Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Punkkirokotus?

MRe
05.05.2021, 12.01
Oletko ottanut punkkirokotuksen? Itse en ole moisia harrastanut paitsi niinä kesinä, kun ryömin pusikoissa Saarenmaalla ja Hiidenmaalla. Välillä aina tulee mieleen, että pitäiskö.

m-52
05.05.2021, 12.36
Olen ottanut ja on vielä voimassa.

Hower
05.05.2021, 14.00
Pöpeliköt ja punkit voisi hoitaa napalmilla... ?

MV
05.05.2021, 14.02
Puuttuu vaihtoehto "Kyllä koska Bill Gates"

IHD
05.05.2021, 15.16
Oletko ottanut punkkirokotuksen? Itse en ole moisia harrastanut paitsi niinä kesinä, kun ryömin pusikoissa Saarenmaalla ja Hiidenmaalla. Välillä aina tulee mieleen, että pitäiskö.

Riippuu vähän missä ryynää... ite otan ehottomasti kun paljon punkkialueilla liikun, nyt jo neljäs tehoste Kumlingen-tautia (TBE) vastaan. Borrelioosiahan (Lyme) vastaan tuosta rokotteesta ei ole mitään iloa. Itellä ollut jo kertaalleen borrelioosia vastaan 10 päivän antibioottikuuri kun rinkula tuli takareiteen, vaimon siskolla sama homma kanssa, kaveri onnistui saamaan Korppoosta TBE:n jne..eikä ole todellakaan mitään halua kokea ko. aivokuumetta.

Luumunen
05.05.2021, 16.41
Toissa kesänä sain punkin polvitaipeeseen, kun pysähdyin pyörälenkillä kuselle maantien laitaan, jossa oli vähän heinikkoa. Oli pyöräilyshortsit päällä ja punkin huomasin vasta kotona. Antibioottikuurilla selvisin.

fob
05.05.2021, 21.24
Ensimmäinen pistos otettu. Seuraava kuun loppupuolella.

usko juntunen
06.05.2021, 18.45
Rantojen miehenä kuulun riskiryhmään, joten jo vuosia sitten tuli eka piikki.
Oikeastaan meille riskiryhmäläisille kuuluisi ilmainen sosiaalihuollon kustantama rokotus. Toistaiseksi työterveyshuolto hoitaa pistämisen, mutta rokote pitää maksaa itse.

Tänään kuulin radiosta, että koronarokotusta pitäs välttää, jos on juuri ottanut punkkirokotuksen. Tämä suositus mahdollisten jälkioireiden seuraamisen helpottamiseksi.
Itsellä ei ongelmaa tämän seikan kanssa koska seuraava punkkipiikki v 2023

Marsusram
06.05.2021, 19.11
Tuli juuri ilmoitus että 5v edellisestä ja vahvistusta tarttis. Taidan jättää syksyyn ^tuon takia.

fob
06.05.2021, 21.00
Viikko kuulemma riittää väliä punkkien ja covidin istuttamisen välissä.

fob
13.05.2021, 12.44
Viikko kuulemma riittää väliä punkkien ja covidin istuttamisen välissä.

Terveystalosta kertoivat rokotteiden väliminimiksi kaksi viikkoa.

Farina
18.05.2021, 23.21
Kunnallisessa arvauskeskuksessa sanoi kanssa että viikko riittää. Olin kuullut kanssa huhun kahdesta viikosta ja kysyin erikseen lääkäriltä. Se ihmetteli että eihän näissä rokotteissa ole mitään kilpailevia tms. aineita. Ainoa syy edes siihen viikkoon on se että käsi kerkiää paranemaan mahdollisesta pistokivusta. Mutta tämä siis TK-lääkärin tulkinta...

TetedeCourse
19.05.2021, 09.00
Eilen hain juuri 3. rokotteen - koiraperheellisenä ja riskialueilla liikkuvana katson tuon tarpeelliseksi - tänä vuonna jo kaksi krt olen joutunut irrottamaan punkkia itsestäni.

kervelo
19.05.2021, 11.03
Kunnallisessa arvauskeskuksessa sanoi kanssa että viikko riittää. Olin kuullut kanssa huhun kahdesta viikosta ja kysyin erikseen lääkäriltä. Se ihmetteli että eihän näissä rokotteissa ole mitään kilpailevia tms. aineita. Ainoa syy edes siihen viikkoon on se että käsi kerkiää paranemaan mahdollisesta pistokivusta. Mutta tämä siis TK-lääkärin tulkinta...

Muistaakseni kahden viikon suositus korona/punkkirokotteiden välillä löytyi tässä keväällä ihan THL:n sivuilta. Enää en sitä sieltä pikaisella haeskelulla löytänyt, mutta sekä sivut että suositukset ovat varmasti päivittyneet edellisen lukukerran jälkeen jo useasti. Myös mehiläisen piikittäjä oli aikoinaan samaa mieltä tuosta kahden viikon turvavälistä.

kervelo
19.05.2021, 11.08
Riippuu vähän missä ryynää...

Punkkihavaintoja voi nyt seurata uudesta verkkopalvelusta:
https://www.punkkilive.fi/