat

Viltzuktm
15.08.2021, 23.35
Itsellä käytössä Canyon Endurance Disc 7 ja haluaisin vaihtaa gravel renkaat siihen. Nettisivuilla lukee, että 33 mm rengastilalla renkaat sopii. Netistä olen koittannut etsiä, mutta en löydä sopivia gravel renkaita. Onko kellään kokemusta, mitkä renkaat olisivat hyvät?

Kollinjoki
16.08.2021, 00.31
Onhan niitä, usein tuon kokoluokan nappularenkaita kutsutaan cyclocross-renkaiksi kun varsinaisiin graveleihin valkataan vähän leveämpää. Yksi vaihtoehto Michelin Power Gravel, jota löytyy tuossa koossa. Omakohtaista kokemusta ei ole että onko hyvä mutta arvosteluissa saanut ihan ok lukemat. Melko matalakuvioinen eli mutamontussa voi jäädä vajaaksi, mutta luulisi esim. soratiellä kulkevan. Kurkkaa myös Pirelli Cinturato Cross.

Firlefanz
16.08.2021, 09.10
Ehkä on syytä kysyä mitä se gravel kysyjälle elävässä elämässä tarkoittaa eli missä ja millaisilla teillä tms hän aikoo ajaa tai arvelee ajavansa?

Ulkoiluteillä ja hyväkuntoisilla hiekkateillä pärjää maantierenkaillakin, kunhan muistaa ettei pitoa irtohiekassa tai mudassa löydy. Jos tietää semmoisilla teillä tai poluilla ajavansa, gravelrenkaan vaatimukset ovat toiset ja nappuloita todella tarvitaan. Tosin jos sitten puolet kilometreistä tulee asfaltilla, nappulat kuluvat yllättävän nopeasti...

Itse olen ajanut graveliani 32-millisillä: Schwalbe Marathon Supreme, Continental Cyclocross Speed, Panaracer Gravelking - ja kaikilla on ollut hyvät ja huonot puolensa. Mutta minun gravelini onkin sitä mitä jotkut kutsuvat pehmograveliksi, poislukien satunnaiset ja lyhyet koukkaukset poluille tai ne muutamat lenkit vuodessa jolloin jonkin hiekkatien ylläpito on tuottanut yllätyksen paksun hiekka- tai sorakerroksen muodossa.

PS Pitäisiköhän huomauttaa että renkaille on oma osionsakin? Ei sillä että maailma järkkyy jos ollaan väärässä osiossa, mutta oikeassa osiossa kysymys tavoittanee varmemmin kaikki renkaista - syystäkin - syvemmin kiinnostuneet ja niistä laajempaa kokemusta omaavat.

Benny
16.08.2021, 10.50
Power Gravel on hyvä rengas.

pätkä
16.08.2021, 17.08
WTB Cross Wolf 32x700. https://www.wtb.com/products/cross-wolf tai kovemmalle pinnalle esim. Continental GatorSkin 32x700.

checkcontrol
16.08.2021, 17.49
Itsellä oli hetken alla 35mm schwalbet sivunappuloilla ja contin terra speedit samassa koossa endurace discissä. Terra speedille ääni täältä.