PDA

Näytä tavallinen näkymä : Espoo-Kuortti reittivinkkejä

Dosse
18.06.2021, 19.03
Espoo-Kuortti reittivinkkejä kaivataan.Linkitkin mistä löytää käy.
Näin kyllä jossain kuukausi sitten mut nyt ei mun google auta.
Maantiepyörällä menossa joten asfalttia kaipaisin renkaiden alle.

telipyörä
19.06.2021, 22.23
Maisematietä 140 ja loppuun vähän 5-tietä.

Pylöris
19.06.2021, 22.42
https://i.imgur.com/NBjQ1LH.jpg
Älä missään tapauksessa aja pyörällä koko matkaa.

Itse menisin Halvalla paikallisjunalla Turenkiin tai Mäntsään/Hennaan. PK-seudulta ei ole kivaa ajaa suoraan ulos. Liikenteen ja tympeät tiet voi kuitata kokonaan menemällä alun junalla.
Tuuloksessa on jännä kauppa missä lentokoneita ja muuta. Jaalan lähellä Verlan hieno tehdas systeemi. Parhaat reitit ympyröity. Ei kannata ajaa noita mitä neuvottu aijemmin, et saa niistä yhtään muistoa.

Tassu
19.06.2021, 23.43
Lahdesta eteenpäin jotakin, sisältää myös hiekkaa, joten sen osalle löydettävä jotain omin voimin tai jonkun muun avustuksella.
2 reittilinkkiä löytyy seuraavasta linkistä.
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?32608-Kuvaraportteja-py%C3%B6r%C3%A4lenkeilt%C3%A4&p=2996966#post2996966

(https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?32608-Kuvaraportteja-py%C3%B6r%C3%A4lenkeilt%C3%A4&p=2996966#post2996966)Olen ajanut Lahdesta myös Mäntyharjulle Nurmaan kautta, jolloin Kuorttiin mennäkseen joutuis vähä niinku tulee takaspäin.

Mutta tuo 5-tie. En ole ajanut, mutta luulen, että ei kiva.

Dosse
20.06.2021, 19.21
Maisematietä 140 ja loppuun vähän 5-tietä.
Kiitos kaikille!
Varmaan yritän tätä suorinta kun ajatuksena on mökille mennä ja sieltä palata.
Kiitos myös näköalareiteistä mutta tällä kertaa ajatuksena suorinta ja kovaa ;)

telipyörä
20.06.2021, 19.41
Ei tarvitse ajaa kuin kolme kilsaa viitostien laitaa Koskenmyllyn jälkeen niin pääsee vanhalle vitoselle (Paasontie).

telipyörä
21.06.2021, 09.11
Pahaksi onneksi Lahti-Vierumäki -osuudella on tietyö, jota tehdään jyrsimällä.

tikola
21.06.2021, 16.16
Eikö muka Turengin ja Orimattilan välissä mene mitään - menee. Eli itse katselisin Kärkölä-Vääksy akselia, jossa on kyllä ihan hyvin pyöräiltävää asvalttia. Jos nopeus on kriteeri, niin kovin paljon ei ole syytä poiketa vanhalta nelos/vitostieltä. Se on se vetävin ura, mutta loppupään detaljit ratkaisevat, eli menetkö Kuortin ABC:lle vain jonnekkin reilusti siitä sivuun, joka avaa muita vaihtoehtoja. Maisemien ja ajon rauhallisuuden kannalta menisin Hyvinkää-Kärkölä-Hämeenkoski-Vääksy-Pulkkilanharju ja sieltä sitten kohti Kuorttia.

Mutta kuten sanoin - detaljit alku ja loppupaikasta vaikuttavat asiaan aika paljon.

Dosse
24.06.2021, 22.29
Eikö muka Turengin ja Orimattilan välissä mene mitään - menee. Eli itse katselisin Kärkölä-Vääksy akselia, jossa on kyllä ihan hyvin pyöräiltävää asvalttia. Jos nopeus on kriteeri, niin kovin paljon ei ole syytä poiketa vanhalta nelos/vitostieltä. Se on se vetävin ura, mutta loppupään detaljit ratkaisevat, eli menetkö Kuortin ABC:lle vain jonnekkin reilusti siitä sivuun, joka avaa muita vaihtoehtoja. Maisemien ja ajon rauhallisuuden kannalta menisin Hyvinkää-Kärkölä-Hämeenkoski-Vääksy-Pulkkilanharju ja sieltä sitten kohti Kuorttia.

Mutta kuten sanoin - detaljit alku ja loppupaikasta vaikuttavat asiaan aika paljon.

Noh!
Nopeus ei toki ykkönen mutta suorin ja asfaltti olis must. Tänä vuonna vetänyt vaan metrejä pituus ja korkeus suuntaan trainerillä.
Pitää piirtää reitti Ride With GPS ja katsoa mitä tuo luo?
Ja tämä Lahti-Vierumäki oli vanhaa?

Dosse
24.06.2021, 22.33
Ja vähän rupes kiinnostaa paluu Porvoon kautta,
Kuortista Porvooseen.....Loppu helppoa;)

touristi
27.06.2021, 15.20
Kyllä. Porvoo - Artjärvi on tosi mukavaa ajettavaa.