Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Matalaa satulaa?

BB Holland
04.06.2021, 15.12
Satula hajosi ja olisi kysyntää matalalle satulalle. Mitta kiskojen keskeltä istumapinnalle n. 40-44mm. Tämä siitä syystä, että tolppa tuntuu juuttuneen ja ainoa keino säätää korkeutta on vaihtaa satula. Hiilikuitukiskot eivät käy, koska tolpan kiinnitystapa aiheutti hajoamisen. Muuten olen satuloiden suhteen erittäin avoin ja ko. pyörässä ei tarvita erityisen ajomukavaa satulaa. Nyt on kiinni joku Selle Italia, jossa mitta kiskojen keskeltä istumapinnalle on ehkä 47mm.

Juha Lehtinen
04.06.2021, 15.45
Selle Italian SLR Superflow olisi nippa nappa tuossa haarukassa mitä itse arvioin omasta satulasta.

BB Holland
04.06.2021, 16.12
^Okei, kaikkia harkitaan. Kauppaankin voisi mennä mittatikun kanssa. Noin matalat on vaan aika harvinaisia. Ostin ruokatunnilla Motonetistä kun se on aika hyvännäköinenkin San Marco Regal kopio, mutta ei ole sen matalempi kuin nykyinen. Sinänsä tuo nykyinen on oikein hyvä, mutta ei ole niin rento asento. Olin just laskenut sen 5-8mm ja ero oli aika selvä, nyt tuo on taas se vanha korkeus.

BB Holland
04.06.2021, 18.50
Vanhassa pyörässä Gipiemme Cobra, jossa mitta on 35mm. Tuolla voi mennä jo liian alas mutta kokeillaan.

Köfte
04.06.2021, 19.11
Chargen Spoonissa on 40 mm. Jakkaran leveydestä ei ollut puhetta alunperin?
Toki tuo "halpiksena" ei ehkä herätä ostohaluja, etenkään Brexitin jälkeen...

BB Holland
04.06.2021, 19.42
Chargen Spoonissa on 40 mm. Jakkaran leveydestä ei ollut puhetta alunperin?
Toki tuo "halpiksena" ei ehkä herätä ostohaluja, etenkään Brexitin jälkeen...
Kaiken levyiset mulla on menneet. On semmoinen käsitys, että monenlaisia on tälläkin hetkellä käytössä.

Tuo Spoon on kyllä siistin näköinen, eikä sen nyt tarvi maksaa aina. Nuohan ei aina välttämättä ole kaikki samanlaisia.

Köfte
04.06.2021, 20.24
^Minun ahterini on tykästynyt kovinkin noihin, rva kokeili, kun omaansa haki; päädyttiin
saman kioskin Ladleen. Tuossa on korkeus muistaakseni sama, muoto ja leveys sitten keski-
ikäistyvälle rouvashenkilölle:)

ViP
05.06.2021, 13.41
Ootko käynyt näyttämässä fillaria jossain liikkeessä? Tiukkaankin jumahtaneen tolpan voi saada liikkeelle pienellä jumpalla. Yhtä tolppaa jouduttiin keväällä nitkuttamaan putkipihdeillä kolmen ukkelin avustuksella, mutta vartin päästä tolppa oli irti ja runko täysin ehjä. Hinnaksi tuli 10€ :)

BB Holland
05.06.2021, 15.57
^En ole käynyt, ei tuolla toistaiseksi hätää. Voi ollakin että lähtee irti, sen tiedän ettei uppoa syvemmälle. Ei viitsi kiusata tuota tolppaa jos ei ole pakko, se on aika kallisarvoinen nyt. Olisi pitänyt vähän lyhentää sitä viimeksi säätäessä, tuommoista oirettahan siinä on ollut alusta lähtien ettei tuo yllätyksenä tullut. Eikä ole tolpan vika, vaan edellisellä tolpalla samanlainen.

05.06.2021, 17.54
Selle italia slr ja san marco super leggera, molemmat kuitukiskoilla aika tasan 40mm +-2mm