PDA

Näytä tavallinen näkymä : Alle 1000€ pyörä ympärivuotiseen työmatka-ajoon



Pami
10.08.2021, 19.38
Pyörällä ajetaan työpaikalle 5km/suunta n. 3krt viikkoon kesät ja talvet. Työmatka on asfalttia ja pari isompaa nousua ja laskua. Satunnaisia alle 20km lenkkejä työmatkailun lisäksi. Missä alle 1000€ pyörässä olisi paras hinta-laatusuhde? Mukava olisi jos selviäisi yksillä renkailla kesät ja talvet vai onko tuhoontuomittu ajatus?

Tarvittaessa voin odotella pari kuukautta kun hyvät pyörät tuntuvat olevan loppu.

hitlike
10.08.2021, 20.11
https://www.xxl.fi/white-gx-ltd-2x10-21/p/1179896_1_style

Noita on pitkin kesää välillä tullut myytäväksi, viimeksi viime viikolla oli tilattavissa kun toisessa keskusteluketjussa specsailtiin edullista gravelia.

Kollinjoki
10.08.2021, 22.46
Tuo White on varmaan hinnan ja vastineen suhteessa suunnilleen niin hyvä kuin mitä tarjolla on.

Yksillä renkailla selviää kesät ja talvet, mutta jos asuu sellaisella seudulla, jossa talvikeli tarkoittaa jäätä/lunta/sohjoa jne. niin nastarenkaat tekevät pyöräilyn mukavammaksi ja turvallisemmaksi. Renkaiden vaihto on yhteensä puolen tunnin homma per kerta niin kannattaako sitä väkisin yksillä renkailla kituuttaa ympäri vuoden.

nure
11.08.2021, 09.37
Whitessä ei mitään vikaa mutta ehkä ei paras ympäri vuotiseen ajoon. Yksillä renkailla en ajaisi turvallisuuden/mukavuuden vuoksi. Lisäksi noin lyhyet ajot hoituu jollain hybridityyppiselläkin kapistuksella joka ehkä yleisajossa parempi, IMO...

Leewi
11.08.2021, 11.34
Whitessä ei mitään vikaa mutta ehkä ei paras ympäri vuotiseen ajoon. Yksillä renkailla en ajaisi turvallisuuden/mukavuuden vuoksi. Lisäksi noin lyhyet ajot hoituu jollain hybridityyppiselläkin kapistuksella joka ehkä yleisajossa parempi, IMO...

Se on tismalleen näin. Jatkot tonnin hybridiketjuista.

tobby
11.08.2021, 11.47
https://www.xxl.fi/white-gx-ltd-2x10-21/p/1179896_1_style

Noita on pitkin kesää välillä tullut myytäväksi, viimeksi viime viikolla oli tilattavissa kun toisessa keskusteluketjussa specsailtiin edullista gravelia.

Omasta mielestä aloittajalle täysin varteenotettava vaihtoehto työmatkoille ja vähän muuhunkin.
PS: älä ota liian isoa runkoa

Itse ajelen myös talvet maantiepyörällä, tosin nastarenkailla toki. (levyjarrullisessa mallissa hiukan leveämmät haarukat),
miksi siis ei gravelpyörä toimisi kaikkeen ajoon.

Kollinjoki
11.08.2021, 12.51
Joo tokihan tuo 5 km työmatka menee oikeastaan millä tahansa pyörällä, eikä 20 km lenkkikään vaadi sellaisenaan vielä ihmeitä pyörältä eikä pyöräilijältä. Mutta jos on hyvä pyörä, jolla on mukava ajella, niin saattaa ennen pitkää alkaa kiinnostaa ajella sen 20 km päälle vielä toisetkin aina silloin tällöin. Tämä on sellainen laji, joka vie monet mukanaan lopulta, ja tuollainen asiallinen gravel antaa vähän enemmän "kasvun varaa".

Mutta tosiaan ne kahdet renkaat. Hyvä nastarengaspari ei mahdottomia maksa ja kestää vuosikaudet viiden kilsan työmatka-ajoja. Kumiseos ehtii kovettua ja halkeilla ennen kuin renkaat on kuluneet vaihtokuntoon.

nure
11.08.2021, 13.02
^^Ei kai kyse toimivuudesta, Jopollakin voi ajaa mutta ei ehkä paras vaihtoehto, siitä lähinnä kyse...

hitlike
11.08.2021, 13.05
Miten joku saman hintaluokan hybridi olisi parempi ympärivuotiseen ajoon kuin esim tuo Whiten gravel? Tossahan on rengastilaa enemmän kuin suurimmassa osassa hybridejä (joku tais sanoa että 2 tuumaiset menee), kiinnikkeet lähes kaikelle mahdolliselle esim pitkille lokareille, ja en usko että missään samanhintaisessa hybridissä on parempaa osaa. Taitaa jo hiilarikeulat olla niissä aika harvinaisia ylipäätään.

Vai oliko se pointti että kannattaa ostaa joku 500e hybridi koska silläkin pärjää?

jalkkis
11.08.2021, 13.12
^^Ei kai kyse toimivuudesta, Jopollakin voi ajaa mutta ei ehkä paras vaihtoehto, siitä lähinnä kyse...

Jos Whiten Gravel ei sinusta ole paras vaihtoehto, niin ehdotatko mielestäsi parempaa, jotta ketjun alkuperäisellä kysyjällä olisi vaihtoehtoja?

EDIT: Itse asiassa itseänikin (ainakin melkein) harmittaa, ettei tullut tilattua tuota whiteä, kun uutta pyörää sekalaiseen ajoon katselen. Tuo olisi ollut toisilla kevyemmillä kiekoilla ja vaikka GP5000:t alla ihan toimiva maantiemankeli. Napsun painava toki. Mutta onhan se Gravel.

Kollinjoki
11.08.2021, 13.31
Kieltämättä harmi kun ei tullut koskaan edes mietittyä tuollaisen Whiten hankkimista. Olisi hinnallaan erittäin mainio ostos kesämökille fillariksi. Voisi ajella lähialueen sorateillä kunnon lenkkejä ja poiketa vaikka lähikylille kaffelle tai terassille.

tobby
11.08.2021, 13.49
Ja välitykset on kyllä varsin kompaktit tuossa XXL:n gravelissa

"- Takapakka: Shimano Tiagra CS-HG500-10, 11-34T
- Kampisarja ja keskiö: Shimano GRX FC-RX600-2, 46/30T"

Noilla tarvittaessa kiipeää vaikka puuhun :)

Mutta isoimmallakin vaihteella mennään 80 kadenssilla reilusti yli 40km tunnissa?

Leewi
11.08.2021, 16.12
Miten joku saman hintaluokan hybridi olisi parempi ympärivuotiseen ajoon kuin esim tuo Whiten gravel? Tossahan on rengastilaa enemmän kuin suurimmassa osassa hybridejä (joku tais sanoa että 2 tuumaiset menee), kiinnikkeet lähes kaikelle mahdolliselle esim pitkille lokareille, ja en usko että missään samanhintaisessa hybridissä on parempaa osaa. Taitaa jo hiilarikeulat olla niissä aika harvinaisia ylipäätään.


Tämähän on puhdas makuasia. Talvella liukkaalla suoratankoinen fillari on paljon mukavampi ja kaupungissa se on sitä läpi vuoden. Paitsi makuasia myös asuinpaikka-asia.

Laerppi
11.08.2021, 16.48
Tämähän on puhdas makuasia. Talvella liukkaalla suoratankoinen fillari on paljon mukavampi ja kaupungissa se on sitä läpi vuoden. Paitsi makuasia myös asuinpaikka-asia.

Tämä. Itse vaihdoin dropbar kreivelin suoratankoiseen flatbar-ohjukseen 6km työmatkoille. Paljon mukavampi.

nure
11.08.2021, 17.15
Itse ajoin viimeiset vuodet täysjäykällä maastopyörällä mikä oli omasta mielestä optimaalinen ympärivuotisessa ajossa, RalliKunkut kesällä ja ISP:t talvella ja homma sujui.

Pami
12.08.2021, 00.37
Kyllähän tuo White näyttäisi sopivan hyvin omaan käyttötarkoitukseen. Talvirenkaat sitten vain talveksi.

Linkkailkaa ihmeessä muitakin vaihtoehtoja jos tulee mieleen. Ei haittaa vaikka osat ei olisi ihan yhtä laadukkaat kuin tuossa Whitessa jos hinta on halvempi.

Mitat 176cm ja inseam 82cm eli S tai M varmaankin sopiva koko. Saatavuus aika heikkoa tällä hetkellä tuossa pyörässä.

hphuhtin
12.08.2021, 00.58
Tämähän on puhdas makuasia. Talvella liukkaalla suoratankoinen fillari on paljon mukavampi ja kaupungissa se on sitä läpi vuoden. Paitsi makuasia myös asuinpaikka-asia.

Nimenomaan makuasia, vaikka väite siihen keskelle lipsahtikin. Itselle kippurasarviset on mukavampia myös kaupungissa, kesät talvet.

nure
12.08.2021, 09.41
^^Usein ihmettelen että jos budjetti riittää tonnin pyörään niin miksi haetaan halvempaa (huonompaa)?

Leewi
12.08.2021, 10.07
Linkkailkaa ihmeessä muitakin vaihtoehtoja jos tulee mieleen.

Hybridejä riittää...

https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?62399-Hybridi-max-tonnin-luokassa

tobby
12.08.2021, 11.33
Joo, makuasia tai tottumuskysymys todellakin tuo suora tanko vs kippuratanko.

Itselläni oli lainassa isäni suoratankoinen hybridi joskus 4 vuotta sitten juurikin talviajoa varten, koska
silloin minulla oli ainoastaan 1 maantiepyörä, johon ei talvirenkaita saanut kiinni.

Miinusta oli minun kohdallani kyseisessä pyörässä

-Ranteiden kipeytyminen, suoran tangon asento ranteilleni huono.
-käsien asentoja ei voi muutella.
-pitkät välitykset kyseisessä pyörässä, epämukavat mäkisessä maastossa (aloittelijalle), etenkin talvella, kun ajo muutenkin raskaampaa (nastarenkaat, lumi, kylmyys etc)

Kippuratangossa ei ole itselläni ranneongelmia toistaiseksi ollut.
Käsien asentoja voi monipuolisesti vaihdella, jos on tarvetta.

Tuossa XXL:n pyörässä oli kyllä aloittelijalle hyvät välitykset, voi jyrkemmässäkin ylämäessä pitää 80 kadenssin,
eikä heti ala tuntumaan pyöräily vastenmieliseltä, ja ei tartte ylämäkiä pelätä:)

EDIT: Maantiepyörä minulla vain sen vuoksi talviajossa, että jos olisin ostanut Gravelin tai cyclocrosspyörän, olisi
vielä erikseen pitänyt ostaa uusi maantiepyörä.

nure
12.08.2021, 11.44
^Pitkälti henk.kohtaisia seikkoja.

- "Suoriakin" tankoja löytyy joka lähtöön
- Käsien asennon vaihtelu tietenkin pitää paikkaansa mutta itse pisimmät lenkit noin 200km suoratankoisella ilman sen kummempia ongelmia.
- Mitähän tarkoitat pitkillä välityksillä?

Itsellä ollut nyt ongelmia maantietangon kanssa, henk.koht. sekin olkapään repeämän vuoksi joten en yleistä...

jalkkis
12.08.2021, 12.53
^ Makuasioita tosiaan nämä ja itse kunkin pitää fiilistellä itselleen paras vaihtoehto.

Joku 29 (täysjäykkä)maasturi voisi muuten olla oikeinkin passeli yleisajopeli. Kesäksi jotkut vähän sileämmät renkaat alle ja sepeli/talviaika sitten karkeammalla kuviolla tai talvirenkailla? Mulla on (toki sähkö-) maasturissa ISP:t talvella ja nyt kesällä Marathon Almotionit.

TERU
12.08.2021, 13.42
Suoratankoisen saa hyvin miellyttäväksi ajokiksi, kun säätää tangon sopivan lähelle ja sopivan matalalle, paino sopivalla sanalla molemmissa, hybridejä näkee monestikin ajettavan korkealla ja kaukana olevalla tangolla.

nure
12.08.2021, 14.13
^Kollega puhuu asiaa. Suuri osa on säädöistä kiinni ja kuten sanoin, tankoja riittää joka lähtöön.

Leewi
12.08.2021, 14.41
Miinusta oli minun kohdallani kyseisessä pyörässä

-Ranteiden kipeytyminen, suoran tangon asento ranteilleni huono.
-käsien asentoja ei voi muutella.
-pitkät välitykset kyseisessä pyörässä, epämukavat mäkisessä maastossa (aloittelijalle), etenkin talvella, kun ajo muutenkin raskaampaa (nastarenkaat, lumi, kylmyys etc)


Käyttöpyörissä kokonaan dropeista luopuneena kommentoin vielä näitä:
- "Suorissa" tangoissa on tosiaan eroja, itsellänikin kipeytyy ranteet jos tankoa ei ole taivutettu yhtään taaksepäin. Suora, perinteinen maasturin tanko on ihan kauhea commuutterissa. Tankoja saa muutamalla kympillä. Suuressa osassa hybridejä on lisäksi vakiona liian pitkä ja matala ohjaamo.
- käsien asentoja ei voi muutella on totta, sitä voi erilaisilla mäkikahvoilla parantaa, jos tarvetta kokee. Commuutterikäytössä vastaavasti droppitangolla on mahdollisuuksia, mutta omissa ajoissani totesin, etten aja dropeilta ikinä. Itse asiassa ajoin aina samalla otteella. Tämän huomion jälkeen mietin jarruttamista, joka on imo suoralla tangolla tehokkaampaa ja nestejarrut maksaa alkaen pari kymppiä pää.
-välitykset ovat tosiaan ihmeellinen ongelma yleisimmissä nexus-pyörissä. Jostain syystä niissä on järjestään ihan liian raskaat välitykset, muuttaminen on ärsyttävän työlästä kun pelkällä rattaan vaihdolla ei yleensä selviä, vaan ketjuakin pitäisi lyhentää tai pidentää.

spaddu
12.08.2021, 16.22
Tuo on muuten kummallista että niissä pyörissä mitä myydään ei-harrastajille, on välitykset mahdollisimman huonot. Usein tasaisellakin polkeminen näyttää enemmän tai vähemmän raskaalta puhumattakaan ylämäistä. Sitten harrastajat joilla kunto on parempi, ajavat pyörillä joista löytyy kevyttä välitystä.

Tuota on tietysti hankala aloittelijan tietää muuten kuin ostamalla ja kokeilemalla, pelkkä kaupan takapihalla tehty koeajo ei välttämättä riitä. Hyvä nyrkkisääntö voisi olla että suurimmassa takarattaassa pitäisi olla vähintään yhtä paljon piikkejä kuin pienimmässä eturattaassa, ja mielellään vähän enemmän.

Moska
12.08.2021, 16.43
Taitaa vaan olla että monesti vähän ajaneet haluaa runtata yli suurella vaihteella ja harrastaja osaa polkea kovemmalla cadenssilla.
Sen kuulee siitäkin kun jollakin 3vaihteisella junnataan menemään ja isoimman vaihteen säksätys kuuluu kauas [emoji13]

Lähetetty minun LYA-L09 laitteesta Tapatalkilla

Fiets
12.08.2021, 17.19
Minulla on ympärivuotisessa käytössä olevassa hybridissä linkin mukainen tanko, jonka vaihdoin suoran tangon tilalle.

https://www.ergotec.de/en/products/lenker/sub/city-trekking-lenker/produkt/aerowing-2-bugel-31-8.html

On muuten mukava ajella tuolla tangolla. Ajoasento aika pysty, jolloin on kaupungissa helppo havainnoida ympäröivää liikennettä. Kippurasarvia en maantie- ja gravelpyörien omistajana huoli arkikäytössä olevaan pyörään.

nure
12.08.2021, 18.14
^Pysty ajoasento käy selälle ja kyllä liikennettä pystyy seuraamaan matalammassa ajoasennossa...

hjpl
13.08.2021, 19.09
Itsellä aika samanlainen tilanne kuin alkuperäisellä kysyjällä eli max 1000EUR budjetilla mennään. Pyöriä tuntuu olevan vain kovin vähän myynnissä tällä hetkellä. Hiljaa olen haaveillut maantiepyörästä esim. White RC Pro 21, maantiepyörä, unisex - MATTE VOID BLACK - Maantiepyörät | XXL (https://www.xxl.fi/white-rc-pro-21-maantiepyora-unisex/p/1180099_1_style) mutta näihin ei kai saa kuin max 28mm renkaat eli jos soralla välilä ajelee, niin ei taida sitten lopulta olla oikea valinta vaikka houkuttelisikin. Törmäsin sitten näihin (jotka tietenkin ovat ns. väärää merkkiä), mutta mitä mieltä oikeasti:
Romet Aspre 1 miesten hybridipyörä harmaa, runko 22" | hobbyhall.fi (https://www.hobbyhall.fi/fi/vapaa-aika-urheilu-ja-terveys/polkupyorat/maastopyorat/romet-aspre-1-miesten-pyora-harmaa-runko-22_121e88f3/)
Romet Boreas 1 maastopyörä, tummanvihreä-beige, runko 22" | hobbyhall.fi (https://www.hobbyhall.fi/fi/vapaa-aika-urheilu-ja-terveys/polkupyorat/maastopyorat/romet-boreas-1-maastopyora-tummanvihrea-beige-runko-22_7b7f01f2/)

nure
13.08.2021, 23.37
^Eka aika kuraa, toinen toimii jos koko sopii...

jalkkis
14.08.2021, 00.01
Romet on puolalainen merkki:

https://www.romet.pl/en/Rower,BOREAS_1,10,792,799,15452,2021.html

Kait nuo ihan asiallisia on. Mutta jos 1000e gravelia mielii, niin kyttäisin edellä mainittua Whiten gravelia. Eiköhän niitä taas kohta tule.

Kollinjoki
14.08.2021, 00.44
Ilman muuta se White, jos niitä tulee. Onkohan tässä vaan sellainen riski, että ei enää tule. Nykyisessä mallistossa GX LTD on nimittäin tällainen: http://whitebikes.fi/bikes/gx-ltd-apex-1x11-18/
GRX400 2x10:stä ei sanota Whiten sivulla mitään. XXL:n sivuiltakaan ei sitä enää löydy ellei käytä suoraa linkkiä.

Joopajoo, uudemman mallisesta gravelista ko. linkin takana White kertoo seuraavaa: "DT Swix -vanteetja Schwalben renkaat takaavat vauhtia ja rullaavuutta sekä erinomaisen pidon." Hieman puuhastelun makua Whitellä, mutta on tuo sentään osaluettelossa osattu kirjoittaa oikein... Ihanasti Apex-mallissa vielä vanhalla kunnon BSA-kierteellä olevat ulkoiset keskiölaakerit, tästä voisi moni merkki ottaa oppia.

Pami
15.08.2021, 12.03
Nyt olisi mahdollisuus ostaa käytettynä Felt broam 30 ihan hyvään hintaan. Miten vertautuu esim tuohon XXL:n gx ltd pyörään?

Kollinjoki
15.08.2021, 12.13
Nyt olisi mahdollisuus ostaa käytettynä Felt broam 30 ihan hyvään hintaan. Miten vertautuu esim tuohon XXL:n gx ltd pyörään?
Felt on parempi, ainakin jos ko. yksilö on osiltaan jne suunnilleen sellainen kuin uudetkin mallit.

Padex
16.08.2021, 07.55
Ilman muuta se White, jos niitä tulee. Onkohan tässä vaan sellainen riski, että ei enää tule. Nykyisessä mallistossa GX LTD on nimittäin tällainen: http://whitebikes.fi/bikes/gx-ltd-apex-1x11-18/
GRX400 2x10:stä ei sanota Whiten sivulla mitään. XXL:n sivuiltakaan ei sitä enää löydy ellei käytä suoraa linkkiä.

Joopajoo, uudemman mallisesta gravelista ko. linkin takana White kertoo seuraavaa: "DT Swix -vanteetja Schwalben renkaat takaavat vauhtia ja rullaavuutta sekä erinomaisen pidon." Hieman puuhastelun makua Whitellä, mutta on tuo sentään osaluettelossa osattu kirjoittaa oikein... Ihanasti Apex-mallissa vielä vanhalla kunnon BSA-kierteellä olevat ulkoiset keskiölaakerit, tästä voisi moni merkki ottaa oppia.

Tuohan on vuoden -18 malli, ei siis uudempi..Whiten sivut on päivittämättä aina.

hece
16.08.2021, 12.46
Jep, taitaa -21 GX Ltd olla yksi yhteen -20 GX Pro : https://whitebikes.com/gx-pro-20/b/2459/

hjpl
26.08.2021, 01.13
Tällainen näkyy nyt myös tulleen myyntiin https://www.xxl.fi/white-gx-lite-21-unisex-gravelpyora/p/1179895_1_style
Olisiko tästä alle 1000eur pyörä ympärivuotiseen ajoon?

nure
26.08.2021, 08.51
^"Moderni 2x8 vaihteisto" ja Joytechin halpis navat... Makuasia mutta suosittelisin panostamaan sen tonnin. Ajaa tuollakin mutta kun tarve päivittää niin nousee pyörän hinta yli sen tonnin...

hitlike
26.08.2021, 11.11
Tällainen näkyy nyt myös tulleen myyntiin https://www.xxl.fi/white-gx-lite-21-unisex-gravelpyora/p/1179895_1_style
Olisiko tästä alle 1000eur pyörä ympärivuotiseen ajoon?

Sanoisin että tossa 999€ mallissa on paaaljon parempi hinta laatu-suhde.

hece
26.08.2021, 12.10
Samaa mieltä, 999e GX LTD tarjoaa erittäin hyvää vastinetta rahoille jos kokoa löytyy. Harmi ettei XL:ää ole koko vuonna näkynyt. Mulla tuo 2x8 lite ja mielestäni suurimmat puutteet: 8-vaihteiston suuret hypyt, etuvaihtajan toiminta, mekaaniset jarrut. Nuo on tonnin mallissa korjattu ja bonuksena läpiakselit ja tubeless-yhteensopivat kehät. Rengastilaa on vaikka kuinka. Vahva suositus Rainlinen lokasuojille, ovat tukevat ja jää varvastilaa (toe overlap) niin hyvin kuin voi jäädä kun aisat jäävät piiloon. Etuvaihtajan kohdalle joutuu tekemään loven. 37mm vakiorenkaille 48mm koko on sopiva:
https://www.bike-components.de/en/Hebie/Rainline-Premium-Mudguard-Set-p77272/

Kollinjoki
26.08.2021, 14.39
Lite on ehkä hintaisekseen ihan ok jos ei kuitenkaan loistelias... mutta todella harvoin 300 e lisähinnalla saa noin paljon lisävastinetta kuin ostamalla LTD:n Liten sijasta. Eikä LTD:ssäkään yleiseen tasoon nähden joudu maksamaan liikaa, ainakaan mitä pyörästä voi nettitietojen mukaan nähdä.

hjpl
26.08.2021, 17.38
Vielä samaan alle 1000EUR hintaluokkaan hieman toisenlainen pyörä suoralla tangolla. Mitä mietteitä tästä: 2021 Ghost Square Cross Base DI Blue | Larunpyörä | Polkupyörät - Sähköpyörät, Maastopyörät, Cyclocrossit, Hybridit (larunpyora.com) (https://larunpyora.com/tuote/2021-ghost-square-cross-base-di-blue/)

Kollinjoki
26.08.2021, 18.09
Vielä samaan alle 1000EUR hintaluokkaan hieman toisenlainen pyörä suoralla tangolla. Mitä mietteitä tästä: 2021 Ghost Square Cross Base DI Blue | Larunpyörä | Polkupyörät - Sähköpyörät, Maastopyörät, Cyclocrossit, Hybridit (larunpyora.com) (https://larunpyora.com/tuote/2021-ghost-square-cross-base-di-blue/)

Painoa 3 kg enemmän ja siten ainakin hieman hitaampi ja raskaampi kulkupeli verrattuna White LTD. Kolmen eturattaan vaihteisto on nykyaikana vanhentunut ratkaisu, 2x (ja monessa käytössä kyllä myös 1x) ajaa saman asian täysin ollen käytännöllisempi. Joustokeula on myös mielestäni hyödytön tämän tyylisessä pyörässä. En tiedä miksi niitä näihin edes laitetaan.

Jos on mitenkään löydettävissä se 999 e White LTD:hen saa myös Ghostiin verrattuna lisähintansa takaisin kaksinkertaisesti laadukkaampien ja toimivampien osien muodossa.

nure
26.08.2021, 18.48
Tuo Ghostista ei paljon hyvää sanottavaa, jotenkin tuntuu että kaikki huonot puolet tungettu yhteen pyörään...

Pami
27.08.2021, 15.22
Kiitos vastaajille, tuli eilen haettua tuo GX LTD :) Viimeinen sopiva koko oli jäljellä läheisessä liikkeessä.

TJD
23.10.2021, 04.40
Samaa mieltä, 999e GX LTD tarjoaa erittäin hyvää vastinetta rahoille jos kokoa löytyy. Harmi ettei XL:ää ole koko vuonna näkynyt. Mulla tuo 2x8 lite ja mielestäni suurimmat puutteet: 8-vaihteiston suuret hypyt, etuvaihtajan toiminta, mekaaniset jarrut. Nuo on tonnin mallissa korjattu ja bonuksena läpiakselit ja tubeless-yhteensopivat kehät. Rengastilaa on vaikka kuinka. Vahva suositus Rainlinen lokasuojille, ovat tukevat ja jää varvastilaa (toe overlap) niin hyvin kuin voi jäädä kun aisat jäävät piiloon. Etuvaihtajan kohdalle joutuu tekemään loven. 37mm vakiorenkaille 48mm koko on sopiva:
https://www.bike-components.de/en/Hebie/Rainline-Premium-Mudguard-Set-p77272/
Vanha ketju, mutta saako kysyä minkälaisilla mitoilla XL on sinulle sopiva koko? Itse olen 190cm (inseam 90cm) eli juuri noiden L ja XL kokojen välissä. LTD olisi hakusessa, mutta mistään lähistöltä ei löydy liikkeestä molempia kokoja niin testaaminen menee vaikeaksi. Muidenkin kokemukset kokoja L ja XL koskien ovat toki tervetulleita.

hece
26.10.2021, 18.45
Itsekin tilasin XL Ltd:n kun tuli saataville ja möin Liten pois. Mulla pituutta 193cm ja 93cm jalan sisämitta. Hirveästi ei näistä droppitankoisista kokemusta paitsi parilla eri L koon pyörällä (Kona Jake ja vanhempi Focus cyclo) lenkit. On tämä sopivampi, eikä varpaat osu renkaaseen. Mun Lite XL oli hassusti 7cm stemmillä, Ltd 9cm. 2cm pituuden lisän huomasi ja päädyin kääntämään LTDn stemmin ylöspäin arkiseen ajoon sopivaksi.