PDA

Näytä tavallinen näkymä : Trek checkpoint alr5 8kk ajossa

Grand
01.06.2021, 18.26
Moi,
ostin kyseisen pyörän 8 kuukautta sitten ja olen ajanut sillä työmatkat ( noin 23km päivässä ). Olen polkenut niin sateessa kuin lumituiskussakin, ainoastaan pahimmat pakkaset ja sohjopäivät jätin väliin. Lisäksi viikonloppuisin on tullut joitakin pitempiä lenkkejä tullut veivattua.

Pyörä on toiminut erittäin hyvin ja sillä on mukava ajella. Ajoasento ei ehkä ole ihan millilleen vielä kohdillaan, mutta mitään selkävaivoja ei ole tullut.
Vaihteistoa olen joutunut säätämään aika ajoin, mutta se kuuluu asiaan.

Talvirenkaiden jälkeen alkuperäiset gravelrenkaat rullaavat yllättävän hyvin asfaltilla ja sorateillä.

Pyörä lähtee kohtapuolin varsinaiseen testiin retkikäytössä. Tarkoitus on polkea Espoosta Rovaniemelle kesäkuussa. Saapa nähdä, miten pinnat kestävät taakan painon.

Olen pyörään ollut erittäin tyytyväinen. Siihen saa lokasuojat, tavaratelineen, sivulaukut eteen ja taakse ja juomapulloille löytyy monta kiinnityspistettä.

Jotkut arvostelevat Trekin korkeaa hintaa ja ovat siinä varmaan oikeassa. Tällä hetkellä saa olla kuitenkin tyytyväinen jos ylipäänsä löytää itselleen pyörän. Kaikki liikkeet kun myyvät ei ota.

sape87
13.09.2021, 17.34
Miten on vielä pyörä palvellut? Olisi itselle ensimmäinen käppyräsarvinen mietinnässä ensvuodelle ja tämä Trekin malli on ollut todella vahvoilla omassa vertailussa.
Isommin en näiden geometrioita osaa vertailla, että mikä se itelle olis kaikkein paras kun ei aiempaa kokemusta ole.
Soratietä tulee välillä paljonkin ni siksi graveli olis hyvä vaihtoehto.
Stevensin hybridi ollu tämän kesää ja alkanu nuo lenkit karkaamaan 50-110km väliin, ni alkaa jo kaipailla vähän sopivampaa, ku kiinnostas vieläkin pitempiä lenkkejä ajella, mutta nykysellä se ei enää tunnu kovin miellyttävältä taikka järkevältä.

Grand
16.09.2021, 20.35
Moi,
hyvin on pyörä pelittänyt. Kesällä ajoin Espoosta Ouluun ja kaikki sujui hienosti. Painoakin oli tarakalla ihan kiitettävästi.
Ajoasentoa kannattaa tsekata, ei ole ihan optimaalinen vielä löytynyt. Välillä tuntuu, että joutuu kurottelemaan jarruille ja välillä taas ei:). Mutta selkä ei ole kipeytynyt pitkässäkään ajossa. Eli ihan tyytyväinen olen.

sape87
19.09.2021, 22.11
Eilen kävin tuossa naapurikaupungin jälleenmyyjällä. Semmonen 1,5 vuotta odotusta jos tämän haluais. Toisella värillä menee jonnekkin -24 vuoden tietämille. Ehkä pitää tutustua muihin merkkeihin kunnolla myös tai pitää enskesä taukoa pyöräilystä asvaltilla. Pitää vielä soittokierros tehä muillekkin myyjille jos vahingossa heille tuliskin aiemmin.