Näytä tavallinen näkymä : SRAM Force vasen kahva vm. 2012 kaput.
Mökkifillarina olevasta Focus Izalco Pro 3.0(2012) / 10 vaihteisesta pyörästä hajosi vasen sramin doubletap kahva. Rutisee, paukkuu ja hyvässä lykyssä vaihtaa vaihteen. Kysymys on: Käykö tilalle uudemmat kahvat 2/11, jos samalla vaihtaisi oikean kahvan? Jos ei, niin mitä suosittelisitte? Pyörä on kuitenkin vielä hyvässä kunnossa... ainakin päällisin puolin.
ts
Onkohan noissa etuvaihtajissa niin paljoa muutosta tapahtunut ettei uudemmat käy...?
Onkohan noissa etuvaihtajissa niin paljoa muutosta tapahtunut ettei uudemmat käy...?
Jos ei mekaniikassa, niin miten mahtaa olla "ergonomian" kanssa. Jos toinen kahva on muotoilultaan/paksuudeltaan jne. erilainen, niin mielellään vaihtaisi molemmat.
ts
maalinni
13.07.2021, 14.32
Jos laitat 2/11, niin menee kyllä takavaihtaja, pakka ja ketju uusiksi.
maalinni
13.07.2021, 14.33
Luulis, että Sramin kymppikahvat menee
https://www.bike-discount.de/en/buy/sram-apex-2x10-speed-shift-brake-lever-set-411068
10 vaihteisessa Forcessa samanlainen ylimääräinen naksu isolle vaihdettaessa kuten sram redissä? Eli isolle vaihdettaessa yksi naksu alas lukitsee isolle rattaalle ja seuraava alas naksu pudottaa pienelle. 11. vaihteisessa Forcessa tätä ominaisuutta ei ole.
Mulla on ainakin 6 vuotta vanha sram red etuvaihtaja ja Force 22 kahva. Hyvin toimii.
10 vaihteisessa Forcessa samanlainen ylimääräinen naksu isolle vaihdettaessa kuten sram redissä? Eli isolle vaihdettaessa yksi naksu alas lukitsee isolle rattaalle ja seuraava alas naksu pudottaa pienelle. 11. vaihteisessa Forcessa tätä ominaisuutta ei ole.
Mulla on vähän sellainen fiilis, että Force teki ylimääräisen naksun/paukahduksen, kun vaihtoi pienemmälle. Eli piti painaa kaksi kertaa, että vaihtui pienemmälle. Sitten paukahti kunnolla ja taisi jotain lentää kahvasta ulos, kun polvea hipaisi jokin samalla. Nyt siis rutisee ja paukkuu, mutta mitään ei välttämättä tapahdu.
Mitä dokumentaatioita pläräsin, niin käsittääkseni https://www.bike24.com/p217580.html budjettikahvat kävisivät tilalle. SRAM Red/Force ja Apex kahvoissa ei lienen muuta eroa kuin valmistusmateriaalit.
ts
Omasta 10-Rivalista katkesi viime kesänä oikean vaihtajan liipaisin (tyyppivika, yllättävän kauan kesti). Rikkoutunutta osaa ei löytynyt varaosana eikä myöskään Rivalin oikeanpuoleista kymppikahvaa tullut vastaan. Tein sitten päivityksen 11-vauhtiseen R7000 105:een. Vaikka Rival oli toimiva, niin Shimanon kahvan muotoilu sopii käteen paremmin ja nyt pyörään saa myös laajempia takapakkoja. Kahvat, etuvaihtaja, takavaihtaja, vaihde- ja jarrukaapelit, takapakka ja ketju kustansivat noin 350 euroa. Melkein 10 vuoden ikäinen ja kymppitonneja ajettu vaihteisto tuli järkevällä hinnalla uusittua. Eli voi myös päivittää tällä tavalla, jos nyt osia yleensäkään löytää.
^Joskus totaalinen päivitys järkeväkin ratkaisu. Lisäksi uudet osat saa naaman messingille.
Tilasin noi bike24:n Apexin kahvat, niin ei tarvitse sen enempää säädellä. Mökkifillarista kun kyse, niin sille tulee kilometrejä vuodessa aika vähän <1500. Toivottavasti Apexit kestää pari kesää. Kiitos kaikille vastauksista.
Lisäksi uudet osat saa naaman messingille.
Näinhän tässäkin tapauksessa pääsi käymään. :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.