Näytä tavallinen näkymä : Tervareitistö sankivaara-rokua
MMatkaaja
19.06.2021, 23.29
Minkälainen on ajaa tervareitti sankivaarasta rokualle? Tarkotus olis ajaa kyseinen reitti.
Onko paljon tunkkaamista ja kuinka pahasti kastuu kamppeet? Onko ihan ajokelvotonta pätkää paljon?
Pyhä Risti
20.06.2021, 15.14
Minkälainen on ajaa tervareitti sankivaarasta rokualle? Tarkotus olis ajaa kyseinen reitti.
Onko paljon tunkkaamista ja kuinka pahasti kastuu kamppeet? Onko ihan ajokelvotonta pätkää paljon?
Olen ajanut sen Muhoksen ja Rokuan välin jäykällä läskipyörällä.
jotenkin jäänyt sellainen kuva että Rokuaa kohti helpottuu. Utajärveltä oikeinkin nopeaa. Muutama märkä paikka Kajaanitien ylityksen jälkeen matkalla Rokuan suuntaan.
Välillä etujoustoakin tuli ikävä.
Muhoksen ja Oulun väli osin haastava.
Suurin ongelma reitillä pysyminen.
Voisi ola paremmin hoidettu viitoitus, reitillä pysyminen vaatii maalaisjärkeä ja luovaa ajattelua välillä...
Jos omistaa Garminin, siihen voisi varmaan ajaa reitin ja käyttää apuna.
Ajoin tuota reittiä Rokua-Muhos välin nyt touko-kesäkuun vaihteessa kuvan mukaisella kalustolla. Ainakin tuolla osalla reitti oli todella hyvin merkitty. Ilmeisesti siis parannettu noita reittimerkintöjä viime aikoina. Itse reittikin oli ihan ajettavissa tuollaisella kalustolla. Katselin kartalta, että Muhos-Oulu välillä alkaa olla enemmän polkuosuuksia ja ehkä pitkoksiakin?, joten en edes lähtenyt yrittämään siitä eteenpäin.
https://i.imgur.com/8m0nnPT.jpg
Tunkkaamista ei ole oikeastaan yhtään. Eikä oikein märkääkään keskellä kesää. Harmaat muistot vuosilta 2017-2018.
Olen ajanut kerran Sankivaara-Utajärvi välin läskillä ja kerran koko reitin vanhalla 26" etujoustolla teknisimmät pätkät ja pitkoset oikaisten (jatkaen Rokualta vielä Manamansaloon).
Teknistä ja kivikkoa oikeastaan vaan heti Sankivaaran jälkeen. Pitkät pätkät pitkoksia Pilpasuon ja Pällin jälkeen. Utajärvi-Rokua pääosin metsätiepohjaa ja loppujaan aika tylsä pätkä, keskellä kesää ainakin kuivaa.
Kannattaa tuo käydä ajamassa. Varsinkin Utajärvelle asti oikeinkin kiva pätkä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.