PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mittaradat lähellä Helsinkiä

Jussi71
26.06.2021, 12.39
Missähän olisi mittarata lähellä Helsinkiä, jossa voisi mittarin käydä tsekkaamassa?

JackOja
26.06.2021, 12.55
Nummelassa olis Salpausselän päällä normaaliperusviiva.

puppy
26.06.2021, 13.05
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/208331-Mittaradat-miss%C3%A4-niit%C3%A4-on

Olli L
26.06.2021, 13.31
Ainakin Lahdentiellä on Kuusijärven ulkoilualueen tiehaarasta n. 500 m (+1000m) eteenpäin. Kelvi tekee pientä mutkaa, en osaa arvioida, pitääkö ajaa ajoradalla. Uudella Porvoontiellä on hieman Boxista itään. Hämeenlinnantiellä on Nurmijärven liittymästä kilometri pohjoiseen. Nämä kaikki ovat pois Helsingistä tullessa oikealla puolella.
Kirkkonummella ei kelviltä muistaakseni saa lukemaa, vaatii pokkaa ajaa ajoradalla.

https://kartta.paikkatietoikkuna.fi/ , (karttatasot,liikenneverkot,mittarata), erottuvat kyllä huonosti, tai sitten en vain osaa.

VPR
28.06.2021, 16.15
Velodromi on tasan 400 metriä.

Kupla
28.06.2021, 18.17
Eikös tää ole ihan turhaa hommaa nykyään kun puhelimissa on GPS? Tai sitten vaan mittaa renkaan vierintäkehän?

jalkkis
29.06.2021, 06.36
^GPS ei ole tarkka. Renkaan mittaaminen käsin 0,1cm tarkkuuteen ei ole tarkka.

Olli L
29.06.2021, 07.59
^^ Puhelimen käyttö vaatii telineen ja sääsuojan sekä sähköä lisää aika usein verrattuna mittariin. Erilliset GPS-laitteet ovat turhan kallita verrattuna perusmittariin, jos niiden muita ominaisuuksia ei kaipaa.

Oliko tuo kommentti velodromista piruilua vai onko siellä ajelu suotavaa ja mahdollista (sarjassa tyhmät kysymykseni...)?

marmar
29.06.2021, 09.00
Itse olen käyttänyt ihan 30m mittanauhaa, jos olen halunnut tarkan mittarin. Sitten vaan rengaspaineet kohdilleen ja ajamaan niin monta kierrosta, kun mittanauhan matkalle osuu. Lähtee niin, että ventiili on 0-pisteessä ja pysähtyy niin, että viimeinen täysi kierros on ajettu.

En tiedä onko velodromin käyttö luvallista, mutta ainakin Turussa sinne pääsee, kun nostaa fillarin matalahkon aidan yli ja lähtee polkemaan. Ei kai se siitä rikkikään mene, kunhan menee riittävän puhtailla renkailla ja fillarilla.

Kupla
29.06.2021, 12.07
OK, hyvä tietää. Mulle on riittänyt vierintäkehä millin tarkkuudella ja kalibroinnin tsekkaaminen GPS:llä, mutta jokainen tyylillään.

Risto Koivunen
30.06.2021, 23.04
Ainakin Lahdentiellä on Kuusijärven ulkoilualueen tiehaarasta n. 500 m (+1000m) eteenpäin.

Olen viime vuosikymmenen puolella käynyt tuon Kuusijärven pohjoispuolella olevan pätkän ajamassa, ja oli mielestäni ihan selkeästi merkitty. Mittarini säädötkin taisivat olla melko kohdillaan.

Muistikuvien mukaan tuolla Kuusijärven nurkilla on tosin kesällä melkoinen liikenne- ja pysäköintihärdelli, joten vähän kärsivällisyyttä mukaan, ainakin jos on aurinkoisena iltapäivänä liikkeellä.