PDA

Näytä tavallinen näkymä : Merkki vertailu

Meimi
07.06.2021, 00.46
Ihan tälläinen yleinen hauskanpito kysymys eli nimeä top 5 parasta maantiepyörä merkkiä? :)

JohannesP
07.06.2021, 01.19
Jos hauskaa haluaa pitää niin pitäisi kysyä levy vai vannejarrut maantiepyörään.

nure
07.06.2021, 09.09
Vaikka viisi italialaista teräsrunkoista...

Sambolo
07.06.2021, 21.08
Yosemite
Helkama
Tunturi
Triacle
Solifer

IHD
07.06.2021, 21.35
^tuossahan niitä tulikin jo, ehkä kuitenkin pudottaisin Helkaman ja Tunturin tuosta listasta ja lisäisin Gardemaisterin ja Sardan
tilalle.

Joni Kani
07.06.2021, 22.47
^^(pe)Nishiki on ehdoton

Mcross
07.06.2021, 23.39
Specialized Aethos
Look 785 Huez rs
Trek Emonda
Canyon Ultimate CFR
AX-lightess BENOTTI VIAL evo

Noista jonkun mä itse valitsisin. Järjestystä en uskalla sanoa, kun en niin tarkkaan ole ostohousut jalassa tutkaillut niitä. Ylämäkeen on kivompi polkea kevyttä fillaria. No kaikki noista ehdokkaista kuitenkin päätyisi UCI:n kieltolistalle, kun haluan seuraavan maantiepyörän jo olevan alle 6,8 kg ja sellainen on nykytekniikalla helposti toteutettavissa. Nykyisestäkin maantiefillaristani sais alle 6,8 kg kiekkoja vaihtamalla, mutta siinä ei ole levyjarruja. Eiköhän tässä parin vuoden sisällä tartte laittaa ne ostohousut jalkaan.

Antsa41
08.06.2021, 01.52
Yosemite
Helkama
Tunturi
Triacle
Solifer
Itse olen omistanut yhden Yosemiten ja kaksi Tunturia. Täysjousto-Yosemite maksoi muistaakseni 165 € vuonna 2005. Se onkin ainoa pyörä, mikä minulta on varastettu eli haluttua tavaraa. Tosin olin oikeastaan vain helpottunut, että se 2 vuotta kestäneen lukitsemattoman säilytyksen jälkeen jollekin kelpasi.

Tunturi ratsastaa aallon harjalla ja heillä on mallistossa jopa kaksi gravel-pyörää, joista toinen on sähköavustettu. Tosin ainakin omissa silmissäni brändin maine paranisi huomattavasti, jos kotisivut tarjoaisi geometriatietoja.

Xtreme taitaa olla myös hyvä maantiepyörä merkki. Myös Power tekee suosittuja pyöriä ja on tainnut vallata ison osan Triaclen aiemmin täyttämästä markkinasegmentistä.