Näytä tavallinen näkymä : Rungon suokaamine laukkujen hihnoilta
Jami2003
29.06.2021, 11.18
Millä suojaatte rungon laukkujen hihnojen aiheuttamilta hankaamis naarmuilta. Hiilikuitu rungon punaiseen maaliin tulee tosi inhottavasti pientä naarmua ja haluaisin pitää sen nättinä. Tähän asti olen käyttänyt kontaktimuovia mutta se on hiton työlästä laittaa ja varsinkin poistaa liimat.
Ja tässä rungossa naarmut eivät ole taistelujälkiä joita saa tulla. Mullakin on teräsrunko jota en suojaa hankaumilta millään mutta tuon toisen rungon haluan pitää hyvänä.
...Tähän asti olen käyttänyt kontaktimuovia mutta se on hiton työlästä laittaa ja varsinkin poistaa liimat...
Onko aivan oleellinen asia, että laukkujen käytön jälkeen poistat suojauksen?
Muuten olisin ehdottanut jotain uv-kestävää (kellastumatonta) kiveniskuteippiä.
Jami2003
29.06.2021, 11.31
Vielä en ole onnistunut teippaamaan niin siististi että haluaisin katsoa niitä silloin kun laukkuja ei ole, eli suurimman osan ajasta.
Ja ainakin tuo kirjanpäällystys muovi ei käy siihen kun harmaantuu todella äkkiä. Varmaan tosiaan yksi ratkaisu olisi pysyvät teippaukset strategisiin paikkoihin oikeanlaisella teipillä.
Muotoon leikaus on varmaan suurin haaste siistissä pysyväis teippauksessa.
maalinni
29.06.2021, 14.22
Vanhasta sisurista soiro ja teippaa sen hihnan alle?
lapanen007
29.06.2021, 15.01
Kontaktimuovi ei ole paras ratkaisu suojaukseen ja pahimmassa tapauksessa se saattaa aiheuttaa myös lisää ongelmiapyörän maalipinnalle. Sen sijaan oikea kiveniskuteippi esim. 3M suojaa hyvin ja on helposti muotoiltavissa (lämmittämällä) erilaisille pinnoille. Itse olen suojannut rungot (autojen) maalipinnalle tarkoitetulla kestopinnoitteella, joka antaa hieman lisäsuojaa mm. kulumista vastaan. Samalla helpottuu pyörän pesu ja puhdistus, kun lika ei pääse tarttumaan maalipintaan kiinni.
JohannesP
29.06.2021, 16.08
Ostat suosiolla jotakin kivenisketeippiä rungon maalin mukaan kirkkaana tai mattana ja asennat esim. hiustenkuivaajalla. Ellei pahasti ryssi asennusta niin noi on lähes huomaamattomia ja voi hyvillä mielin pitää paikallaan vaikka ei paljoa retkeilisikään. Poistaessa lämmittää niin irtoaa helpommin ja turvallisemmin.
Kerran tyhmyyksissä laitoin satulatolppaan kontaktimuovia ja kerrasta opin poistamisen aikana. Tuota, kun ei saa yhtenä palasena irti ja liimajäämät todella tiukassa liuottimellekkin. Uskomatonta, että joku on useamminkin tehnyt tämän virheen. :D
Jami2003
29.06.2021, 16.29
Mulla on tapana sitkeästi olla oppimaton :)
Kombo kiveniskusuoja teippiä yleisimpiin paikkoihin ja sisuri suojaus harvinaisempiin hihnoihin (aina ei suinkaan ole kaikki laukut käytössä) kuulostaa kokeilemisen arvoiselta.
Ei siihen mitään sisuria tarvi ja yleensäkään hihnojen suojaus ei auta mitään vaan suojan pitää olla tietysti rungossa kiinni. Kyllä pelkkä tuhdimpi teippi naarmut estää. Eipä tuohon oikein parempia tapoja ole kuin teipata pidempiä reissuja varten. Ehkä joku pro osaa tehdä tyydyttävän näköisen pysyvän teippauksen, mutta minä tyydyn tuhlaamaan jokaiseen pidempään reissuun talonrakennuksesta ylijäänyttä läpinäkyvää höyrynsulkuteippiä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.