PDA

Näytä tavallinen näkymä : Canyon Pathlite:ON 7.0



Joona88
06.06.2021, 15.02
Moi!

Mielelläni kuulisin kokemuksia otsikon pyörästä! Mitä hyvää? Mitä huonoa? Jos jengillä olisi jo kokemusta tuosta vehkeestä. Pyörä tulisi kylillä kruisailuun ja ehkä myös joskus työmatkoille (2x22km). Tarkoitus olisi muutenkin alkaa tekemään nuo kaupassa käynnit ja treeneissä käymiset fillarilla. Ajettava alusta tasaista 80% asfalttia ja 20% hiekka/soratietä. Olisikohan tuo hintansa väärti? Yhtäkään aloitusta en tuosta löytänyt.

Linkki fillariin:
https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/retkisahkopyorat/pathlite-on/pathlite-on-7/2800.html?dwvar_2800_pv_rahmenfarbe=BK

Kuminauha
06.06.2021, 15.08
Ihan pätevältä vaikuttaa tuohon kuvaileemaasi käyttöön. En keksi syytä miksi pitäisi jättää kauppaan. Ihan laatuosat. Joustokeula nyt ehkä vähän turha mutta toisaalta tuo se vähän mukavuutta lisää kruisailuihin.

s.ilmarinen
06.06.2021, 17.44
200km ajellut moisella. Lokasuojat on laadukkaat, valoista nyt ei muuta osaa sanoa kuin että huomioarvo lyhkäisilläkin on hyvä ja syttyvät virtojen kytkemisestä, kunhan eka on pitkällä + napin painalluksella aktivoinut käyttöön.

Valoissahan on pitkät ja lyhkäset erillisestä painonapista jossa pitkillä palaa sininen valo.

Moottori on ihan kiva, vähän ihmetellyt jopa miksi gen4 tuollaiseen laitettu.

Ekan täys latauksen jälkeen range oli ecolla pikkasen vajaa 70km.

Nyt muutaman kerran ajon ja latauksen jälkeen turbolla oli eilisellä lenkillä turbolla 90km ja ecolla 186km.

Hiekktietä tulee jonkun verran joka ajoilla ja siinä ihan mukavaa meno aika pienillä paineilla tulee ajettua ja varmaankin siitä johtuen meno aika raskasta avustuksen yläpuolella.

26.8km/h taitaa avustus katketa ja eipä oikein muusta kuin äänestä huomaa.

Keulan toimintaa ei oikeastaan huomaa tiellä ajossa ollenkaan, oikeastaan sama onko lukittu vai täysin auki.

Kalliolla jossa juurakkoa, niin ihan kohtuullisesti toimii jousitus.

Satula vähän outo, kun "mokka nahkaa" lähtee housut jalasta jos yrittää liukua satulassa.

Gripeistä tykkään tuo mukavuutta ja mahdollisuutta pikkasen vaihdella asentoa.

Vaihteista en oikein osaa kommentoida, kun eka maastopuolen osasarja. Aika kolahduksen pitää vaihtaessa, ehkä kuuluu asiaan. Hyvin vaihtuu toki.

Jarrut vinkuu kastuttua, esim pesun jälkee, mutta sähkiksellä helppo saada vinkuna pois, kun laittaa turbon päälle ja ykköstä silmään ja jarrua niin paljoin kun pystyy ja ajaa vaikka 30 metriä, niin ei vingu enää sen jälkeen.

Akun voi ladata pyörässä ja irrallaan suoraan laturilla.

Emtb moodi on maastossa hienosti toimiva.

Kaikkinensa olen ollut todella tyytyväinen.

Tosiaankin pitikin grand Canyon:on 9 ostaa, mutta pitkän odotusajan tähden tuohon päädyin, eikä kyllä ole harmittanut

s.ilmarinen
06.06.2021, 17.47
Niin tuollahan täytyy ajaessa olla molemmat renkaat aina maassa, on oikein varoitustarra rungossa.

tinke77
06.06.2021, 17.59
Osta pois vaan, kaikkineen toimiva ja hyvin varusteltu paketti. Menee sorat ja asfaltit hyvin. Lokasuojat jämäkät ja suojaa erittäin hyvin. Tuo boschin gen 4 myös hyvä moottori toiminnaltaan. Meillä puolisolla tuollainen ja kovasti tykkää. Itsekin olen testannut. Vaihtamisen suhteen olen huomannut, että aika tarkka vaihtamistekniikasta, mikäli veto päällä moottorissa, mutta äkkiä oppii. Muutenhan voimansiirto perusvarmaa shimpan xt/deorea. Se yllätti, kuinka hyvin pyörä rullaa ja kulkee ilman avustustakin.

Joona88
06.06.2021, 19.57
S.ilmarinen

Kiitos hyvästä vastauksesta! Nuo ranget taitaa olla sillä 8.0 versiolla, eli 2n akun versiolla? Muutenhan fillarit samanlaiset suurilta osin.

Joona88
06.06.2021, 20.20
Kiitos vastauksesta myös tinke77, onko puolisollasi juuri tuo 7.0, eli yhden akun mankeli? Osaatko sanoa miten hyvin siinä on akku riittänyt? Painin kauan sen 8.0 ja 7.0 välillä mutta alan kallistua tuohon 7.0, koska harvemmin sitä tulee yli 100km lenkkejä vedettyä ja se on 600€ halvempi.

tinke77
06.06.2021, 21.53
On juurikin tuo 7.0. Myös 6.0 on täysin sama pyörä, mutta eri väri ja ilman valoja/lokareita/tarakkaa. Akun kesto riippuu tietysti paljon millä avustuksella ajaa ja kuinka pyörittää. Mutta noin karkeasti sen 100km ajelee esim. tour avustuksella, joka on mielestäni jo hyvinkin riittävä tiellä ajeluun.

s.ilmarinen
06.06.2021, 22.11
S.ilmarinen

Kiitos hyvästä vastauksesta! Nuo ranget taitaa olla sillä 8.0 versiolla, eli 2n akun versiolla? Muutenhan fillarit samanlaiset suurilta osin.7 yhdellä 500Ah akulla

s.ilmarinen
06.06.2021, 22.14
Tuohon toki vaikuttaa minkälaista nopeutta ajelee. Tuossa olin ajellut vajaa 10 km siinä rajoittimen tuntumassa. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210606/d24228dde974783b1141ab4843cbbd6a.jpg

Joona88
06.06.2021, 23.34
Tuohon toki vaikuttaa minkälaista nopeutta ajelee. Tuossa olin ajellut vajaa 10 km siinä rajoittimen tuntumassa. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210606/d24228dde974783b1141ab4843cbbd6a.jpg

kiitos, tuo vaikuttaa kestävän siis todella hyvin tuo akku

Napsteri
09.06.2021, 10.53
Samaa pyörää oon katsellut ja aika lähellä jo ostaakkin. Toinen vaihtoehto on Trek Powerfly 4 equipped. En oikein osaa tehdä vertailua esim. pyörissä käytettyjen osien suhteen. Kummassa saa enemmän vastinetta rahalle? Moottori on kummassakin sama.

Kuminauha
09.06.2021, 12.01
Canyonissa on paremmat voimansiirron osat ja laajempi välityssuhde alue. Myös Canyonin vannekehät ainakin googlen perusteella ovat tubeless yhteensopivat. Myös jarrut taitaa olla canyonissa vähän paremmat.

Napsteri
09.06.2021, 18.10
Tekis mieli kyllä tuohon Canyoniin kallistua. Pari sataa halvempikin. Mitenhän tuommosen netistä ostetun pyörän kasaaminen itse. Kuinka vaikeaa se oikeasti on?
Onko Canyonilla Suomessa (Oulussa) jotain tiettyjä huoltoliikkeitä vai huoltaako noita periaatteessa mikä tahansa pyöräliike?

Föhn
09.06.2021, 18.31
Tekis mieli kyllä tuohon Canyoniin kallistua. Pari sataa halvempikin. Mitenhän tuommosen netistä ostetun pyörän kasaaminen itse. Kuinka vaikeaa se oikeasti on?
Onko Canyonilla Suomessa (Oulussa) jotain tiettyjä huoltoliikkeitä vai huoltaako noita periaatteessa mikä tahansa pyöräliike?
Oisko tässä vastausta kysymyksiisi. https://youtu.be/HQyc1XdwqJw
perushuollot pystyy tekemään mikä tahansa asiantunteva pyöräliike. Moottorille sitten asia voi olla toisin. Mutta senkin suhteen luulisin että keneltä kyseisen motin huolto-osaamista löytyy se myös sen huoltaa. Suvalassa on kuulemma nuivaa suhtautumista muualta ostettetuihin pyöriin joten sen varmaan joudut skippaamaan ongelmatilanteissa.

s.ilmarinen
09.06.2021, 21.13
Kasaamista ei paljoa kannata pelätä, pahvilaatikko auki.

Etu akseli haarukasta pois, jarrupalojen välistä muovi. Eturengas paikalleen, akseli reikään ja kiristys.

Satulatolppa pujottaa rungosta sille löytyvään reikään ja mukana tulleella momenttiavaimella pultti kiinni, niin ja pussista tahnaa putken päälle.

Polkimet kiinni, ei voi väärin asentaa, kun sopii vain oikeisiin kierteisiin, avain löytyy pussista.


Ojaustanko ei ollut irti, tais se täytyä kääntää suoraan.

s.ilmarinen
09.06.2021, 21.18
Alkuun ajelin minimi paineilla, oliko se nyt jotain 1.7bar, viimeksi lähdin ajatuksella ajaa pelkkä maantie lenkki ja nostin paineet 3bar.
Asfaltilla ihan hyvä, mutta hiekkatiellä siirtyessä tiputin paineet takaisin alle 2 baariin. Alkoi täristämään ihan turhaan. Elikkä jatkossa asfaltilla ehkä 3 ja muu ajo minimillä.

Joona88
12.06.2021, 14.14
Moi taas!

Pyörä on nyt tulossa minulle, toimitus tehtaalta piti tapahtua 7.6-11.6, mutta pientä viivettä näyttää sielä olevan. Josko se ensiviikolla jo lähtisi tänne tulemaan! Pyöräkuume on valtava, kaikki varusteet on ostettu valmiiksi! Laitan vähän omia mietteitä pyörästä, kun saan siihen vähän kilometrejä alle.

Napsteri
22.06.2021, 20.18
Nyt olis lähdössä Pathlite tilaukseen. Jäin vain empimään tuota kokoa. M-kokoa ehdottaa minun mitoilla 182pituus, 89 jalan sisäpituus. Kuinka pieleen tuossa voi mennä jos sen M-koon ostaa? Tuntuu hassulta, vaan eipä tuota kait voi vaatekokoon (xxl) verrata :D

Travelkicking
23.06.2021, 09.25
Laitoin canyonin laskimeen mittani 178/84. Laskin antoi 2-3 cm matalammat arvot siihen nähden, mitä käytän paraikaa omassa fätissä. Siinä runko on 21" eli 53 cm - ostokuitissa lukee 19 ". Itse en M-kokoon koskisi, jollei ole pakko, esim. vuokraamossa koot kortilla.

Napsteri
23.06.2021, 10.59
Meinaat, että L-koko olis parempi? Pitää käydä mittaamassa nuo omat nykypyörät ja vähän vertailla. M-kokoa olis ollut suoraan varastossa, L-koossa näyttävät toimitusta heinäkuun puoleen väliin.

Dude
23.06.2021, 11.18
Meinaat, että L-koko olis parempi? Pitää käydä mittaamassa nuo omat nykypyörät ja vähän vertailla. M-kokoa olis ollut suoraan varastossa, L-koossa näyttävät toimitusta heinäkuun puoleen väliin.
Appiukko osti Pathline:ONin viime kuussa ja sillekin laskuri ehdotti M-kokoa. Pistin kuitenkin ostamaan L:n ja oikean kokoinen toi on. Mitat 183/86 appiukolla.

s.ilmarinen
23.06.2021, 22.21
Näköjään taitaa aika kevyesti kulkea, viime lenkille lähteissä näytti rangeksi ecolla 198km, tulee ajettua aika paljon avustuksen loppumisen ja sen päälle olevaa vauhtia, niin näyttö laskee avustuksen maxsimit seuraavaan täyteen lataukseen uusiksi.

Ja 500Ah akulla. Eikä ole akun jäljellä olevaan lataukseen juurikaan eroa onko ajanut koko lenkin tour taikka Turbo asetuksella. Siis jos ajelee tietä pitkin, maastossa kulutus ihan eri.

s.ilmarinen
15.07.2021, 16.31
600 km kohdalla eka rengasrikko. 5mm pitkä viilto keskellä päälli ja sisäkumia.

Ei näköjään soratie ajeluun kovinkaan käypäset renkaat.

On kyllä ohut päällikumi nappuloiden välistä.

Hyvin kuului suhina, kun lokasuoja korosti vuoto ääntä.

Napsteri
30.07.2021, 09.20
Toissapäivänä sain pyörän. On upea laite. Ihan nauratti kuinka paljon siinä on tehoa kun lähdin ensimmäistä testilenkkiä ajamaan.

s.ilmarisen listaa on helppo kompata:

-Moottori on tehokas, ehkä jopa turhan tehokas. Käytännössä asfaltilla ei tarvi Eco-asetusta tehokkaampaa. Turbo on jo naurettavan tehokas.
-Avustuksesta kuuluu pieni ääni. Avustus loppuu 26.8kmh kohdalla. Käytännössä tuolla tulee hyvällä tiellä ajettua aina nopeampaa kuin avustus
-Sähköpyörän edun huomaa minusta parhaiten ylämäessä, liikkeellelähdössä ja tiukoissa mutkissa. Pyörä kiihtyy mutkaan hidastuttaessa nopeasti takaisin matkavauhtiin.
-Osat on laadukkaan oloisia
-Pyörä oli hyvin paketoitu ja helppo kasata
-Lokarit on hyvät. Tosin soratiellä sinne väliin jää pikkukiviä kolisemaan.
-Keula on ilmeisesti eri kuin Pathlite 6:on mallissa. Ainakaan säätöpumppua ei tullut mukana. Ensimmäinen joustokeula niin en osaa vertailla onko se hyvä vai ei. Käytännössä keulan huomaa hyvällä tiellä ainoastaan kovassa jarrutuksessa jolloin pyörä niiaa eteenpäin
-Vaihteet rutisi aluksi kovasti vaihdettaessa. En tiedä säätyivätkö itsestään käytössä vai osaako niitä nyt paremmin 30km ajon jälkeen käyttää
-Satula on "mokkanahkaa", mutta siihen tottui nopeasti
-L kokoinen pyörä vaikuttaa olevan sopiva 182cm pitkälle kuskille. Pyörässä on myös painorajoitus 140km sisältäen kuski, pyörä ja kuorma. Olen sen painoinen, että ohjeen mukaan en saisi ottaa reppua selkään ettei raja ylity.

-Pyörä oli kaikkinensa oikein hyvä ostos. Tosin ensimmäinen sähköpyörä niin en osaa verrata olisiko joku toinen kuitenkin parempi. Esim. se Trek mitä alunperin suunnittelin.

s.ilmarinen
03.08.2021, 22.31
Tuossahan on ihan kierre jousilla keula.

Sivujalka oli omassa jätetty tehtaalla liian pitkäksi, helpottui parkkeeraus, kun sääti lyhemmäksi.

Jonkun verran tullut viime aikoina ajettua ilman avustustakin, paikaltaan lähtiessä massa kyllä tuntuu, mutta eipä paljoa häiritse, kun saa vauhtia.

Pimeässä ei vielä ole tullut ajettua, mutta yllättävän hyvältä vaikuttaa valot.

s.ilmarinen
03.08.2021, 22.35
90km pisin lenkki, näytti rangea ecolla yli 50km olevan jäljellä.

Että ihan hyvin tuo pienikin akku riittää.

fsn7000
05.08.2021, 19.02
Moi,

Onpas hyvä että tästä löytyä näin uutta tietoa.

On nyt tullut käytettyä viimeisen parin kuukauden aikana tunti jos toinenkin ???? lukemalla sähköpyöristä ja päätynyt pikkuhiljaa trendikkäistä e-fatbikeistä kaupunkimaisempaan malliin, koska pääasiallinen tarkoitus on lopulta ajaa työmatkaa pk-seudulla ja lisäksi muissa paikoissa sen mitä pyörällä voi. Työmatka on vähän vajaa 15 km ja tunnetusti liittyy asfalttia, sadetta, sohjoa ja pimeyttä, ja tässä olisi hyvät lokarit tms. valmiina ja olisi kaikinpuolin kiinnostava. Mietin tarkoitukseen myös myös Canonin Roadlite:ONia mutta tämä houkuttelee, sillä vaikuttaa vähän monikäyttöisemmältä (vai miten?).

Teidän kokemuksia oli hyvä lukea, kun tästä pyörästä ei löydy niin reilusti tietoa! Olen miettinyt vielä paria juttua jos joku osaa ja halua ottaa kantaa:

1) Kunnon maastopyörä tämä ei vissiin ole ja harmikseni olen todennut, että kaikkea ei voi saada yhdellä pyörällä eikä tekniseen maastoon ole asiaa, mutta pärjääkö pyörällä yhtään maastossa esim. Nuuksion Reitti 2000 -tyyppisellä pääosin helpolla vaellus-/pyöräilyreitillä? Vai onko sellaiset turha luulo? Ymmärrän että pyörän ominaisuudet riittää tasaisemmille sorapoluille, vaikka alkup renkaat ei vissiin kestä niitä kovin hyvin..

Mietin vähän että tällä voisi vähän koettaa ja hankkia maastopyörä (sähköllä tai ei) erikseen, jos onkin kiva ajella säännöllisemmin luonnossa ja tuntuu että olisi oma juttu. Vuokrapyörillä on tullut satunnaisesti käytyä ajelemassa ja on se tosi kivaa, mutta nyt olisi tärkeintä saada hyvä peli työmatkalle. Olen miettinyt ettei kannata ottaa maastopyörää, kun matka on lähinnä sulaa asfalttia ympäri vuoden ja vaikka renkaita voi vaihtaa, niin maastoon suunniteltu fillari ei vaan ole paras varsinkin jos maastoajot jäisikin tosi vähälle.

2) Jos joustokeulan kanssa tulee ongelmia tai siitä ei tykkää arjessa, onko se helppo vaihtaa jäykkään vastaavaan ja onko sopiviin varaosiin hyvä valikoima ts. onko keuloissa joku standardikoko kun keulan vaan pituus on oikea? En ole ihan käsi polkupyörien kanssa, mutta tiedot rajoittuu 10 v vanhoihin hybrid-pyöriin ja lukemisella tullut kuva että ihan kaikki keulat ei kestä näissä painavissa sähköpyörissä..

Kiitoksia!

s.ilmarinen
05.08.2021, 22.45
Mielenkiintoista olis itsekin tietää, mikä tekee suurimman eron maastopyörään.

Kyllä itselleni on riittänyt ihan hyvin maastopyöräily reitillä ajoon, kivikkoa, juurakkoa, paljasta kalliota.

Märällä kelillä pitovaukeuksia vähän kallioilla joissa juuria, mutta ne paikat mistä en ole tuolla päässyt, niin tuskin olisin jollain maastomallillakaan päässyt.

Tiellä ajaessa tuohon keulan en ole kyllä kiinnittänyt huomiota koskaan, seisoviltaan en asfaltilla tuolla juurikaan ajele, ja aika helppo se on ajaessa lukita.

Tänään kokeilin lukittuna jarrutusta pitävällä puhtaalla asfaltilla, jotenkin jäi olo, että jousituksen kanssa olisi parempi.

Toimivista jousituksista löytyy kyllä kokemusta polttomoottori enskalla ajamisesta ja sieltä tiedän suurinpiirtein omat rajani mihin tuota pathliteä en tunge ehdontahdoin.

Ja tuolla ajaessahan täytyy olla molemmat renkaat aina kosketuksessa maaperään. Tuostahan on Canyonin rungoissa ihan tarra muistuttamassa, oli tarra niin sopivasti kotarin värinen, että liimasin sen siihen[emoji28][emoji28]

monniman
21.08.2021, 18.48
Hyviä vastauksia! Itse pähkäilen pathlite 6 ja 7 mallin välillä. 6:ssa ei ole valoja ja lokasuojia, muuten vaikuttaisi samanlaiselta. Etuvalo 7:ssa yllättävän arvokas, 200€. Hintaero tarvikkeineen on pienehkö. Onko muita eroja esim ajokokemuksissa?

tinke77
21.08.2021, 22.23
Eipä niissä muita eroja ole, tarakka tietty ja orkkis satula on kutosessa kivikova, seiskassa ihan ok. Meillä on naisväen käytössä molemmat mallit.

s.ilmarinen
22.08.2021, 21.59
Kutosessa ilmakeula ja seiskassa rauta.

Seiskassa seisontajalka.

hattu47
07.01.2022, 09.50
Tervehdys. Olen hankkimassa työsuhdepyörää ja tarvitsen apua. Valinta osuu Pathlite: on 5 tai 6.

Vitosessa on valot lokarit ja jalka valmiina, mutta 6 laadukkaammat osat. Ajattelen tärkeimmän kriteerin olevan varmaan voimansiirron laadukkuudessa. Onko Deore xt niin paljon parempi ja kestävämpi, että rahaa säästyy kassitolkulla tai ettei tarvitse pakkaa vaihtaa kovin usein? Huoltokulut taitavat olla oien hinnan suhteen myös isommat.

Keula on toinen, missä on ainakin eroa. Ajelu on pääosin hyvää hiekkatietä ja asphalttia. Olen tähän mennessä ajellut ainoastaan markettipyörillä, joten kokemusta laatupyöristä ei ole.

Kuminauha
07.01.2022, 14.07
Voimansiirrossa ei keston puolesta ole huomattavaa eroa Deore 11v vs Deore XT 12v. Ketju on se merkittävin asia, missä eroja eri osasarjojen välillä on keston osalta. Myöskään hiekkatiellä tai kestopäällysteellä ei 12v ole juuri huomattavaa etua.

hattu47
07.01.2022, 21.02
Kiitos.
Perustyömatkakäyttöä ajatellen, onko noiden pyörien välillä jotain todella oleellista mistä hyödyn satsaamalla laatuun?

Katselin huoltokulujen osalta lyhyellä matikalla kalliimman pyörän tulevan kalliimmaksi myös tulevaisuudessa
Yksi vaihtoehto olisi myös ostaa Grand canyon: on 7 tai 8, koska Shimanon moottorin akku kestää latauskertoja tuplat Boschin systeemiin.

Siinä mietityttää tuon maastopyörän ominaisuudet miuten menemään hukkaan vaikka oma ajotyyli ehkä siitä nauttisikin. Kärsiikö kovasti matkavauhti maasto- tai retkipyörän välillä?

Kuminauha
07.01.2022, 22.09
- Jarrut ovat tossa 5 versiossa ihan mulle tuntemattomat, en googlettamallakaan niistä löytänyt tietoja.
- Haarukka on tosiaan kalliimmassa ilmakeula, joka on ehkä säädettävissä tarkemmin kuskin painolle, mutta ei se hiekkatietä ja asfalttia ajaessa ole mikään iso puute, maastossa sitten sillä on enemmän väliä. Ilmakeula vaatii myös ehkä vähän enemmän huoltoa, kuin jousikeula (toki olisi molemmat hyvä käyttää huollossa ainakin kerran kahdessa vuodessa).


Eniten rengastus kulkuun vaikuutta noiden pathlite ja grand canyonin välillä. Sanoisin että samoilla renkailla varustettuna molemmat aika samalla viivalla. Eli jos laittaa grand canyoniin noi pathlite G-one allroundit, niin en usko että jää jälkeen.

Akun lataussyklien määrään valmistajat voivat ilmoittaa vähän miten sattuu, riippuen testaustavoista, en pitäisi niitä eri valmistajien välillä täysin vertailukelpoisilta.

Itse varmaan ottasin työmatka hiekka/asfaltti joko:
- pathlite 5:n lähinnä noiden lokarien, valojen ja jalan takia

tai

- grand canyonin, johon laittasin hyvin rullaavat kumit alle. Sillä voi poiketa poluillekkin huoletta jos niitä pitkin pääsee työmatkalla oikasemaan. Ja sillä voi myös tutustua muutenkin maasto/retkipyöräilyyn.

Yllä olevat on toki omien mieltymysten pohjalta ja ne eivät edusta mitään absoluuttista "oikeaa" valintaa.

hattu47
07.01.2022, 22.39
Suuret kiitokset. Aika samoilla fiiliksillä siis valinnan suhteen ollaan. Kiitos asiantuntevista ja ystävällisistä neuvoista.

Enköhän pärjää tuolla vitosella. On sitä vedetty metsässä ja kalliolla 60-luvun jupiter sportilla, jota ei ole kahteen kymmeneen vuoteen huollettu, joten eiköhän tuollakin pärjää :)

Jos vaikka se pyöräily lisääntyisi sähkön tuoman edun takia niin ei olisi polvet kuluman takia kovilla. Hyvää alkanutta vuotta kaikille.

TyhjäKumi
13.01.2022, 01.12
Moi!

Itse tilasin pari viikkoa sitten Pathlite ON 6 mallin, joka saapui toissapäivänä. Kasaaminen oli helppoa ja nopeaa, ei moittimista siinä. Olin hommannut etukäteen jo sopivat lokasuojat, valot, nastarenkaat yms. talvivarusteet ja niiden asentaminen meni myös sujuvasti.

Päädyin tuohon Pathlite 6 malliin, koska halusin ilmakeulan, paremmat jarrut ja vaihteiston komponentin vrt. Pathlite 5 malliin. Täytyy sanoa, että noin 50km ajon jälkeen olen erittäin tyytyväinen, menee lumen peittämällä asfaltilla kuin tankki verrattuna vanhaan inseran hybridimankeliin, jossa oli melko kapeat renkaat. Ajaisin tällä laitteella vaikka ilman avustusta ennemmin lumella kuin vanhalla inseralla. Huomaa hyvin kuinka tuo leveä rengastus tekee ihmeitä ajettavuudelle yhtään heikommissa tieolosuhteissa.

Varmasti ero Pathlite 5 ja 6 mallin välissä on melko pieni jos ajelee tavallista matka-ajoa pääosin päällystetyillä teillä. Perustelin kalliimman hinnan itselle kuitenkin sillä, että tulee niin harvoin ostettua uusi pyörä, että investoidaan nyt kerralla sitten hieman parempaan :)

dummerweise
03.02.2022, 12.06
Moi,

Osaisko joku pathlite 7:n omistaja kertoa, millaiset nastat mahtuu pyörimään lokareitten kanssa? Sopiiko 57 mm ISP:it vai alkaako kinnaamaan?

Auvo
17.05.2022, 14.04
Tätä samaa on pohdittu jo muutama viesti aiemmin, mutta nyt uuden mallin myötä tilanne vähän muuttunut.

Työsuhdepyörä hakusessa ja olen päätymässä Pathlite On:iin. Enää jäljellä pohdinta 5:n ja 6:n välillä. Kutosesta on hiljattain tullut uusi malli, ja samalla hinta on pompannut. Nyt hintaeroa näiden välillä on jo 850 €.

Eroa lähinnä keulassa (Suntour XCM34 vs Suntour XCR38), vaihteissa (Deore 11 vs Deore XT 12) ja jarruissa (Shimano MT200 vs Magura MT thirty). Lisäksi kutosessa on parempi varustelu (valot, tavarateline, ajotietokone). Näistä mainituista erityisesti keulasta ja jarruista en ymmärrä juuri mitään.

Polkua tuo mun fillari tuskin tulee näkemään, satunnaista hiekkatietä kylläkin. Ovatko noi erot sellaisia, että kannattaisi maksaa tuo hintaero? (Taidan kyllä jo tietää kuinka tässä lopulta käy...)

Pathlite 5: https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/retkisahkopyorat/pathlite-on/pathlite-on-5/3004.html?dwvar_3004_pv_rahmenfarbe=BU

Pathlite 6: https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/retkisahkopyorat/pathlite-on/pathlite-on-6/3005.html?dwvar_3005_pv_rahmenfarbe=BN

Sekokupu
09.06.2022, 12.23
Nähtävästi muutkin pähkäillyt saman kokoasian kanssa, eli tuo koko. Noissa taulukoissa antaa aika isoks tuon minimi satulakorkeuden, sekä itsekin tässä arvon M ja L koon välistä, laskuri sanoo M:ää näin 183 senttiselle ihmiselle, mutta L enemmän tuntuis osuvan nykyiseen pyörään. Mut ei tosiaan innostais tilanne etten yletä enää polkimille tai tangon päälle hyppääminen aiheuttaa ikäviä sivuvaikutuksia. Nykyisessä 83cm maasta poikkitanko puoleenväliin ja yletän juuri maahan. Mites te muut jotka ootte jo tuon hommannut ootte kokovalintaan ollu tyytyväisiä?

Kumitarzan
09.08.2022, 15.04
Kolme viikkoa ollut Pathlite alla ja kaksi rengasrikkoa tullut kun sepelinmuru on mennyt renkaasta läpi. Onko muilla ollut Schwalbe G-One ensiasennusrenkaista vastaavaa kokemusta? Mitä teillä on laitettu tilalle?

brainsurgery
11.08.2022, 14.31
Kolme viikkoa ollut Pathlite alla ja kaksi rengasrikkoa tullut kun sepelinmuru on mennyt renkaasta läpi. Onko muilla ollut Schwalbe G-One ensiasennusrenkaista vastaavaa kokemusta? Mitä teillä on laitettu tilalle?
Itellä on Roadlitessä 30mm Schwalbe G-One ja kahden vuoden aikana kerran mennyt rengas rikki kun yritin hypätä hiekkatiellä olleen vesilätäkön yli mutta lätäkössä olikin valtava kivi pohjalla ja osuin siihen.

cobbo
12.08.2022, 11.59
Tätä samaa on pohdittu jo muutama viesti aiemmin, mutta nyt uuden mallin myötä tilanne vähän muuttunut.

Työsuhdepyörä hakusessa ja olen päätymässä Pathlite On:iin. Enää jäljellä pohdinta 5:n ja 6:n välillä. Kutosesta on hiljattain tullut uusi malli, ja samalla hinta on pompannut. Nyt hintaeroa näiden välillä on jo 850 €.

Kiinnostaa tietää kumpaan päädyit? Itselläkin harkinnassa ON6 nyt kun uudessa mallissa siinäkin löytyy esim. valot yms. jotka puuttuivat edellisestä mallista. Oma käyttö olisi pääosin hyötyajoa asfaltilla, mutta myös huviajoa helpoilla metsäpoluilla.

Vesa Klemettilä
20.08.2022, 15.30
Aiemmin e pyörät eivät innostaneet, luomull vedetty 30v, nyt kun ikää tulee ja tulee paljon muutakin aerobista harrastettua, niin tuollainen e voisi olla kiva myös palauttavana ja saisi kuitekin nauttia ulkoilusta. Ja kerran kun ajeli emtb:llä alpeilla 3pv ja viime syksynä Ylläksellä, niin kyllähän tuo hauskaa oli.

Pathlite on 5 kiinnostaa/riittää, pyörä tulisi työmatka, retki ja yleiskäyttöön, voisi myös kevyesti hyviä polkuja ajella. Ajan myös talvella.
Tarakkateline pitää olla, onko tietoa saako ja hinta?
Mulla on kaikki pyörät (cyclo/mtb) olleet M kokoa, nyt Canyon suosittaa S koko , toisena M. Mun mitat 174,5/82. En uskaltaisi S ottaa. Olisihan se kyllä tärkeää päästä kokeilemaan, kerran kun on vääränkokoisen ostanut.

Näyttäisi nyt siltä ettei fillareita ole kovin nopeaa saatavillakaan. Mennee ens kevääseen. No, ehtii likvidoida yhden mtb:n sillä aikaa.

Ainoa mikä mietityttää myös että lukot pitää olla hyviä, noita kai kähvelletään aika hanakkaasti.

Sekokupu
23.08.2022, 16.53
Nähtävästi muutkin pähkäillyt saman kokoasian kanssa, eli tuo koko. Noissa taulukoissa antaa aika isoks tuon minimi satulakorkeuden, sekä itsekin tässä arvon M ja L koon välistä, laskuri sanoo M:ää näin 183 senttiselle ihmiselle, mutta L enemmän tuntuis osuvan nykyiseen pyörään. Mut ei tosiaan innostais tilanne etten yletä enää polkimille tai tangon päälle hyppääminen aiheuttaa ikäviä sivuvaikutuksia. Nykyisessä 83cm maasta poikkitanko puoleenväliin ja yletän juuri maahan. Mites te muut jotka ootte jo tuon hommannut ootte kokovalintaan ollu tyytyväisiä?


Vastataan itse itselleni, vaikka täälläkin saman mittanen ihminen sanonut että L koko oli parempi, niin otin silti :ON5:n M koossa, joka on juurikin oikean kokonen, satula ihan matalimmalla niin yletän varpailla maahan kun vähän kallistaa ja jos hyppää satulalta tangon päälle, niin aika tukala olo tulee jo siinäkin (vaikka itsellä aika pitkät jalat). Eli todellakin se Canyonin suosittelema M oli huomattavasti fiksumpi.

jaxmjm
09.10.2022, 14.05
Tilasin työsuhdepyöränä ON6:n heinäkuun alussa ja sain sen elokuun loppupuolella. Kasaaminen ei mennyt lainkaan niinkuin Canyonin ohjevideolla oli… meidän takapiha oli täynä jos jonkinlaista pahvia niinkuin olisi pommi räjähtänyt kun taas videolla ei ollut roskaa lainkaa… ??

kun tilasin pyörää, jahkailin itsekin kokoa, ja lopulta päädyin M kokoon, onneksi niin. L koko olisi ollut aivan liian iso. Pituutta mulla on 180. Ajoasento oli alkuun liian etupainotteinen joten jouduin vaihtamaan ohjainkannattimen säädettävään malliin ja nyt on ajoasento LOS PERFECTOS.

Akun kapasiteetti riittää itellä n viikon. Työmatka kun on noin 10 kilsaa per sivu ja lataan akun yleensä kun prossat tippuu alle 30. Eli pääsisin varmaankin yhdellä latauksella n 120-130 kilsaa, ja käytän vain eco avustusta.

loppuarviot pyörästä:

+osat
+laatutaso
+akun kapasiteetti normaaliajossa
+valot
+kasauksen helppous

-ohjainkannattimen säätömahdollisuuden puuttuminen
-Sitä Pahvin Määrää kun pakettia purki
-pyörän hinta varauksella… LAATU MAKSAA!!!
-jarrujen vinkuminen märkänä

ISO SUOSITUS

MatiasT
11.02.2023, 19.55
Onnnistuuko tässä akun irrottaminen ilman työkaluja?

paaton
26.04.2023, 13.08
Onko noissa runkomalleissa muuten eroa kokoonpanossa?

Duunikaverin puoliso katselee e-bikea ja tämä malli kiinnostelisi.

https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/retkisahkopyorat/pathlite-on/pathlite-on-6-mid-step/3415.html?dwvar_3415_pv_rahmenfarbe=RD

paaton
26.04.2023, 13.48
Niin juu. 163cm pituus. S- pienin koko. Eikö tuo ole liian iso, vai eikö koko ole niin tarkkaa näissä sähköhybrideissä?

Travelkicking
26.04.2023, 17.09
https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/retkisahkopyorat/pathlite-on/pathlite-on-6-mid-step/3415.html?dwvar_3415_pv_rahmenfarbe=RD

Mulla on koko lailla tuo sama Atala B-tour-merkkisenä. Slx 12, bosch performance, 500 wh runkoakku, simpan jarrut. Satulaputki n. 50,5 cm. Varsin tilava runko. Itse olen 178/84 eli pitkäräpyläinen. Maksoi 2021 kesällä about 2785,-
Mikäli henkilö ei ole liimautunut nimenomaiseen valmistajaan kiinni, niin Corratec life cx6 (verkkokauppa.com) näyttää tässä sarjassa myös kovalta sanalta.

paaton
26.04.2023, 23.03
Mulla on koko lailla tuo sama Atala B-tour-merkkisenä. Slx 12, bosch performance, 500 wh runkoakku, simpan jarrut. Satulaputki n. 50,5 cm. Varsin tilava runko. Itse olen 178/84 eli pitkäräpyläinen. Maksoi 2021 kesällä about 2785,-
Mikäli henkilö ei ole liimautunut nimenomaiseen valmistajaan kiinni, niin Corratec life cx6 (verkkokauppa.com) näyttää tässä sarjassa myös kovalta sanalta.

Siis tämä? Speksit voi varmaan olla paperilla ok, mutta minusta tuo just ei näytä kauhean kovalta sanalta noin niinkuin pyöränä.


https://cdn.verk.net/kuvastin/w:1125/h:703/rt:fit/q:80/sh:0.5/plain/images/57/2_722621-2057x1302.jpeg

Travelkicking
27.04.2023, 10.44
Katu-uskottavako pitäisi olla - ei liikaa mummoa ? Kantavuus 180 kg

leecher
15.03.2024, 11.14
Minkälainen adapteri tuohon lampun jalkaan käy? Ostin appiukolle uuden Pathliten, jossa on jonkinmoinen lohenpyrstö teline lampun jalassa. Kännykkä olisi ajatus laittaa siihen kiinnikkeeseen.