Näytä tavallinen näkymä : Bike park lapsen kanssa

Bearhill
17.05.2021, 11.56
Olen koittanut etsiä tietoa bike park:iin menemisestä lapsen (10 V.) kanssa. Ja varsinkin ankkurihissillä meno mietityttää. Pieni pyörä ja kuskin kevyt paino taitaa rajoittaa yksin hississä menoa ja käytössä voi olla jonkinlainen vetoköysi? Onko muilla kokemusta miten asiat hoidettu muksujen kanssa? Onko joitain asioita mitä pitää ottaa ehdottomasti huomioon.
lihapiirakka
17.05.2021, 13.05
Paikan päällä saatu aina opstusta. Hyvin oppivat hissin käytön. Ekalla kerralla karhea kapula hajotti molemmilta muksuilta satulat. Nyt hissitolpat, satulat saa nopsaan alas niin pysyvät ehjinä.
uusitunnus
18.05.2021, 09.23
Aika yleinen näky on, ainakin Sappeella, ollut joku vetoremmisysteemi. aikuinen edellä hissiin ja lapsen pyörä narun kanssa aikuiseen kiinni
Mä oon tehny kuormaliinasta vaan vetoremmin jolla oon hinannu junnua ylös. Laajiksessa se torpattiin hengenvaarallisena laitoksena, mutta muuten ei ole mitään ongelmaa ollut käyttää. Nykyään poika menee jo itse hissillä. Ite menen etummaisena ylös ja ylhäällä välittömästi hissistä pois ja varmistaa että poika saa ankkurin pois satulan takaa.
Apua kyllä saa aina kun kysyy! Lasten ehdoilla ja tahtiin kun menee niin takuuvarmasti hauskaa puuhaa yhdessä :)
10v poju raahautui kiinni jääneen ankkurin vuoksi pari kertaa pyörän kanssa ja ihan selkeitä vammoja saaden.
Onko yleinen käytäntö, että ankkurihissisten paikkojen yläasema on miehittämätön jolloin käytännössään mikään ei estä vammojen syntymistä ankkuriongelman vuoksi. 
Lisäksi ennen viimeistä nousua asemalle on jokin tekijä uralla, kun useilla ankkuri karkasi, itselläkin.
Itsellä ylös tullessa hissin veto kuin loppui ennen tasaiselle pääsyä ja kun olin siirtämässä ankkuria pois, niin tuli repäisy ja mentiin pyörän kanssa pysäyttimiin että heilahti.
Ei jäänyt hyvä kokemus hommasta.
Mielakkaan ovat juuri rakentamassa lasten bike parkkia, johon tulee mattohissi.
En ole kyllä yläasemilla nähnyt henkilökuntaa. Kuulema tuolihisseissä olis. Sompahissit paljon helpompia kuin ankkurit, mut joillekki se on liikaa, että niissä pitää seistä. Sit on tietty gondoldeita. Mattohissiä löytyy myös talmasta.
Kiitos @sambolo 
Paikan vastaavan kanssa kävimme tänään pitkän ja asiallisen keskustelun.
Haasteita tässä lasten ankkuritouhussa on, mutta heillä on erittäin hyvää yritystä etsiä ratkaisuja.

vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.