Näytä tavallinen näkymä : Scott Spark 2022
https://www.pinkbike.com/news/2022-scott-spark-integration-for-the-next-generation.html
Onpa mukava nähdä pitkästä aikaa jotain uutta innovaatiota, vaikka tuo ikävästi sähköpyörää muistuttaakin. Pisteet Scottille, piristävän erilainen.
No on kyllä! [emoji2962]
Todella kliinin näköinen pyörä!
Mikähän jumppa sitten lienee iskarin irroitus huoltoa varten..? [emoji28]
Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla
vaikka tuo ikävästi sähköpyörää muistuttaakin.
Kieltämättä saattaa tulla paheksuvia katseita alan harrastajilta :D
Aika nättiä. Iskari tippuu varmasti tuon luukun kautta aika iisisti.
F. Kotlerburg
10.06.2021, 10.52
Ihan mielenkiintoinen. Pikkasen töpö geometria, mutta suunta on hyvä.
Tuossahan näyttää olevan luukku mistä pääsee iskarin yläpäähän käsiksi ja tuon alemman luukun kautta se putoaa pois. Ei kai iskarin irroitus mikään ongelma ole. Se voi olla, että tuohon ei mitä tahansa aftermarket-iskaria sitten laiteta. Sinänsä en tiedä onko iskarin piilottaminen rungon sisään hyvä idea.
Suojassa ravalta ja pölyltä tuolla luukussa tuo iskari. Häätyy alkaa kyttäileen mihin hintaan ton alumiinisen 900:sen sais
Ihan mielenkiintoinen. Pikkasen töpö geometria, mutta suunta on hyvä.
Mitä meinaa töpö? Näyttää omaan silmään erinomaiselta polkuajoon, mihin se on suunniteltukin.
F. Kotlerburg
10.06.2021, 11.04
Mitä meinaa töpö? Näyttää omaan silmään erinomaiselta polkuajoon, mihin se on suunniteltukin.
Vähän lyhyehkö.
Mitä meinaa töpö? Näyttää omaan silmään erinomaiselta polkuajoon, mihin se on suunniteltukin.[emoji2361]
Legendaariselle linjalle uhkaa keskustelu mennä heti alkuun... [emoji1787][emoji1787]
Jos termi "töpö" ei ole tuttu niin suosittelen lukemaan "jäykkäperä"-ketjun läpi.. [emoji1318][emoji23][emoji23]
Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla
Keulakulmat loivenee. Saapa nähä että missä menee raja, jolloin alkaa olemaan tarpeeksi löysää. Poikkeuksena tosin Canyonin Lux:ssa 70°, graveleissakin mennään jo samoissa lukemissa. Mutta lujaa tuo MVdP näyttää silti pääsevän Luxilla.
JohnnyBuzz
10.06.2021, 11.41
Pakko sanoa, että aikas kiinnostava uutuus. Scott ei oo ollut mulla kovin korkealla listalla, vaikka ihka ensimmäinen maastopyöräni kyseiseltä brändiltä oli. Toi trail-versio ois aika pitkälti sellainen, jota trail-pyörältä oon hakenut eli max. 130 mm joustoa ja kohtuullisen loiva keulakulma. Jos budjetti ei olis esteenä, niin Transitionin Spur on ykkössijalla ja Propainin Hugene toisena (joskin siinä on keulassa 140 mm joustoa). Tää kyllä nousee tohon kamppailuun hyvin. Saapi nähä mihin hinnat osuvat ja ilo huomata, että myös alu-versio on tulossa tarjolle. Kiinnostaa myös tietää, mihin noiden painot asettuu. Tossa olis aika passeli peli Etelä-Suomen polku ajoon, kun bike parkeihin löytyy 180 mm molemmista päistä joustava jyrä. Mitenhän toi suojassa oleva iskari vaikuttaa huoltoväliin? Vois kuvitella, että pidentää sitä ihan merkittävästi.
Eri runkoversioiden painot:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210610/f9deafd9673317f4bd8b3b134b7d14da.jpg
https://www.brujulabike.com/new-scott-spark-2022/
Ja verrattuna kilpailijoihin:
Specialized S-Works Epic EVO – 1,659g
Orbea Oiz OMX – 1,740g
Scott Spark RC HMX SL (OLD) – 1,799g
Specialized S-Works Epic – 1,869g
Scott Spark RC HMX SL (NEW) – 1,870g
Cannondale Scalpel Hi-Mod – 1,910g
Trek Supercaliber – 1,933g
Santa Cruz Blur 4 – 1,933g
Giant Anthem Advanced Pro 29 – 1,983g
Canyon Lux CF SLX – 1,922g
Merida Ninety-Six RC – 2,064g
Kokonaispaino sitten kiinni siiitä, mitä osaa pulttaa kiinni. Esim. Schurterin uusi työkalu 10,5kg.
https://www.brujulabike.com/nino-schurter-new-scott-spark-2022-in-detail/
Hirmu painava rotjake. Ehkä tämä voisi silti mennä harkintaan, mahtuu sentään kaksi pulloa :)
JohnnyBuzz
10.06.2021, 15.25
Yllättävän painava toi alloy. Onkohan siinä pelkkä runko vai takaiskari mukana? Onkohan noista hybridiratkaisuista millaisia aiempia kokemuksia? Ihan liikaa ei tällä hetkellä taida olla sillä setupilla markkinoilla pyöriä tällä hetkellä.
Onpa mukava nähdä pitkästä aikaa jotain uutta innovaatiota, vaikka tuo ikävästi sähköpyörää muistuttaakin. Pisteet Scottille, piristävän erilainen.
Eipä tuossa kovin paljon uusia innovaatiota ole- Bold cyclesilla on tuollaisia "iskari" piilossa olevia malleja ollut jo vuosia. Scott taitaa omistaa
kokonaan tai osan Boldista ja nyt sieltähän ideat on otettu Sparkin uusimpaan versioon. Siisti toteutus kylläkin.
Yllättävän painava toi alloy. Onkohan siinä pelkkä runko vai takaiskari mukana?
Iskarin kanssa nuo painot ilmoitettu.
hartsa24
23.06.2022, 10.26
Onkos kukaan hommannut kyseistä pyörää? Kokemuksia?
Onkos kukaan hommannut kyseistä pyörää? Kokemuksia?
Minulla on ollut keväästä saakka Spark RC Team (XT-osia). Se on ensimmäinen täpäri minulla, joten enpä osaa kamalasti vertailla mihinkään. Vielä ei ole tarvinnut piilotettua iskaria huoltaa. Jouset joustavat hyvin, laukkuja saa bikepackingiin kiinni hyvin, kaikki muukin on mielestäni hyvin :D
Itse hankin pari viikkoa sitten Spark 950 mallin. Tykästyin heti koeajolla, koko oli itelle just sopiva ja mainio ajotuntuma. Verrattuna edelliseen Cannondale Habit 5 tämä on huomattavasti ketterämpi, tehokkaampi polkea ja sporttisempi. Kolmiasentoinen jousituksen lukitus on kyllä mainio ja sitä on tullut paljon käytettyä. Nykyisellä setupilla Cannondalessa on kyllä mainio jousitus joka tasoittaa epätasaisuudet paremmin. Iso plussa Scottissa on paikka kahdelle pullolle, mikä puuttuu Cannondalesta.
https://www.xxl.fi/scott-spark-970-elite-22-taysjousitettu-unisex-maastopyora-sininen/p/1201720_1_style
Scott tarjouksessa
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.