Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : E8000 keskiö naksuu - laakerinvaihto?

JarnoP
24.06.2021, 09.02
Moro,

keskiö naksuu, hieman klappia radiaalisuunnassa. Onko tietoa laakereista? Mikä tyyppi, laakerikoodi? Onko joku vaihtanut? Mitä huomioitava jos jotain erityistä?

t
Jarno

ToniH
24.06.2021, 10.01
Moro,

keskiö naksuu, hieman klappia radiaalisuunnassa. Onko tietoa laakereista? Mikä tyyppi, laakerikoodi? Onko joku vaihtanut? Mitä huomioitava jos jotain erityistä?

t
Jarno

Mulla oli saman suuntaista ilmiötä, eli piti polkiessa aikamoista naksuntaa, mikä paheni vain avustuksen lisääntyessä.Käytin takuuseen liikkeessä. Muutama minuutti meni kun korjasivat. Vikana on mun keississä löystynyt spiderin kiristys”mutteri”.

JarnoP
24.06.2021, 10.05
Mulla oli saman suuntaista ilmiötä, eli piti polkiessa aikamoista naksuntaa, mikä paheni vain avustuksen lisääntyessä.Käytin takuuseen liikkeessä. Muutama minuutti meni kun korjasivat. Vikana on mun keississä löystynyt spiderin kiristys”mutteri”.

Tänks, pitääkin tsekata tuo ensin ennen kuin alkaa purkamaan ... saman moinen oire itsellä tai siis pyörässä. Mitä enemmän antaa painetta sitä enemmän naksuu

harald
24.06.2021, 11.48
Minullakin naksui. Kesti hetken ennen kuin keksin että se oli polkimen laakeri joka naksui. Naksui vain kuorman alla, mutta aina suurin piirtein samassa kohtaa kierrosta. Jos on samassa kohtaa kyseessä on tuskin laakeri sen sisäisen vapaarattaan takia.

JRR-1
24.06.2021, 12.08
Minulla naksuminen johtui ilmeisesti loppujen lopuksi rattaan puoleisen kammen kiinnityspulttien löystymisestä, sieltä keskiöakselin päästä siis. Mahdollisesti polkimien rasvaukset vaikutti myös. Nakse kuului ja tuntui kevyellä kuormalla pyörittäessä vasemmassa jalkapohjassa, kerran per kierros samalla kohtaa.