jepuli
14.08.2021, 14.12
Pitäisi saada fillari, joka kestäisi ajamista. Ongelma lienee se, että kuski on tässä tapauksessa 195-senttinen ja 150-kiloinen mörkö.
Taustaa: Edellinen uudehko fillari oli 3-vaihteinen käytetty Oiva, joka ei tällaista ukkoa montaa viikkoa kestänyt, vaan takanapa kirjaimellisesti levisi kesken työmatkan. Toisen takanavan jälkeen pyöräliikkeessä oltiin sitä mieltä, että kuski nyt yksinkertaisesti painaa liikaa. Ostin sitten auton.
Sitä ennen on tullut ajeltua erilaisilla ja eri-ikäisillä armeijan fillareilla, joista osa on kestänyt enemmän ja osa vähemmän. Runkoja on välillä taittunut, mutta niitä on hitsailtu tai hankittu uusia.
Nyt tässä kuitenkin osana muutakin elämäntaparemppaa haluaisin fillarin työmatka-ajoon. Työmatkaa olisi 15 kilsaa suuntaansa, mikä nyt menis ihan mukavasti päivinä, jolloin duunissa ei tarvitse autoa.
Speksit olis seuraavat:
1. EI mikään armeijafillari tai 1-3 -vaihteinen ratkaisu. Vaihteissa pitäis olla sen verran liikkumavaraa, ettei kepeät ylämäet käy niin polville.
2. EI sähköfillari, koska kunnolliseen ei nyt ole varaa.
3. Pyörän pitäis kestää tällainen reppu selässä hyvinkin 160-kiloinen hahmo ja muutenkin rungossa sais olla 195-senttiselle ulottuvuutta.
4. Hinta mieluiten alle tonnin - tai käytettynä reippaasti alle tonnin.
Siksi tässä suosituksia kyselen, että ei nyt kiinnostaisi taas pistää satasia fillariin, joka laukeaa kahden viikon kuluttua. Jos jollakin olis tällaisesta kokemuksia, niin vinkkejä saa heitellä!
Taustaa: Edellinen uudehko fillari oli 3-vaihteinen käytetty Oiva, joka ei tällaista ukkoa montaa viikkoa kestänyt, vaan takanapa kirjaimellisesti levisi kesken työmatkan. Toisen takanavan jälkeen pyöräliikkeessä oltiin sitä mieltä, että kuski nyt yksinkertaisesti painaa liikaa. Ostin sitten auton.
Sitä ennen on tullut ajeltua erilaisilla ja eri-ikäisillä armeijan fillareilla, joista osa on kestänyt enemmän ja osa vähemmän. Runkoja on välillä taittunut, mutta niitä on hitsailtu tai hankittu uusia.
Nyt tässä kuitenkin osana muutakin elämäntaparemppaa haluaisin fillarin työmatka-ajoon. Työmatkaa olisi 15 kilsaa suuntaansa, mikä nyt menis ihan mukavasti päivinä, jolloin duunissa ei tarvitse autoa.
Speksit olis seuraavat:
1. EI mikään armeijafillari tai 1-3 -vaihteinen ratkaisu. Vaihteissa pitäis olla sen verran liikkumavaraa, ettei kepeät ylämäet käy niin polville.
2. EI sähköfillari, koska kunnolliseen ei nyt ole varaa.
3. Pyörän pitäis kestää tällainen reppu selässä hyvinkin 160-kiloinen hahmo ja muutenkin rungossa sais olla 195-senttiselle ulottuvuutta.
4. Hinta mieluiten alle tonnin - tai käytettynä reippaasti alle tonnin.
Siksi tässä suosituksia kyselen, että ei nyt kiinnostaisi taas pistää satasia fillariin, joka laukeaa kahden viikon kuluttua. Jos jollakin olis tällaisesta kokemuksia, niin vinkkejä saa heitellä!