PDA

Näytä tavallinen näkymä : Sähköpyörän kuljetustelineen asennus?

Tinttipyöräilee
18.05.2021, 19.23
Voiko joku suositella pääkaupunkiseudulta jotain liikettä, joka asentaa sähköpyörän kuljetustelineen? Tarvitsen telineen kahdelle pyörälle, joista vain toinen on sähköavusteinen. Saa suositella myös edullista ja hyvää telinettä.

MRe
18.05.2021, 19.36
Siis mihin se teline asennettaisiin? Täällä on yleisimmin kuskailtu fillareita ihan normitelineillä (Thule ja muut).

Tinttipyöräilee
18.05.2021, 23.11
Asennus tulisi vetokoukkuun.

tchegge_
19.05.2021, 06.46
Siis jos autossa on jo vetokoukku niin sen kun vaan ostaa telineen ja nostaa se itse paikalleen. [emoji52]

Esim Thule tekee telineitä. Normipyörä käy melko varmasti mihin tahansa mutta sähköpyörä saattaa olla ongelmallinen. Siitä tuo palstan sähköpuoli osaa neuvoa paremmin

Jos ei ole koukkua ja ja se pitää asentaa niin varsinkin uudemmissa autoissa puhutaan helposti sadoista euroista asennustöineen.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

maalinni
19.05.2021, 07.12
Eihän se sähköpyörä edes paina *välttämättä" enempää kuin perus markettihybridi, joten mennee tavalliseen telineeseen. Telineen ohjeissa varmaan mainitaan max. kuorma.

maalinni
19.05.2021, 07.12
Ja voihan sen akun ottaa pois kuljetuksen ajaksi...

MRe
19.05.2021, 08.45
Thulen telineissä on mainittu pyörän maksimipaino & onko suositeltu sähköpyörälle. Mutta noin yleisesti kannattaa katsoa, että kestää sen 30kg painon/pyörä. Lisäksi jossain vaiheessa varmasti tulee vastaan myös se mitä vetokoukku kestää, jos vaikka kolmen pyörän telineessä on 100kg painoa. Vetokoukun kestämisellä tarkoitan sitä, että koukku on aika pieni murikka vs. metrin päässä oleva 30kg sähköpyörä vääntämässä alaspäin. Varmaan koukun varsi kestää, mutta koukun pallon ja telineen välissä on vain kitka.

Eikä noita vetokoukkutelineitä kukaan "asenna". Käyttäjä itse laittaa sen paikalleen. Jos tarkoitetaan vetokoukun asennusta, niin pk-seudulla on liikkeitä, jotka sitä hommaa tekevät.

tchegge_
19.05.2021, 10.29
Itse mietin sitä telineen speksauksen hankaluutta silleen että se sähköpyörä saattaa olla mitä tahansa, esim joku 160mm joustava läskitäysjousto mitä ei saa kiinni kunnolla telineeseen renkaista eikä rungosta.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

MRe
19.05.2021, 10.44
^Kyllä noihin Thulen telineisiin on saanut kaikki mitä siihen olen tunkenut. Joku über long&slack voi olla pieni haaste, mutta kyllä senkin saa niillä fatbiken hihnoilla kiinni. Jos koura ei mahdu runkoputken ympäri, niin siihen voi virittää sitten avuksi kuormaliinat, tms. Kiekoista se siinä telineessä on kiinni. Se varsi vain pitää pyörän pystyssä.

izmo
19.05.2021, 10.56
Vetokoukun oon asentanut uuteen autoon monesti Koukkupaja ja viimeinen vetokoukku tuli tehdas asennus. ja valmis teline on vaan nostettu koukkuun mutta onko jotain Thulen telineitä mitä tarvii koota kuljetus valmiuteen

Kuminauha
19.05.2021, 11.52
Vetokoukun kuormituksen löytää auton ohjekirjasta, tyypillisesti taitaa olla 100kg max "aisapaino". Tohon menee helposti kyllä 2 sähköpyörää+teline.

MRe
20.05.2021, 08.19
Koukkupajalle ääni täältä. Hyvää työtä tekevät. Nyt vain viimeisimpään autoon (XC60 T8) eivät suostuneet tekemään, kun eivät pystyneet liittämään koukkua auton väylään. Sain sitten merkkihuollossa asennutettua orkkis-koukun halvemmalla... ihmeiden aika ei ole ohi.