Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Miksi hävisit muille kilpailijoille?

Laroute
03.07.2021, 02.38
Nyt peruskyselen syitä jäsenten häviöille. Tilastollisesti on selvempää, että suurempi osa häviää, ja vain yksi voi voittaa (joukkuelajeissa voi voittaa maailmanmestaruuden pelaamatta sekuntiakaan kentällä, ainakin lätkässä, muttei ehkä kuitenkaan potkiksessa).

Nyt kysynkin foorumia seuraavilta henkilöiltä, että miksi hävisit kilpailijoille?

Laroute
03.07.2021, 02.53
Nyt hieman hämmentää, tämä vastausaktiivisuus. Kepeähkön matemaattisuuden mukaan täällä pitäisi olla järjetön ruuhka kertomassa, että he ovat hävinneet muille. Vain yksi voi voittaa! Suomen jalitsu kannattajien pitäisinyt huuhkailla tässä ketjussa!

Firlefanz
03.07.2021, 08.22
(1) Hävisin koska en osallistunut.

(2) Hävisin koska huomasin miten kovasti vastustajani yritti ja miten paljon hän halusi voittaa ja annoin hänen sen vuoksi voittaa,

(3) Hävisin koska ne joiden olin arvellut jääneen pois tai kisaavan muualla, toisella matkalla tai toisessa sarjassa olivatkin mukana.

(4) Hävisin koska olin treenannut ihan väärin.

(5) Hävisin koska muilla oli paremmat välineet.

(6) Hävisin koska muut olivat parempia.

(7) Hävisin koska muut eivät olleet minua parempia mutta heillä oli kyky saada itsestään enemmän irti.

Speiser
03.07.2021, 08.59
Lajina oli 1000m juokseminen, juuri sopiva matka minulle. Kansa, luokkakaverit siis, hurrasi kun lähdin loppukiriin.
Loppukiri tuli suoritettua mahtavasti ja olin kärkikolmikossa hyvissä asemissa palkintopalli silmissä. Elämäni paras juoksukisa!

Aloitin loppukirin jo 200m juoksun jälkeen perkele. Tuloksena toka vika.

tempokisu
03.07.2021, 09.33
..äh, ei pitäny mutta on pakko :D olen osallistunu satoihin kisoihin, kahteen häviöön on selityksenä muu kuin "toinen, tai siis eka, oli parempi".
Kymppitonnilla jalkakipu, ei pystyny vaikka olisi jaksanu. Joka ainoalla askeleella kun puukolla olisi viilletty, se vaan syö voimat. Pientä kipua kestin, mutta jossain se raja menee.
Yksi SM-tempo, sain loppumatkasta huojentavaa väliaikatietoa että johdan puolella minuutilla. Hävisin kuitenkin puolitoista sekuntia tyypille jota a. ei ollut lähtöluettelossa b. ei saatu väliaikoja, ajoi muita senverta ennen c. ei tullu palkintojenjakoon. Voi kysyä että nimelle paperissako mä hävisin?

Jokusen kerran sitten olen ollu vaan huonommassa kunnossa, mutta mulla toi taktiikka että aloittaa kirin jo lähtölaukauksesta, on toiminut. Jopa muutamassa maantiekisassa ikänais-sarjassa.

MRe
03.07.2021, 10.50
Hävisin kun en pärjännyt.

Kaneli
03.07.2021, 10.53
Lukuisat tuomarivirheet sekä jatkuva lähes käsittämätön epäonni.

Kampinalle
03.07.2021, 13.06
Olin huonompi/huonoin. Koko ikänäni en ole koskaan tuntenut minkäänlaista kilpailuhenkisyyttä.

Laroute
03.07.2021, 13.55
Onko täällä ketään, joka olisi joskus voittanut väärän varustevalinnan takia, tai huonosta voitelusta johtuen? Hämmästyttävän usein em. asiat osuvat hävinneiden kohdalle. Miksi näin tapahtuu?

Qilty
03.07.2021, 16.45
Onko täällä ketään, joka olisi joskus voittanut väärän varustevalinnan takia, tai huonosta voitelusta johtuen? Hämmästyttävän usein em. asiat osuvat hävinneiden kohdalle. Miksi näin tapahtuu?No siis kaikki ne ketkä on voittanut muiden huonojen varusteiden takia. Eli lähes jokaisen kisan voittaja

Matti Heikkinen
03.07.2021, 18.32
Huollon syytä!Mp-aikoina legendaarinen Kärhän Pertti kertoi millainen huoltomies senaikaisssa luotettavuusajoissa piti olla.Jos kaveri pääsi ajamalla vähintään kolmanneksi oli huoltomiehen tehtävä puhua hänet voittajaksi

tempokisu
04.07.2021, 06.28
Olin huonompi/huonoin. Koko ikänäni en ole koskaan tuntenut minkäänlaista kilpailuhenkisyyttä.

Mä olen aina inhonnut kisoja, kaikkia kisoja ( leikkimielisiä, piirustuskisoja yms. ) mutta halu olla paras on ollut voimakkaampi. Ja hyvä niin, jollain tavoi piti saada edes vähän itsetuntoa, ja jos koskaan ei tee mitään mikä on epämiellyttävää, ei-kivaa ja jota jännittää ( pelkää) niin jää moni asia saavuttamatta ja moni hieno kokemus kokematta. Voitto, ja iso sellainen, on jo itsensä voittaminen.

MRe
04.07.2021, 10.28
^mulla vähän samat kokemukset, vaikken karatessa käynytkään. Siksi varmaan pyöräilenkin mieluiten yksin.

Jami2003
04.07.2021, 10.32
Paras urheilu saavutus on ollut 6 luokalla 3. sija hiihdossa luokkien välisessä kisassa. Sen jälkeen kaikki on ollut pelkkää alamäkeä. Johonkin höntsä kisoihin tulee osallistuttua, lähinnä suunnistuksessa kun sitä ei voi yksin harrastaa ilman ratoja, mutta niissäkään ei sijoitukset kiinnosta. Jos on viimeinen mutta meni hyvin omasta mielestä se ilahduttaa ja jos on jossain puolessa välissä mutta mikään ei sujunut se harmittaa enemmän.

Nickname
04.07.2021, 10.40
Alakoulussa tosiaan pakotettiin kilpailemaan ehkä siksi siitä ei sitten kiinnostunut kun oli pakkopullaa, mutta menestyin silti usein olin joko 1. tai 2. johtuen siitä että luokassa meitä oli vain kaksi poikaa samassa ikäryhmässä.
Aina siis podiumilla ;)

tempokisu
04.07.2021, 12.17
^Pikkasen kuitenkin vesittää kokemusta jos on esim. viimeisellä sijalla. Sulla kävi hyvin, oli lahjoja, treeni ilmeisen kohdillaan, tuli voittoja. Itse tosiaan en ole ikinä saanut mitään palkintoa, vaikka koulun kisoissa oli pakko kokeilla ja naapuri raahasi mut johonkin kolmiottelukisaankin, missä olin luonnollisesti viimeinen. Karaten lopetin, kun olin ainoa joka ei saanut vyötä. Tällä taustalla oikein ihmettelen että liikun ollenkaan, mutta honasin jossain vaiheessa sen että ei tarvi olla tavoitteita, ei tarvi kisata edes itsensä kanssa (häviäisin itsellenikin :D). Pääasia että nauttii tekemisestä.

Yleisurheilun kenttälajeissa, pallonheitossa, kaikissa missä on pallo mukana ja telinevoimistelu/baletti - olin niissä kaikkein huonoin. Saivat mun puhuttelua pallonheittokisaankin, olin siinä viimeinen ja kaverit sai sen mitä halusivatkin, eli hyvät naurut. Olin aina viimeinen joka valittiin pallo-joukkueeseen, saatesanoin "äh, nyt me hävitään kun jouduttiin ottaan Iisakkila".
Kokeilin myös balettia, olisin niin halunnut hienon vaaleansinisen tyllimekon ja osata hienoja liikkeitä; jouduin ottaan mustan asun, enkä vaan kertakaikkiaan oppinu niitä piruetteja tai kärkitossujen käyttöä. Ja sitten olin muita isompikokoinen, ei siitä mitään tullu. Yritin myös tennistä, mutta ei siitäkään mitään tullut kun en kertakaikkiaan vaan tule toimeen pallon kanssa.
100m juoksussa olin luokkani ja koulun viimeinen. En tajunnu miten korkeushypyssä rima ylitetään, vuorollaan oli pakko mennä niin mä menin riman alitte. Pituushypyssä hyppäsin muistaakseni metrin...

Pärjäsin vain kestävyyslajeissa. Harjoittelu ei todellakaan ollut kohdillaan, ilmeisesti lahjoja oli.

Smo
04.07.2021, 12.23
Taisin olla toinen meidän luokkien hiihtokisassa, kuusi luokkaa .. nopein hiihtäjä oli telonut itsensä. Mut valittiin sit koulujen väliseen kaverin kanssa .. johonkin alle puolivälin sijoituin ja kaveri paremmin vaikka katkaisi sauvansa. Ei mulla ollu mitään intressejä menestyä, huvikseni hiihtelin lapsena kun pääsi jään yli Kirkkonummelle 5 ja 10 km lenkeille. Koulujen välisiin pääsy oli jo saavutus sinänsä, siellä oli urheilijoita joilla oli hillittömät voitelusysteemit, sukset ja hienot autot vanhemmilla :)

tinke77
04.07.2021, 23.50
Aikoinaan ala-asteella voitin luokilla 1 - 5 koulun hiihtokilpailut. 6 luokan kisoissa jäin toiseksi, syystä että paras kaverini oikaisi. Itse näin tämän tapahtuman, mutta kenellekään ei kerrottu. Siihen katkesi orastava hiihtoura [emoji16]

Tempo
05.07.2021, 11.34
Olisko ollut ala-tai ylä-astetta, kun minut valittiin koulujen yleisurheilukilpailuun sadan metrin juoksuun. Se oli joku keräily lähtö ja lähtöviivalla kinasteltiin lähinnä siitä, että kuka jää viimeiseksi. Minä kyllä häviän tämän lähdön. Minusta kyllä tuntuu, että minä häviän. Ei se on kyllä minä joka jää viimeiseksi jne. Olikohan sen lähdön toinen tai kolmas. Ei jatkoon.

tempokisu
05.07.2021, 13.33
Koulujen välisiin pääsy oli jo saavutus sinänsä, siellä oli urheilijoita joilla oli hillittömät voitelusysteemit, sukset ja hienot autot vanhemmilla :)

Mä voitin koulujen väliset! Voitin oman koulun hiihtokisatkin ( ala- ja yläaste) pojat mukaanlukien :p siittäkin huolimatta että tytöt yritti sabotoida mun kisat - käytiin rikkomassa suksieni siteet. Soitin rehtorin kansliasta ( lankapuhelinaikaa 70-luvulla...) äidille, äiti soitti isälle ja isä toi mulle haa! toiset sukset, mullapa oli kahdet parit! Ja siitäs saitte, voitin hiihtokisat.
Kun mukaan tuli hölkkä ja anoreksia, sekä hennot lasikuitusukset voitelukommervenkkineen, jouduin luovuttamaan hiihdon suhteen.

Voitin myös koulun luistelukisat, luisteltiin jääkenttää ympäri. Pääsin koulujenvälisiin, mutta siellä olikin vastassa kaksi pikaluistimilla luistelevaa. Olin kuitenkin paras kaunoluistimilla, eli kolmas.

Sadan metrin juoksu vs. 10 000m juoksu. Poikien liikunnanopettaja, legendaarinen Antero Kekkonen, laski että "juoksin" kymppiä ja sataa metriä aivan samaan vauhtia :D
Kekkoselta kysyttiin eräillä kutsuilla, että onko hänen isänsä Kekkonen? :D oli, Antero sai kuninkaallisen kohtelun.

izmo
06.07.2021, 11.07
Aikoinaan ala-asteella voitin luokilla 1 - 5 koulun hiihtokilpailut. 6 luokan kisoissa jäin toiseksi, syystä että paras kaverini oikaisi. Itse näin tämän tapahtuman, mutta kenellekään ei kerrottu. Siihen katkesi orastava hiihtoura [emoji16]

on aika sama tarina ja kuudennella luokalla jäin kakkoseksi mutta rehtorin puhutteli voittajaa ja suostui pienen kovistelun jälkeen antaan mulle ykkös pokaalin :eek:

Juha Lehtinen
06.07.2021, 11.25
Ainoa laji missä olen kilpaillut on keilailu. Yhden kerran olen voittanut oman paikkakunnan Euran keilahallissa erään turnauksen finaalin eli ollut muita parempi. Muuten on löytynyt muita parempia. Ai niin, olinkohan ala-asteen toisella tai kolmannella luokalla kun yllätyin kun kuulin tulleeni jaetulle kolmannelle sijalle korkeushyppy kisassa. Rima oli muistaakseni huimassa 92cm korkeudessa eli nippa nappa ylempänä kuin patja.

Laroute
06.07.2021, 16.12
Muistutan kuitenkin kaikkia, että jokainen meistä on voittanut sen ensimmäisen ja tärkeimmän kilpailun. Nimittäin uintikilpailun, jossa miljoonat kanssakilpailijat kuolivat yrittäessään paikallesi tuloslistassa. Voitto kisassa mahdollisti syntymäsi veronmaksajaksi!

Esko
06.07.2021, 19.49
EN HÄVINNYT!

Vai...

Hävisinkö.. sittenkin?

TERU
06.07.2021, 20.08
Muistutan kuitenkin kaikkia, että jokainen meistä on voittanut sen ensimmäisen ja tärkeimmän kilpailun. Nimittäin uintikilpailun, jossa miljoonat kanssakilpailijat kuolivat yrittäessään paikallesi tuloslistassa.......

Kaiken lisäksi olemme voittajia hyvin pitkässä ketjussa, jostain miljardien vuosien takaa laakamadosta lähtien katkeamaton voittajien ketju, pidetään lippu korkealla ja jatketaan samaan malliin...

Joni Kani
06.07.2021, 21.13
Jos ei kilpaile niin ei voi hävitä? Toki ei voi voittaakaan mutta sitähän ei kysytty...