PDA

Näytä tavallinen näkymä : Äänestitkö kuntavaaleissa 2021?

Nickname
13.06.2021, 10.54
Kysely äänestitkö kuntavaaleissa 2021 vaiko et ? :seko:

Halutessaan voi kertoa ketä äänesti ja miksi tai miksi jätti äänestämättä, jos haluaa pitää asian vaalisalaisuutena voi jättää kertomatta.

tempokisu
13.06.2021, 11.06
Äänestin ekaa kertaa kuntavaaleissa. Aiemmin on ollut ihan sama, mutta nyt oli tärkeää äänestää ehdokasta joka on eniten ratikkavastainen. Jos joku on niin älyttömän kiinnostunut :D niin ehdokkaani selvittäminen ei ole kovin vaikeaa. Pirkkala - ei ratikkaa.
Olikin aikaa kun viimeksi kävin äänestämässä....mihin nyt mennään, kelpaako ajokortti henkilöllisyyden todistamiseksi ( ei olisi halunnu kaivaa sitä henkilökorttia...) no riitti. Jaha, minne nyt...no oli tämäkin operaatio.

MV
13.06.2021, 12.06
Olihan tuosta edellisestä kerrasta jo parisen vuotta ja koronan takia oltiinkin eri paikassa mutta hyvin tuo meni. Vaalipullalle sitten iltapäivällä.

callahan
13.06.2021, 12.56
Olen äänestänyt aina. Edustan duunareita ja katson jotta persut on se lähin omia arvojani. Vaalikoneessa tais kyllä mennä joku demari ohi...

MRe
13.06.2021, 13.34
Khyl. Nainen, itähelsinkiläinen ja oikealta ohi.

Laroute
13.06.2021, 13.51
Hyvä Perussuomalainen ehdokas sai ääneni.

kaakku
13.06.2021, 14.04
Vasemmistoliittoa niinku aina

IJa
13.06.2021, 14.15
Hyvä Perussuomalainen ehdokas sai ääneni.Sama täällä [emoji106]

Lähetetty minun ONEPLUS A5010 laitteesta Tapatalkilla

Ohiampuja
13.06.2021, 14.41
Hyvä Perussuomalainen ehdokas sai ääneni.
Onko tuollaista olemassakaan? ;)

Olen äänestänyt joka vaaleissa vuodesta 87 lähtien. Paitsi osuuskauppa- ja seurakuntavaaleissa.

callahan
13.06.2021, 14.45
Onko tuollaista olemassakaan?

Tässähän kysytään äänestitkö ja halutessaan saa kertoa kannan. Toki toisten mielipiteitä saa arvostella mut toi sun kannanotto on mun mielestä perseestä!

fiber
13.06.2021, 14.45
Olipa harvinaisen vaikea löytää ehdokas, puolueesta puhumattakaan. Ja vanhempaa kuin koskaan aiemmin. Ehdokkaan taustoittavalla nettisivulla on kuva, jossa hän mainostaa olevansa "Ny kraft för 80-talet"!

Firlefanz
13.06.2021, 15.14
Kaksi menetelmää: (1) valitse se puolue jonka ehdokkaat ja kannattajat ovat vähiten kunnostautuneet haukkumalla, panettelemalla jne jne muita puolueita, niiden ehdokkaita ja kannattajia tai (2) valitse se puolue jota on eniten haukuttu, paneteltu jne jne.

Ehdokkaan valinnassa on myös kaksi vaihtoehtoista tapaa: (1) valitse joku joka valitaan varmasti, tällöin voit kokea olevasi voittajan puolella etkä ole vaarassa kokea että "äänesi on mennyt hukkaan" (vaikka se ei vaalijärjestelmässämme toisaalta koskaan mene täysin hukkaan) tai (2) valitse joku jonka arvelee olevan kiikun kaakun; tällöin voit kokea tiettyä urheilullista jännitystä ja jos ehdokas sattuu "menemään läpi", voit kokea olleesi mukana luomassa tulevaisuuden politiikon uraa.

Arvojen - mitä ne nyt sitten ovatkaan - perusteella voi äänestää seurakuntavaaleissa. Kuntavaaleissa puolueiden tai ehdokkaiden arvoihin tuijottamalla lähinnä vain hakee tukea minäkuvalleen tai mahdollisesti pettää itseään.

PS Äänestin, koska en ole tähän mennessä keksinyt miksi hitossa minun pitäisi jättää äänestämättä.

fob
13.06.2021, 15.18
Äänestin, koska vain annettu ääni vaikuttaa.

Travelkicking
13.06.2021, 15.43
Piti mennä aamupv-fillaroinnin yhteydessä vaalilukaalin kautta, mutta kummallakaan ei ollut maskia mukana. No autolla käytiin sitten lenkin jälkeen. Hieno ajoilma - juuri ketään ei ollut liikkeellä. Politiikassa suomalaisten asioita ajavat vain kristilliset ja persut. Toiselle ainakin 1 ääni.

mpk
13.06.2021, 15.47
Kyllä mä äänestin.

pulmark
13.06.2021, 15.58
Juu, vaihdoin ehdokkaan vähän nuorempaan, sukupuoli pysyi samana - nainen. Ihan ulkonäön perusteella tein lopulta ratkaisun, teemat säilyi aika samoina, eikä ole poliisin esitutkinnassa, enempi law & order tyyppinen henkilö.

MV
13.06.2021, 16.44
Jaa täällä pitää ihan antaa vihje että ketä äänesti. Tietenkin rodullistettua nuorta feministiä jonka luulen mutten oleta olevan nainen. Vaalikoneita selailemalla lähinnä. Tämä löytyi Hesarin koneesta vaikka kyllä minä sen tyypin tiesin ennalta. Lisäksi tulee katsottua kuinka tn pääsee läpi. Mieluiten noita kiikun kaakun ehdokkaita, varajäseniksi oppimaan tavoille.

TERU
13.06.2021, 17.21
Helppo juttu kun naapuri on ehdokkaana.

Muutoinkin tuo ollut vähän kuin galluppiin osallistuminen omalla kohdalla, jokseenkin kaikki puolueet käyty läpi, joskus jopa sopiva puolue ja sieltä mukavan näköinen naisehdokas, tunnen olleeni hyvällä asialla ikään kuin partiolainen konsanaan. Puolueen viimeisellekin jokunen ääni.

Jami2003
13.06.2021, 18.51
Meinasin unohtaa mutta kävin sittenkin...

JackOja
13.06.2021, 19.01
Äänestin. Naista vähiten huonosta jengistä. Todnäk valitaankin.

F. Kotlerburg
13.06.2021, 19.07
Äänestin. Kaikki jotka ei äänestäneet samaa ehdokasta äänestivät väärin.

telipyörä
13.06.2021, 19.41
Olen kertonut jo aiemmin, joten en toista tässä.

Joni Kani
13.06.2021, 19.51
Äänestin aivan mahtavaa Vihreää naista [emoji172]

Ohiampuja
13.06.2021, 20.07
Pakko tunnustaa että omat ehdokkaat on monesti tulleet aika marginaaleista ja harvoin ovat päässeet läpi.

Mutta periaatteena on äänestää alle 50 vuotiasta naista siihen asti, kunnes sukupuolijakauma on saatu suurin piirtein tasan.

Ohiampuja
13.06.2021, 20.10
Toki toisten mielipiteitä saa arvostella mut toi sun kannanotto on mun mielestä perseestä!
No jaa, huomasitko sen hymiön siellä perässä? Toisaalta tulee täällä niin kovaa persuhehkutusta että kyllä vähän kritiikkiäkin pitää sietää. :)

callahan
13.06.2021, 20.24
No jaa, huomasitko sen hymiön siellä perässä?

Kyllä huomasin, noista ei ota aina pirukaan selvää. Tai en ainakaan minä.

fiber
13.06.2021, 20.28
Kannattaa äänestää sellaista, joka valitaan ja tulee vaikuttamaan jossain lautakunnassa tai vastaavassa toimielimessä. Sitten muistaa olla yhteydessä edustajaansa keskeisten asioiden osalta. Minäkin hyväksyin ehdokkaan kaveripyynnön mielelläni, ja pääsimme jo sen verran keskustelun alkuun, että on helppo olla yhteydessä jatkossa kun asiaa tulee.

kaldera
13.06.2021, 22.46
Kävin tänään äänestämässä ja yksiäkään vaaleja en ole jättänyt väliin, siis kunnallis-, eduskunta- tai presidentinvaaleja. Puoluetta vaihdoin ensimmäistä kertaa. :eek:

tempokisu
14.06.2021, 00.45
Pakko tunnustaa että omat ehdokkaat on monesti tulleet aika marginaaleista ja harvoin ovat päässeet läpi.

Mutta periaatteena on äänestää alle 50 vuotiasta naista siihen asti, kunnes sukupuolijakauma on saatu suurin piirtein tasan.

Äänestin yli 50-vuotiasta miestä, ja kun nyt miettii niin kun olen jossain äänestänyt niin näin on aina ollut...
Mikä saa tamperelaiset äänestämään Anna-Kaisa Ikosta, Tampereen keskustan tuhoojaa?? ....oho, Ohiampuja onkin tamperelainen :D

ps. te joilla on liikkuvaa kuvaa sisältävä avatar, mä joudun siirtämään postauksenne näytöltä pois kun sitä avatarta ei vaan voi katsella! eli teidän viestejännekään ei kovasti voi lukea.

pps. Markus Kuotesaho pääsi valtuustoon, onnittelut :D...Siikajoella?

JackOja
14.06.2021, 07.56
Äänestin. Naista vähiten huonosta jengistä. Todnäk valitaankin.

Joo näinpä kävi.