PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mekaaniset levyjarrut

Krabba
06.07.2021, 10.15
Muistan joskus täältä löytäneeni kirjoitusta aiheesta, mutta eipä nyt löydy. Näissä saatanan keksinnöissä on perusvika se, että vesi kertyy vaijerinkuoren sisään ja jumittaa takajarrun. Onkohan mitään välikappaleita, joilla saisi helposti "katkaistua" taakse menevän kuoren ja vesi pääsisi pois? Tai muita hyviä ideoita?

maalinni
06.07.2021, 12.43
Välikappaleet vaan lisää ongelmia. Vaijerin voitelu, pieni nokare vaseliinia päätyyn ja kumitulppa on toiminut minulla hyvin.

Kanuuna
06.07.2021, 14.23
Voitelu on tosiaan hyvä, jos saa pidettyä möhnän pois kuoren sisältä. Lika ja pöly pistävät kuran ohella vajjerit jumiin. Puhumattakaan vesi->jää.

nure
06.07.2021, 17.58
Ei kyllä moisia ongelmia ilmaantunut, ei kylläkään muillakaan mekaanisilla.
Kannattaa miettiä mistä sitä vettä sinne oikein kertyy?

Krabba
06.07.2021, 22.51
Kannattaa miettiä mistä sitä vettä sinne oikein kertyy?No perusvika on se, että vaijeri tulee takasatulaan alhaalta ylöspäin. Vettähän tulee sitten taivaalta ja letkusta sekä varmaan osa tiivistyy myös lämpötilan vaihtelun seurauksena.

paaton
06.07.2021, 23.43
Kannattaa miettiä mistä sitä vettä sinne oikein kertyy?

Niin se menee sinne jos ajaa pyörällä sateella ja kurassa. Sitten jos ei pyörällä aja, niin vaijerit pysyy tosi smootheina.

Krabba
07.07.2021, 14.19
Välikappaleet vaan lisää ongelmia. Vaijerin voitelu, pieni nokare vaseliinia päätyyn ja kumitulppa on toiminut minulla hyvin.Tätä pitää sitten varmaan testata. Onko suosituksia tulpaksi?

maalinni
07.07.2021, 18.47
^ ihan niitä mukana tulleita olen käyttänyt. En tiedä myydäänkö erikseen. Joskus taisin kannibalisoida vanhoista V-jarruista.

Edit: saa erikseenkin: https://www.bike-discount.de/en/buy/jagwire-brake-boots-for-v-brake-1029719

nure
08.07.2021, 12.40
^Spyre SLC:n mukana ainakin vastaavat. Nuo esitetyt V-jarrukamaa mutta toimivat hyvin. Joskus kun talvella työmatkoja ajoin niin hyvä hyvä konsti oli ruiskuttaa vaijerin kuori täyteen HS2000 synteettistä vaseliinia ja kyllä ongelmatonta ajoa...