Näytä tavallinen näkymä : Satulaputken juuressa murtuma aluminiinirungossa
Canyonissa ilmeni murtuma satulaputken juuressa. Rungon takuuaika meni juuri umpeen, joten siitä ei ole apua.
Kannattaako yrittää hitsauttaa? Onko tietoa, löytyykö pk-seudulta pajaa, joka pystyisi tekemään?
Vai onko ainoa vaihtoehto kerätä osat pois ja heittää runko roskalavalle?
Canyonissa ilmeni murtuma satulaputken juuressa. Rungon takuuaika meni juuri umpeen, joten siitä ei ole apua.
Kannattaako yrittää hitsauttaa? Onko tietoa, löytyykö pk-seudulta pajaa, joka pystyisi tekemään?
Vai onko ainoa vaihtoehto kerätä osat pois ja heittää runko roskalavalle?
Olitko yhteydessä canyoniin?
Myyjä, maahantuoja ja valmistaja on tässä tapauksessa samaa puulaakia. Eli canyoniin tosiaan kannattaa olla yhteydessä. Tulevat usein noissa aika hyvin vastaan.
Ei kannata yrittää korjausta hitsaamalla, murtuu sauman vierestä muutaman ajokerralla jälkeen. Tässä hyvä artikkeli aiheesta: https://www.pinkbike.com/news/article1117.html
Cervelon alkuperäisissä mustissa Soloist -alumiinirungoissa oli aikoinaan tyyppivika, jonka johdosta satulaputken liitoskohtaan tuli ennemmin tai myöhemmin hiusmurtuma. Cervelo hoiti homman oikein ja vaihtoi rungon uuteen.
Luultavasti Canyon hoitaa asian yhtä lailla.
Keissi on ollut Canyonilla 30.7. lähtien. Ilmeisesti pientä ruuhkaa käsittelyssä.
Canyon ei korvaa uutta runkoa, koska takuu on mennyt umpeen.
Täytyy hitsauttaa se ja katsoa miten kestää. Korjattava paikka ei ehkä ole pahin mahdollinen, ei ainakaan niin paha jos vaakaputki olisi poikki.
Kyllä minä olen ilmeisen samanlaisen murtuman hitsauttanut ja hyvä tuli. Pyörä oli minulle ehkä aavistuksen pieni ja tuli nostettua satula liian ylös ja sauma murtui. Hitsauksen jälkeen pyörä kulkeutui minua jonkin verran lyhyemmälle kuskille, jolla satulatolppa menee reilusti vaakaputken ja murtumakohdan alapuolelle. Korjauksesta on aikaa jo nelisen vuotta ja pyörä on edelleen aktiivisessa käytössä. Kenties AP pystyy vaihtamaan jonkin pidemmän tolpan, joka antaa lisätukea kohdalle.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.